LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.

Zijn wij daar blij mee

ja
4
7%
nee
53
93%
 
Totaal aantal stemmen: 57

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door singsing »

He Jos Streppel, kom op met die poen, terugbetalen die handel, kom maar eens met je zogenaamde aankopen, helemaal nix heb je ermee
gedaan, alleen maar hardwerkende mensen zitten bedonderen!!
Je zal zien dat een aanhoudende golf van negatieve publiciteit het altijd
wint van die dievenbendes.
Kijk maar eens naar die kontenknijper, (natuurlijk Ruudje!!) kon het ook
niet meer bolwerken!!!!

AEGON, GEEF MIJN GELD TERUG!!!!!

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door anne_ »

Wapenstilstand?
In een toelichting tegenover RTL Z spreekt een woordvoerder van Dexia van een "eenzijdige wapenstilstand, dit als blijk van goede wil en om de bemiddeling van Duisenberg echt een goede kans te geven."
De zaken worden overigens niet helemaal afgeblazen, maar slechts uitgesteld; 'aangehouden' in vaktaal. "De incasso's lopen overigens wel gewoon door", aldus de woordvoerder

Wat een geweldige eenzijdige wapenstilstand, worden we aan het lijntje gehouden of zit Dexia klem?

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Anne

De rechter heeft in mijn geval(en in vele gevallen) steeds maar uitstel op uitstel gestapeld, en telkens ten voordele van dexia, nu is het massaal ten voordele voor die club, en wij kunnen nu met z'n allen weer gaan zitten wachten, tot ze er uit zijn met welke aalmoes ze ons het bos in kunnen sturen.
Ik houd m'n borst wel vooruit hoor, dat gaat vanzelf, maar veel vertrouwen heb ik er niet in.

Liefs Ad

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door pallu »

Ik zal mijn advocaat vragen niet op het verzoek van Dexia in te gaan.

ant
Berichten: 92
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:36

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door ant »

:evil: :evil:
Weet het nu ook niet meer.Elke dag maar weer afwachten op onze uitspraak en nu weer dit :!: :!:
Kan mij niet voorstellen dat deze uitstel gunstig voor ons is.
:evil: : :twisted:

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door Okerene »

Waaom stopzetten? DOORGAAN!
Als alles gewoon doorgaat dan heeft de bemiddelingspoging nog véél méér kans van slagen. Dat kan ik jullie verzekeren. Dan is de bedoeling van Dexia toch overduidelijk en niet in ons voordeel.
Lijkt me leuk Tijdens de bemiddelingspoging horen dat Dexia alweer er van langs krijgt. Ja, dat vinden ze natuurlijk niet leuk.

Okerene :wink:

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Heb net een mail naar de advocaat gestuurd om, indien Dexia om uitstel vraagt, te weigeren.

ik ben er net
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 okt 2004 18:26

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door ik ben er net »

Ad ik ken je alleen maar hier van deze Site.
Maar ik hoop dat je je hoofd niet te lang laat hangen, ondermeer
dankzij jou en en alles wat ik gelezen heb heb ik veel steun gehad.
Mischien is dit voor jou een steun om te weten, dat er mensen zijn die,
er wel in geloven laat je niet voor de eindstreep pakken AD.

Ik vind dat je dat niet verdient.

Hennie

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Anne, ik hoop dat je gelijk hebt, maar we hebben het denk ik niet helemaal voor het zeggen. Als je 'nee' zegt tegen dat uitstel, kan de rechter alsnog beslissen om het wél uit te stellen. Zo lees ik het althans.
Indien de wederpartij hiermee niet akkoord gaat en van de rechter geen uitstel wordt verkregen, zal Dexia de procedure voortzetten
Wat als ik nee zeg, maar de rechter stelt uit??
Ad, je zaak dient voor maandag 7 maart gelukkig!
Dexia zal één dezer dagen in alle procedures waarin zij vanaf week 10 (de week van maandag 7 maart 2005)

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door Julika »

mijn advocaat schrijft i.v.m.mijn rechtszaak in alkmaar huurkoop het volgende:

Dat is het vervelende: aanhouden is in beginsel onbeperkt mogelijk. Als het de spuigaten uitloopt zal ik de kantonrechter een brief sturen met het verzoek spoedig te beslissen maar op dit moment is het nog niet zo ver. Dat is pas het geval als na de laatste stukkenwisseling ongeveer een jaar is verlopen (dat zijn tegenwoordig gebruikelijke termijnen, helaas).
Vriendelijke groeten,

groetjes Julika

PS
Duisenberg is een bankier. Hij heeft geen gevoel voor het gewone
volk. Hij moet de nederl.gerechtshoven helpen, omdat ze over de bergen van rechtszaken niet meer overheen kijken.
Danke Piet.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is ons gelukt, dat ze ons niet meer in de vergeetput stoppen kunnen.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Voor 7 maart Pipa. Dan moet het wel doorgaan overmorgen, want uitstel is steeds 4 weken.
Ik ga morgen in ieder geval contact op nemen met de griffie over hoe en wat. Je hoort het wel.

Liefs Ad

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door anne_ »

Ad, ter geruststelling voor jou situatie plaatste ik zo snel mogelijk deze brief van Dexia hier. Moet je wel goed lezen hoor :wink: het staat er echt.

3) Dexia zal één dezer dagen in alle procedures waarin zij vanaf week 10 (de week van maandag 7 maart 2005) een processtuk dient te nemen, schriftelijk aan de (gemachtigde of advocaat van de) wederpartij verzoeken in te stemmen met het uitstel, althans met verwijzing naar de parkeer- respectievelijk slaaprol, in afwachting van de uitkomst van het bemiddelingsproces. Indien de wederpartij hiermee niet akkoord gaat en van de rechter geen uitstel wordt verkregen, zal Dexia de procedure voortzetten;
Gr. Anne.

leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2003 20:09

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door leeuwen »

Een beetje rechter zal hier toch niet op ingaan mag ik hopen? Als wij zo'n verzoek doen krijgen we immers ook nul op request? Lijkt me ook logisch. Ik ben het zo zat!!!! Ruim een jaar geleden heeft Dexia ons gedagvaard en nog steeds is er geen uitspraak! En nu wil Dexia alles lamleggen? Over my dead body!!!! Ik zal mijn advocaat mailen dat hij er alles aan doet om dit tegen te gaan. IK WIL EEN UITSPRAAK EN EEN BEETJE SNEL GRAAG!!!! :evil:
Ineke

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door villa_cees »

Julika,

leuk woord: vergeetput! :D

vr.gr. Cees

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Anne.

Soms heb ik een waas voor m'n ogen, als het over dexia gaat.
Bedankt voor je steun en oplettendheid, ik slaap vannacht weer geruster.
Dit geldt ook voor pipa :wink: .
Jullie zijn kanjers.

Liefs Ad

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door Hans A »

Mensen dit is toch duidelijk!!!!

Dexia heeft de aandelen nooit, nooit , NOOIT gekocht!!!! De druk wordt nu té groot!!!
Als dat uitkomt is in één klap álles voor dexia verloren!!
Dit mág niet uitkomen vindt Dexia, dat geeft te veel gezichtsverlies.
Maar de waarheid dreigt nú écht aan het licht te komen.
Wat kan Dexia nu nog doen!!!!!!
Slecht één mogelijkheid ziet Dexia:
de rechtzaken tegen houden, snel schikken en de doofpot er mee in!!!!

SSSSSSTTTTTTTTT...............

Kees
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 okt 2003 21:10

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door Kees »

Rechtszaken worden stil gelegd door dexia. Is dit datzelfde dexia dat al jaren bezig is mensen op te jagen? Het is alom bekend dat dexia de afgelopen maanden eigenlijk alleen maar rechtszaken verliest. Dus dit zogenaamde mooie gebaar is naar mijn idee en zoveelste truc. dexia had geen vergunning dus waarschijnlijk kunnen alle contracten zo naar de vuilnishoop. Als het zover komt dan hoop ik echt dat we met z'n allen doen, wat dexia al jaren met ons doet. Opjagen en bedreigen! Ik herinner mij nog een krantenkop van weleer: "Keihard dexia". Toen wilde dexia niet luisteren, nu zijn wij aan de beurt.

Ik juichte bemiddeling destijds toe, maar dat is nu te laat. De eegaleasers worden vrijwel zeker in het gelijk gesteld en de WCK helpt nu ook een handje. Wat mij betreft pakken we dexia keihard aan want alleen dat zal in de toekomst voorkomen dat een instelling zoal dexia wederom slachtoffers maakt.

Kees

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door pluutje »

Dexia de kronkelende slang!
Elke keer een andere uitweg zoeken!

Ze zitten in de val!!!

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door bjorrie »

Ik hoop dat de rechter behalve naar DEXIA ook eens naar de gedupeerde een juridisch gebaar maakt. M.a.w. de rechtzaken stoppen voorlopig DEXIA,maar de gedupeerden mogen hun betaling dan ook voorlopig stoppen tot de bemiddelingsuitslag en hun BKR registatie wordt per direkt door DEXIA verplicht weggehaald. Met een dwangsom van €500,- per dag.DEXIA heeft al genoeg uitstel gehad en ik verzoek u dan ook binnen twee maanden met een definitief voorstel te komen.Dat zou nog eens eerlijke rechtspraak zijn in Nederland.En moeten jullie eens kijken hoe snel er dan een uitslag is over een bemiddelingspoging voor alle gedupeerden.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door Janny »

21-02-2005 17:15 in de Telegraaf

Dexia wil duizenden rechtszaken stilleggen


AMSTERDAM (ANP) - Dexia Bank Nederland wil circa 2000 rechtszaken tegen beleggers voorlopig stilleggen. De bank wil op die manier een blijk van goede wil tonen om de bemiddelingspoging van Wim Duisenberg een kans te geven. Deze maand werd bekend dat de voormalige president van de Europese Centrale Bank een oplossing zoekt in het conflict tussen Dexia en klanten die hebben belegd met geleend geld.
Dexia heeft een brief geschreven aan de rechtbanken met het verzoek lopende zaken voorlopig uit te stellen, zo bleek maandag. Het gaat om rechtszaken die de bank heeft aangespannen tegen individuele klanten. Zaken tegen groepen beleggers, zoals de Stichting Leaseverlies, vallen buiten het gebaar, evenals rechtszaken die in hoger beroep dienen.
In totaal heeft het voorstel betrekking op circa 2000 rechtszaken die Dexia heeft aangespannen. De tegenpartij en de rechtbank moeten wel akkoord gaan met een uitstel. De bank is ook bereid om zaken die klanten hebben aangespannen, stil te leggen.
Er lopen ongeveer 450 rechtszaken van beleggers die Dexia voor de rechter hebben gedaagd. De bank zelf heeft alles bij elkaar ongeveer 3500 procedures aangespannen tegen zijn klanten. Het gaat voornamelijk om conflicten waarbij beleggers hun betalingsverplichtingen aan Dexia niet langer nakomen.
Met verenigingen en stichtingen die namens ontevreden beleggers een juridische strijd voeren met Dexia, wil de bank afzonderlijke afspraken maken. Daarover zal het financiële concern de komende tijd overleg voeren met de groeperingen. Een woordvoerder van Leaseverlies wil pas reageren als de stichting daadwerkelijk een uitnodiging krijgt voor een gesprek. De stichting is met bijna 100.000 leden de grootste belangenclub voor ontevreden beleggers.
Dexia en zijn klanten zijn in een slepend conflict verwikkeld over de gevolgen van zogeheten aandelenlease. Beleggers hebben tijdens de hoogtijdagen op de beurs geleend geld in aandelen gestoken. Door de sluipende koersval die zich vanaf 2000 aandiende, hebben de beleggingen onvoldoende opgeleverd en blijven de klanten achter met een schuld. Veel beleggers voelen zich misleid door Dexia, veruit de grootste aanbieder van aandelenlease.
De bank wil de rechtszaken over en weer stilleggen, zodat Duisenberg in alle rust een oplossing kan zoeken in het conflict. Anderhalve week geleden werd bekend dat hij is aangesteld als bemiddelaar in de kwestie. Eerder mislukte een bemiddelingspoging van de voormalige Nationale Ombudsman Oosting.
De nieuwe bemiddeling lijkt kansrijk omdat Dexia een schikking heeft getroffen met Aegon. De verzekeraar verkocht zijn dochter die aandelenlease aan de man bracht aan Dexia, net voor dat beurs inzakte. Aegon betaalt de bank een schikkingsbedrag van 218 miljoen euro, dat wordt gebruikt voor een regeling met de beleggers. De belangrijkste betrokken partijen hebben ook hun medewerking aan de poging van Duisenberg toegezegd.


Bron Dft.

Gesloten