LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door Piet »

Dexia “gebruikt” het BKR om gedupeerden nog meer onder druk te zetten om de Duisenberg regeling te aanvaarden.
En ja hoor, de stichting Leaseverlies is er als de kippen bij om dit te ondersteunen en iedereen voor te houden dat dit de beste oplossing is en de Duisenberg regeling te promoten.
Het FD van 24 september:
Leaseverlies verheugd om reductie van BKR-dossiers

Het complete artikel is te lezen op www.platformaandelenlease.nl onder In het Nieuws.

De bekendmaking dat het verzoek bij het gerechtshof in Amsterdam wordt ingediend en waarin wordt verzocht om de Duisenberg regeling voor alle Dexia aandelenlease gedupeerden dwingend op te leggen komt binnenkort.
Hierbij wordt ook verzocht alle lopende rechtszaken stil te leggen.
Dat hierdoor duizenden gedupeerden die aan het procederen zijn worden getroffen schijnt deze “belangenbehartiger “ niet te deren.Immers, zij hebben andere belangen en afspraken en dat hierdoor de aandelenlease gedupeerden weer het slachtoffer worden, schijnt deze club niet te deren.
Leaseverlies vindt dat zij het verzoek bij het gerechtshof kunnen indienen omdat zij representatief zijn voor alle aandelenlease gedupeerden.
Dat is natuurlijk onzin.

Leaseverlies vraagt om de Duisenberg regeling verplicht te maken voor iedereen.
Waarom Leaseverlies?
Waarom laat je ons niet zelf die keuze maken of wij de Duisenberg regeling willen aanvaarden?
Waarom stap je naar de rechter om het dwingend op te leggen voor ons allemaal?
Waarom duizenden gedupeerden die aan het procederen zijn nog verder in de ellende storten door te verzoeken deze rechtszaken, die soms al jaren duren, stil te leggen?
Waarom “belangenbehartiger” Leaseverlies???


Leaseverlies en Eegalease zijn niet meer de belangenbehartigers die zich in zetten voor ons, hun belangen liggen nu ergens anders.
Voorkom dat het straks verplicht wordt om de Duisenberg regeling te accepteren, voorkom dat je rechtszaak weer een jaar vertraagt wordt.
Zeg nu het vertrouwen in Leaseverlies en Eegalease schriftelijk op!
Op onze website staat een voorbeeldbrief die verstuurd kan, nee, verstuurd moet worden om Leaseverlies tegen te houden en te voorkomen dat wij ons recht niet kunnen halen en krijgen.
Stuur de brief vandaag nog op.
Doe je dit niet dan is er een mogelijkheid dat straks alle aandelenlease gedupeerden verplicht worden om mee te doen met de Duisenberg regeling.Laat het niet zover komen en zeg je vertrouwen nu op.
Het gaat om ons geld en ons leven en je hebt nu zelf de kans om hier invloed op te hebben.
Zeg het vertrouwen in de stichting Leaseverlies en Eegalease nu nog op voor het te laat is.

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 27 sep 2005 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door Piet »

De stichting Leaseverlies en de Consumentenbond zijn er de oorzaak van dat de duizenden aandelenlease rechtszaken waarschijnlijk worden stilgelegd ZONDER ONZE TOESTEMMING
Dat zij een schikking hebben bereikt met Dexia, prima, maar laat iedereen vrij om zelf een keuze te maken.
Iedereen moet de vrijheid hebben om zelf te beslissen om wel of niet te procederen.
De Stichting Leaseverlies en de Consumentenbond wil ons die vrijheid ontnemen en de schikking verplicht stellen voor iedereen.
Daarnaast is het natuurlijk van de zotte om nu al te vragen om alle rechtszaken stop te zetten!
En dat noemt zich belangenbehartiger!
Voorkom dat de schikking bindend wordt gemaakt en je straks geen keuze meer hebt.
Zeg schriftelijk het vertrouwen op in de stichting Leaseverlies en Eegalease.
Een voorbeeldbrief is te vinden op www.platformaandelenlease.nl

Ik denk dat het omstreden verzoek van Leaseverlies aan het gerechtshof in Amsterdam woensdag of donderdag via een persbericht wordt aangekondigd.

Groeten,
Piet

Steph
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:03

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door Steph »

De Duisenberg-Regeling is bedoelt als oplossing.

Het is ieder echter reeds geruime tijd geleden duidelijk geworden dat u (Piet) niet akkoord bent met deze regeling. Wat ik echter onbegrijpelijk blijf vinden is dat u (als mede gedupeerde, toch?) onafhankelijk advies geeft, althans probeert te geven. Want u zou er natuurlijk ook bij gebaat zijn wanneer niemand akkoord was gegaan met de schikking. Dexia had dan natuurlijk met een beter voorstel moeten komen echter betwijfel ik of wij hierdoor dan beter uit zouden zijn gezien het feit dat het dan allemaal nog maar langer duren zou voordat er een oplossing is. Mij is in ieder geval duidelijk dat uw restschuld +- boven de € 40,000 moet zijn, want zoniet, dan had u wellicht geheel anders naar deze schikking gekeken. U kiest nu voor de gerechtelijke weg, maar accepteer dan ook dat u nog jaren bezig zult zijn.

Ik wens ieder succes.

Mvg,

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door Piet »

Waar slaat dat bedrag van 40.000 euro op??
Je zal Eegaleaser zijn en recht op toevoeging hebben en het verhaal van Stefan lezen....

Nog even voor de slechthorenden onder ons een stukje uit mijn vorige topic:
Iedereen moet de vrijheid hebben om zelf te beslissen om wel of niet te procederen.
Groeten,
Piet

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door JH »

:arrow:
Laatst gewijzigd door JH op 31 okt 2005 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Kor B
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 mei 2005 00:48

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door Kor B »

Je sluit je aan bij PAL als je schuld hoger is dan € 40.000 en je meerdere contracten met winst afgesloten hebt in het verleden en je nu wordt gepakt door Dexia.

In Amsterdam is het lachen geblazen met die rechter Strengers de eegaleasers 'in massaproces 12 stuks ' mogen in een uur tijd die rechter ervan overtuigen dat ze niet wisten dat hun wederpartij een contract had afgesloten :lol:

Nou die mevrouw Strengers laat zich niet inpakken dus :roll: Ik ben erg benieuwd hoe zij dit oplost als mensen (eegalease) in het verleden enige contracten met winst hebben afgesloten. :shock:
Dit tussenvonnis van onze "vriend" rechter Strengers van de rechtbank in Amsterdam is te lezen op de site onder Uitspraken.
Onbegrijpelijke mening van deze man en leesvoer voor de advocaten.
Apart is ook de mededeling in het volgende punt:
Quote:
53. Omdat over de juridische geschillen van partijen geen duidelijke eenstemmigheid in de jurisprudentie bestaat en voor zover deze er is, niet uitgesloten kan worden dat daarover in hogere instanties anders geoordeeld zal worden, komt het de kantonrechter juist voor partijen de mogelijkheid te geven nu al van dit vonnis in beroep te gaan.



Deze man is zeker niet op de hoogte van de arresten van het Gerechtshof in Den Bosch en van de uitspraken van 17 andere rechtbanken waarin zeer duidelijk wordt gevonnist.
In de Beslissing zelf:
Quote:
VII. bepaalt dat partijen nu al van dit vonnis in beroep kunnen komen;


Hoe denkt de advocaat van deze groep zelf over het nu al in hoger beroep gaan en is de groep hierover gevraagd?
Al met al blijft deze rechter in mijn ogen een blamage voor de hele rechtspraak met zijn afwijkende mening en vonnis.

Ik wens de groep sterkte en juiste beslissingen de komende tijd en als er hoorzittingen worden gehouden breng ons s.v.p. op de hoogte zodat wij hierbij ook aanwezig kunnen zijn.

Groeten,
Piet
Iedere rechter is gelukkig onafhankelijk en als een rechter pro Dexia vonnist deugen ze niet volgens PAL. :idea: :shock:
Laatst gewijzigd door Kor B op 27 sep 2005 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door wreker »

Ja en als al die mensen geen contracten met winst hebben afgesloten?

Kor B
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 mei 2005 00:48

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door Kor B »

Dan kun je het beste contact opnemen met je baas :lol: :lol: Mr. Strengers is een mevrouw Piet. 8)

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door wreker »

Ja, en???

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Iedere rechter is gelukkig onafhankelijk en als een rechter pro Dexia vonnist deugen ze niet Iedere rechter is gelukkig onafhankelijk en als een rechter pro Dexia vonnist deugen ze niet
Inderdaad: Als een rechter pro dexia vonnist is het niet onafhankelijk.
Want het staat daarin tamelijk alleen. Gelukkig maar!!!

Joop(K)
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 mei 2004 08:02

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door Joop(K) »

Ad Snoeren toetert:
Inderdaad: Als een rechter pro dexia vonnist is het niet onafhankelijk. Want het staat daarin tamelijk alleen. Gelukkig maar!!!
Vind je het het zelf ook geen onzinnige vergelijking, Ad? Gelukkig doet elke rechter in Nederland nog steeds uitspraak op basis van alle ingebrachte processtukken. En dat moet vooral zo blijven. Stel je voor dat een rechter ook rekening moet gaan houden met emoties. Dan kan hij/zij maar beter sociaal werker worden.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Kor B schreef:
In Amsterdam is het lachen geblazen met die rechter Strengers de eegaleasers 'in massaproces 12 stuks ' mogen in een uur tijd die rechter ervan overtuigen dat ze niet wisten dat hun wederpartij een contract had afgesloten

Nou die mevrouw Strengers laat zich niet inpakken dus Ik ben erg benieuwd hoe zij dit oplost als mensen (eegalease) in het verleden enige contracten met winst hebben afgesloten//unquote.


....goed stuk tekst, bevalt me. Eerst dik verdienen en dan in een situatie vluchten, dat de partner 't ineens niet wist...moge inderdaad in dit geval dit sprookje worden doorgeprikt.
Overigens: procederenden komen duidelijk steeds vaker in problemen.

B+

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door Piet »

Dat de stichtingen Leaseverlies en Eegalease nattigheid beginnen te voelen blijkt wel uit het misleidende artikel vol onwaarheden wat in het FD verscheen.

De stichting zegt op te komen voor ongeveer 100.000 gedupeerden.
Er hebben, volgens Leaseverlies, 59.000 aangeslotenen kenbaar gemaakt dat zij deze regeling acceptabel vinden.
Er zijn honderdduizenden Dexia gedupeerden en vele van de Ja stemmers hebben al spijt omdat ze er achter kwamen dat zij misleid zijn door de relame campagne van Leaseverlies en Dexia.
LET OP! Door het terugsturen van de stemkaart bent u niet gebonden aan de Regeling
Ook werd er specifiek op gewezen: U maakt slechts uw mening kenbaar
Pure misleiding dus!!!

Wat zegt Lemstra nu in het FD:
'Half oktober adverteren we gezamenlijk, betaald door Dexia , paginagroot met de schikking. Half november leggen we de schikking voor aan het gerechtshof met de vraag of dit algemeen verbindend kan worden verklaard
Dus niks geen mening kenbaar maken, het wordt gewoon verplicht opgelegd!!
Hoezo alleen aangeven of je het acceptabel vindt, Leaseverlies vraagt nu om alle rechtszaken stil te leggen.

En wie maakt er nu reclame voor wie.
Leaseverlies wordt door Dexia betaald om paginagroot reclame te maken voor de schikking van Dexia.

Wij kennen allemaal de paginagrote advertenties van Legio lease vol met misleiding waardoor wij op het verkeerde been zijn gezet en honderdduizenden contracten zijn aangesmeerd.
Hier begon onze ellende.

Nu laat Leaseverlies zich voor hetzelfde karretje spannen en komt binnenkort met paginagrote advertenties.....

Trap er niet weer in !!!

Voorkom dat jouw rechtszaak wordt stilgelegd.
Voorkom dat jou het recht om te procederen wordt ontnomen.
Voorkom dat de stichtingen Leaseverlies en Eegalease als representatief worden geaccepteerd door het gerechtshof in Amsterdam.


Dat kan door massaal het vertrouwen in de stichtingen Leaseverlies en Eegalease op te zeggen.
De voorbeeldbrief staat op www.platformaandelenlease.nl
Alleen SAMEN kunnen we Leaseverlies tegenhouden.

Groeten,
Piet

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door Elias »

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden !

Feydakin
Berichten: 204
Lid geworden op: 25 jul 2005 09:01

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door Feydakin »

Piet, even een vraag, waarom blijf je tot in den treure hetzelfde verhaal vertellen, zijn de mensen op dit forum in jouw ogen zo vreselijk dom dat men het op z'n minst 100x moet horen?

Zo langzamerhand is het duidelijk welke standpunten de diverse stichtingen cq belangenbehartigers ingenomen hebben, is het nu echt noodzakelijk om op dit forum constant hetzelfde liedje te laten horen, het komt op mij enigzins indoctrinerend over.
Van Payback zie ik lang niet zoveel berichten en weet toch ook al lang waar deze mensen voor staan.

Misschien dat het uiteindelijk tegen PAL gaat werken indien men constant blijft herhalen en dat zal toch niet de bedoeling zijn.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door JH »

:arrow:
Laatst gewijzigd door JH op 31 okt 2005 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door Elias »

Feydakin,
Misschien dat het uiteindelijk tegen PAL gaat werken indien men constant blijft herhalen en dat zal toch niet de bedoeling zijn.
Als je het forum een beetje volgt ( en dat doe je kennelijk al een tijdje ) dan is het je ook vast opvallen dat de echte benadeelden (dus niet de raddraaiers) hier geen enkel probleem mee hebben.

Vanaf het moment dat je hier verschijnt stel je vragen en maak je opmerkingen met dat bekende vingergebaar langs de neus weg. Mag je blijven doen hoor, begrijp me goed. Maar het begint gewoon op te vallen.

Elias.

Feydakin
Berichten: 204
Lid geworden op: 25 jul 2005 09:01

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door Feydakin »

Elias, als verder niemand er een probleem mee heeft dat alles in iedere topic herhaald wordt, wie ben ik dan?

Ik probeerde alleen maar weer te geven over hoe het op mij overkomt.
Als iemand morgenochtend 20x keer tegen mij zegt dat het ochtend is, dan begin ik me dingen af te vragen, zoiets als, snapt hij niet dat ik weet dat het ochtend is? of, denkt hij dat ik dom ben, ik zie toch ook wel dat het ochtend is? Uiteindelijk ga ik mezelf misschien wel afvragen óf het wel ochtend is.

Begrijp je me?

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door Elias »

Ik begrijp je !
Je kijkt bij de eerste mededeling van die man hem al onbegrijpelijk aan ! En die man is van goeie wil om het toch maar te proberen het je duidelijk te maken..... 8)

Feydakin
Berichten: 204
Lid geworden op: 25 jul 2005 09:01

Re: Vertrouwen opzeggen in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ongelezen bericht door Feydakin »

Als je het forum een beetje volgt ( en dat doe je kennelijk al een tijdje )
Helemaal correct en dus is jouw veronderstelling,
Je kijkt bij de eerste mededeling van die man hem al onbegrijpelijk aan !
Niet geheel juist dus.

Piet en zijn medewerkers zijn druk doende om het Dexia schip tot zinken te brengen, althans je mag aannemen dat er heel wat werk verzet wordt, ik hoop alleen dat Piet en medewerkers niet samen met het schip ten onder gaan, als het schip al mocht zinken.

Gesloten