LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn BKR registratie is teruggetroken door Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Idaho

Re: Mijn BKR registratie is teruggetroken door Dexia

Ongelezen bericht door Idaho »

Captain America,

Met jouw aangehaalde quote aangaande coorespondentie met Dexia, wilde ik niet aantonen dat Dexia te vertrouwen is, het is alleen raadzaam voor de "schikkers" om iets zwart op wit te hebben voor het geval het toch misloopt, that's all.

Op het moment dat de definitieve schikking bij mij in de bus valt, wil ik daar het bedrag op zien staan waar ik denk recht op te hebben, zoniet gaat er een brief naar Dexia en zal ik ze om een aagepaste versie vragen waarin dat bedrag wel genoemd wordt.

vrgr,
Idaho

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

Idaho,

ik heb mijn keuze gemaakt vlak na het eerste aanbod! en toen reeds een advocaat geraadpleegd.(2002/3
Dexia was toen nog geenzins bereid om naar ons te luisteren. zij wilden geld.Het eerste aanbod was laag bij de grond.

Pas daarna kwamen er andere regels en uitkomsten.
Toen was en bleef mijn advocaat voor me werken , en tot mijn tevredenheid.

en inderdaad wat is eer, je kunt het maar èèn keer verliezen.

In feite vraag ik dus schuld-erkenning van Dexia, en wie niet?

Ik blijf hoop houden. niet op schulderkenning, maar zeker op genoegdoening.
Janny

Notenkraker

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Gezien de bijzonder harde opstelling van Dexia t.o.v. de gedupeerden in het recente verleden (Dirk Bruneel: "wij gaan hen keihard aanpakken"), de uitvluchten en smoezen van Dexia om het schikkingsvoorstel van Duisenberg altijd in het nadeel van de gedupeerden te kunnen interpreteren en de onzekerheid die door deze vaagheden is ontstaan, doen het ergste vrezen voor de voortgang en afloop daarvan.
Het getuigt van grote naïviteit om als gedupeerde maar klakkeloos aan te nemen dat Dexia zich coulant tegenover de gedupeerden zal gedragen en de schikking zal uitvoeren, zoals Duisenberg voor ogen stond.
De tijd zal het leren, maar grote waakzaamheid is daarbij niet misplaatst! Over een ander heet hangijzer, i.c. de BKR-notering wordt bij het schikkingsvoorstel geen gewag gemaakt. Dat betekent in concreto dat de gedupeerden, die in de schikking meegaan, nog jarenlang een stempel zullen meedragen. Een stempel van slecht betalingsgedrag dat in de meeste gevallen volkomen onterecht is.
En eerst de "restschuld" betalen voordat heel misschien Dexia zo goed is om volgens de maarstaven van de bank heel misschien te beslissen dat een gedupeerde misschien iets terugkrijgt ... Onzekerheid ten top!
Een gewaarschuwd mens telt voor twee en een ezel ... (enz.).

Nee, dan liever een vonnis van de rechter dat tenminste helder is!

normaal

Ongelezen bericht door normaal »

Mijn complimenten Notenkraker inderdaad de enige juiste conclusie over deze bank.
Nee, dan liever een vonnis van de rechter dat tenminste helder is!
Afhankelijk van welke rechter een behoorlijk vonnis uitspreekt !

Captain-America

Ongelezen bericht door Captain-America »

@ Idaho,

Helder hoe je d'r over denkt.

Hoop voor je dat hetgeen je vermeld ook zal gaan uitkomen.

Wat mij overigens ook in dit alles bevreemd is het navolgende.

Stel dat, om in de auto sfeer te blijven, met dank aan Dubio :roll:,
iemand willekeurig wie koopt een auto. Zal de (verhaal)lijnen hieronderplaatsen

Persoon X koop een middelklasse auto voor een "normale" prijs. Dit blijkt ondanks alle mooie woorden van de verkopende partij een wrak. De gedupeerde koper gaat terug verhaal halen, maar helaas, helaas de verkoper geeft niets thuis. De kwestie wordt niet meer opgelost wegens "pat" stelling. Alhoewel dit laatste niet terecht is daar pat uitgaat van gelijkwaardigheid van partijen, iets wat in deze kwestie de verkoper m.i. niet is, waarvan nadrukkelijk akte!

Stel nu dat deze malafide verkoper persoon X na enige tijd benadert met de mededeling, sorry voor die auto en al het gedoe enzo maar heb nu een mooie auto voor je voor een speciale prijs bla bla bla.

Zou persoon X deze verkoper dan kunnen en/of moeten vertrouwen?

Gesteld kan worden dat je altijd iemand een tweede kans zou moeten geven. Edoch de ervaring leert, zeker in de autobranche, dat dit nogal onverstandig zou zijn...

Verplaats nu het bovenstaande relaas naar de bancaire sector, met name naar Dexia cs.

Het rare is, ondanks dat men meerdere malen al dan niet openlijk door Dexia cs. is belogen en bedrogen, mensen nog steeds in zee gaan middels schikken o.i.d.
Dat gaat er bij mij dus, los van de achtergronden e.d., niet in. Zal wat dat betreft wel te principieel zijn...

Ben zeer benieuwd hoe jij, maar ook anderen in here, hier tegenaan kijken. Liefst met onderbouwing(en).

Idaho

Het rare is, ondanks dat men meerdere malen al dan niet openlijk door Dexia cs. is belogen en bedrogen, mensen nog steeds in zee gaan middels schikken o.i.d.
Captain America, zoals jij het stelt, "wederom in zee gaan met Dexia", zo zie ik het niet, ik heb voor mijzelf het gevoel dat ik wederom met Dexia in zee zou gaan indien ik weer produkten van deze bank zou afnemen.

Wat ik als "schikker" doe (mijn inziens) is proberen zo snel mogelijk alle verbanden te verbreken, ik probeer tot een voor mij goede schikking te komen en lukt dit niet, dan zal ik moeten gaan procederen.

vrgr,
Idaho

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Stel nu dat deze malafide verkoper persoon X na enige tijd benadert met de mededeling, sorry voor die auto en al het gedoe enzo maar heb nu een mooie auto voor je voor een speciale prijs bla bla bla.

Zou persoon X deze verkoper dan kunnen en/of moeten vertrouwen?
Captain.

Dit is de eerste keer dat ik een dubieus autoverhaal hout vind snijden.
Natuurlijk vertrouw ik die verkoper niet voor een tweede keer.
dEXIA nu nog vertrouwen is heel naïef, te noemen.

En voor wat betreft,
Het lieve BKR verhaal. Het is alleen bedoeld om nog meer schikkers over de streep te trekken. Alweer zo'n slim bedachte zet van de boeven.
Het zou ze pas sieren als alle BKR noteringen geschrapt zouden worden tot er een definitieve uitspaak van een rechter zou zijn.
Maar in rechtszaken stellen ze steeds dat ze op de BKR geen invloed kunnen uitoefenen. Ook een leugen dus.

Don Quijote

Ongelezen bericht door Don Quijote »

Voor de goede orde. Ik ben in de ogen van D. "wanbetaler", omdat ik voor dat misleidende product "Profit-Effect" sedert 1 januari 2003 geen eurocent meer betaal. D, heeft enkele maanden geleden de "aandelen" verkocht en ik zou volgens D. een "restschuld" hebben van ca. euro 12.500,--. Bij de BKR staat een achterstallige betaling van ca. euro 24.000,--. Klopt dus sowieso al niet. Bovendien hebben zij mij op mijn uitdrukkelijke verzoek nooit de aankoop- en de verkoopbewijzen overlegd. En destijds bij het door die andere oplichtersbende van SpaarSelect aan mij aangesmeerde contract werd geen BKR-toetsing gedaan.

Conclusie: Ik kom sowieso niet in aanmerking voor de Duitenbergregeling en heb dus blijkbaar geen BKR-notering meer. Kan ook zijn dat bonafide financiële instellingen inmiddels lak hebben gekregen aan een BKR-notering van D.

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 08 Sep 2005 11:27 door Idaho

Je zou eens een brief aan Dexia kunnen schrijven waarin je bv. stelt dat je genegen bent om de restschuld te betalen om voor de schikking in aanmerking te komen, maar dat je voordat je dat doet zwart op wit van Dexia een stuk wilt hebben waaruit blijkt dat je een x bedrag terug krijgt.

O!

en jij vertrouwt die lui nog?

Ik heb een papier, contract zelfs, waarop staat dat ze aandelen voor me zouden kopen en dat hebben ze ook niet gedaan.

Ze wringen zich in allerlei bochten, terwijl dit voor een bank toch niet moeilijk zou moeten zijn om het bezit van de aandelen aan te tonen, om toch maar vooral niet te hoeven bewijzen dat ze aandelen gekocht hebben

omdat ze dus geen aandelen gekocht hebben, altans niet voor al hun slachtoffers en lang niet in voldoende mate.

ZIJ, (dexia), hebben waarschijnlijk een strafbaar feit gepleegd, hun slachtoffers toch niet !!

Zij proberen daar mee weg te komen en hun slachtoffers alsnog, zij het wat minder dan gepland, geld afhandig te maken!

Zij hebben geen aandelen gekocht maar gebakken lucht en mooie praatjes aan hun slachtoffers ge-leased en nu willen ze toch geld zien !

Ja daaaaaaaaaaaaag !!! :evil: :evil: :evil:

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hoop voor gedupeerden met een BKR registratie en hypotheek problemen

Meer informatie in de topic met dezelfde naam op het forum van PAL.

Groeten,
Piet

marjal

Ongelezen bericht door marjal »

Dat is gewoon een intermediair :lol: 8)

Deze mogelijkheid geeft natuurlijk geen garantie dat u de hypotheek krijgt, maar een vrijblijvend gesprek hierover is zeker aan te raden.
Ga naar de website www.infact.nu en bekijk wat zij voor u kunnen betekenen.
Heb ooit eens een adviseur van SpaarSelect over de vloer gehad :twisted: :shock:

Idaho

Hoop voor gedupeerden met een BKR registratie en hypotheek problemen

De BKR registratie en zeker de A- codering is een molensteen om de nek voor veel gedupeerden die een hypotheek (verhoging) willen afsluiten.
Uiteraard is PAL al tijden zoekende naar geldverstrekkers die wèl die hypotheek willen verstrekken die zo nodig is.
Begin dit jaar is er contact tot stand gekomen tussen PAL en InFact.
Er is gesproken over de problemen van aandelenlease gedupeerden en het niet verkrijgen van een hypotheek i.v.m. de BKR registratie door Dexia.
Hierna is InFact op zoek gegaan naar een geldverstrekker die wel bereid is om een dergelijke hypotheek te verstrekken ondanks de BKR registratie.
Eén van onze eisen was, dat je niet eerst het contract van Dexia behoefde te beëindigen alvorens in aanmerking te komen.
Veel geldverstrekkers eisten een verhoging van de hypotheek om daarmee het lopende contract van Dexia af te kopen.
Kort geleden is er een geldverstrekker gevonden door InFact.
Via InFact bestaat nu de mogelijkheid om een hypotheek af te sluiten ondanks de A- codering bij het BKR en zonder de verplichting het contract af te kopen c.q. je restschuld te betalen.
Deze mogelijkheid geeft natuurlijk geen garantie dat u de hypotheek krijgt, maar een vrijblijvend gesprek hierover is zeker aan te raden.
Ga naar de website www.infact.nu en bekijk wat zij voor u kunnen betekenen.
Maak een afspraak of bel voor meer informatie.
Dit is je kans om eindelijk die broodnodige hypotheek te krijgen ondanks je BKR registratie.

Veel succes en we stellen het op prijs als u even laat weten of er resultaat is geboekt.

[email protected]
Infact???? Nooit van gehoord, maar ze zullen ongetwijfelt iemand aan een hypotheek kunnen helpen.

Voor de mensen die dit willen doen....pas op, laat jezelf in ieder geval bijzonder goed voorlichten, voordat je in in zee gaat met een bedrijf dat misschien ook weer een graantje wil meepikken.

Vraag ook, voordat je advies inwint bij deze mensen om het tarief wat ze rekenen, we weten tenslotte inmiddels dat alleen de zon voor niks opgaat ........voor zolang het duurt!

Belegger+

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Dit zijn 'rand'banken. Bij een beetje instituut kun je met negatief BKR niet terecht. Ook in het buitenland zijn die centrale meld plekken voor krediet. Sta je slecht genoteerd, dan kun je nergens meer heen.
Ik denk, dat het een van sterkste troeven was en is van Dexia, en deze zat zeker in het reken model dat is gebruikt voor de introductie door de voorganger bank. Als je leest van mensen met successen met BKR bij een bank, is dat vrijwel zeker bluf of tegen een fors hoger tarief.

Gr.
B+

Gesloten