LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verlogend door onze helpers.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
pisnijdig
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:39

verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door pisnijdig »

Reformatorisch dagblad 25-6-2005.


Leasebeleggers hebben hun les geleerd

De twee grootste belangenclubs voor beleggers in aandelenlease schikken hun conflict met Dexia. Het gros van hun achterban heeft ingestemd met het schikkingsvoorstel van de Belgisch-Franse bank. Charles Huyskens heeft waardering voor de wijze waarop de onderhandelaars tot een akkoord wisten te komen.

Enkele weken geleden werd bij zo’n 100.000 Nederlands gezinnen de brief bezorgd waarin de megaschikking in de kwestie Dexia over hun dramatisch verlopen beleggingsavontuur met geleend geld werd uitgelegd.
Het plan van Wim Duisenberg kwam neer op kwijtschelding van tweederde van de restschuld, voor leden van Eegalease zelfs 100 % en eenderde restschuld minder voor gedupeerde die een eerder voorstel van Dexia accepteerden.
Vier weken hadden ze om ja te zeggen. En dat deed maar liefst 80 % van de beleggers. Want ze wilden nog maar één ding: er eindelijk, eindelijk van af zijn.

Kat in de zak

Voor de zoorzitter van de twee stichtingen Leaseverlies en Eegalease, Gilles Hooft Graafland, zit het grootste deel van zijn klus er nu op. Na drie jaar onderhandelen met en tweeënhalf jaar procederen tégen Dexia Bank weet hij zich verzekerd van de enorme steun van zijn achterban voor de koers die hij vanaf de eerste dag altijd heeft vastgehouden:onderhandelen én vechten tegelijk. Hij verdient alle respect voor dit resultaat: petje af!
Maar net zo veel respect verdient de Belg Dirk Bruneel, directievoorzitter van de Dexia Bank Nederland.
Voor hem komt er gelukkig een eind aan een niet al te vrolijke periode. “ Ik kan straks eindelijk weer mijn echte werk uitoefenen, namelijk bankieren” , zei hij deze week opgelucht. Mede dankzij de grote inzet van Bruneel kan Dexia dit boek nu sluiten. De rekening is niet mals: de schikking kost de bank ruim 1 miljard euro. Maar ook Bruneel wilde ervan af. Met Belgische charme redde hij menigmaal de sfeer bij de lange besprekingen.
De eerste bemiddelingspoging onder leiding van oud-ombudsman Marten Oosting mislukte.
Er werd zwaarder geschut in stelling gebracht: het ‘grijze Kanon’ Wim Duisenberg.
Die maakte vanaf het begin al meer kans, omdat Bruneel intussen tot overeenstemming was gekomen met Aegon, het bedrijf waarvan Dexia de ‘kat in de zak’ legiolease had gekocht.
Dexia vond dat Aegon een flinke bijdrage moest leveren aan welke financiële tegemoetkoming dan ook. En dat geld kwam er.
Terug naar het grijze kanon.
De ex-president van de Nederlandse Bank en de Europese Centrale Bank was ook in de ogen van Dexia een man met gezag. Toen de gesprekken wéér dreigden te verzanden, greep hij op het juiste moment in en legde hij een voorstel op tafel waarop de partijen alleen nog ja of nee konden zeggen. Slikken of stikken.

Goed compromis

De stichtingen wilden meer, maar konden het niet laten stuklopen op een paar honderd euro per contract, “ met pijn in het hart hebben we toen ingestemd. Maar bij een goed compromis lijden beide partijen pijn”, aldus Hooft Graafland.
En zo komt er een einde aan de grootste financiële claim ooit in Nederland. Wat blijft, is de kater voor veel Leasebeleggers. Zij hebben een les geleerd. Beleggen met geleend geld is niet verstandig. Dat zij daar nu een deel van de schade van moeten dragen, is begrijpelijk.
Ook mensen die met hun eigen geld belegden, verloren immers op de beurs. Intussen stijgt de beurs weer. Het kriebelt alweer bij sommigen. We zullen zien hoe lang de les van het drama Legiolease wordt onthouden……..

[ De auteur is woordvoerder van de stichtingen Eegalease en Leaseverlies.]


Als je dit toch weer leest dan weet ik een ding zeker: dat ik door ga tot de laatste cent. Want alles is hier verdraaid.

Het zal niet mee vallen maar we gaan het toch proberen in dit corrupte
kl*** land.

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door piano »

De auteur is woordvoerder van de stichtingen Eegalease en Leaseverlies


De schaamte voorbij, en gewoon denken dat iedereen en de rest van de natie dom en achterlijk is.
Het is te walchelijk voor woorden.
Oh kon ik maar eens in discussie met zo'n huftter.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door impact »

Die bleekscheet Charles Huyskens is niet meer dan een ingehuurd public-relations-mannetje, die uiteraard helemaal de taal van zijn broodheren spreekt. Net zoals mr Gilles Hooft Graafland.

De stichtingen Leaseverlies en Eegalease, Consumentenbond en VEB zijn door de gedupeerden echt niet meer serieus te nemen. Vanaf het moment dat het resultaat van de Duisenberg-schikking werd gepubliceerd kunnen de verrichtingen van deze "helpers" (sic!) van de gedupeerden alleen nog maar worden betiteld als "ondergeschikt aan hun eigen belangen" en volkomen tegengesteld aan de behoeften van de gedupeerden waarvoor zij zouden opkomen.

Het is niet meer dan wijs om voortaan uiterste voorzichtigheid in acht te nemen in communicatie met deze "verdedigers van consumenten-belangen". Ga er maar liever vanuit dat alles wat aan hen over uw zaak aan hen in vertrouwen wordt medegedeeld, ter beschikking van Dexia wordt gesteld en juist tegen u kan worden gebruikt.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door trudy »

De stichtingen wilden meer, maar konden het niet laten stuklopen op een paar honderd euro per contract
Een paar honderd Euro? Ja, voor de kleinste restschulden misschien (laat ik de inleg buiten beschouwing, dat zijn ook duizenden).

De meesten van de gedupeerden zijn geen eegaleaser. Neem een relatief kleine restschuld van, zeg € 6.000,00, dan moet je nog
€ 2.000,00 ophoesten, plus de inleg kwijt. Ik vind dat geen paar honderd Euro.

Wanneer je met een klein inkomen nog € 2.000,00 moet betalen en al je spaarcenten erin gestoken hebt, moet je nog maar zien waar je dat vandaan haalt. Het is nog altijd meer dan fl. 4.000,00. Veel geld voor veel mensen.

En dan de hogere restschulden? Het is een schikking van likmevestje.

Voor de vertegenwoordigers van SLV en EL zijn dit peanuts, natuurlijk, zij hebben aan het hele leaseleedgebeuren miljoenen verdiend en menen nu over onze portemonnee te kunnen oordelen.

Wat een misselijkmakende vertoning, ze moeten zich schamen, maar in plaats daarvan slaan ze zichzelf op de borst. Kijk eens hoe geweldig wij dit hebben opgelost !

SCHANDE !!!!!!

tarzan
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jun 2005 18:56

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door tarzan »

Ik snap ook niet dat er zoveel mensen ja hebben gestemd als blijkt dat dexia/aegon zoveel fouten hebben gemaakt en er zo van afkomen is er dan nog wel recht in Nederland of hebben de hoge heren meer te vertellen dan het klootjesvolk ik hoop dat het recht zal zegenvieren maar dat wordt wel moelijker als er zoveel ja hebben gestemd.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door impact »

Ook DNB, De Nederlandsche Bank, doet nu nog een duit in het zakje.

Met als onderwerp De bemiddelingspoging van Duisenberg op verzoek van DNB ontving ik net de volgende e-mail:

"Geachte heer,

In vervolg op ons eerdere antwoord op uw mail van 17 februari 2005 aangaande de bemiddelingspoging van de heer dr W.F. Duisenberg inzake de aandelenleaseproblematiek, berichten wij u als volgt.

Op donderdag 23 juni 2005 is bekend geworden dat een meerderheid van de effectenleasecontractanten die zijn aangesloten bij de Stichtingen Leaseverlies en Eegalease zich positief heeft uitgesproken over het akkoord zoals op 28 april onder bemiddeling door dr. W.F. Duisenberg tot stand is gekomen. Als gevolg van deze steun kan worden begonnen met de implementatie van de regeling zoals opgenomen in dit akkoord.

Met vriendelijke groeten,
De Nederlandsche Bank N.V.
Afdeling Communicatie
Informatiedesk
Telefoonnummer: 0900-520 0520 (35 cent per gesprek)
Faxnummer: 020-524 2228
E-mail adres: [email protected] "

Met geen woord wordt dus gesproken over het ernstig tekortschieten (ontbreken) van het toezicht op de aanbieders van de aandelenleaseproducten door de toezichthouders AFM en DNB! Zolang hun eigen straatje maar schoon blijft.
Laatst gewijzigd door impact op 27 jun 2005 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Rasputin
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:34

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door Rasputin »

ik hoop dat het recht zal zegenvieren
Je ziet aan het stuk van pisnijdig dat werkelijk aan alle kanten de waarheid geweld aan wordt gedaan. En dat nota bene door onze vertegenwoordigers.
Vertegenwoordigers...? Dankzij de zilverlingen van dexia krijgen we nu een dolk in de rug.

Het recht kan alleen nog zegevieren als je moed kunt opbrengen om naar de rechter te stappen.

Ik ga in ieder geval door tot het gaatje... wat het ook kost!

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door Captain-America »

Mij bekruipt het donkerbruine vermoeden, na gespreken met (mede)gedupeerden her en der dat de vele ja-stemmers er vanaf willen zijn.
Helaas voeren ze dan vaak verkeerde argumenten aan.

Zo hoorde ik gisteren iemand (EegaLease kwestie) zeggen dat hij al geschikt had. Heb hem aan het verstand kunnen brengen dat dit vooralsnog beslist niet het geval was. Stemmen is niet hetzelfde als schikken. Hele discussie, gevraagd of hij na zich eerder te hebben laten nemen door Dexia, zich voor de tweede keer zou willen laten neppen. Maar helaas hij was vastbesloten om, de vooruitbetaalde restschuld, terug te gaan ontvangen en de zaak verder te laten rusten. Gelukkig, voor hem, was zijn, tevens in deze kwestie niet meegetekend hebbende eega, vrouw erbij en die wel oren naar hetgeen ik zei.
Wie weet een groepsprocedeerder erbij.

Kan mij zelf overigens daar, veels te, druk om maken, moet dat toch maar eens leren (verder) kanaliseren.

Denk dat als je ergens je uiterste best voor hebt gedaan, je content moet zijn (of worden) met hetgeen je gedaan heb. Maar ja het is en blijft, denk dat velen in here dit wel zullen herkennen, moeilijk om bepaalde zaken waarvan je weet dat het anders zou kunnen, aan te zien in en met al hun (onnodige) beperkingen.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door Willems »

NIETS VREEMDS.
De houding van de Stichtingen en nu hun commentaar, is niets vreemds voor mij. Vanaf het begin af aan, vielen twee verdachte aspecten op uit hun draaiboek, die zeer moeilijk opgevat zou kunnen worden als "opkomen voor de belangen van gedupeerden" namelijk: Uitsluiting en géén contact met gedupeerden, omdat zij het druk hadden, en collaboratie met Dexia.
Al de gedupeerden wisten dit, klaagden erover, maar hadden geen keuze, omdat er toen gewoon géén enkel alternatief voorhandig was! Dus een gat in de markt door de Stichtingen opgevuld. Vele gedachten gingen richting Overheid, die eerder de gedupeerden beschuldigden van hebberigheid dan een helpende hand aanbood. Toen ging de gedachten richting Advocaten en zelfs notarissen, maar iedereen deinsde terug op grond van onbetaalbare tarieven en moest tegen wil en dank toch hun uitvlucht zoeken bij de Stichtingen. Achteraf gezien een doordachte regie. Als gedupeerden, waren net als tamme schapen bewaakt en gemanipuleerd door bloedhonden, zodat Dexia kon doorstoten naar het gerecht en zich bediende van alle moderne duimschroeven om de angst maximaal op te voeren. Onder deze omstandigheden stroomde het geld binnen bij Dexia als een losgebarste wolkenbreuk. Maar deze zelfde drukmiddel
was ook de ondergang van Dexia: Het gerecht doorzag de chantage,
de gedupeerde herstelde zich en sloeg terug met speren en lansen en alle mogelijke wetten en wetjes, als de weerstand maar beter van werd.
Mannen als Piet Koremans scoorden hoog door hun onvermoeide inzet. Dexia wankelde en moest alle procedure stopzetten. Advocaten zagen hun brood in milde tarieven en kwamen heel voorzichtig in beweging!
In een normale democratische gemeenschap had het nooit zo ver hoeven te komen: Zalm prefereerde een Europese stemmen nederlaag dan toegevingen te doen aan een overduidelijke "inleveringspolitiek" en daarmee tevens de redding van KPN, waar hij in het bestuur zit. En dit moét hem tenslotte zijn kop gaan kosten in al zijn grootheid, omdat Europa kan zich alleen handhaven door eenheid en niet door het egoïsme.
In België, betwijfel ik dat het zover was gekomen. Men denkt in Nederland negatief en dikwijls hilarisch over de Belgen, maar het volk en de politiek kennen hier de weg naar de macht om hun woorden en wil gestalte te geven. Politiek in Nederland leeft haar eigen leven en nog moeilijker is de aard van de gemeenschap als volk. Indien zij zich clandestien met één cent kunnen verbeteren laten zij geheel de gemeenschap vallen, in de geest van die moet maar zelf uitzoeken. En dit verzwakt, zie maar naar de demonstraties.
Tenslotte is men individueel verplicht om zijn rechten ergens anders te gaan zoeken, in dit geval bij niet goedkope advocaten. In België zou, in dit geval, Dexia allang doorgelicht zijn en onherroepelijk op zijn verplichtingen aangewezen worden en hieraan is er geen ontkomen of manipulaties mogelijk!

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door Idaho »

Hans Christiaan Willems leest voor uit eigen werk?

Antoine Vermeulen
Berichten: 128
Lid geworden op: 12 jun 2005 17:27

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door Antoine Vermeulen »

SLV heeft een vrijmetselaar in de raad van toezicht het bedrog stond bij voorbaat vast. En Willems, hoeveel euro heeft u bijgedragen aan de jurisprudentie die door anderen is opgebouwd? Zij maken hoge kosten om voor u de hete kolen uit het vuur te halen!!!

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

En wat hebt u zelf bijgedragen, mijnheer Vermeulen?

Antoine Vermeulen
Berichten: 128
Lid geworden op: 12 jun 2005 17:27

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door Antoine Vermeulen »

Ik betaal geen cent maar ik ben ook niet in het advies getrapt om onder protest aan dexia te betalen!

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

En zo komt er een einde aan de grootste financiële claim ooit in Nederland. Wat blijft, is de kater voor veel Leasebeleggers. Zij hebben een les geleerd. Beleggen met geleend geld is niet verstandig. Dat zij daar nu een deel van de schade van moeten dragen, is begrijpelijk.
Ook mensen die met hun eigen geld belegden, verloren immers op de beurs. Intussen stijgt de beurs weer. Het kriebelt alweer bij sommigen. We zullen zien hoe lang de les van het drama Legiolease wordt onthouden……..
Wat een schijnheilige onderkruipsels , het begint bij mij te kriebelen als ik dit soort onzin lees.

- Wij waren geen beleggers maar leasers
- Legiolease raadde aan geld te lenen.
- Wat ik alleen geleerd heb is dat zelfs een bank niet te vertrouwen is.

Dat Dexia/SLV ONS alles in de schoenen blijft schuiven, tja, daar zullen we mee moeten leren leven, ook nog de komende tijd.
Totdat de uitpsraak van de rechter er is.
Dan krijgen ze van mij een mooie brief waarin ik zal refereren aan alle
schijnheilige en misleidende persvoorlichting...

OD.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door Willems »

Vermeulen,
Stel je vraag aan Ton v. Aert! Van mij krijg je "géén commentaar".

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door trudy »

Zeg Antoine Vermeulen (Michiel Luidens), weet je baas dat je in zijn tijd zit te chatten? Kom je soms aandacht te kort.

En het is mij allang bekend dat je geen gedupeerde bent.

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Achteraf praten is natuurlijk gemakkelijk. Feit blijft dat het advies van de Stichting Leaseverlies aan de gedupeerden van Dexia om wel door te gaan met betalingen maar dit "onder protest" te doen, het meest stomme was dat de "juridische experts" van het "top"-advocatenkantoor Barends & Krantz was dat ze konden doen. Het lijkt er nu op dat er toen al onder een hoedje met Dexia werd gespeeld met de bedoeling om Dexia te helpen om zoveel mogelijk geld binnen te slepen.

Wat was de reden dat de stichtingen juist dit advocatenkantoor inschakelden? Was er reeds toen sprake van een verborgen agenda om de financiële perikelen, waarin de Consumentenbond verkeerde op te lossen? Zo in de trant van Jan helpt Piet helpt Klaas (ten koste van de belangen van de gedupeerden)? Zeker nu Dexia de financiële konsekwenties van de terugbetaling van de door de gedupeerden gestorte bijdragen aan de stichtingen op zich neemt, is er een opvallende en signifikante belangenverstrengeling aan het licht gekomen. De orde van advocaten zou dit gedrag tegen het licht dienen te houden!

Schandelijk is dat b.v. de procedure van Eegalease, die al in het stadium van vonniswijzing was gekomen, werd opgeschort en nu zelfs afgebroken.

Judasgedrag van de ergste soort, dat ook nog eens door die p.r.-sufferd Charles Huyskens en Die advocaat van de koude grond Lemstra wordt aangeprezen als "een goed resultaat".

Hoe dom denken ze daar wel dat de gemiddelde gedupeerde is? Onze "vrienden en helpers" ontpopten zich als nieuwe vijanden en handlangers/dievenmaten van roofbank Dexia. Dit alles onder het goedkeurend oog van DNB en AFM, de toezichthouders die de betekenis van het woord "toezicht" niet schijnen te begrijpen!
Laatst gewijzigd door J.L. v. N. op 27 jun 2005 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door trudy »

Niet zo stom J.L.v.N, anders was Dexia niet met deze schikking op de proppen gekomen en waren we allang de pan in gehakt en die hele affaire achter de rug geweest........

Als we stom waren geweest, ja, maar met vereende krachten zijn we zover gekomen dat Dexia hem knijpt en zich nu in alle mogelijke bochten wringt om een einde aan deze affaire te maken met zomin mogelijk gezichtsverlies en zomin mogelijk financieel verlies.

De miljoentjes van Aegon zijn een steuntje in de rug.

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Ik kan je hierin niet volgen, Trudy! Van de adviezen van SLV en EL hebben we - achteraf bezien - eerder schade dan voordeel gehad.

Vooral het advies "doorbetalen onder protest" werd door mijn advocaat onmiddellijk naar de prullenbak verwezen. En terecht!

Nu ook nog de eegaleasezaak wordt afgeblazen - bijna voor het vonnis -
haal ik graag William Shakespeare aan (uit Hamlet): "something stinks ...". Alleen in dit geval niet in Denemarken maar hier.

Met "vrienden" als SLV, EL, Consumentenbond en VEB heb je eigenlijk geen vijanden meer nodig!

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: verlogend door onze helpers.

Ongelezen bericht door trudy »

Hoe dom denken ze daar wel dat de gemiddelde gedupeerde is?
Mijn reactie hierop:
Niet zo stom J.L.v.N, anders was Dexia niet met deze schikking op de proppen gekomen
Wat begreep je niet J.L. ?

Hoop niet dat je dacht dat ik jou stom vond :wink: zo zou je het ook geinterpreteerd kunnen hebben.

Gesloten