Defam Effectenlease en Beursklacht

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Defam Effectenlease en Beursklacht

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Financieringsmaatschappij Defam stuurt op dit moment ongevraagd schikkingsvoorstellen naar gedupeerden van effectenlease (aandelenlease). Dit werd eind jaren negentig en begin deze eeuw vaak gecombineerd met consumptief krediet, waarbij de effectenlease werd geadviseerd als aflossing. Het liep anders...

Een stroom van klachten was het gevolg, over restschulden, verlies van inleg en daarboven het onvoorzien doorlopen van het consumptief krediet. Niet zelden tot de dag van vandaag!

Een groot aantal van deze gedupeerden hebben zich destijds aangemeld bij Beursklacht, die jarenlang heeft onderhandeld en geprocedeerd tegen onder andere deze Defam. Beursklacht heeft het niet vol kunnen houden en is in 2012 failliet gegaan. Wel heeft Beursklacht op de valreep eind maart 2012 nog collectief de verjaring gestuit, een handeling die eind maart 2017 is herhaald door ClaimConcept.

Bent u ook benaderd door Defam? Laat het weten, er is vaak veel meer mogelijk dan nu wordt voorgespiegeld!

Abu Talib
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 nov 2020 13:48

Re: Defam Effectenlease en Beursklacht

Ongelezen bericht door Abu Talib »

Defam ook bekend als Alpha credit waarvan de moederbedrijf Abn Amro is. zeer slechte ervaringen.

Oesha Bahadoersing
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2021 17:13

Re: Defam Effectenlease en Beursklacht

Ongelezen bericht door Oesha Bahadoersing »

Beste Radar,
Ik ben ook benaderd door Defam om een langlopende zaak te schikken.
Wat ze bieden staat totaal niet in verhouding tot wat het me heeft gekost.
Graag jullie hulp om te kunnen berekenen waar ik nu wel recht op heb.
Hartelijke groet,
Oesha

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Defam Effectenlease en Beursklacht

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Oesha Bahadoersing schreef:
11 feb 2021 17:20
Beste Radar,
Ik ben ook benaderd door Defam om een langlopende zaak te schikken.
Wat ze bieden staat totaal niet in verhouding tot wat het me heeft gekost.
Graag jullie hulp om te kunnen berekenen waar ik nu wel recht op heb.
Hartelijke groet,
Oesha
Beste Oesha, u krijgt hier geen antwoord van Radar. Dit is een consumentenforum waar mensen met elkaar discussiëren over de meest uiteenlopende consumentenzaken. Als het gaat om aandelenlease/effectenlease van Defam (of Aegon, Beursklacht, Dexia, Groeivermogen, Levob etc.), dan kunt u het beste even een email sturen naar [email protected]

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Defam Effectenlease en Beursklacht

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Oesha Bahadoersing schreef:
11 feb 2021 17:20
Ik ben ook benaderd door Defam om een langlopende zaak te schikken. Wat ze bieden staat totaal niet in verhouding tot wat het me heeft gekost. Graag jullie hulp om te kunnen berekenen waar ik nu wel recht op heb.
ClaimConcept schreef:
03 jun 2021 10:30
Klapperrrr van de week! 01-06-2021 Gerechtshof 's-Hertogenbosch, ECLI:NL:GHSHE: 2021:1620
3.6.2. (...) Het contracteren in weerwil van het verbod moet Dexia bij de toepassing van artikel 6:101 BW zwaar worden aangerekend.(..) Dexia had de order immers hoe dan ook niet moeten accepteren en dus de Overeenkomst niet moeten aangaan. De billijkheid eist daarom dat de vergoedingsplicht van Dexia geheel in stand blijft.

Exact hetzelfde geldt voor Effectenlease van Defam. Heeft u zich onlangs toch laten verleiden tot een te magere schikking? Dan biedt uitspraak 17-12-2020, Rechtbank Den Haag ECLI:NL:RBDHA: 2020:12608 mogelijk uitkomst
4.6 (...)Onder deze omstandigheden acht de kantonrechter het beroep van Aegon op de overeengekomen finale kwijting naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar. De kantonrechter zal de gevolgen van finale kwijting dus in dit geval niet toepassen, maar gaan beoordelen op welke schadevergoeding Afnemer recht heeft.

Dus Oesha, je hebt recht op je netto inleg plus ongeveer eenzelfde bedrag aan wettelijke rente. Was Defam Effectenlease bedoeld als aflossing voor een gelijktijdige consumptieve lening? Dan kun je ook de meerkosten daarvan aanvechten!

Gesloten