LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Capital Effect

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
jannes
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2005 08:49

Capital Effect

Ongelezen bericht door jannes »

Ik heb een vraag.

Op de website van Leaseleed lees ik dat depotlease gedupeerden niet onder het schikkingsvoostel van Duisenberg vallen.
Volgens mij is dit toch wel zo en krijg je 10% korting als jij tussentijds stopt, of vergis ik mij.

Ik heb zelf zo'n constructie en een gigantische schuld. Door het bericht in het Financiele Dagblad ben ik wel onrustig geworden maar misschien ten onrechte.

Graag antwoord op mijn vraag.

Jannes

jannes
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2005 08:49

Re: Capital Effect

Ongelezen bericht door jannes »

Misschien ben ik wel ongeduldig maar deze vraag houdt mij erg bezig.

Ik wil graag duidelijkheid.

Groeten

Jannes

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Capital Effect

Ongelezen bericht door pewi »

Jannes
Kijk op:
http://www.dexialease.nl/tds_images/sch ... geling.pdf
Voorbeelden van afl ossings- of garantieproducten
waarbij op maximum-looptijd geen restschuld kan zijn:
- Spaarleasen / Capital Effect
- SpaArEXtra / KoersExtra / Allround Effect
- Click Effect / Click-Leasen
Vrgr Pewi.

jannes
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2005 08:49

Re: Capital Effect

Ongelezen bericht door jannes »

Pewi, bedankt voor je reactie.

Maar er zijn verschillende soorten Capital Effect.
Bijvoorbeeld maandelijks betalen vanaf je salarisrekening, een storting ineens maar ook depotcontructies.

De laatste heb ik zelf en ik kan er niet achter komen of de contructie die ik heb wel of niet onder Duisenberg valt.

Dit is voor mij belangrijk omdat ik overweeg te gaan procederen. maar als Duisenberg bindend wordt verklaard, lijkt het mij niet zinvol een advocaat in te schakelen. Of vergis ik mij?

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Capital Effect

Ongelezen bericht door pewi »

Jannes,
Bij depotconstructies wordt hoogstens 10% van je restschuld kwijt gescholden. Dit is natuurlijk peanuts in vergelijking met wat je schade is.
Ik zou zeggen, contract onbinden, niet meer betalen en altijd procederen. Er zijn verschillende goede collectieve acties, waar je voor een relatief klijn bedrag kunt procederen. Kijk hiervoor op: http://www.platformaandelenlease.nl/Gez ... e_proc.htm
Vrgr Pewi

Job68
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 okt 2004 21:32

Re: Capital Effect

Ongelezen bericht door Job68 »

Beste Jannes,

Op de site van Dexia wordt Capital Effect inderdaad genoemd als een aflossings- of garantieprodukt. Hiermee wordt de suggestie opgewekt als zouden alle Capital Effect overeenkomsten onder de schikking vallen.

Echter stelt Dexia ook het volgende:
Voor mensen met een zogeheten depotlease-constructie (een productcombinatie van een effectenlease-overeenkomst en een effectendepot), minderjarigen en niet-ingezetenen heeft Dexia afzonderlijke regelingen die goede oplossingen bieden. Indien dit op u van toepassing is, neem dan contact op met Dexia.
Dit zou er op wijzen dat in jouw specifieke geval de Duisenberg regeling niet van toepassing is. Dexia zal je dan vermoedelijk wijzen op het schikkingsvoorstel dat gedaan is aan de mensen die een effectendepot hebben in combinatie met een effectenleaseprodukt.

Als je echt zekerheid wilt hebben, kun je denk ik het beste contact opnemen met Dexia, maar zoals ik het begrijp kom je niet in aanmerking voor de Duisenberg regeling.

Met vriendelijke groet,
Hans Aartsen
Vereniging Payback

jannes
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2005 08:49

Re: Capital Effect

Ongelezen bericht door jannes »

Hans,

Heel erg bedankt voor je antwoord.

Dan klopt het dus wat er op de site dan Leaseleed staat.

Ik wil geen schikking maar weer terug naar de financiele situatie zoals die was voor het aangaan van de leaseovereenkomst.
Maar daar heb ik wel een advocaat voor nodig en ik ben aan het uitvinden wat een goede en betaalbare advocaat is want voor toevoeging kom ik niet in aanmerking.

Als Dexia voor het aangaan van de overeenkomst had nagegaan of ik het wel kon betalen, dan had ik het nooit gekregen. Ik ben er nooit op gewezen dat het depot leeg kon raken. Het staat in de kleine lettertjes (blijkt achteraf) maar dat pik ik niet.

Jannes

Job68
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 okt 2004 21:32

Re: Capital Effect

Ongelezen bericht door Job68 »

Als je niet voor toevoeging in aanmerking komt, zijn er ook andere opties.

Leaseproces werkt op no cure no pay basis, en Beursklacht heeft collectieve procedures die ook aanmerkelijk goedkoper zijn dan het inschakelen van een advocaat. Je zou bij hun eens kunnen informeren wat de mogelijkheden zijn.

Voor Leaseproces kun je kijken op: http://www.leaseproces.nl en voor Beursklacht kun je kijken op http://www.beursklacht.nl.

Met vriendelijke groet,
Hans Aartsen
Vereniging Payback

Gesloten