LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zalm weer op stoel rechter

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Richard39, er zit blijkbaar nog steeds veel waarheid in het gezegde "met familie moet je alleen wandelen en met vreemden moet je handelen"!

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Dankzij de Telegraaf is dit boven water gekomen, Zalm kon dit niet tegenhouden of ontkennen/doofpot.

Nu moet hij het zo oplossen, de knikkers liggen in de stront :!: :evil:

Hij moet ZE ER ALLEMAAL UITHALEN :!:

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door Hollander »

Zalm 'gelooft' en 'meent' zich maar een slag in de rondte. Hij 'is van mening', dat WCK niet van toepassing is op aandelenlease produkten.
Ja, nou en? Ik ben alleen maar geïnteresseerd in wat de rechter er van vindt. Wat kan mij die Zalm schelen? In een rechtsstaat heeft de politiek toch niks te zeggen over rechtszaken.

En voor de rechter, .... , daar sneuvelt Dexia keer op keer op keer. Kan het al die mensen die inmiddels hun proces gewonnen hebben wat schelen wat Zalm er van vindt?

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door Captain-America »

Goedenmorgen Elias,

Mijn inziens hoef je niets recht te zetten.
Nergens heb ik verwezen of de intentie gehad om jou iets toe te dichten zoals je stelt, zie de quotatie hieronder, en in je laatste posting vermeldde.

De opmerking, en het inhoudelijk hiervan, heb ik ter nadere informatie geplaatst, daar het een hoop anderen niet geheel duidelijk is, of was, hoe de AFM in elkaar zit e.d.

Mocht het e.e.a. je in verlegenheid hebben gebracht, dan hiervoor mijn hartelijke excuses :wink: that was not ment to be m'te.

Voor het overige ben ik het geheel en al met je eens, wordt vervolgd dus allemaal (hopelijk dan maar he).
Elias
Geplaatst op 29 Aug 2005 22:24 door Elias
--------------------------------------------------------------------------------
Captain America,

Even iets rechtzetten. Ik heb m.i. nergens een (denk) fout gemaakt.

Het trekken van te haastige conclussies komt helaas (ook) meer voor... :roll:

Ik heb nergens gezegd, dat AFM een opsporingsinstantie is.

Jaap Blauwhoed
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 mei 2005 22:36

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door Jaap Blauwhoed »

Inzake de WCK heeft Min Zalm binnenkort wel gelijk:

Want per 1 oktober a.s. wordt de WCK bijna in zijn geheel afgeschaft (zie hiervoor de website van de AFM)

Over het feit dat Dexia eigenlijk feitenlijk haar voorgangers geen vergunning izake de WCK bezaten heeft nooit een (kanton)rechter moeilijk gedaan.

Met het verdwijnen van de WCK treed de Wet Financiele Dienstverlening in werking, als hier op dezelfde manier mee wordt omgesprongen als destijds de zorgplicht. Oftewel de zorgplicht werd in feite met terugwerkende kracht van toepassing verklaard op alle contracten. Dan kunnen er na 1 oktober nog wel leuke uitspraken komen, geen beroep op WCK mogelijk en de WFD is nog geen jurisprudentie over.

Ik kan mij wel voorstellen waarom menig rechter de tijd neemt om een uitspraak voor te bereiden.

normaal
Berichten: 66
Lid geworden op: 27 aug 2005 19:08

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door normaal »

Is dit dan ook 1 van de oorzaken waarom al die rechtzaken uitgesteld worden, wil men dan toch wcam er doordrukken ??

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door bromtol »

Dit is echte flauwekul. Het gevolg van het contractsluiten zonder vergunning is nietigheid. Nietigheid heeft terugwerkende kracht. Als de wet later wordt afgeschaft blijft die nietigheid dus gewoon bestaan.

Rechter stellen zaken om verschillende reden uit.
a. ze zijn er gezien de werkdruk nog niet aan toe
b. in Amsterdam heeft men alle zaken op december gezet ivm de bemiddeling
c. men probeert de zaken te stroomlijnen aan de hand van nog te wijzen arresten van hoven/hoge raad.

Het meest voor de hand liggend is buiten Amsterdam optie a. Rechters lijden onder een niet te onderschatten werkdruk!

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Zalm weer op stoel rechter

Ongelezen bericht door Elias »

Okee Captain-America,
Je kunt het ook lezen zoals jij nu aangeeft. No problems.

Groet,
Elias.

Gesloten