LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rechters

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

rechters

Ongelezen bericht door rust »

Hoe is Nico Burhoven Jaspers er zo toe gekomen alle relaties van de in Nederland werkzame juristen te analyseren en bloot te leggen? Het is een lang en ingewikkeld verhaal. In mei 1986 nam zijn vrouw de benen. Dit was het begin van een langdurige echtscheidingsprocedure, plus een boedelscheiding. Alles wat daarbij mis kan gaan ging mis. Het regende fouten in de magistratuur terwijl hij streed voor een eerlijke boedelscheiding. Moest hij voor de rechter komen, werd er weer een fout gemaakt.

Uiteindelijk bleek dat er geen kopie van welke oproepingsbrief dan ook in het dossier aanwezig was. 'Een te betreuren bedrijfsongeval', zo heette het. "Kortom: ik was gewoon niet opgeroepen om gehoord te worden", aldus Burhoven. "Toen heb ik het draaien en verzwijgen van de rechters pas echt leren kennen. Toen heb ik gemerkt dat ze binnen de juridische sector elkaar allemaal de hand boven het hoofd houden. Ze spelen elkaar de bal toe, wijzigen de spelregels tijdens het spel en ik werd er de dupe van, terwijl mijn ex werd beschermd en geprotegeerd", aldus de oud-natuurkundige van een grote oliemaatschappij.

Na zijn periode bij die oliemaatschappij studeerde hij een jaar aan een van de meest prestigieuze businessschools van Europa. Daarna werkte hij als adjunct-directeur van het bureau Verkeers Ongevallen Registratie (gevestigd te Heerlen) en als directeur van het onder het Ministerie van Economische Zaken vallende Nederlands Meet Instituut (vroeger 'het IJkwezen'). Maar sinds zijn scheiding en de juridische nasleep, waarin hij nog steeds zit is al zijn aandacht gericht op het Nederlandse juridische bestel.

De ook vloeiend Russisch en Japans sprekende fysicus heeft duidelijk zijn tanden gezet ik de ontoelaatbare bijbanen van talloze juristen en in het bijzonder die van de rechters. "Sommige rechters zitten in clubjes, zoals de Lions of de Rotary, hebben belangen bij advocatenkantoren en hebben nog wat bijbanen en erefuncties in het openbaar bestuur. Die cumulatie van functies kan niet, want het kan soms van invloed zijn op een uitspraak in een rechtszaak.

Zo krijg je soms geen eerlijke en objectieve uitspraak in een rechtsgeschil. Daarom is het van belang dat vrijwel alle in Nederland praktiserende juristen nu met hun naam, adres en zoveel mogelijk sociale gegevens te vinden zijn op de site van de Sociale Databank. Die verkleving van de juristen in dit polderland heb ik zo inzichtelijk maakt. Het heeft er al toe leid dat rechters op goede gronden 'gewraakt' konden worden, omdat men kon aantonen dat zij vooringenomen standpunten konden hebben in bepaalde rechtskwesties. Zoiets heb ik nu zelf aan de lijve meegemaakt."



P.s.
Toen mijn ex, mw. mr. M.C.M. de Kroon, in mei 1986 'de benen nam', werkte zij bij de Hoge Raad als gerechtsauditeur fiscale zaken. Het was mij toen nog niet duidelijk dat het een echtscheiding zou worden. Later is gebleken dat zij in valse hoedanigheid met een handgeschreven brief mijn bankrekening plunderde, door zich tegenover de bank voor te doen als rekeninghouder, inbegrepen een niet-onverdienstelijke namaak van mijn handtekening (die de bank dan ook ten onrechte 'herkende' als mijn handtekening). Zie www.sdnl.nl/bur-sws1.htm Dit is pure verduistering, valsheid in geschrifte, bancair optreden in valse hoedanigheid, diefstal of iets van vergelijkbare aard en ernst. De wetgever stelt daarop straffen van jaren. Het is geen kleinigheid: het ging om ca. ZFr 120.000.

Nadat zij op vrijdag 13 juni 1986 meende dat haar overval geslaagd was en zij de buit binnenhad, schreef zij mij de volgende dag dat er een echtscheiding kwam. In die brief repte zij niet met één enkel woord over haar bankoverval. De reden die zij voor de echtscheiding gaf: zij was 'vleugellam geworden'. Echt zo'n zielig vogeltje met een lam vlerkje, die wel zojuist een omvangrijke, doortrapte en criminele bancaire overval gepleegd had. Bloedstollend. Overigens heeft zij ook belasting ontdoken. Al met al bepaald wat curieus voor een juriste van de Hoge Raad.

Sindsdien is zij steeds bevoordeeld en is haar criminele handelen stelselmatig afgedekt door de rechters van ons 'rechts'bestel en andere juristen, zoals de ministers van Justitie Sorgdrager en Korthals en door Oosting als Nationale Ombudsman. Maar ook door de Procureur-Generaal bij de Hoge Raad enz. Duidelijk is: als je als juriste eenmaal bij de Hoge Raad werkt, kun je met alles wegkomen.

Ja zelfs: MISDAAD LOONT.

In 1999 is zij als één van de 'Drie van Arnhem' benoemd tot raadsheer aan het Hof in Arnhem !! Bij die benoeming moet men (inbegrepen de minister van Justitie Korthals) Hare Majesteit een rad voor ogen hebben gedraaid. Zie www.sdnl.nl/bur-3va.htm

De boedelscheiding is na 19 jaar nog niet afgehandeld ('undue delay' volgens de criteria van het Hof van de Rechten van de Mens in Straatsburg), maar ook de minister-president verzaakt stelselmatig. Zie:

www.sdnl.nl/bur-kok8.htm
www.sdnl.nl/bur-balkenende3.htm
www.sdnl.nl/bur-balkenende4.htm

Wat ik wil is: Recht, Correctie, Compensatie voorzover nog mogelijk.


Gegevens over juristen
Uit onvrede met het rechtsbestel verzamelt Drs. N.C. Burhoven Jaspers MBA sinds het najaar van 1995 gegevens over juristen (rechters, advocaten, hoogleraren enz.). Het oogmerk daarbij is het opsporen van bijbanen, dubbelfuncties en belangenverstrengeling.

Deze gegevensverzameling, die inmiddels 6200 pagina's over 28.000 juristen omvat is te vinden op het Internet bij de Sociale Databank Nederland. Adres http://www.sdnl.nl/burhoven.htm - Kies daarna de categorie Antecedentenregister 2004 van juristen.

Nederlands Juristenblad (NJB) van 7 januari 2005



Met recht rot
Mijn curriculum vitae
Brief aan minister-president Kok
Open brief aan minister-president Kok Mijn curriculum vitae

Terug naar het begin



--------------------------------------------------------------------------------


Stichting Sociale Databank Nederland
E-mailadres : [email protected]
Site adres: http://www.sdnl.nl/bur-wassenaar.htm
Westkade 227, 1273 RJ Huizen (NH)
Tel.: (31)-35-5268153 . . . . . Fax: 035-5244142

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: rechters

Ongelezen bericht door trudy »

Nou Rust, wat ik hier allemaal lees, daar lusten de honden geen brood van, daar word ik beslist niet vrolijker van. Ik ben helemaal perplex.
Werkelijk niet te geloven, niet te begrijpen.

Moeten we dan nu nog vertrouwen hebben in de rechterlijke macht?

Wat me opviel is dit citaat van Einstein:

"De wereld is gevaarlijk om in te leven, niet omwille van wie het kwaad begaat, maar wel omwille van hen die alles afremmen en maar laten begaan."

Waar doet me dit toch aan denken.

Voor mij is de tactiek van Dexia en cs (Zalm niet in de laatste plaats) wel duidelijk inmiddels. Zoveel mogelijk mensen strikken voor die schikking, hoe dan ook doet er niet toe, en het laatste restje querulanten de nek omdraaien.
Laatst gewijzigd door trudy op 27 aug 2005 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.

vaderjacob
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 aug 2005 16:49

Re: rechters

Ongelezen bericht door vaderjacob »

De meeste mensen, als ze aan het eind op hun leven terugzien, ontdekken dat ze al die tijd slechts ad interim hebben geleefd en zullen met verbazing zien dat ze wat zij zo achteloos en zonder ervan te genieten hebben laten voorbijgaan, hun leven was, dat juist was waar ze hun leven op wachtten. Zo loopt het in de regel af met de mens: voor de gek gehouden door de hoop danst hij de dood in de armen.(Arthur Schopenhauer)

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: rechters

Ongelezen bericht door trudy »

Schopenhauer had een zeer pessimistische levensvisie. Hij meende ook dat het leven vnl. lijden is en dus beter kan worden opgegeven.

Zijn vader heeft overigens zelfmoord gepleegd.

Niet bepaald mijn favoriete filosoof.

vaderjacob
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 aug 2005 16:49

Re: rechters

Ongelezen bericht door vaderjacob »


trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: rechters

Ongelezen bericht door trudy »

Interessante site Jacques, kan je nog wat van leren :lol:

Ook een mooi aforisme van Schopenhauer is deze:

"Velen verliezen hun verstand nooit, omdat ze het niet hebben" :D

of deze:

"Lezen is denken met het hoofd van een ander in plaats van met dat van jezelf" :roll: :wink:

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: rechters

Ongelezen bericht door Elias »

Trudy,
wat dacht je van deze;

"Het is vaak beter weinig te begrijpen dan veel niet te bevatten"....

:roll: :D

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: rechters

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ik ben even onder de indruk van onze forum bezoekers, en weet dat we met z'n allen zeker niet simpel zijn. Iets wat dexia meent te denken. 8)
En samen zijn we heeeeel sterk.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: rechters

Ongelezen bericht door Truus2004 »

:arrow:
Laatst gewijzigd door Truus2004 op 31 okt 2005 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Snoop
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:43

Re: rechters

Ongelezen bericht door Snoop »

Beste Ad en Pipa.
Iederen blijft dit forum nodig hebben, om te leren en lezen van elkaar.
Daar horen ook jullie bijdragen bij.
Loop niet weg van wat jullie denken een zinkend schip te zijn maar blijf in discussie over het onderwerp.

Groeten Ron

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: rechters

Ongelezen bericht door trudy »

Netwerk gezien over ons Justitiële apparaat. Hoe bewijzen "bewust" achtergehouden werden en "bewust" de verkeerde persoon veroordeeld werd voor moord. Hooggeplaatsten "bewust" meineed pleegden. Het NFI aan het handje van Justitie en Politie loopt.

Hoe de onschuldig veroordeelde "moest" worden vrijgesproken, omdat de werkelijke dader de moord bekende en dan de verontschuldiging van het O.M. dat in die tijd alles volgens de regels is gelopen.

Honderden mensen bij Justitie en politie hiervan op de hoogte waren en "bewust" hun mond hielden om hun carrière niet te schaden.

Het O.M. dat tegen beter weten in (ondanks bewijs van het tegendeel) nog steeds volhoudt juist gehandeld te hebben.

Waar moeten wij dan nu nog vertrouwen in hebben.

Zie topic bovenaan van Rust.

Corruptie viert hoogtij in dit land.

Wat moeten wij nog met onze door Dexia constant opgeschoven rechtzaken? Waarom werken rechters hieraan mee?

Nog vertrouwen hebben? Waarin dan wel?

Einstein had O zo recht:

"De wereld is gevaarlijk om in te leven, niet omwille van wie het kwaad begaat, maar wel omwille van hen die alles afremmen en maar laten begaan."

Ik ben onthutst........alweer

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: rechters

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ja trudy, Ik heb het ook gezien.
Maar wij wisten dit toch al tijden?

Helaas we zijn overgeleverd aan de Staat der Lagestreken (ooit ook Nederlanden genoemd) :cry:

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: rechters

Ongelezen bericht door trudy »

Maar je krijgt toch wel de neiging om het zelf dan maar ook niet meer zo nauw te nemen?

Je wordt toch beduveld waar je bij staat.

Wie of wat is dan nog te vertrouwen? (de enkeling daargelaten)

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: rechters

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Het begint er erg op te lijken Trudy: Ieder voor zich en God voor ons allen.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: rechters

Ongelezen bericht door trudy »

Het leven wordt dan toch wel een trieste zaak Ad :cry:

En "God voor ons allen"?. De kerken lopen leeg.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: rechters

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Laat ik daar beter niks over zeggen Trudy.
De reacties die dan komen zijn erg voorspelbaar :wink:

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: rechters

Ongelezen bericht door trudy »

Ja Ad, helemaal mee eens.

Je bent een verstandig mens. :wink:

normaal
Berichten: 66
Lid geworden op: 27 aug 2005 19:08

Re: rechters

Ongelezen bericht door normaal »

"De wereld is gevaarlijk om in te leven, niet omwille van wie het kwaad begaat, maar wel omwille van hen die alles afremmen en maar laten begaan."

Ik ben onthutst........alweer
Mooie spreuk Trudy het is niet te geloven dat dit allemaal mogelijk is.

Gesloten