LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Tsja, klachtreglement van KiFiD voldoet niet aan Algemene Wet Bestuursrecht en de afhandeling door het KiFiD voldoet niet aan hun eigen procedures. Melden bij verantwoordelijke Minister van Financien, die moet er wat mee doen. Mocht de wijze van afhandeling door de Minister niet behoorlijk zijn, dan kun je je daarover beklagen bij de Nationale Ombudsman. Kleine omweg maar in essentie wat ik al aangaf.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Ongelezen bericht door felixbeijer »

ClaimConcept schreef:
felixbeijer schreef:Claimconcept heeft ook amweb gehaald. http://amweb.nl/news-1218322/kifid-wijst

En Claimconcept kan zich bij de Nationale Ombudsman beklagen over de wijze waarop KiFiD dit heeft afgehandeld.
Deze actie van de betrokken bij KiFiD bijklussende rechters is een grote schande voor de rechtsstaat!
Middeleeuwse praktijken.
De Nationale Ombudsman behandelt geen klachten over Kifid. Verhaal halen bij het Ministerie van Financiën dan?
Indien men klachten heeft over het functioneren van medewerkers of de dienstverlening van Kifid dient men zich in eerste instantie met gebruikmaking van de klachtenregeling tot Kifid zelf te wenden. Indien men zich vervolgens niet kan vinden in de wijze van klachtafhandeling door Kifid kan men zich hierover beklagen bij de Ombudsman van Kifid.
En is de cirkel weer vierkant.
Claimconcept,
Je kunt een brief sturen aan de Minister. Mailadres staat alhier (effe mijn brief downloaden onder reacties):
https://www.internetconsultatie.nl/herz ... t/openbaar
Uitleg hoe dit heeft kunnen gebeuren alhier:
viewtopic.php?f=63&t=165769&p=2325877#p2325877
en vergeet vooral niet te :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Fleur je van op in deze donkere dagen :D :D

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Surprise!
27 sept 2016, ClaimConcept schreef:Beste Kifid: klagers verhuizen, scheiden en gaan dood. Met pijnlijke situaties als correspondentie buiten mij om gaat...
Kifid staat mij geen enkele proceshandeling meer toe, dan ben je als advocaat met 4 weken schorsing toch beter af...

Zo vlak voor Sinterklaas wordt een tiental klagers nu verrast door dikke pakken verweer van Dexia en consorten, dus mogen deze inmiddels verhuisde, gescheiden, geëmigreerde, hoogbejaarde of zelfs reeds overleden gedupeerden het zelf opknappen:
Hierbij zend ik u een afschrift van het verweerschrift van Aangeslotene d.d. 29 april 2015 , een brief van 12 oktober 2016 alsmede een afschrift van het aanvullend verweerschrift van 23 november 2016.

Overeenkomstig artikel 37.9 van het Reglement stel ik u thans in de gelegenheid op het verweerschrift te reageren. Ik maak u erop attent dat dit in beginsel uw laatste mogelijkheid is om stellingen in te brengen en bewijsstukken aan het dossier toe te voegen.

Graag verneem ik uw reactie, ook indien u niet van deze gelegenheid gebruik wenst te maken, uiterlijk binnen twee weken na dagtekening van deze brief ( 1 december 2016
)
(onderstreping JT)

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Rare wereld, maar jammer genoeg herkenbaar...

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Help! Klagers zijn totaal ontredderd, Kifid reageert totaal niet op uitstelverzoeken.
05 dec 2016, ClaimConcept schreef:Surprise!
27 sept 2016, ClaimConcept schreef:Beste Kifid: klagers verhuizen, scheiden en gaan dood. Met pijnlijke situaties als correspondentie buiten mij om gaat...
Kifid staat mij geen enkele proceshandeling meer toe, dan ben je als advocaat met 4 weken schorsing toch beter af...

Zo vlak voor Sinterklaas wordt een tiental klagers nu verrast door dikke pakken verweer van Dexia en consorten, dus mogen deze inmiddels verhuisde, gescheiden, geëmigreerde, hoogbejaarde of zelfs reeds overleden gedupeerden het zelf opknappen
70-90 pagina's verweer van Dexia, onmogelijk om zonder hulp binnen de gesteld termijn inhoudelijk te reageren. Zelfs de enkele overgebleven expert kost het vele uren om met mijn hulp dossiers enigszins te doorgronden, advocaten die verplicht zijn te werken op uurtarief terwijl de meeste klagers niet eens in staat zijn die extra kosten op te hoesten.

Trouwens, fraai Evaluatierapport Kifid 2013-2016 aan MinFin Jeroen Dijsselbloem en 2e Kamer.

Fijne feestdagen...

wil
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jul 2003 19:55

Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Ongelezen bericht door wil »

Niet alleen ClaimConcept constateerd nogal wat merkwaardige zaken bij het klachteninstituut Kifid maar ook een DFT-columnist noemt in een column het klachteninstituut Kifid 'schijnheilig'.

Blijkbaar zijn organisaties die een eigen klachteninstituut hebben niet zo objectief als men beweert.
De 'slager die zijn eigen vlees keurt'!!

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Meer berichtgevingen over het KiFiD.

http://www.amweb.nl/branche/nieuws/2017 ... k-10192126

Ben benieuwd naar de "eindoplossing".

Moet ik dit nog vertalen? :mrgreen:

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

06 jun 2016, ClaimConcept schreef:Kifid heeft het jaarverslag 2015 gepubliceerd en belooft beterschap!
(...)
In het jaarverslag wordt op pagina 25 ook melding gemaakt van één van mijn uitspraken:
Klager over effectenleaseproduct mag toch door.

Mijn naam wordt uiteraard niet vermeld, noch het feit dat ik maar liefst vijf jaar strijd tegen met name Kifid zelf heb moeten voeren over deze materie. Ik heb Kifid klem gezet, en niet alleen hier, maar de tol daarvoor is nog steeds onverteerbaar. Bijklussende rechters, advocaat van de duivel.

En de belofte? Zie alle vorige jaarverslagen...
Kifid trommelt zichzelf in het Jaarverslag 2016 op de borst over bereikte schikkingen. Terecht?


Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Ik ben benieuwd wanneer KiFiD echt wakker wordt geschud (en door wie) en/of zelf aan de bel trekt...

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Das Kapital: Het Kifid heeft best wel een groot probleem

En het wordt steeds erger. Klachten worden eerst door mij geheel conform de instructies van Kifid gemotiveerd aan de financiële dienstverlener voorgelegd en na de standaard afwijzing rechtstreeks door de consument zelf (ik ben af) bij Kifid ingediend. Voorzien van de meest relevante stukken: Promotiemateriaal - Aanvraagformulier - Polis - Claim - Afwijzing.

Kifid blijft volharden in procedurele blunders, ook weer bij de volgende klacht:
Rond 19 maart 1999 heeft tussenpersoon Zorgen voor Morgen aan [Klager] een Aegon Vliegwiel met polisnummer 12002682 aangesmeerd zonder in zijn advisering ook maar te reppen over de kans op nul of zelfs verlies van de volledige spaarinleg. De adviseur van Zorgen voor Morgen heeft [Klager] met fraaie prognoses enthousiast gemaakt over de beleggingspolis Aegon Vliegwiel, hem later verblijd met een bliksembezoek voor een handtekening en bij de uitreiking van de polis nogmaals de fraaie vooruitzichten benadrukt. Risicoloos, maar niet heus. (...)
Voorzien van de nodige jurisprudentie, de schadeberekening, en natuurlijk de meest relevante stukken:

De offerte van adviseur Zorgen voor Morgen;

De aanvraag van Zorgen voor Morgen: Afbeelding

De Vliegwielpolis via Zorgen voor Morgen:Afbeelding


Stukken die Kifid op 15 maart 2018 gewoontegetrouw volledig over het hoofd ziet, dus maar weer voor opnieuw uploaden:
Op 26 maart 2018, Kifid schreef:wij ontvingen aanvullende informatie inzake uw klacht over Aegon Bank NV. Wij hebben deze klacht voorlopig in behandeling genomen en Aegon Bank op de hoogte gesteld.

De daaropvolgende reactie van de toegewezen behandelend Secretaris van Kifid is helemaal ronduit verbijsterend, zeker gelet op de tot 2 of 3 keer aangeleverde stukken van adviseur Zorgen voor Morgen:
Op 11 juni 2018, Kifid schreef:Voor wat betreft de omschrijving van uw klacht heb ik geen andere stukken ontvangen dan een verwijzing naar een e-mail naar Aegon, ondanks herhaald verzoek (zie brief van Kifid d.d. 15 maart 2018)
Ik geef u twee weken om uw klacht nader te onderbouwen en feiten te vermelden waaruit blijkt dat door tussenkomst van een adviserende Zorgen voor Morgen u een effectenleaseovereenkomst heeft afgesloten.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

20 november 2017, Eveline Ruinaard, voorzitter Geschillencommissie Kifid schreef:Wat hier is gebeurd, is uiterst pijnlijk voor de weduwe. Wij betreuren de ongelukkige gang van zaken zeer. Te meer omdat in deze klachtbehandeling al vertraging was opgetreden. Wij realiseren ons dat betrokkene duidelijkheid wil in deze klacht. In december wordt deze mondeling behandeld. Ik zal met de voorzitter van de Commissie van Beroep nagaan hoe we een dergelijke gang van zaken in de toekomst kunnen vermijden.

We zijn inmiddels weer een jaar verder met deze klacht over Aegon uit 2009, die na mislukte onderhandelingen in 2012 is voorgelegd aan de toenmalige Ombudsman van Kifid en uiteindelijk in 2015 aan de Commissie van Beroep.

Daarna nooit meer iets vernomen van financieel klachteninstituut Kifid: de klacht is zelfs nog steeds niet mondeling behandeld...

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Eind 2016 schreef ik het volgende over Dexia-klachten uit 2012:
ClaimConcept schreef:
23 dec 2016 10:41
Help! Klagers zijn totaal ontredderd, Kifid reageert totaal niet op uitstelverzoeken.
05 dec 2016, ClaimConcept schreef:Zo vlak voor Sinterklaas wordt een tiental klagers nu verrast door dikke pakken verweer van Dexia en consorten, dus mogen deze inmiddels verhuisde, gescheiden, geëmigreerde, hoogbejaarde of zelfs reeds overleden gedupeerden het zelf opknappen
70-90 pagina's verweer van Dexia, onmogelijk om zonder hulp binnen de gesteld termijn inhoudelijk te reageren. Zelfs de enkele overgebleven expert kost het vele uren om met mijn hulp dossiers enigszins te doorgronden, advocaten die verplicht zijn te werken op uurtarief terwijl de meeste klagers niet eens in staat zijn die extra kosten op te hoesten.

Bij enkele klagers reageerde Kifid uiteindelijk wel, met uitstel tot eind januari 2017 voor hun reactie. En daarna?

Een recente klacht over zo'n vergeten dossier uit 2012 leidt ultimo 2019 eindelijk ook 'spontaan' tot actie in andere dossiers!
Op 17 mei 2019, Kifid schreef:In oktober 2015 is op verzoek van uw voormalige gemachtigde verzocht uw dossier aan te houden. Dit verzoek is door de toenmalige Voorzitter van de Geschillencommissie ingewilligd.

Kifid heeft onlangs besloten om fasegewijs de behandeling van klachten als de uwe voort te zetten. Dat doen we, met het oog op kwaliteit en deskundigheid, in een projectmatige aanpak. Zo zullen we de komende tijd meer van deze langlopende klachten oplossen.

Na bestudering van uw klachtdossier is gebleken dat het laatste processtuk wat wij hebben ontvangen de reactie van Dexia op een tweetal arresten uit 2016 is. Dit betekent dat de schriftelijke fase hiermee is afgerond.

De Geschillencommissie zal zonder hoorzitting uitspraak gaan doen naar aanleiding van het klachtdossier.

Pardon? Laatste processtuk? Zonder hoorzitting? En die van 18 januari 2018 dan, die halverwege die dag zelf moest worden uitgesteld omdat Den Haag Centraal op slot ging vanwege stormschade?

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »


Klager verfrist zijn claim uit 2012 met de jongste jurisprudentie anno 2019. Een week later verdwijnt dat online dossier spoorloos en wordt buiten advocaat en vertegenwoordiger om ook deze klager op 5 juni 2019 weer rechtstreeks door Kifid aangeschreven...

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Na 7 jaar een enkelvoudige commissie, klinkt niet echt als een klacht voor eenvoudige afwijzing zonder hoorzitting...

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Joepie Joepie schreef:
08 jun 2019 13:01
Na 7 jaar een enkelvoudige commissie, klinkt niet echt als een klacht voor eenvoudige afwijzing zonder hoorzitting...

Dat vond Kifid ook. De klacht is van begin 2012, het verweer van april 2015/november 2016 en onze reactie van januari 2017. In oktober 2017 riep Kifid partijen op voor een hoorzitting op 18 januari 2018 bij de meervoudige Commissie Wortel
19 okt 2017, Kifid schreef:De Geschillencommissie Financiële Dienstverlening roept u op voor een mondelinge behandeling van de hierboven aangegeven klacht op donderdag 18 januari 2018, om 11:00 uur. De Commissie die deze klacht zal behandelen, bestaat uit: de heren mr. J. Wortel, prof. dr. A. Buijs en J.C. Buiter.

Een storm gooide echter roet in het eten op 18 januari 2018 en de zitting werd tot nader order verdaagd. En zo werd het dus (niet) vanzelf 2019:
17 mei 2019, Kifid schreef:In oktober 2015 is op verzoek van uw voormalige gemachtigde verzocht uw dossier aan te houden. Na bestudering van uw klachtdossier is gebleken dat het laatste processtuk wat wij hebben ontvangen de reactie van Dexia op een tweetal arresten uit 2016 is. De Geschillencommissie zal zonder hoorzitting uitspraak gaan doen naar aanleiding van het klachtdossier.
31 mei 2019, ClaimConcept schreef:Op 18 januari 2018 heeft Kifid vanwege de weersomstandigheden de hoorzitting bij de driehoofdige commissie Wortel tot nader order uitgesteld. Daarna hebben we ondanks herhaalde herinneringen lange tijd niets meer van Kifid vernomen, totdat we afgelopen week van [x] tot onze stomme verbazing bericht krijgen dat de zaak nu op stukken zal worden afgedaan, met een enkelvoudige commissie en dezelfde secretaris!
5 juni 2019, Kifid schreef:Wij hebben u al eerder bericht over de samenstelling van de Commissie, maar omdat onduidelijk is of dit bericht u bereikt heeft stellen wij u in deze brief opnieuw hierover in kennis. De Commissie die uw zaak zal behandelen bestaat uit: mr. E.L.A. van Emden

Enkelvoudige Commissie? Geen hoorzitting? Laatste processtuk, de reactie van Dexia op een tweetal arresten uit 2016? Online klachtdossier spoorloos verwijderen? Brieven rechtstreeks naar klagers in plaats van advocaat/vertegenwoordiger? WTF???

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

18 juni 2019, Kifid uitspraak GC-12-00067 tegen Dexia. Klacht ingediend op 28 maart 2012
2.3 De Bank heeft getracht een minnelijke regeling te treffen met Consumenten via een derde partij genaamd Zettel. Op 6 maart 2012 heeft Zettel in opdracht van de Bank een concept van een berekening en vaststellingsovereenkomst naar Consument verstuurd.
2.4 Consument heeft op 28 maart 2012 een klacht ingediend bij de Ombudsman Financiële Dienstverlening.
Samenvatting
De Commissie is van oordeel dat de klacht niet-behandelbaar is, omdat deze te laat is ingediend.

19 juni 2019, Kifid uitspraak GC-12-00071 tegen Dexia. Klacht ingediend op 30 maart 2012

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Vaag, Ombudsman vond het niet te laat, gelukkig kan je nog naar "gewone" rechter.

Begint erop te lijken dat KiFiD een slecht alternatief is, ten minste voor consument...

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kifid dupeert klagers met uitsluiting ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Het is nog veel erger dan je denkt, het overstijgt mijn persoon/relaties. Ik heb de verschillende data bij elkaar op een rijtje gezet in het algemene topic >> Effectenlease anno nu

Gesloten