LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zalm weer op stoel rechter

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door ad snoeren »

--------------------------------------------------------------------------------

Bron RTLZ

laatst gewijzigd: 09-08-2005 15:35
Zalm: Nationale Nederlanden misleidde niet
Ook minister Zalm van Financiën gelooft niet dat verzekeraar Nationale Nederlanden beleggers jarenlang bewust heeft misleid.

Fouten in software
Nationale Nederlanden zou expres de opbrengsten uit beleggingsverzekeringen rooskleuriger hebben voorgespiegeld dan ze in werkelijkheid waren. Zalm gelooft de verklaring van de verzekeraar dat er sprake was van fouten in de software die offertes berekende voor klanten. Compensatie traag
De fouten zijn in 2002 hersteld. De 400.000 gedupeerde klanten worden gecompenseerd. Zalm heeft er begrip voor dat de Nationale Nederlanden daar ruim de tijd voor neemt. Hij schrijft aan de Tweede Kamer dat de verzekeraar het de afgelopen jaren druk had
Nationale Nederlanden in de fout
Zo'n half miljoen klanten van verzekeraar Nationale Nederlanden zijn jarenlang misleid. Dat schrijft De Telegraaf.





Klanten Nationale Nederlanden gedupeerd

Beleggingsverzekering
Topman Wijngaarden van de verzekeraar heeft de fout erkend. Polishouders kregen tien jaar lang bij aankoop van een beleggingsverzekering foute rekenvoorbeelden voorgeschoteld. Daardoor leek het alsof ze aan het eind van de looptijd meer zouden ontvangen dan in werkelijkheid mogelijk was.

Software
Wijngaarden zegt dat het kwam door een softwarefout. Hij heeft toegezegd de gedupeerden te compenseren. Daarvoor is 65 miljoen euro opzij gelegd

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door cornelis »

Ja zalm en als het nooit aan het licht was gekomen waar was dan die 65 miljoen gebleven???!!!!

Juist onder onder de corrupte heren verdeeld,en jan met de pet kan weer naar z'n centjes fluiten.

J Hopman
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:52

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door J Hopman »

heren,

Alles en iedereen viel me aan als ik zei dat Zalm veel macht had en de rechters naar zijn hand zette, nu kun je het zien wat er weer is gebeurd.

Zo gaat het ook met de Duisenberg regeling, Zalm laat een regeling van zijn vriend niet vallencq veranderen.

Maar ik zal het wel weer verkeerd zien, net als in de vorige forums.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door Idaho »

Als ik het zo lees, dan heeft Zalm gezegd dat het aan de software heeft gelegen en Wijngaarden geeft dit toe en stelt 65 miljoen beschikbaar, nu is de vraag dus, hoeveel schade is er geleden door deze "software fout"

Indien dit het bedrag van 65 miljoen benadert is er mijn inziens niks aan de hand.

Kijk dat Zalm enigzins incompetent is voor de stoel waarop hij zit moge duidelijk zijn, maar om hem nu wederom te betichten van het feit dat hij rechters naar zijn hand zet is natuurlijk weer lariekoek.

Hij mocht willen dat hij die macht had, nee Zalm is een man die een bepaald beeld heeft van hoe het moet, maar er totaal naast zit met zijn visie.
In een normaal bedrijf zou deze man, gezien de resultaten die hij boekt, allang de laan uitgestuurd zijn, tenslotte is Nederland inmiddels het slechtst producerende "bedrijf" van Europa.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door Idaho »

Het wordt steeds ongelovelijker hier, zodra je inhoudelijk op een posting probeert te reageren krijg je gelijk weer een of andere valse sneer naar je hoofd geworpen, van de mensen die zgn een eerlijke open discussie voorstaan, echt onbegrijpelijk.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door JH »

Om even bij de topic te blijven, de minister van Financien mag ook op mijn stoel zitten. Zo zit ik ook regelmatig op de stoel van de een of andere hotemetoot. Dat hoort nu eenmaal bij de flexibele werkplek van tegenwoordig :wink:

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door Idaho »

Wijk aan Zee JH?

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

en dit was het onderwerp...
Zalm: geen misleiding door Nationale Nederlanden
DEN HAAG - Minister Zalm (Financiën) heeft geen signalen dat verzekeraar Nationale Nederlanden jarenlang bewust de opbrengsten uit beleggingsverzekeringen rooskleuriger heeft voorgespiegeld dan ze in werkelijkheid waren.


Zalm schaart zich achter de eerdere verklaring van de verzekeraar dat er sprake was van fouten in de software die offertes berekende voor klanten. Nationale Nederlanden heeft de fouten in mei 2002 hersteld en zal de ongeveer 400.000 gedupeerden compenseren.

Dat Nationale Nederlanden daar ruim de tijd voor neemt, stuit niet op bezwaren van de VVD-bewindsman. In een brief aan de Tweede Kamer toont hij dinsdag begrip voor het standpunt dat Nationale Nederlanden het de afgelopen jaren druk had met een grote hoeveelheid wetswijzigingen.

Twee maanden geleden bleek dat Nationale Nederlanden al jaren met fouten in de software kampte. Polishouders kregen tien jaar lang bij de aanschaf van een beleggingsverzekering rekenvoorbeelden voorgeschoteld die niet klopten. Het concern heeft meteen 65 miljoen euro opzij gelegd om getroffen klanten te compenseren. Die compensatie varieert van enkele euro's tot 1500 euro per klant.

Als gevolg van de fout bij Nationale Nederlanden heeft toezichthouder AFM verzekeraars gevraagd uit te zoeken of zij hun klanten juist hebben geïnformeerd over de opbrengsten van beleggingsverzekeringen. Afhankelijk van de uitkomsten van het onderzoek zal de Autoriteit Financiële Markten (AFM) passende maatregelen treffen, aldus Zalm in zijn brief aan de Kamer.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door peewee »

Even terug naar het onderwerp. Is het standpunt van Zalm een antwoord op Kamervragen ? Zo ja, dan is de kans groot dat hij zijn eigen antwoord niet eens onder ogen heeft gekregen. Dit soort antwoorden op Kamervragen wordt opgesteld door ambtenaren. Hooguit dat Zalm het eindresultaat heel even onder ogen heeft gekregen (en daaraan dan wel het groene licht heeft gegeven, dat wel natuurlijk)

Die ambtenaren bij Financien zijn een beetje wereldvreemd, hebben althans geen enkele feeling voor de gedupeerde klanten van financiele instellingen. De bijlagen bij het artikel van Prof Huls dat elders op dit forum al ter sprake kwam, geeft een goed inkijkje in de keuken bij het Ministerie van Financien. De ambtenaren daar hadden en hebben alleen oog voor de belangen van financiele instellingen. Daar zou de bezem eens goed doorheen moeten !

Richard39
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 aug 2005 14:42

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door Richard39 »

Softwarefout ???????????
Niks softwarefout. Ik ben ook opgelicht door dit produkt.
Weet je hoe het komt dat de rendementen lager dan voorgespiegeld
uitvallen ?
Doordat NN maar liefst 50% kosten de eerste 10 jaar inhoud, daarna zo'n 15 %.
Ja, en dan blijft er voor jou weinig over.
Zou Zalm dit weten, of steekt hij ook zijn kop in het zand.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Zou Zalm dit weten, of steekt hij ook zijn kop in het zand.
Een Zalm zwemt liefst tegen de stroom in.
Tot hij even niet oplettend
Door een hongerige Beerin
Tegen de rotsen wordt verpletterd.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Richard39, die kosten bestaan voor een groot gedeelte uit de provisie die aan de tussenpersoon werd uitbetaald, die jou dat produkt aansmeerde. Terugeisen dat bloedgeld!

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door Elias »

Wat mij nu opvalt in de reacties is dat Zalm een zeer belangrijke uitspraak doet met vergaande consequenties, terwijl hij niet aangeeft ( en wij ons alleen maar afvragen) HOE hij aan de overtuigende wetenschap kwam om dergelijke uitlatingen te doen.

- Heeft hij zich voor deze uitlating objectief over het inhoudelijke probleem gebogen en/of voor laten lichten, zo ja, door wie, waar wanneer ?
- Heeft hij vooraf een opsporingsdienst of andere instelling een onderzoek laten doen ? Toch gaat AFM achteraf links en rechts maar eens voorzichtig kijken....
- Zalm gelooft niet dat....... Dit heeft toch niks met godsdienst te maken hoop ik, maar met het doen van uitspraken als wereldse gezagsdrager, gebaseert op feiten.
- Hem hebben geen signalen bereikt, dat... Bedoelt hij dat er (nog) geen aangiften inzake strafbare feiten waren ?
-...niet bewust verkeerd voorgespiegeld.... Hij acht grove OPZET dus niet aanwezig, maar er zijn meer gradaties !!, die wel degelijk tot strafbaarheid kunnen leiden.... Is hij rechter om dat zo maar eventjes zonder duidelijke overwegingen te concluderen ???
- Moet hij dan niet wachten met het doen van wellicht voorbarige uitspraken, voordat er nader onderzoek is gedaan ?
- Of houdt hij ook nu weer bij voorbaad zijn "vrienden" de hand boven het hoofd....

Meer waarschijnlijk is, dat hij "toevallig" op een of andere receptie wat leden van de raad van commissarissen van NN tegenkwam en er gewoon wat "hypothesen"werden uitgewisseld.....

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Elias, je begrijpt het helemaal, maar dat is me al meer opgevallen 8)

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door trudy »

Meer waarschijnlijk is, dat hij "toevallig" op een of andere receptie wat leden van de raad van commissarissen van NN tegenkwam en er gewoon wat "hypothesen"werden uitgewisseld.....
Hier begin ik, na de topic "rechters" van Rust te hebben gelezen, steeds meer in te geloven, tot het hoogste niveau. Het bekende "ons kent ons"!

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door woest »

Zalm 'gelooft' en 'meent' zich maar een slag in de rondte. Hij 'is van mening', dat WCK niet van toepassing is op aandelenlease produkten. Hij denkt zeker, dat, als hij het maar vaak genoeg herhaalt, het vanzelf waar zal worden of voor zoete koek wordt aangenomen. Merkwaardig, toch, dat die 'software-problemen' zo lang konden bestaan en toevallig zo gunstig voor Nationale Nederlanden uitvielen en niet voor de klanten.

Zalm met een botersausje...op zijn hoofd.

Ik begrijp werkelijk niet, dat dit soort mensen met zichzelf kan leven. :cry:

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door trudy »

Waarschijnlijk denkt ie dat één of meer leugentjes in "'s lands bestwil" er niet zo veel toe doen.

Goedemorgen Loes, alles goed?

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door Captain-America »

Goedemorgen Elias,
Elias
Geplaatst op 28 Aug 2005 01:46 door Elias
--------------------------------------------------------------------------------
Wat mij nu opvalt in de reacties is dat Zalm een zeer belangrijke uitspraak doet met vergaande consequenties, terwijl hij niet aangeeft ( en wij ons alleen maar afvragen) HOE hij aan de overtuigende wetenschap kwam om dergelijke uitlatingen te doen.

- Heeft hij zich voor deze uitlating objectief over het inhoudelijke probleem gebogen en/of voor laten lichten, zo ja, door wie, waar wanneer ?
- Heeft hij vooraf een opsporingsdienst of andere instelling een onderzoek laten doen ? Toch gaat AFM achteraf links en rechts maar eens voorzichtig kijken.... [...]
Korte reactie omdat deze (denk)fout meer voorkomt.
Ter info.

De AFM is geen opsporingsorganisatie, zoals bijvoorbeeld de politie organisatie of de FIOD/ECD, in welke hoedannigheid dan ook.
De AFM is een toezichthouder en een bestuursrechtelijke orgaan. Vanuit de laatste heeft men een aantal, overigens zeer beperkte mogelijkheden, mee/verkregen. Vandaar ook dat, bij mijn weten, pas nog uit zeer betrouwbare directe bron mogen vernemen, er bij de AFM geen BOA's (Buitengewoon Opensporings Ambtenaren) werkzaam zijn. Da's soms wel jammer daar een BOA direct of indirect weer met een OvJ (Officier van Justitie) te maken heeft.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door Elias »

Captain America,

Even iets rechtzetten. Ik heb m.i. nergens een (denk) fout gemaakt.

Het trekken van te haastige conclussies komt helaas (ook) meer voor... :roll:

- Ik heb nergens gezegd, dat AFM een opsporingsinstantie is. Ik merkte alleen op, dat zij NA het bekend worden bij Zalm kennelijk een onderzoek instelt of deze voorlichtingsfout bij meer ondernemingen voorkomt. En dit kan zonder meer in het kader van "toezichthouden".
Vergis je niet in de bevoegdheden van toezichthouden. Zij mogen ( ik vergelijk het nu maar even met bijv. toezichthouders/handhaving milieu ) daarbij alle plaatsen betreden, inlichtingen, bescheiden, medewerking vorderen etc., terwijl er nog geen sprake hoeft te zijn van een verdachte persoon of vermoedelijk gepleegde strafbare feiten. Verdergaande bevoegdheden dus als een (politie) opsporingsdienst.

- Indien zij stuiten op strafbare feiten kunnen zij in een aantal gevallen inderdaad zelf (bestuurlijk) optreden en sancties opleggen. Er vindt echter wel degelijk overleg met OM plaats en Zalm heeft ook in deze een sturende rol. Beslismoment daarbij is ook het overdragen van verder (strafrechtelijk) onderzoek aan bijv. politie en of Fiod/ECD
(zie hun taken en bevoegdheden.

- Blijft dus overeind staan hoe en van wie onze meneer Zalm die "" SIGNALEN"" kreeg en op basis waarvan hij meteen officiele uitlatingen ten gunste van Nat. Ned. doet, terwijl er m.i. nog geen ONAFHANKELIJK onderzoek naar feiten was gedaan

M.vr.gr.
Elias.

Richard39
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 aug 2005 14:42

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door Richard39 »

Richard39, die kosten bestaan voor een groot gedeelte uit de provisie die aan de tussenpersoon werd uitbetaald, die jou dat produkt aansmeerde. Terugeisen dat bloedgeld!
Ga ik ook zeker doen notenkraker.
En weet je wat het ergste is, het was mijn eigen neef die mij dit produkt
indertijd aansmeerde toen hij assurantier was.

Gesloten