LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door bjorrie »

Wie kan mij antwoord geven. Ik wil mijn hypotheek oversluiten,maar dat gaat niet ivm de BKR registratie. Ik heb vooraf een bedrag ingelegd fl 18.000 en daarna onder protest het verlengingskontrakt getekend.Dus nu betaal ik €253,- per mnd. In juli loopt mijn kontrakt af .Nu sta ik geregistreerd bij de BKR met inleg en restschuld.De banken verstrekken alleen een hypotheek als ik mijn restschuld € 14.000 betaal. Ik kan dit geld lenen via vrienden en dan ben ik van die maandtermijnen van Dexia af en heb ik een lagere hypotheeklast.Uiteindelijk heeft die hele WVD mij totaal €31.000 gekost en niks opgeleverd dan een hoop stress.Als ik dit doe heeft dit dan gevolgen voor mij terugvordering? Heb ik dan nog rechten als Duisenberg met een bemiddelingsvoorstel voorstel komt?Dexia geeft hierop geen antwoord en wil de BKR niet weghalen.Ook al heb ik alle termijnen elke maand netjes betaald onder protest.Ik heb geruchten gehoord dat Duisenberg alleen voor mensen die nog een lopend kontrakt hebben bemiddeld.Klopt dat? Wie heeft voor mij een normaal antwoord. Ik ben lid vanaf het begin van stichting leaseverlies.Ook vraag ik mij af waarom Dexia niet direkt alle BKR noteringen dient weg te halen. Leuk klusje voor Duisenberg en andere bemiddelaars lijkt mij. Kost niks en gedupeerden kunnen weer normaal een hypotheek afsluiten/oversluiten. :twisted:

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Met je BKR-registratie proberen ze je alsnog tot betalingen min of meer te dwingen.
Het is of Dexia betalen en een huis kunnen kopen, of niet betalen en geen (nieuwe) hypotheek krijgen.

Mijn advies luidt laat een advocaat je contract (buitenrechterlijk) vernietigen, en Dexia vervolgens bij géén gehoor of bij afwijzing van de buiten gerechtelijke vernietiging haar dagvaarden, dan duurt het wel ca. 1 jaar voordat je jouw huis kunt kopen maar dan heb je ook een reële kans om nog (een gedeelte van) je inleg terug te krijgen.
Als je betaald en je wilt je geld terug dan dien je ook altijd een procedure te beginnen, dus waarom eerst dan betalen?
Bovendien geef je door betalen aan je altijd nog aan het contract gehouden te voelen, niet doen dus!

m.v.g. justice

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door CB »

..
Laatst gewijzigd door CB op 20 feb 2005 19:04, 6 keer totaal gewijzigd.

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door bjorrie »

Justice bedankt voor je reactie!Wat bedoel je nu precies met buitenrechtelijk? En kan ik als ik de restschuld betaal deze nu wel of niet terug eisen bij Dexia?Of heb ik als ik de restschuld onder protest betnog recht op die bemiddelingspoging van Duisenberg?Ik wil van die hele zooi af.Dan kan ik weer lekker slapen.Heb ik geen registratie meer bij de BKR en sleep ik ze alsnog voor de rechter. Als mijn kontrakt in juli afloopt en er staat alsnog een restschuld,zal ik deze toch ook moeten betalen.En dan sta je gelijk als wanbetaler en is er in de toekomst weinig mogelijk mbt hypotheek (duurt 5 jaar).Dus nogmaals ,kan die Duisenberg er nou niet eens ff voor zorgen dat mensen die nog nooit schulden hebben gehad en door die vervelend Dexia dit nu wel hebben en bovendien BKR geregistreerd staan. DEZE BKR melding zsm ongedaan maken. Hier hebben toch zeker meer mensen mee te maken of ben ik de enige?

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door bjorrie »

CB waar is nu je tekst gebleven??

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door Hans A »

Ik zou de hypotheekverstrekker dit alles gedetaileerd op papier laten zetten.
Inmiddels staat Dexia zo zwak (denk bijv. aan de nietigheid van je contract omdat dexia niet over de vereiste vergunning beschikte) dat je een behoorlijke kans maakt om Dexia uiteindelijk voor de geleden schade te laten opdraaien. De BKR registratie zal zoals de zaken er nu voor staan immers onrechtmatig zijn :wink:

Groeten, Hans A

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Bjornie, ik zou niet betalen, en je contract door een advocaat laten vernietigen.
Binnen één jaar (op uitzondering) na heb je een gerechtelijke uitspraak en dat weet je of je moet betalen ja of de nee en hoeveel.

Maar wil je op (zeer) korte termijn een huis kopen, dan zul je inderdaad moeten aflossen.

Buitengerechtelijke vernietiging wil zeggen dat je buiten de rechter om je contract (laat) vernietigen door een vernietigingsbrief.

Groeten justice

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door rust »

laat die bkr maar lekker staan, iedere dag dat dexia vergeet deze door te halen, is het € 500,00 cashen. Nee, dat zijn slimme jongens bij dexia en dan ook nog vergeten in hoger beroep te gaan, waardoor ze
€ 17000,00 aan een gedupeerde moeten betalen. Het bewijst eens en te meer hoe dom die belgen zijn.

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door bjorrie »

Bedankt Hans en justice man 007 voor jullie reactie.Maar klopt het dat ik mijn rechten verspeel bij betaling van mijn restschuld? En ik dan geen rechten meer heb op de bemiddelingspoging van Duisenberg ?Als ik niet betaal ik een achterstandsbetaling krijg en de komende 5 jaar geen enkele lening meer kan krijgen door deze BKR registratie?En Hans ik heb het bij alle banken geprobeert maar geen ene bank verstrekt nog een hypotheek met zo'n Dexia kontrakt. Ook niet als je dit uitlegd.Toch raar,want toen ik die fl 18.000,- vooraf betaald had had ik dezelfde schuld en heb ik gewoon een hypotheek gekregen. Nu nemen banken volgens mij het zekere voor het onzekere en hebben waarschijnlijk geen enkel vertrouwen in DEXIA.Anders zouden ze na alle laatste berichten die positief uitvallen voor gedupeerden toch wel anders reageren?
Laatst gewijzigd door bjorrie op 20 feb 2005 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Snap ik ergens niet.
Voor ieder dubbeltje slepen ze je voor de rechter, maar wanneer ze door een procedure op zijn minst € 17.500 (gedeeltelijk) kunnen terugvorderen zeggen ze:laat maar zitten.

Maar goed, zijn wel meer dingen die we niet willen en/ of kunnen begrijpen wat Dexia aan gaat, toch?

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 28 Sep 2004 13:55 door bjorrie

Hoi Tony

Ja ook ik heb mijn contract verlengd, zoals stichting lease verlies adviseerde. Onder protest ben ik nu al 2 jaar bezig met alleen de rente te betalen van mijn 3 jarig leasecontrakten.

Ik begrijp iets niet bjorrie.
Jij hebt steeds alles betaald en je contract verlengd, dan sta je bij BKR alleen geregistreerd dat je een lening hebt bij dexia.
Een evt. huidige hypotheek staat ook geregistreerd bij BKR.
Dan kun je nog steeds een nieuwe hypotheek afsluiten of oversluiten, maar bij de hoogte van die hypotheek wordt dan rekening ermee gehouden dat je al een lening hebt. Een bank zal nooit eisen dat je die lening eerst moet aflossen. Ik snap dus je probleem niet.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Een bank zal nooit eisen dat je die lening eerst moet aflossen
Helaas eisen ze dat wel, voor je de hypotheek toegewezen krijgt.[/quote]

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door anne_ »

Een hypotheek staat niet geregistreerd bij het BKR.

Anne.

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Zeggen ze. Alles is geregistreerd van ons allemaal misschien niet bij de BKR maar wel elders.

De overheid weet alles van ons. Helaas!!

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door anne_ »

In deze ging het om de BKR registratie meneer Hoegstra.

Anne.

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

BKR is bekend bij buitenlandse zaken en dat is weer bekend in de computers van de CIA, FBI. etc.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door anne_ »

Ja, en jij bent bekend in mijn computer. 8)

Gr. Anne.

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

En bij de CIA, FBI en wie weet welke nog meer 8)

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Kun je jezelf ook een BNer noemen langzamerhand.

lfs Ad

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Eerst BKR registratie weg Duisenberg

Ongelezen bericht door anne_ »

Mag van mij, ik heb niets te verbergen, jij wel dan?

Anne.

Gesloten