LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door Willems »

WAT HOUDT DEZE “RESTSCHULD” EIGENLIJK IN!

Laat een ieder, die meent een restschuld te hebben, deze schuld voor zichzelf omschrijven. Het zal zeer moeilijk gaan of zij kunnen dat niet eens, omdat het gewoon een spook schuld is! Je kan veronderstellen:
Ik had aandelenpakketten gekocht…etc. Welke aandelenpakketten dan?
Je zou kunnen zeggen: Ik had risico’s genomen etc… Welke waren die risico’s dan?
Vanaf de eerste dag, na het aankopen van het WVD, stond het toen reeds vast, dat dit hausse-product onder baisse omstandigheden, gericht was op verlies, dus restschuld. Even praktisch bekijken: KPN koers bedroeg 46 bij het einde van de hausse medio jaar 2000. Bij verkoop in december 2000 als WVD, dus een half jaar later, was de koers gezakt tot amper 14 om daarna linea recta af te remmen op 4 à 5 in drie jaar tijd . En dit stond vooraf vast, vanaf de eerste dag bij het aankoop van het WVD. Eigen risico’s is wat men kan overzien en aanvaarden als risico, maar wat men niet kan overzien, dus risico’s verborgen aanwezig, kunnen ook geen eigen risico zijn, omdat het dan onder bedrog valt. Bedrog in woorden is erg, in geld nog erger, maar beiden, er is hiervoor nog geen naam.
Vanaf het begin toen DSI met veroordelingen begon over het WVD ging het mis. DSI was er op uit, traditie getrouw om de zaak om te vormen tot een fifty fifty geval. Over het inleg-geld was nooit iets gezegd . Tot op heden toe lijkt het wel op taboe, omdat dit kennelijk het afscheid graaibeloning was voor Legio en Labouchere en niemand voelt zich echt verantwoordelijk hiervoor!
Hoewel, vanaf het begin er geen sprake kan zijn van schuld, speelde Dexia als schuldeiser het hard uit bij het gerecht, als zijde puur schuld. Gaande weg verzwakte het spookbeeld “schuld” en wat thans overgebleven is, noemt men voorzichtig “schikking". Eigenlijk een verzwakte gradatie van schuld, waarbij nu een beetje betaald moet worden. Om te kunnen schikken moet er altijd een schuld zijn en die is er niet. Men zal nu vóór december aanbreekt, de maand waarin de processen hervat zullen worden, genoegen willen nemen met een beetje zijnde“schikking” en zal alles doen om het er door te jagen. Wanneer de processen gestart zijn en de donkere wolken zich beginnen te samen te trekken boven de schikking, zal men vermoedelijk terugkomen wat nu de “schikking” is, maar dan met een totale uitverkoop: 80 à 90% korting op alles. Dit moet dan aangezien worden als een uiterst royaal gebaar, dat de mensen blij moeten maken. En de mensen zullen dan ook blij zijn, want er is geen erger bedrog dan zelfbedrog, immers tenslotte was er nooit een schuld geweest, wel een spook schuld of te wel een wissel-truc: zeg maar zelfverrijking dus een zwendel!
Bedriegers vergeten al te vaak, maar de bedrogene nooit en hij weet dat het dubbel plezier zal opleveren de bedrieger ooit eens terug te kunnen bedriegen.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door Hollander »

Vanaf de eerste dag, na het aankopen van het WVD, stond het toen reeds vast, dat dit hausse-product onder baisse omstandigheden, gericht was op verlies,
Als je toen al wist dat je verlies ging maken dan was je natuurlijk zo slim het product niet aan te schaffen.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door Willems »

Hollander,

Achteraf gezien was de wereld niet plat maar toch rond!

hoekandat1
Berichten: 190
Lid geworden op: 05 okt 2005 20:25

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door hoekandat1 »

Er is een HELE GROTE SCHULD zelfs.
Een schuld die iedere oplichter heeft t.o.v zijn slachtoffers.
Bedriegers vergeten al te vaak, maar de bedrogene nooit en hij weet dat het dubbel plezier zal opleveren de bedrieger ooit eens terug te kunnen bedriegen.
Wij hebben eigenlijk wat anders in gedachte.

H. Wiersma

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door H. Wiersma »

Willems, waarom heeft u zich laten bedriegen immers met logisch redeneren had men dit kunnen voorkomen.

empie
Berichten: 258
Lid geworden op: 19 sep 2005 13:46

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door empie »

H. Wiersma
Geplaatst op: 02 Nov 2005 21:07 Onderwerp:



Willems, waarom heeft u zich laten bedriegen immers met logisch redeneren had men dit kunnen voorkomen.
====================================

Hier zaten we nauw echt weer op te wachten, op deze opmerking, maar ziet u eigenlijk wel wat u getikt hebt?
We zijn inderdaad BEDROGEN :!: :!: :!: :!: :!:

empie
Berichten: 258
Lid geworden op: 19 sep 2005 13:46

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door empie »

Jules Degrelle;

Bedankt voor de tip :idea:

U had toch wel in de gaten dat ik op die Wiersma reageerde en niet op u hoop ik.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door Willems »

Wiersma, van der Wal, Genderen....etc....(30 à 40 aliassen)

Logisch redeneren heeft zijn beperkingen!
Men was, om logische redenen, ervan overtuigd, dat de wereld en de mens centraal stonden.
De eerste de beste, ook om logische redenen, stelde dat niet de mens en de wereld centraal stonden maar de zon, landde in de gevangenis en werd uitgesloten! Dat hij toch gelijk had, was toen onbelangrijk!

H. Wiersma

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door H. Wiersma »

Willems,

U haalt de zaken nu door mekaar, immers u had geen gelijk omdat u achteraf spijt had van uw beslissing. Het was dus gewoon onverstandig, ondoordacht, niet goed rekening gehouden met de risico's. Laten we wel objectief blijven en geen zaken door mekaar halen die er niets mee te maken hebben Willems!

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door Willems »

Wiersma,

Om jouw epistel in het kort weer te geven: kortom hier heeft men te maken met bedrog: een zwendel!
Laatst gewijzigd door Willems op 02 nov 2005 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

H. Wiersma

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door H. Wiersma »

Willems,

U trekt een verkeerde conclusie immers u kwam er later achter dat u een een onverstandige beslissing gemaakt had. Op het moment zelf had u dat niet in de gaten en daar kunnen diverse oorzaken voor zijn. Ik las op dit forum dat u nogal graag drinkt wellicht was u onder invloed van alcohol. Geen feiten door mekaar husselen en verkeerde conclusies trekken Willems!

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door Willems »

Laten wij het tot hier houden een schoft blijft een schoft. Goede avond!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Goed zo Willems, dat is de juiste reactie!!

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door Dubio »

Het is dus duidelijk dat de heer Willems toen hij zij leasecontract afsloot werkelijk dacht dat de wereld plat was. Anders had hij wel wat boekenonderzoek verricht naar het verloop van de koers van het aandeel KPN.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door Dubio »

Maar mijn contract is ´wel zonder restschuld afgelopen, daar was ik toentertijd al heel blij mee (alhoewel ik niet de bedoelde winst gemaakt heb, maar gratis geld...) Dat weten we nu wel dat dat niet bestaat...

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door Willems »

Beste Pepi,

Waarom zou het niet meevallen? Je bedoelt toch niet vanwege de ongedierte die dit forum volzet heeft!. Vroeger was het erger, ik denk niet dat zij mij kunnen raken overigens ik heb vandaag bericht van de advocaat ontvangen, dat er mogelijk vuur in de pijplijn zit...en Peppie dit gaat mij aan. Eigenlijk ook niet zo zeer. Bij het wegvallen van deze spaarcentjes had ik mij moeten herschikken en dus zit ik weer in de race. Het deert mij absoluut niet of het vriest, dooit of kwakkelt of de zon schijnt! Verloopt alles goed, is het heel eenvoudig meegenomen voor extra doeleinden! Heb ik de behoefte om iets te schrijven doe ik het gewoon, dus niets aan de hand!
En voor de rest zoals jezelf kunt zien: de karavan komt voorbij en de straathonden gaan te keer....en Peppie ik ben de karavan!
Laatst gewijzigd door Willems op 02 nov 2005 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.

hoekandat1
Berichten: 190
Lid geworden op: 05 okt 2005 20:25

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door hoekandat1 »

Maar mijn contract is ´wel zonder restschuld afgelopen, daar was ik toentertijd al heel blij mee (alhoewel ik niet de bedoelde winst gemaakt heb, maar gratis geld...) Dat weten we nu wel dat dat niet bestaat...
Dubio, dacht jij toen ook dat de wereld plat was?

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door Dubio »

Ik weet al sinds de Apollo 8 dat de wereld rond is, ik weet echter al sinds 1929 dat aandelenkoersen ook omlaag kunnen gaan, en ik weet dat je tot het belastingplan 2001 dat als je je rente aftrok het ging om comsumptief krediet.

hoekandat1
Berichten: 190
Lid geworden op: 05 okt 2005 20:25

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door hoekandat1 »

Waarom heb jij dan dit contract afgesloten?

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: ER BESTAAT GEWOON GEEN RESTSCHULD

Ongelezen bericht door Dubio »

Omdat ik toentertijd, 1998, speculeerde op een stijgende beurs.

Gesloten