LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PERSBERICHT ADVOCATUUR

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door woest »

Ja, Pieter, ik kan niet wachten totdat deze materie eindelijk openbaar wordt; om in de beeldspraak te blijven; ik kan niet wachten totdat deze oester opengebroken wordt - en met een kleine kwinkslag voor het slapen gaan; de stukken van Okerene en Hans: Parels over de zwijnen!
Slaap lekker allemaal,
:wink: Loes

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Okerene als het aan Pipa Woest en Pieter ligt wordt je ooit nog hemeltergend rijk.
Nou helemaal mee eens hoor. :wink:

Lfs Ad

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door Okerene »

Dan zal ik toch eerst die zwijnen moeten slachten Ad.

Welterusten waarde vriend


Okerene :lol:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Welterusten Vriend :wink:

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door henkgeluk »

ik wil nog even iets kwijt over pay-back en pal.

we kunnen en willen niet om piet heen.

wat er gebeurt tussen piet en bestuur pay-back laat ik zo ,gebeurt overal en altijd weer.

wat ik wil zeggen wij mensen moeten proberen onze ego tripperij opzij te zetten!

het zit in onze genen vanuit de oertijd dat we altijd meer willen en beter zijn dan de ander.

echter in dit geval is de enige die profiteert DEXIA CS .

ik zelf ben allang van die ego tripperij af,als je veel ellende meemaakt in naaste omgeving leer je dit wel af.

begrijp dat het geen kritiek is naar wie dan ook ,omdat wi allemaal maar mensen zijn.

vandaag ben je er, en 1 uur later niet meer(diverse keren in familie meegemaakt)

ik zou willen zeggen naar pieter en piet kom op ! samen de schouders er onder en vergeet de kinnesinne .

jullie kunnen dan toch als pal en pay-back naast elkaar blijven functioneren!

maar maak geen ruzie ,en zeker niet op dit forum,omdat > big brother is watching you! nog steeds geld.

alle maal het beste toegewenst!!

gr

henk geluk

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door Okerene »

In een persoonlijke mail heeft Pieter mij verzekerd dat het begeleidende schrijven voor deze oproep aangepast wordt aan de nieuwe situatie (accoord met voorstel) en de oproep aan alle Paybackleden binnenkort gemaild zal worden.

Hoewel in het meegestuurde concept alleen nog sprake was van een oproep tot demonstreren in Den Haag op 1 juni, moet ik toch aannemen dat ook informatie zal worden vermeld over de komende demonstratie op woensdag 11 mei a.s. in Leeuwarden voor het Aegon-gebouw.

De intensie tot medewerking was vanaf het begin al aanwezig: "De toezegging om tzt een oproep te sturen is al van dag 1 gegeven." schrijft Pieter. Laten we een discussie in deze vermijden hoe en op welke manier dit te kennen is gegeven dan alleen in persoonlijke mail aan hen die dit aangaat.

Ik beperk mij overigens tot enkel deze mededeling en merk op dat deze ontwikkeling verheugend nieuws is voor alle gedupeerden. Eën front gesteund door alle betrokken organisaties en vrijwilligers.

Okerene :D

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Okerene,

Als je praat over een samenwerkingsverband en serieus iets samen doen dan had de tekst van Pieter , die op blad 1 van deze topic staat, ook zo kunnen luiden:
Eendracht maakt macht.

De alliantie is groeiende en wordt met de dag (samen) sterker.

Het schikkingsvoorstel is te mager en de uitspraken van de diverse rechtbanken geven aan dat procederen betere resultaten voor de gedupeerden kan geven als de schikking van Dexia.

Zoek je een advocaat en heb je vragen over de mogelijkheden om te procederen en de kosten hiervoor, kijk op de websites van de vereniging Payback, www.pay-back.nl en Platform Aandelen Lease, www.platformaandelenlease.nl

Om te berekenen of je in aanmerking komt voor toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand), kijk op www.platformaandelenlease.nl onder Procedure toevoeging en op www.pay-back.nl bij ....
Wil je weten welke rechtshulpverlener in jouw regio actief is en bekend is met aandelenlease problematiek?
Raadpleeg dan onze beide websites en bel ze gerust op, aan het eerste oriënterende gesprek zijn vaak geen kosten verbonden.
Heb je nog vragen, mail naar :
[email protected] of [email protected]

Mvg,
Pieter en Piet
Samenwerken is niet gebruikmaken van anderen om jezelf te profileren en groeperingen die jouw voorkeur hebben naar voren te schuiven.

De demonstratie van komende woensdag wordt niet bekend gesteld bij de leden, het is niet in het van belang van payback....
Dat het wel in het belang van de gedupeerden is schijnt niet interessant te zijn voor deze club.
Als payback werkelijk een samenwerkingsverband wil dan betekent dit meer als alleen eigen belang , we zijn toch belangenbehartigers?
We doen het toch voor de gedupeerden, voor elkaar!

Groeten,
Piet

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door trudy »

Precies Piet, heel goed. Ik heb het Payback ook duidelijk geprobeerd te maken, maar die zwijgen in alle talen.

Is waarschijnlijk niet belangrijk voor ze.

Ik weet het niet meer, dus geef het op.......het is nu toch al te laat !

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door JH »

Samenwerken is niet gebruikmaken van anderen om jezelf te profileren en groeperingen die jouw voorkeur hebben naar voren te schuiven.
Piet, samenwerking moet wel van twee kanten komen. Anders heeft het geen zin en zijn de belangenclubjes slechts splijtzwammen.

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door Kor S »

trudy,

NEVER GIVE UP
8) ...................h.g kor
peebek o.k ,,,,
maar de rest ,nee toch zeker.
Laatst gewijzigd door Kor S op 06 mei 2005 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door trudy »

JH waar is dat een afkorting van? Jan Hen ? :D

Wel leuk verzonnen !

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door JH »

volgens impact is HvdB en JH dezelfde en hij kan het weten :wink:

typisch een opmerking van iemand die doorzeurt over demonstraties en protesten. Misschien kan er ook teveel gedemonstreerd worden, heb je daar wel eens over nagedacht. Trud ..... :lol:
Laatst gewijzigd door JH op 06 mei 2005 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door Dubio »

Er kan nooit genoeg gedemonstreerd worden hoe zielig zo'n clubje verleasers bij elkaar is.
Dan komen er zo'n 100 verleasers naar het IJ. Lachen, gieren, brullen.
Ik denk dat de collega's in Leeuwarden zich bescheuren woensdag.

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door Kor S »

laat maar zien op t.v
laat heel het land maar weten van deze wantoestand.
een paar beelden zeggen meer dan duizend woorden.
maar ja dat vinden de aegonnianen etc niet zo leuk natuurlijk
vandaar dat ze blijven o.h,en tegen de akties

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door trudy »

Geplaatst op 06 Mei 2005 16:47 door Kor S


--------------------------------------------------------------------------------

trudy,

NEVER GIVE UP
...................h.g kor
peebek o.k ,,,,
maar de rest ,nee toch zeker.


Nee hoor Kor, ik ga door tot ik erbij neerval. Mij krijgen ze niet klein.

Heb gisteren mijn advocaat gemaild dat ik niet meer met een dagvaarding wil wachten.

Wilde eerst meer zekerheid hebben over de WcK en de aan- en verkoop van de aandelen, maar dat kan nog een tijd duren vóór we hier meer duidelijkheid over krijgen. Zal wel eerst de Hoge Raad worden. Of Zalm en Donner gaan hier een stokje voorsteken.

De laatste uitspraken gelezen op de PAL-site? Amsterdam, Rotterdam, Den Haag. De zorgplicht is zo zwaarwegend dat Dexia daarmee overal op de b... (excuseer) gaat. Ik ga ook voor zorgplicht en de rest neem ik ook wel mee natuurlijk.

En BKR-verwijdering, op straffe van.....je weet wel.

groetjes
Laatst gewijzigd door trudy op 08 mei 2005 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door PP »

Hallo Trudy

En bedenk; als Piet niet zo voortvarend was geweest waren we deze uitspraken nooit te weten gekomen! Het gaat echt heel goed en de rechterlijke macht heeft alles eindelijk wel zover op een rijtje dat er heus geen haaks op elkaar staande uiotspraken meer komen!
Dus dagvaarden die hap!

Groetjes

PP

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door Piet »

'Voorstel Dexia is te mager'

Door Walter Devenijns

Algemeen Dagblad 6 mei 2005

Zwolle

Gedupeerde beleggers gaan door met juridische strijd

Het schikkingsvoorstel van Dexia en oud-bankpresident Wim Duisenberg krijgt geen enkele steun van de verenigde advocatenkantoren die namens 5000 gedupeerde aandelenleasers procederen tegen Dexia.

Dat meldt de Zwolse advocaat Frank Klemann van Dommerholt & Van Dijk. Klemann vergaderde eerder deze week met vertegenwoordigers van 20 andere advocatenkantoren en diverse belangenverenigingen (Pal, Payback) over het schikkingsvoorstel van Dexia, Duisenberg en de Stichting Leaseverlies. Daarbij wordt de restschuld van een gedupeerde belegger voor tweederde kwijtgescholden, of geheel kwijtgescholden als een levenspartner het contract niet heeft ondertekend.

Volgens Klemann betaalt Dexia te weinig. Alleen al de 5000 klanten hebben een schadebedrag van 275 miljoen euro op tafel gelegd. Daarnaast is de rechterlijke macht met zijn uitspraken steeds meer op de hand van de gedupeerden. Die mening is ook Piet Koremans, vertegenwoordiger van belangenvereniging Pal, toegedaan: ,,Als je nu kijkt naar de uitspraken van de afgelopen maanden, dan hebben sommige beleggers hun hele inleg teruggekregen.''

Volgens het huidige voorstel wordt alleen de restschuld (deels) kwijtgescholden, maar houdt de bank de miljarden aan rentebetalingen uit het verleden in kas.

Klemann verwacht dat de meeste klagers gewoon doorgaan met de juridische strijd tegen Dexia. ,,Van de 5000 zal waarschijnlijk minder dan 10 procent dat schikkingsvoorstel accepteren. Bij de mensen die procederen, gaat het ook om grote bedragen.''

Klemann kan zich voorstellen dat mensen met een kleine inleg of mensen die een hekel hebben aan een jarenlange strijd, het voorstel wél accepteren. Tegelijkertijd rekent de advocaat erop dat zijn advocatengroep nog meer klanten zal krijgen die willen doorvechten. De Dexia-woordvoerder zegt in een reactie dat gedupeerden `eerst nadenken, voordat ze overstappen naar een advocaat die waarschijnlijk puur commerciële belangen heeft'. ,,Ons schikkingsvoorstel is goed, goedgekeurd door zelfs de Consumentenbond en de Vereniging van Effectenbezitters. Onze coulanceregeling is laagdrempelig en uitgebreid.''

Copyright © 2005 Algemeen Dagblad

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door JH »

Klemann kan zich voorstellen dat mensen met een kleine inleg of mensen die een hekel hebben aan een jarenlange strijd, het voorstel wél accepteren. Tegelijkertijd rekent de advocaat erop dat zijn advocatengroep nog meer klanten zal krijgen die willen doorvechten
Wiens brood men eet.......... Zelfs de advocatuur wil een eurograantje meepikken.

Meer informatie over advocaat prijzen en een kosten matrix hieromtrent is te vinden op
http://www.pay-back.mine.nu/advocaatzoeken.htm.asp
http://www.pay-back.nl/advocaatkosten/a ... matrix.htm

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door Pieter »

Zonder advocaten geen juiste juridische belangenbehartiging voor een rechtbank. met als gevolg dat je het aflegt tegen de goed betaalde advocaten van dexia en andere aanbieders.
Advocaat zijn is een beroep waar men terecht een salaris voor ontvangt. net zo goed als de rechter die een salaris krijgt en vonnis spreekt. Ik werk tenslotte ook niet voor niks bij mijn werkgever. Zou me wat moois zijn. Joh Pieter in het belang van het bedrijf waar jij zo prettig voor werkt stellen wij voor dat je maar geen salaris meer krijgt en je werk met vol overgave gratis en voor niks mag verichten want je vindt het leuk om met computers en netwerken te spelen.

Als je een beschuldigende vinger wilt neer leggen kun je die mijn inziens beter laten wijzen naar dexia en de aanbieders, Want zij zijn het die de aandelenlease slachtoffers min of meer dwingen om een advocaat in de arm te nemen om zodoende hun recht te halen. En dat de slachtoffers in hun recht staan is zogoed als bewezen. Het is juist de aanbieder die dwars blijft liggen en de gedupeerden willens en wetens probeert aan te praten dat zij hoge kosten moeten gaan maken.
Ik vindt een bijzonder goedkoop argument van dexia/SLV en CS
Het scheelt juist hun centen in de portomonee als gedupeerden staken met procederen. Via geniepige uitlatingen proberen ze de zwarte piet van kosten bij de rechtshulpverleners te leggen.
Mijn inziens manipulatie ten top.

Mvg,
Pieter

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: PERSBERICHT ADVOCATUUR

Ongelezen bericht door JH »

Tegelijkertijd rekent de advocaat erop dat zijn advocatengroep nog meer klanten zal krijgen
Pieter, het ging mij eigenlijk meer om deze zinsnede. Het is volkomen terecht, dat voor juridische bijstand, ongeacht waarvoor, kwaliteit mag worden verlangd. En kwaliteit vind je alleen bij mensen met de juiste juridische kennis. Inderdaad, iedereen probeert een eurograantje mee te pikken, van werknemer tot zelfstandige. Voor wat hoort wat.

Gesloten