LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schikking

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: schikking

Ongelezen bericht door pewi »

Geachte heren.

Onbegrijpelijk dat u zich achter het voorstel van dhr. Duisenberg / Dexia schaart. Hoewel u ongetwijfeld weet aan welke zaken Dexia zich schuldig heeft gemaakt, wil ik alsnog een opsomming geven, waaraan Dexia grondig is te kort geschoten / nalatig is gebleven.
1. In heel veel gevallen heeft Dexia verzaakt na te gaan of de slachtoffers de lasten wel kunnen dragen. Dexia heeft zich niet verdiept in de financiële gegevens van hun "klanten". Zorgplicht heet dat.
2. Dexia (en hun tussenpersonen) zijn erg agressief te werk gegaan v.w.b. "klanten"werving. Vaak werden alleen de positieve kanten van het verhaal belicht, echter nooit de negatieve. Nooit is inzichtelijk gemaakt, wat er kon gebeuren als de beurs zou crashen. Misleiding, dwaling heet dat.
3. In de meeste gevallen is er sprake van huurkoop contracten. Hier dient de partner mede te tekenen. Dexia heeft hier geen aandacht aan besteed en deze contracten dienen nietig verklaart te worden. Dat wil zeggen dat zowel de restschuld als de inleg niet voor rekening mag komen voor de slachtoffers.
4. Het WCK verhaal. Dexia is pas in de loop van 2003 in het bezit gekomen van een WCK vergunning. D.w.z. dat zij nooit gerechtigd zijn geweest om kredieten te verstrekken. Ook hier dient dus alle betalingen terug te vloeien naar de slachtoffers, en ook de restschuld moet worden doorgestreept.
5. Hoe het precies zit met het aandelen bezit van Dexia weet tot dusverre niemand zeker. Dexia beweert echter steeds dat zij bundels aandelen heeft gekocht en verkocht. In hun contracten staat echter dat de aandelen op naam zijn gekocht. Volgens mijn eigen bescheiden mening, zijn er misschien wel aandelen ingekocht (echter niet op naam van de contractant) maar ook zijn de aandelen weer verkocht, op het moment dat ze nog hoog stonden. Dien te gevolge hebben de slachtoffers alleen maar betaald voor gebakken lucht. Als het genoemde in punt 5 werkelijk zo is als velen van ons denken dan is hier sprake van op zijn minst oplichting. Dexia moet hieromtrent duidelijkheid verschaffen, maar hier is nog steeds niets over bekend.
6. Zowel Dexia, SpaarSelect en Velob zijn reeds door de AFM voorzien van boetes om verschillende redenen. Het is dus duidelijk dat deze partijen gehandeld hebben in strijd met de regelgeving. Het wordt nu echt de hoogste tijd dat er eens naar de slachtoffers gekeken gaat worden. Zij zitten tenslotte met de gebakken peren.

Ik ben van mening dat u als VEB de aangewezen instantie bent om deze zaak tot op de bodem uit te zoeken. Geachte heren van VEB, laat u niet meer leiden door mensen die het hier in dit land ogenschijnlijk voor het zeggen hebben. Het doet pijn om te horen dat dhr. Duisenberg begint met woorden van strekking als "de rechtbanken moeten ontlast worden" en "schade aan het bankwezen moeten we voorkomen". Dit is voor ons slachtoffers niet van belang. De klanten van Dexia zijn de slachtoffers, niet de rechtbanken of de bankierend Nederland. Leg u oor eens te luister bij belangenorganisaties die niet deel mochten nemen aan het overleg met dhr. Duisenberg.
Er zijn beslist zaken die ik in de opsomming ben vergeten. Ik ben benieuwd of u zich ook inspant voor ons slachtoffers.

Vriendelijke groeten,
Pewi
Bovenstaand bericht verstuurd naar VEB (vereniging van effectenbezitters)

Vrgr Pewi

Bolie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:25

Re: schikking

Ongelezen bericht door Bolie »

JNT,

Bedankt voor je uitleg

Groet...Bollie

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: schikking

Ongelezen bericht door trudy »

Geplaatst op 04 Mei 2005 21:25 door jnt


--------------------------------------------------------------------------------

Beste Bolie,

Als jij je restschuld aan het betalen bent, dan heb je gewoon recht op die schikking
Bolie als jij het Dexia-aanbod geaccepteerd hebt, krijg je geen 2/3 kwijtschelding, maar slechts 1/3 (en dat alleen wanneer je het restant ineens afbetaalt).

Dit is wat ik ervan begrepen heb.

Ik heb het Dexia Aanbod getekend. Wat betekent de schikking voor mij?

die het Dexia Aanbod hebben aanvaard krijgen een vierde optie; bij direct aflossen van de restschuld wordt een korting van
éénderde gegeven.
Dit heb ik net van de Dexia-site gekopieerd.

Als je NIET op het Dexia-aanbod bent ingegaan en gewoon een afbetalingsregeling bent aangegaan, dan weet ik het niet. Dit is dus weer een andere variant. Lijkt me dat je eerst die restschuld moet betalen om dan in aanmerking te komen voor die 2/3 kortingsregeling. Je moet immers aan je contractuele verplichtingen hebben voldaan. Dat heb je alleen wanneer je ALLES voldaan hebt.

Waarom stuur je geen mailtje naar Piet Koremans van PAL, die heeft dit vast al lang uitgeplozen en heb je meer zekerheid.

Groet, Trudy
Laatst gewijzigd door trudy op 05 mei 2005 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: schikking

Ongelezen bericht door Kor S »

voor pewi.

UIT DE KUNST.........dit zijn ze :!:
bedankt. h.g kor.
Het doet pijn om te horen dat dhr. Duisenberg begint met woorden van strekking als "de rechtbanken moeten ontlast worden" en "schade aan het bankwezen moeten we voorkomen". Dit is voor ons slachtoffers niet van belang. De klanten van Dexia zijn de slachtoffers, niet de rechtbanken of de bankierend Nederland. Leg u oor eens te luister bij belangenorganisaties die niet deel mochten nemen aan het overleg met dhr. Duisenberg

Bolie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:25

Re: schikking

Ongelezen bericht door Bolie »

Beste Trudy,

Hangt ervan af wat onder het Dexia aanbod verstaan wordt.

Ik moest een betalingsregeling aangaan omdat ik mijn restschuld niet in 1 keer kon betalen.

Ik kon kiezen uit een lage rente, maar wel afzien van het recht om tegen Dexia te procederen, of een hoge rente (Tja, ook een manier om misbruik te maken van je machtspositie en zelfs nog meer geld te verdienen aan de situatie !!!)

Dus mijns inziens heb ik geen Dexia aanbod geaccepteerd maar simpel een betalingsregeling getroffen, wat een verlenging moet zijn van mijn contractuele verplichtingen. Ik heb overigens ook de aantekening gemaakt dat ik onder protest de betalingsregeling acceptterde.

Wat denk jij ?

Groetjes

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: schikking

Ongelezen bericht door trudy »

Ik kon kiezen uit een lage rente, maar wel afzien van het recht om tegen Dexia te procederen, of een hoge rente


Bolie, ik denk dat dit wel op het Dexia-aanbod betrekking had.

Kan je dat niet in je papieren nazien?

Als dat zo is, dan krijg je dus alleen die 1/3 korting.

Groet

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: schikking

Ongelezen bericht door impact »

Ik (eegaleaser) wil best schikken met Dexia. Als ze de volledige inleg van de contracten teruggeven, mogen ze het beetje restschuld best daarop in mindering brengen en laat ik mijn eis wat betreft wettelijke rente en kosten vallen. Wel natuurlijk op voorwaarde dat de BKR-notering wordt geschrapt.

Dexia, is dat geen zeer sociaal en aantrekkelijk voorstel?

jnt
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2004 00:04

Re: schikking

Ongelezen bericht door jnt »

Ik las net de twee recentste nieuwsbrieven op de site van PAL en van die ene uit het Brabants Dagblad, waarin prangende vragen worden beantwoord over het Duisenberg-voorstel, ben ik niet blij geworden. Ik citeer:

De meeste advocaten die zich met aandelenleasezaken bezighouden zijn van mening dat beleggers die een schade (verlies van inleg plus restschuld) van minder dan 15.000 euro hebben, beter kunnen ingaan op de schikking. De mogelijke meeropbrengst van een procedure weegt dan niet op tegen de extra kosten.

Hè? Ik dacht dat een gezamenlijke procedure juist wél de moeite waard was vanwege de veel geringere kosten. Nu weet ik het niet meer hoor. Of zijn de advocaten die dit adviseren, degenen die individuele zaken voeren? Ik heb vorig jaar 4200 euro betaald aan een advocaat alleen maar voor het laten schrijven van een aansprakelijkheidsstelling voor Aegon (vliegwielen) en failliete tussenpersoon (en maar uren rekenen voor studie van dossier en weet ik wat, terwijl deze advocaat heel veel vliegwielen deed en ik ook nog eens alle achtergrondinformatie keurig had uiteengezet in een brief; roodstand is mijn deel). De tussenpersoon heeft niet gereageerd vanaf de begraafplaats, Aegon wel: die vond de hele aansprakelijkheidsstelling flauwekul. Weg is mijn geld.

Hoe zit het met de incassosten die Dexia mij in rekening heeft gebracht? Worden die ook verrekend?
Nee. Indien een cliënt ervoor kiest om zijn contractuele verplichtingen niet na te komen, zijn de kosten die met eventuele procedures zijn gemoeid voor hem of haar zelf. Dat staat los van de schikking.


Ja, lekker. Nu weten we het dus.

Moet ik nog lid worden van een van de betrokken stichtingen om in aanmerking te komen voor een schikking?
In principe is dat niet nodig. Het schikkingsvoorstel geldt voor iedereen met een aandelenleaseproduct. Ook voor klanten van andere aanbieders als Dexia.


Hoezo, iedereen met een aandelenleaseproduct? Die Duisenberg heeft toch alleen bemiddeld voor Dexia? Hij adviseert andere aanbieders toch alleen maar om het voorbeeld van Dexia te volgen?

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: schikking

Ongelezen bericht door PP »

Voor de zovvelste keer;
Ga naar de site van PAL en dagvaarden die hap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sterkte
PP

jnt
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2004 00:04

Re: schikking

Ongelezen bericht door jnt »

Beste PP,

Daar zou het wel eens op uit kunnen gaan draaien. Ik wacht echter nog even af wat er gaat gebeuren. Jij ook sterkte én succes met alles.

Groeten,

jnt

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: schikking

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste learner,
"Kijk nou, ze hebben gelijk . . . Ze hebben altijd al gelijk gehad . . . En wij hebben dit nooit willen/kunnen zien . . . Er was dus werkelijk veel meer aan de hand dan we steeds gedacht hebben . . ."
Pas als de 'schuldige banken' veel en grote bedragen moeten gaan uitkeren zal het 'publiek' overtuigd zijn! :idea:

:wink:

Gesloten