LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een verfrissend standpunt

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door Belegger+ »

uit iex.nl, site voor professionele beleggers:
quote:
Natuurlijk waren er veel gladjanussen op pad met mooie praatjes over grote winsten, te behalen op de beurs.
Veel mensen werden grote winsten aangepraat en zij geloofden.
Stel, de beurs was sinds 2000 blijven liggen of ietsje gestegen.
We hadden geen legiolease affaire gehad.
Het liep echter anders en veel mensen hebben gebloed, de een via legiolease, de ander via rechtstreekse beleggingen op de beurs.
Groep een krijgt driekwart van de schade vergoed, dus wil dat zeggen dat DEXIA en AEGON driekwart van schuld op zich nemen.
Slechts eenkwart van de schuld gaat richting belegger.
25% schuld is niet veel en ik vind dat degenen die dat nog onvoldoende vinden zich moeten schamen.
Zijn de bewuste polissen dan aan konijnen verkocht?
Immers, elk mens heeft toch ook nog zoiets als gezond verstand.
En dat de beurs zo'n verschrikkelijke glijder heeft gemaakt(ja, ik weet er over mee te praten)de voorgaande jaren daar kan zelfs de meest gladde verkoper niets aan doen.
Dus rest dat deze affaire netjes is opgelost en ik hoop dat een ieder voor zich deze bladzijde zo spoedig mogelijk om zal slaan.
En dat mensen die er niet tegen kunnen voortaan met hun poten van de beurs afblijven.

groeten stier

Bokkenslachter
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 jun 2005 00:35

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door Bokkenslachter »

Weer een nieuwe ID aangemaakt, JH-HvdB-HvdC-bokkie-walnoot-Michiel Luidens-avondrood-Joost van Egmond-WCpot?

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door JH »

Weer een nieuwe ID aangemaakt
Het is toch ongelooflijk. Een verfrissend standpunt wordt meteen om zeep geholpen. Duidelijk weer een signaal dat er wel degelijk sprake is van intimidatie op dit forum 8)

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door Belegger+ »

een verdere mening van beleggers:

Compensatie wel graag belasten in Box 1.

Anders leren ze het nooit dat voor niets alleen de zon op gaat

Bokkenslachter
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 jun 2005 00:35

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door Bokkenslachter »

Een "verfrissend standpunt"? Oud en stinkend braaksel van een schurfthond met een nieuwe ID zal je wel bedoelen.

Bokkenslachter
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 jun 2005 00:35

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door Bokkenslachter »

Geld dat door de rechter wordt toegewezen aan een gedupeerde wordt niet belast. Pech nietwaar, troll? :lol:
Laatst gewijzigd door Bokkenslachter op 03 jul 2005 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door JH »

Geplaatst op 03 Jul 2005 17:05 door Bokkenslachter


--------------------------------------------------------------------------------

Een "verfrissend standpunt"? Oud en stinkend braaksel van een schurfthond met een nieuwe ID zal je wel bedoelen.
redactie Tros Radar, werk aan de winkel :wink:

Bokkenslachter
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 jun 2005 00:35

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door Bokkenslachter »

Ja hoor, JH (HvdB, HvdC, etc. etc.) :P

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Verfrissing gaat verder (www.iex.nl)

ik ben het volkomen eens met stier en ffff . Ik zou als het om zulke bedragen gaat een ieder geval an sich bekijken. Natuurlijk zijn er ook leasecontracten verkocht aan leipen,blinden,zwakzinnigen, maar er zijn natuurlijk ook tal van mensen die nav de eerste serie die wel goed gingen besloten een tweede contract te nemen. Dan zijn er nog genoeg figuren die drommels goed wisten wat ze kochten, en er zijn er die simpel zich aansluiten onder het excuus baat het niet schaadt het niet. Nedl. bestaat niet helemaal uit domoren. Dus per geval bekijken anders is het net een Wao regeling van vroeger. Die gasten die het meest aktie hebben gevoerd die moeten so wie so niets vergoed krijgen die hebben nl.zelf aangetoond niet dom te zijn. Wel hebben ze schade veroorzaakt waarvan nog maar de vraag is of dat nu wel zo nodig was. Beleggers zoals Stier en ik zelf met vrij grote posities hebben meer geld verloren dan dat er verloren is op een gemiddeld leasecontract. Ik heb nog wel een 25000 aandelen aegon a xxx kunnen we die dan ook gelijk inleveren? Ik vraag geen winst.
grt

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Nou nou, Belegger+. Als je jezelf "belegger" en nog wel "+" ook durft te noemen, klink je niet erg geloofwaardig en nog veel minder bekwaam. Ik heb mijn eigen aandelen Aegon al begin 2001 afgestoten. Van de winst rijd ik al vier jaar in stijl. Zometeen kan ik gaan inruilen en iets nog knappers kopen van de inleg die Dexia ons gaat terugbetalen.

Voor het eerst ga ik dan mijn auto een naam geven. Ik denk aan Dirk maar sta open voor betere suggesties! :lol:

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door painter »

Strontkar is misschien wel een optie, of varkensmobiel

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Je zult als Dexia aandeelhouder of verzekerde maar voor die goedmakertjes op moeten draaien............

claase1
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jun 2005 00:02

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door claase1 »

Belegger+, jij hebt gelijk alle mensen moeten afblijven niet alleen van de beurs maar ook van alle banken en verzekeringsmaatschappijen die verkopen hun producten met leasing systeem.(Want bij hun sparen is lenen en inleg is rente).

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Je zult als Dexia aandeelhouder of verzekerde maar voor die goedmakertjes op moeten draaien............
Niet voor de goedmakertjes, maar voor de wanproducten en de misselijkmakende verkooptaktieken. Om het maar niet te hebben over
de smeerlapperij die nu plaatsvindt.
Dat goedmakertje van 1 miljard is 4 miljard te weing.
Je denkt toch niet dat een bank met zo.n killersmentaliteit 1 miljard zou schikken als ze niets te verbergen hadden cq onschuldig zijn.
Kom nou.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

ja, maar wat kan er nu zo erg zijn om te willen verbergen dat ze daar een miljard voor over hebben !!! ?

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door peewee »

Niet echt verfrissend deze mening van belegger +.
Hij maakt de echter, als zovelen, de bekende 'denkfout''. Een BELEGGER is iemand die willens en wetens gaat deelnemen aan een beleggingsvorm (beleggingsfonds, effecten, aandelenlease etc.)
Veel deelnemers aan aandelenlease zijn GEEN BELEGGER. Zij zijn weliswaar deelnemer (geweest) aan een aandelenleaseproduct, maar door onoplettendheid, onervarenheid, luiheid of een combinatie van deze factoren, hadden zij (veelal) nimmer het oogmerk om BELEGGER te zijn.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Correct.

Maar......ik zou diegenen, die fiscale aftrek hebben benut, zeker niet onervaren willen noemen. In die zin, zou het teruggeven van de "inleg", indien dit ooit mocht plaatsvinden, alsnog moeten leiden tot terugvordering van de toen ten onrechte verleende belasting vermindering. Dit moet haalbaar zijn , aangezien het een zgn. nieuw feit betreft, waarbij belastingaangiftes tot 10 jaar voorliggend kunnen worden heropend. Bij bedragen >5000 euro alleszins de moeite waard.

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door henkgeluk »

belegger +,

vanaf 2001 viel er niets meer af te trekken!

dus al bijna 4 jaar !

voorop gezet doel?


vrgr


henk geluk

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door HvdB »

Pas maar op Belegger+ want voor je het weet ligt er een brief in je bus van de redactie.

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Een verfrissend standpunt

Ongelezen bericht door pewi »

Belegger+
In die zin, zou het teruggeven van de "inleg", indien dit ooit mocht plaatsvinden, alsnog moeten leiden tot terugvordering van de toen ten onrechte verleende belasting vermindering.
Indien Dexia overgaat tot kwijtschelden van restschuld en terugbetaling van inleg vermeerderd met wettelijke rente en mijn gemaakte onkosten vergoed, ben ik best bereid dat beetje extra genoten inkomstenbelasting van de jaren 1999 en 2000 aan de fiscus terug te betalen. Iedereen krijgt dan waar hij/zij recht op heeft.
Vrgr Pewi.

Gesloten