LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
SSonja
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:23

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door SSonja »

Zo slecht had ik ze niet ingeschat...
Ben te naief, weet ik.

Wanneer is het genoeg geweest?
Dit kan absoluut niet,
laat het europees worden deze zaak, en snel.

gr. Sonja.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door cornelis »

Voor dat het echt uit de hand gaat lopen

a survivor
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 jan 2004 13:55

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door a survivor »

Wanneer houd het eens op met al die oneerlijkheden...
Moet er dan werkelijk een oorlog uitbreken om iedereen weer tot zijn positieven te laten komen?

SSonja
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:23

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door SSonja »

Iedereen demonstreert en roept tegenwoordig.
Wanneer wordt je serieus genomen?

Ik weet niet hoe je echt door moet breken.

Hoe dan in vredesnaam?????

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door Pieter »

Het lijkt erop of Dexia poogt om de Duivelsberg schikking als algemeen verbindend te verklaren middels de wet op collectieve massa schade.

Indien de schikking verbindend verklaard wordt bestaat er een gerede kans om de totstandkoming van de verbindend verklaring ongedaan te maken cq te weer leggen.

Bijvoorbeeld.

De vraag kan gesteld worden.

Voldoet de schikking aan artikel 1 lid 2,D?

d. de voorwaarden waaraan deze personen moeten voldoen om voor die vergoeding in aanmerking te komen;

Niet iedereen komt volgens dexia in aanmerking voor de schikking en lijkt het erop dat het hier geen algemene regeling betreft.

Immers Artikel 1 sub 3 A geeft aan dat de rechter het verzoek dient af te wijzen zodra er niet wordt voldaan aan artikel 1 lid 2

http://www.pay-back.nl/Uitspraken/Wetso ... aschade_wa _00076_00899.pdf


Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Hóppa! Zie je wel. Géén probleem! Maar toch Pieter, maar toch....(meen ik echt, want ik voorzie ellende).

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door Pieter »

Pipa e.a,

Dexia cs zijn niet te vertrouwen,
Maar veelal zijn ze op hun eigen voorstellen cq woorden aan te pakken. :lol:

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

albert-o
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 apr 2005 11:04

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door albert-o »

Duidelijk Pieter bedankt voor dit advies :lol: :lol:

albert

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Pieter, jouw en mijn vraag over de objectiviteit van rechters na de schikking (die er dus direct gewoon NIET meer is) is zelfs gepubliceerd in een dagblad, weet je nog, met naam en toenaam? Er is een heel artikel aan ons wantrouwen gespendeerd in diverse dagbladen.
Alles wat nu speelt, is een bevestiging van zowel jouw als mijn wantrouwen toen! Helaas!
Laatst gewijzigd door Truus2004 op 02 jul 2005 01:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door Pieter »

Ik ben overigens nog steeds van mening dat de wet op collectieve massa schade de uitkomst biedt voor de lease gate affaire.
Maar dan moet men wel de huidige jurisprudentie aanwenden.
Immers deze jurisprudentie geeft een geheel ander beeld als de Duivelsberg schikking.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
vereniging Payback

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Zie mijn reactie boven die van jou Pieter. Ik denk warempel dat je het te rooskleurig ziet! Of jij bent een realist en ik een pessimist, dat kan ook natuurlijk :wink:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Wat me vandaag bekruipt, voor het eerst van m'n leven, is het gevoel dat ik in een land leef, waar dingen mogelijk zijn die ik vroeger alleen in Rusland, China of Schurkenstaten mogelijk achtte.
Maar het is gewoon een feit. Nederland is verworden tot een Schurkenstaat. Er worden media programma's die enige kritiek uitoefenen, zoals Nova Buitenhof Zembla, De hele onafhankelijke journalistiek NPS om zeep geholpen, Het grote geld loopt gevaar, door een miljardenclaim door gedupeerden die gewoon bestolen zijn en hun recht wensen te halen. Dit recht wordt net als in Schurkenstaten gebeurt gewoon teniet gedaan door grijnzende ministers die helemaal niets voelen voor wat er bij het volk leeft. En het gevoel dat je altijd de waarheid kunt bovenhalen via recht, wordt op een dag gewoon teniet gedaan. Ik verkoop m'n handeltje en ga naar Thailand leven als een miljoenair en ga proberen Nederland te vergeten, want dat Corruptie een normaal goed is verworden in dit land, Dat had ik nooit durven denken .Ik ben verbijsterd.

albert-o
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 apr 2005 11:04

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door albert-o »

Ik geef je groot gelijk want daar is je euro meer waard en het leven aangenamer.

albert

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Ik heb het eerder geschreven hier. op het forum...helaas....in dat 'soort' landen weet je dat je met corruptie te maken hebt. Hier is corruptie 'verborgen' en da's zo mogelijk nog enger! Zoals ook de tolerantie hier een schijntolerantie is! Eng hoor. En gevaarlijk! Onderschat het niet!

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door cornelis »

ad soeren

dat is de bedoeling van deze regering,om fatsoenelijke burgers weg te jagen,en schurken aan te trekken,dat laten we niet gebeuren dan maar zeer harde actie,daar vraagt men om,GEWELD,maar dan is het niet onze schuld.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door Pieter »

Brainstormend het volgende,

Stel; artikel 1 lid 2,D wordt alleen verbindend verklaard voor degene die in aanmerking komt voor de Duivelsberg regeling, en niet in strijd is met 1 lid 3 A.
Dit zou dan inhouden dat degene die niet voor de schikking in aanmerking komen de algemeen verbind verklaring niet van toepassing is en dus niet gehouden zijn aan deze eventuele verbindend verklaring.
Zij kunnen, indien gewenst, gewoon doorgaan met hun proces voering.
In dit scenario is het natuurlijk wel sneu voor degene die onder het schikkingaanbod vallen. Zij worden het kind van de rekening. Als pleister op de wonde, gezien de starre eisen voor de Duivelsberg schikking kom je niet gauw in aanmerking voor de schikking en dus ook niet voor een eventuele verbindend verklaring.

Met vriendelijke groet
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Laatst gewijzigd door Pieter op 02 jul 2005 01:55, 1 keer totaal gewijzigd.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door anne_ »

Ik geef je geen gelijk Ad, hoe moet dat nu met de "BAL" als jij naar Thailand vertrekt, die gaat failliet??? Voordeel is wel dat wij een goedkoop vakantie adres hebben. Toe zeg even het koppie omhoog houden, ben overigens ook verbijsterd. Maar toch zie ik nog hoop gloren aan de horizon.

Anne.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Ad blijft gewoon lekker hier Anne :wink:
Pieter, het maakt niet uit, het zijn de rechters die dan uiteindelijk het laatste woord hebben! En die branden hun vingers niet meer!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Het probleem is Wouter wil niet mee, hij zegt dat rechtsysteem daar is ook niet alles. Ach ja Ik ben eigenlijk alleen maar ontiegelijk boos en teleurgesteld, dat dat hier allemaal zomaar kan. Ik had dat gewoon nooit gedacht. Wat moet je eigenlijk met 'zo'n boosheid.
Oorlog is er al veel te veel in de wereld, Of heeft Pieter gelijk, en maak ik me druk om niks?

Liefs dan maar Ad,

En Piep en Anne den Bal wil ook naar Thailand.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door trudy »

Geplaatst op 02 Jul 2005 01:54 door Pieter


--------------------------------------------------------------------------------

Brainstormend het volgende,

Stel; artikel 1 lid 2,D wordt alleen verbindend verklaard voor degene die in aanmerking komt voor de Duivelsberg regeling, en niet in strijd is met 1 lid 3 A.
Dit zou dan inhouden dat degene die niet voor de schikking in aanmerking komen de algemeen verbind verklaring niet van toepassing is en dus niet gehouden zijn aan deze eventuele verbindend verklaring.


B.v.: Iemand die zijn restschuld niet betaald heeft, komt niet in aanmerking voor de schikking, dus telt niet mee wat dat verbindende wetsvoorstel betreft.
Dit betreft veel gedupeerden.

Dus, misschien doet Dexia naar die mensen toe weer wel het voorstel van: verrekenen. Ze zijn immers zeer sociaal voelend en meegaand naar de gedupeerden toe.

Ik neem even mijn zaak als voorbeeld:

Ik heb een behoorlijk hoge restschuld. Dexia geeft mij dan toch de mogelijkheid om te verrekenen. Ik moet 1/3 betalen van die restschuld.
Ook die 1/3 heb ik niet, dus kan niet betalen.

Krijg het voorstel om in termijnen te voldoen. Dat kan ik wel, maar weiger dat. Deurwaarder heb ik al gehad. Dus Dexia gaat mij alsnog dagvaarden en komt de zaak toch nog voor de rechter.

Van eegaleasers die niet aan de 3,5 jaars-termijn vernietiging voldoen, wil men dus ook 1/3 van de restschuld hebben.

Wat ik trouwens ook niet begrijp is, hoezo een wetsvoorstel van 1 augustus ook van kracht kan zijn op zaken die zich daarvoor hebben afgespeeld. De Kamer is al akkoord gegaan? Misschien heeft het alleen betrekking op komende zaken. De hele Kamer kan ons toch niet laten vallen?

Gesloten