LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De grens is bereikt !

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door Piet »

De grens is bereikt.

De aandelenlease affaire heeft een nieuw dieptepunt bereikt.
De overheid heeft ingegrepen en een bemiddeling, door minister Zalm en De Nederlandse Bank geïnitieerd, opgedrongen aan de honderdduizenden gedupeerden.

De uitspraken die zouden komen in aandelenlease zaken zijn door de rechtbanken allemaal aangehouden.
Dit is door heel Nederland zo!!
Een informatie ronde hierover heeft dit bevestigd.

Dit is onbestaanbaar, hier zijn geen woorden voor!!
Dit is machtsmisbruik van de eerste orde.
Dit mogen en kunnen wij niet accepteren.

Hier is sprake van rechtsweigering.

Twee jaar geleden heeft Zalm met in zijn kielzog de meerderheid van de kamer gezegd dat de aandelenlease affaire een geschil is tussen twee private partijen en dat de regering en overheid niets kon doen.
Het lag onder de rechter en de rechter moet maar beslissen.
En nu!!!
De wereld op zijn kop.

De overheid heeft ingegrepen en de rechtbanken weigeren en masse om uitspraken te doen in lopende rechtszaken.
Volgens mij is dit in opdracht van minister Donner en de Raad voor de Rechtspraak.
Is Dexia de baas in Nederland samen met de andere machtige banken!
Dit is te gek voor woorden en hier moeten wij iets aan doen.
Niet alleen wij maar ook de advocaten moeten zich gaan beklagen over deze vorm van overheidsingrijpen.

Wij eisen dat er recht wordt gedaan en dat zelfs de rechter zich aan de wet moet houden.
Wij worden gemanipuleerd en bijna gedwongen akkoord te gaan met de zogenaamde bemiddelingspoging van ex bankman Duisenberg die, in opdracht van minister Zalm en De Nederlandse Bank, het geschonden imago van de banken en overheid weer moet gaan herstellen.
En dit ten koste van honderdduizenden gedupeerden die het slachtoffer dreigen te worden van dit ingrijpen.
Dit overleg gebeurt buiten de gedupeerden om.
Wij worden hier niet bij betrokken.
Er is geen sprake van een bemiddelingspoging tussen Dexia en haar clienten!
Het is een bemiddeling (deal) tussen Dexia en de Stichting Leaseverlies.
Deze stichting heeft geen enkel mandaat en wordt niet erkend als gesprekspartner door de groep gedupeerden waarover gesproken wordt.
Het gaat slechts over een groep gedupeerden met lopende contracten en gedupeerden met een nog niet betaalde restschuld.
Alle andere gedupeerden kunnen fluiten naar hun geld!


Er zijn gedupeerden die worden benaderd door advocaten met het advies om akkoord te gaan met het uitstellen van hun rechtszaken.
Waarom??? Dexia verliest overal.
Ons advies aan hun: doe het niet en wijs het af! Sterker nog, stop met betalen en ga procederen tegen Dexia

Ik heb een rechtszaak lopen tegen Dexia en eis een uitspraak van de rechter, ik wens geen deel uit te maken van deze bemiddelingspoging en de rechter heeft geen enkel recht om mijn zaak aan te houden omdat Dexia een bemiddelingspoging wenst waar ik niets mee te maken wil hebben.

Eindelijk is het zover dat na jarenlange strijd en vele slachtoffers de rechters Dexia in het ongelijk stellen en eindelijk krijgen wij waar we recht op hebben en nu grijpt de regering in.
Het antwoord van ons is NEE!!! aan de rechtbanken en de overheid.
Wij leven in een democratisch land en wij zullen vechten voor ons recht.
Als de overheid ons dit democratisch recht ontzegt dan heeft deze overheid lak aan de grondwet en moeten zij opstappen.
Wij hebben een dringend verzoek aan de volledige Tweede Kamer om dit niet te accepteren en de regering ter verantwoording te roepen.
De democratie in Nederland staat op het spel!


Namens heel veel gedupeerden in dit aandelenlease drama, dit schandaal, waardoor het sociale en maatschappelijke leven van honderdduizenden voorgoed is veranderd.

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 25 feb 2005 09:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ik zei toch al, opnieuw worden we enorm in het ootje genomen door dexia en consorten.

Met een stapeltje aandelen zwaaien en beweren dat daar de aandelen voor X tussen zitten is natuurlijk nog helemaal geen bewijs dat er voor meneer X en voor iedereen en ook nog eens alle aandelen zijn gekocht en dus beschikbaar waren voor lease.

Alle registers worden nu opengetrokken om te vertragen en het grote aandelen-lease bedrog te verduisteren.
Blijven over: honderdduizenden dexia-slachtoffers die de mond gesnoerd moeten worden.

Wanneer dexia alle aandelen in bezit zou hebben gehad, dan waren ze al lang met het bewijs op de proppen gekomen, maar ze doen alles om dat bewijs nu juist niet te hoeven leveren.
Het gaat er niet om wanneer die aandelen zijn gekocht, maar dat dexia ze daadwerkelijk in bezit had, allemaal en voor elke klant, want zonder auto's kun je ook geen auto ver-leasen.

Dan worden we nu toch weer enorm te grazen genomen door DNB, door zalm, duisenberg en al die anderen die meehelpen om dexia en misschien ook wel zichzelf (?) de hand boven het hoofd te houden.
Dit had al lang onderzocht moeten worden, zeker bij een bank waarvan in Belgie blijkt dat ze het niet zo nauw nemen met de wet.

Het zou mij niets verbazen wanneer dexia het voor elkaar krijgt om de Nederlandse rechters naar de dexia-hand te zetten en alle lopende zaken stil te leggen.

Normen en waarden?
In Nederland?
Moest ik eens proberen, om mijn kinderen mee op vakantie te nemen buiten de schoolvakanties om !

Nederland rechtstaat?
O ja?

waltmans29
Berichten: 137
Lid geworden op: 30 aug 2003 23:05

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door waltmans29 »

jij hebt volkomen gelijk!!
wij willen geen schikking meer,maar een uitspraak , dat is wat wij willen!!!
het is een bezeikte kroam (op zijn limburgs gezegd)
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door cornelis »

Het zal me niks verwonderen dat dit forum op last van deze [rechtstaat] word gesloten,stelletje corrupte figuren.

groetjes

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door trudy »

Het was altijd al zo en is nog steeds zo en zal altijd zo blijven

GELD REGIERT DIE WELT

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Dit is echt *** met peren.

Iedere maand werden we sterker door de steeds beter worden de jurisprudentie, iedere maand werden we wijzer, het verzet van Dexia begon te kraken en te piepen.
En nu worden we teruggefloten!

Maandenlang hebben ze er alles aan gedaan om ons te laten betalen, en ons met misleidende talen om de tuin proberen te sturen, nu we er niet meer intrappen en massaal terugslaan, worden we door de regering teruggefloten.

Ik heb 3x schriftelijk aangeboden te schikken, maar kreeg steeds een afwijzing, dhr. Oosting heeft getracht een collectieve schikking aan te bieden maar Dexia/ Aegon wilde niet.

We moesten ons recht maar bij de rechtbank halen, want Dexia zag deze met volste vertrouwen tegemoet.

Nu ook dit een leugen was, althans stoere taal bleek te zijn zonder inhoud. Krijgen we nu min of meer een schikking opgelegd.
Laat me raden: 50% van de restschuld terugbetalen in 50 makkelijke termijnen??

Ik doe er niet (meer) aan mee, zolang geen vonnis, zolang betaal ik niks.

En als het moet laat ik me desnoods nog liever failliet verklaren.

Effe lekker op vakantie, en leuke dingen doen, en dan je melden bij de Kredietbank!

Niet eerlijk, maar ja wat is nog eerlijk???!!!!

N.B. Zou het dan toch zo zijn dat de overheid in overleg met Dexia bewust de beerput wilt dichthouden, want waarom is er géén parlemantaire enquete gekomen, geen onderzoek, geen boekencontrole/ inbeslagname. Er zijn geen geruchten meer maar keiharde feiten en er gebeurt niks?!

Als ze door een eenvoudig onderzoek een winkeldief kunnen achterhalen c.q. ontmaskeren zijn ze er als de kippen bij, nu ze hier een van de of misschien wel de grootste fraude zaak van de afgelopen eeuwen kunnen ontmaskeren blijven ze met de handen over elkaar zitten, dan doel ik met name op de politiek en het OM!!

Groeten justice

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Honderduizenden dexia-gedupeerden, evenzovele gezinnen die slachtoffer zijn van het dexia-lease bedrog.
Dat zijn er erg veel....

Ik krijg de indruk dat de angst voor dexia aan het veranderen is in woede bij de dexia-slachtoffers.

Ik zou me nu niet meer op mijn gemak voelen als ik iets met die bank te maken had.

Maar wij zijn nuchtere Hollanders, wellicht lukt het ons om onze kalmte te bewaren.

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door Erik »

Wat zei Johan Cruyff ook al weer? Elk nadeel heb zijn voordeel?

Het gaat nu allemaal wel langer duren maar ook de wettelijke rente die je eist en de schade van de onterechte A notering bij het BKR nemen alleen maar toe dus uiteindelijk gaat dit Dexia alleen maar meer geld kosten. Van uitstel komt echt geen afstel

dagwaarde
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2005 22:37

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door dagwaarde »

ik heb het al vaker gezegd, geloof ik...

juich niet te vroeg :roll:

dagwaarde
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2005 22:37

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door dagwaarde »

Cruijff weet veel van voetbal, voor de rest is het een domme vent :)
Met alle respect, overigens.

Ik begrijp dat jullie je genaaid voelen..ik zou denk ik hetzelfde reageren. Gelukkig kan ik de zaak op een wat nuchterdere manier bekijken.
En ja, in de meeste gevallen zijn jullie zelf ook verantwoordelijk..

helaas ;(

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door studex »

Ik heb inmiddels ook een brief gekregen van de advocaat,naar de hoopgevende inhoud,het heeft er alle schijn van dat dexia een serieus aanbod wil gaan doen aan alle gedupeerden,zodat ik voorstel om de inhoud daarvan meer eens af te wachten.

Ik heb er goed over nagedacht en ik wenst NIET deel te nemen aan deze bemiddelingspoging,ook zal ik mijn advocaat inmiddels op de hoogte stellen , want dexia is reeds gedagvaardigd door mijn advocaat.
Mijn contract bestaat gewoon niet en ik heb 3 jaar lang onterecht betaalt,m.a.w. ik wil gewoon mijn geld terug en BKR registratie ongedaan maken.

IK HEB HET ER GENOEG VAN OM STEEDS VAN KASTJE NAAR MUUR WORDEN GESTUURD!!!

Met vriendelijke groeten

Studex.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ja Piet Jou boosheid is de mijne, maar hoe doen we dat dan Ik ben op de eindstreep afgesneden.
De mails die ik van groen links en LPF en SP heb gekregen geven mij niet veel hoop, Die denken namelijk dat wij blij zijn met die Duisenbal.
Ik Kots van alles, en volgens mij staat er niemand in de kamer achter ons.

Samen stonden we sterk.

Lfs Ad

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Ad, dat zijn de zgn. diplomatieke mails die geen gevaar kunnen :wink: Om misselijk van te worden. Maar het is in de lijn van pappen en nathouden. Ze steken vooral niet hun nek uit, kunnen straks nog alle kanten uit wapperen! Maar tonen veel begrip. :roll:

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Wellicht is er nog een lichtpuntje te bedenken.
Hoogstwaarschijnlijk mislukt de bemiddelingspoging.
Duisenberg zal zich bij zijn benoeming voornamelijk door Dexia en haar vrienden hebben laten voorlichten.
Gaande weg zal hij er achter komen dat er geen bemiddeling haalbaar is zonder ons tekort te doen.
Dexia hoopt nog steeds dat het gros afhaakt vanwege de hoge advocaatkosten, nu en in hoger beroep.
Voor een goede bemiddeling heeft Dexia te weinig geld over en zal zij
opnieuw de schuld van het mislukken krijgen.
Even afwachten of de "onderhandelaars" voet bij stuk houden (DSI-voorbeeld).
Maar na het afhaken van Dexia zullen de rechters met frisse moed doorgaan met Dexia veroordelen, met nog meer schadeloosstelling voor ons dan voorheen omdat we het geduld van de bemiddeling zonder resultaat hebben moeten opbrengen.
gr. O.D.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door cornelis »

Waarom niet alle rechtszaken stil leggen tot dat is bewezen dat er werkelijk aandelen zijn gekocht.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Studex,

Gezien de omvang van de schade is het hoogst onwaarschijnlijk dat Dexia met een bevredigende oplossing voor iedereen komt.
Waarschijnlijk komt er uit dat iedereen die voor de zomer alles betaalt
een bepaald percentage van de restschuld mag aftrekken. Inleg blijft.
Dit is dan alleen interessant voor degene voor wie het bij te betalen bedrag kleiner is dan de nog te maken advocaatkosten.
De rest moet gewoon doorprocederen na deze vertragingstaktiek van Dexia en oppepper in de media voor Dexia en de Nederlandse Banken. !!!!!!!
gr. O.D.

frits
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 nov 2003 21:01

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door frits »

Zoals al uit het stuk van Piet Blijkt hebben Zalm en zijn vriendjes steeds geroepen
dat het gaat om een geschil tussen twee private partijen waar de overheid niet in kon (lees WIL) ingrijpen. mede door de uitspaak m.b.t tot de WCK in Arnhem, is het Dexia geweest die de overheid toch weer partij wil maken in dit geschil:


Telegraaf 17-02-05

Dexia spreekt van een verdeeld beeld in de rechtspraak op dit punt:
In Deventer besliste een rechter dat wij juist níét vergunningplichtig zijn,
aldus een zegsman, die aankondigde tegen het vonnis in beroep te gaan.
Volgens Dexia druist het Arnhemse vonnis in tegen de Nederlandse wetgeving én uitspraken van minister Zalm (Financiën).
Het vonnis stelt in feite dat de Nederlandse wetgever een wanprestatie
heeft geleverd bij het implementeren van de Europese richtlijn.
Daar mogen wij geen slachtoffer van worden,
vandaar dat wij inmiddels de verantwoordelijkheid van de staat der Nederlanden op dit punt onderzoeken.


Het kan niet anders zijn dan dat Zalm en Donner, die al geruime tijd op de hoogte waren van de voorlopige uitspraak in de WCK zaak in Arnhem daar hun consequenties uit getrokken hebben. En het gevaar zagen van een procedure tegen de staat en dus opnieuw een bemiddelings poging starten.
Het niet meer doen van uitspraken kan nergens anders vandaan komen dan uit deze richting.

zoex
Berichten: 407
Lid geworden op: 18 nov 2003 08:37

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door zoex »

Volgens mij worden alleen de rechtzaken stil gelegd die door Dexia zelf
zijn aangespannen.

DutchCredit
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 dec 2004 08:31

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door DutchCredit »

Advocaten spreken prijzen af
HARRY TEERNSTRA

Kartelautoriteit NMa moet volgens de wetenschappelijke denktank Encore kijken naar afspraken tussen verzekeringsbranche en tussenpersonen. En de NMa moet ook de advocatenbranche tot speerpunt van haar beleid te maken.

Uit talloze gevallen blijkt van jaar tot jaar dat advocaten, die het monopolie op het voeren van een proces en andere privileges vast in de hand hebben, als bij afspraak, een onaanvaardbaar hoog uurloon in rekening kunnen brengen, dat in geen enkele verhouding staat met de kwaliteit van de geleverde diensten. Ook blijkt dat advocaten hun belangen verstrengelen met die van verzekeraars en bij hen in dienst zijnde advocaten.

Steevast blijkt dat de advocatuur een enorm financieel belang heeft op de markt van juridische zorg, maar dat de wetten van de vrije markt niet gelden voor advocaten. Advocaten hoeven geen kartelverbod te vrezen en ook niet te concurreren noch te stunten met prijzen. Juridische zorg is nimmer in de aanbieding. De prijzen zijn en blijven daarom onaanvaardbaar hoog.

Voor de NMa behoort de financiële sector dit jaar tot de speerpunten, net als vorig jaar. Advocaten zijn in dienst van verzekeringsmaatschappijen en treden op voor tegenpartijen van verzekeraars. Heel veel doen en laten van advocaten is commercieel en louter op geld gericht. Daarom worden er regels overtreden, fouten en slachtoffers gemaakt. De kwaliteit van de zorg die advocaten leveren, wordt niet of nauwelijks gecontroleerd. Er is geen overheidsinstantie die toezicht houdt op advocaten.

De feiten zijn dermate ernstig, verontrustend en duidelijk dat de wetenschappelijke denktank Encore of welke andere denktank dan ook daar kennis van zou moeten nemen. Op grond van die feiten kan Encore de NMa slechts adviseren om haar tanden zo spoedig mogelijk ook in de advocatuur te zetten. Dat is in het algemeen belang van goede juridische zorg en zeker in het belang van alle slachtoffers van advocaten. Daarnaast dient er een openbare discussie te komen, die de feiten en de onvrede zichtbaar en voelbaar maakt.

Drs Harry Teernstra is freelance journalist en lid van Advokater i.o, een ideële stichting die de advocatuur kritisch volgt.
Copyright (c) 2005 Het Financieele Dagblad

zoex
Berichten: 407
Lid geworden op: 18 nov 2003 08:37

Re: De grens is bereikt !

Ongelezen bericht door zoex »

Piet,
Kan je iets duidelijker zijn, welke rechtzaken zijn nu stil gelegd, degenen die door Dexia zelf aangespannen zijn of ook degenen die door
de gedupeerden tegen Dexia zijn aangespannen.

Wat ik begrepen heb is dat Dexia alleen die rechtzaken stil kan leggen die ze zelf zijn gestart want volgens mij kunnen ze ook alleen maar die rechtzaken stil leggen omdat ze bij de andere zaken toestemming van de
andere partij nodig hebben.

Graag duidelijkheid en hoe kom je aan deze informatie,
dit bericht zaait alleen maar nog meer verwarring.

Gesloten