LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
leasebak
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2004 15:07

218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door leasebak »

Het nieuws is een steun in de rug van vele gedupeerden, dat voorop gesteld. Hopelijk zullen er meer mensen zijn die stoppen met betalen van termijnen, schulden, incasso e.d. aan de leasemaatschappijen.

Helaas moeten we wel stellen dat de 218 miljoen te klein is om alle schulden te dekken. Veel te klein zelfs.

De claim van alle gedupeerden is zo'n 4/6 miljard. Daar komt nog bij ... alle mensen die zich nog niet hebben aangesloten. Misschien gaat het wel om 10 miljard totaal.

Grofweg betekent dit dat gemiddeld voor elke 40.000 euro restschuld, 1000 euro kan worden terugbetaald.

1. Het gaat hier om gemiddeld bedrag/percentage, dit is niet direct op de persoon kwantificeerbaar.
2. Dit bedrag KAN worden gebruikt om SOMMIGE gedupeerden DEELS hun geld terug te geven.
3. Het ligt niet in de rede te veronderstellen dat Dexia dit op vrijwillige basis zal gaan doen. Verwacht dus geen versoepeld aanbod. Verwacht eventueel wel een 'verbeterd' aanbod. Een nog 'beter' aanbod dan het Dexia Aanbod. Verwacht wellicht een nieuwe hardheidsclausule. Een clausule waarbij u aan de meeste onzinnige voorwaarden moet voldoen om er aanspraak aan te maken. Slechts 'weggelegd' voor enkelen. Wanneer u al mee kan doen gaat u tevens akkoord met het feit (deze tactiek kennen we) dat nog niets bekend is voordat u tekent, met welke soort 'coulance'. Achteraf vertelt men pas welk 'onovertreffelijk aanbod' u krijgt.
4. Waarschijnlijk zal het geld gebruikt worden om (verloren) procedures te compenseren.


Net als in de politiek gaat het hier voornamelijk om rekenen. Hoe verdienen we er zoveel mogelijk aan. Verwacht maar niet al te veel ethiek, in het verleden is dit immers ook nog niet gebleken!


Per saldo zal er nu nog weinig voor u veranderen. We wachten de uitspraken in hoger beroep maar weer af. Hier verwacht ik eerlijk gezegd meer duidelijkheid door.

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door Brabander »

De enige weg is NIETS MEER BETALEN en zelf gaan procederen met behulp van een advocaat. Dan zie je misschien nog iets terug van je zuurverdiende en door de banken gejat geld wat in zogenaamde aandelen hebben gestoken.

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Die 4/6 miljard schuld is inclusief de aandelen die nog verkocht dienen te worden legio is verkocht voor 900 miljoen, dat was de waarde van de opbrengsten voor Dexia. Dus je moet berekeningen maken met de restschuld die is+/- 3000 euro per contract wat betreft legio er zijn uiteraard ook uitschieters naar boven.


joost

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door Piet »

Je wilt het niet geloven maar ik ben het met Leasebak eens.

Daarbij komt dan er ook nog eens zo'n 90.000 gedupeerden zijn die het Dexia Aanbod hebben getekend, hoe gaat Dexia hiermee om?

De eegaleasers doen niet mee met de bemiddelingspoging, dit is op te maken uit het persbericht van Dexia.
Ze gaan hiermee naar de Hoge Raad.

Wie krijgt dan wel geld terug?
Dat zijn de mensen die in financiele problemen zijn geraakt.

Wat is dan de positie van die mensen die, zoals de stichtingen altijd hebben aangeraden, netjes de maandtermijnen betaald en ook de restschuld betaald hebben?
Gaat Dexia deze mensen geld teruggeven? Zelf denk ik dus van niet.

Dexia heeft ook aangegeven geen nieuwe rechtszaken te gaan beginnen.
Ik zou zeggen: Stop met betalen om je onderhandelingspositie sterker te maken!

Dexia heeft het slim gespeeld, er is geen rechtszaak meer die ze winnen, het kost ze handen vol met geld aan advocaten en ze verliezen alles.
Dus nu gaan ze weer onderhandelen en het wordt weer rekken en blijven incasseren.
Laten wij het ook slim spelen: Stop met betalen!!

Groeten,
Piet

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Duisenberg zou zich op zijj minst verplicht moeten voelen om ALLE stichtingen en verenigingen die voor en door de gedupeerden zijn opgericht te horen.
Wie behartigt nu mijn belangen?
Nederland wil van het leasedrama af.
Oke. maar niet buiten ons om.
Voor overleg op basis van geven en nemen zijn ze 2 jaar te laat.
Dexia heeft 2 jaar lang met haar dreigementen en incassoburo's haar bedoelingen laten zien, nu is de beurt aan ons, afhandeling minimaal volgens DSI !!!!!!!
O.D.

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door painter »

Er is 922 miljoen euro beschikbaar dus alle schulden kunnnen weggewerkt worden

dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door dido »

Van mij is DEXIA nog lang niet verlost. Ik sta ook erg sterk in mijn positie.Daarom heb ik goeie hoop en laat me absoluut niet verleiden door 1 of ander aanbod die niets voorsteld.
Als ik Dirk Bruneel was zou ik mijn stropdas alvast strakker trekken. :lol:

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door peewee »

Als je de kranten mag geloven zouden Dexia en Aegon beiden ruim 200 miljoen euro (samen 425 miljoen) opzij aan het zetten om tot een schikking te komen met gedupeerden. Deze 425 miljoen lijkt veel, maar is in wezen "peanuts" . De aanbieders van aandelenlease hebben tezamen, naar schatting tussen de 2 en 3 miljard euro aan renteomzet gemaakt op de aangeboden producten. Consument & Geldzaken heeft het voor het SprintPlan van Spaarbeleg (Aegon) uitgerekend en kwam alleen voor dit product al uit op een rente-omzet van ruim 600 miljoen euro.
Op de achtergrond van de bemiddeling van Duisenberg speelt waarschijnlijk het belang van enkele partijen dat toevallig goed samenvalt (een belang dat niet persé parallel hoeft te lopen met het belang van de gedupeerden)
-Het belang van de stichting Leaseverlies die haar rechtszaak zo slecht heeft aangepakt, dat alleen een schikking nog iets oplevert (de zaak van Eegalease even buiten beschouwing gelaten).
-het belang van Dexia en andere effectenleasebanken die langzamerhand gaan inzien dat de rechtsprocedures doorzetten wel eens het slechtste resultaat voor ze kan opleveren;
- de Nederlandse overheid die faalde in de wetstoepassing en wetshandhaving met betrekking tot aandelenlease, en mogelijk de bui van een schadeclaim al ziet hangen en nu een snelle "oplossing" zoekt.[/i]

SSonja
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:23

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door SSonja »

Bruneel heeft vanavond gezegd dat het alleen om schrijnende
gevallen gaat.
En Aegon gaat een kwart ervan betalen.
Niettemin weinig, 1 miljard.

En wat is schrijnend, je huis verkopen en/of niet wetend
hoe rijk je bent, of hoe arm, en dat jaaaren lang...

Toch zullen velen buigen, als ze de restschuld maar kwijt\
zijn, en de inleg dan?...
Wie zal er nu winnen.

Sterkte , Ssonja.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door Willems »

PeeWee,

Heel helder gezien, maar wat is de positie dan van de eegaleasers en zeker die reeds bij de rechter zijn met hun zaak?

SSonja
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:23

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door SSonja »

1 miljard euro gaat het om.

En niet voor iedereen dus.

En als je niet tevreden bent met het aangebodene
ga je gewoon door met procederen.

stephanus
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 jan 2005 00:57

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door stephanus »

Nee hoor zo werkt het niet.

SSonja
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:23

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door SSonja »

oH, HOE werkt het dan wel..? :shock:

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door Janny »

Wij moesten onze laatste centen aanspreken en alle reserves aanboren om maar te kunnen betalen!

En dexia zal wegkomen met een verhaal van we hebben maar plm 902miljoen.

Nou dat is dus niet ons probleem. Zij zijn Herverzekerd , en laat ze dat dan maar aanspreken.

Toen ze zich herverzekerden, wist iedereen wat dat betekent. dus nu maar , uitbetalen en niet gaan huilen dat ze zielig zijn.

Toen ze de contracten accepteerden zoals ze waren huilden ze ook niet.
Kom op Meneer Bruneel wees een Kerel, een Heer van stand die zich ook zo gedraagd.

Janny

SSonja
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:23

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door SSonja »

Natuurlijk gaan ze betalen, ze weten het alleen nog niet.. :(

stephanus
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 jan 2005 00:57

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door stephanus »

Het werkt niet ook niet met de beste advocaat. Het spel wat gespeeld wordt is een politiek spel. Banken houden elkaar de hand boven het hoofd en nu komt Jan Klaassen de poppenkast rechtbreiden. Zucht we worden ingepakt ik wilde het woord gen.aaid gebruiken. :P

SSonja
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:23

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door SSonja »

Vergeet niet dat ze te maken hebben met een heel grote overmacht
aan gedupeerden.
Die accepteren dat niet. Hebben ze onderhand wel gemerkt.
En die Bruneel weten we allemaal wel , die houden we in de gaten. :idea:

stephanus
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 jan 2005 00:57

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door stephanus »

Nee tegen dit onrecht is geen advocaat opgewassen.

SSonja
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:23

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door SSonja »

via Duisenberg wordt het nu eigenlijk al op europees niveau uitgevochten. En dat is best zwaar. Als je de uitspraken van nu
er bij zet, kun je wel nagaan hoe het zal gaan.

Ik denk dat we een heel stukverder gaan komen.
:P

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: 218 miljoen te klein om restschulden te dekken

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Geplaatst op 11 Feb 2005 22:59 door stephanus


--------------------------------------------------------------------------------

Nee tegen dit onrecht is geen advocaat opgewassen
Daarom heb ik ook geen advocaat en al zeer dicht bij de overwinning,
Die s u k k e l s van dexia denken dat zo'n Duisenburgerkereltje het met z'n eurofoutjes wel even zal rechtbreien.

Mooi niet.
want dan moet ie mij nog zien te passeren ha ha.

Liefs Ad.

Gesloten