LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 7 november 10.30

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

7 november 10.30

Ongelezen bericht door dido »

Ik hoop dat we vandaag meer duidelijkheid krijgen over de oplichterbende DEXIA!!!!!!!! :twisted:

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Mocht u vandaag verhinderd zijn om naar Arnhem te gaan, geen nood:

op maandag 14 november om 10.30 uur is er weer een belangrijke zitting voor de rechtbank in Arnhem! Deze zitting is ook openbaar en wordt ook gehouden aan de Walburgstraat 2 - 4 te Arnhem.

Op die dag houdt mr. Wilma Tonckens haar pleidooi over de weigering van Dexia om met bewijzen aan te tonen dat er inderdaad grote aantallen aandelen werden gekocht aan de AEX, zoals in de contracten werd beweerd.

Indien blijkt dat er alleen met OTC-opties werd geknoeid, is er sprake van oplichting van de gedupeerden en werden die jarenlang uitgezogen voor een lucratieve windhandel in gebakken lucht!

Laat zien dat u zich geen knollen voor citroenen laat verkopen en zorg dat de publieke tribune op 14 november a.s. volzit met gedupeerden om morele ondersteuning te geven aan Wilma Tonckens!

Arjuna*
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 okt 2005 12:32

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door Arjuna* »

Laat zien dat u zich geen knollen voor citroenen laat verkopen en zorg dat de publieke tribune op 14 november a.s. volzit met gedupeerden om morele ondersteuning te geven aan Wilma Tonckens!
Wilma Tonckens mag neem ik aan ook op uw aanwezigheid rekenen notenkraker?

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door Pieter »

Dexia heeft vandaag wederom niet aangetoond dat aandelen daadwerkelijk op naam en voor rekening client zijn aangeschaft.

Uitspraak 21 december.

Met vriendelijke,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

andre26
Berichten: 212
Lid geworden op: 24 okt 2005 10:51

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door andre26 »

pieter waar halen jullie je informatie vandaan?

Gast

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 07 Nov 2005 14:20 door andre26


--------------------------------------------------------------------------------

pieter waar halen jullie je informatie vandaan?
Ben ik ook benieuwd naar Andre26

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door Pieter »

waar halen jullie je informatie vandaan?
Rechtstreeks bij de bron,

Bijvoorbeeld door aanwezig te zijn bij de zitting. En of via de contacten die er zijn met diverse advocaten.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Ik_Haat_Dexia

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door Ik_Haat_Dexia »

Wat houd dit concreet in?
Betekent dit dat Dexia echt geen contracten heeft?
Zo ja, hoe kunnen ze dan nog een rechtzaak winnen?

Luigi
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door Luigi »

Uitspraak 21 december.
Ik ben heel benieuwd wat de uitspraak op 21 december wordt. Het meest essentiële onderdeel van de hele aandelenleaseproblematiek is nl. of er daadwerkelijk aandelen voor iedere deelnemer aangekocht zijn. Kan Dexia dit niet bewijzen dan moeten alle contracten per direct nietig verklaard worden! Dan is ons nl. een lening verstrekt waar niets mee gebeurd is.

liba1
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 jun 2004 11:33

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door liba1 »

HET WORDT EEN MOOIE KERST MISSCHIEN WEL EEN WITTE
ALS DE RECHTERS NU OOK EENS RECHT SPREKEN

Arjuna*
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 okt 2005 12:32

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door Arjuna* »

Als de rechters recht spreken, heb je het dan over het recht zoals jij het ziet, of zoals de rechter het ziet, er zijn nl al wat uitspraken geweest die wat minder voordelig uitvielen en toen was het plotseling geen recht meer, maar een incompetente rechter.
Dus over welk recht hebben we het hier liba1?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Wat denk je Idaho?

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door Piet »

Het afgelopen jaar is PAL bij de meeste hoorzittingen aanwezig geweest om steun te geven aan de gedupeerden en zijn/haar advocaat en om informatie te verzamelen die bruikbaar is voor andere gedupeerden die gaan procederen of aan het procederen zijn.
Het doet ons goed dat ook payback eindelijk eens bij een rechtszaak aanwezig was.
Hopelijk is dit een start en zal payback nog bij vele rechtszaken aanwezig zijn.
Totaal waren er zo'n 15 belangstellenden.

Dexia had 2 advocaten ( van Nauta Dutilh) meegenomen die een zwak verweer hadden op het sterke verweer van de advocaat (Mr. Bosman) van de gedupeerde.
De Dexia advocaat beweerde dat het tonen van alleen de verzameldepotadministratie goed genoeg was en dat de bewijslast van de bewering dat de aandelen niet gekocht waren, bij de gedupeerde ligt en het niet aan Dexia is om te bewijzen dat de aandelen daadwerkelijk zijn gekocht.

Maandag 14 november krijgen deze advocaten weer een kans om hun verweer te voeren, ditmaal in een hoorzitting met Mr Tonckens van Vlaskamp van Loo advocaten in een soort gelijke zaak.
Deze zaak wordt al heel lang via diverse topics op dit forum gevolgd.
Diverse artikelen zijn hierover verschenen o.a.:
http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/28072004.htm
http://www.platformaandelenlease.nl/Nie ... 004VVP.htm

Dexia bracht in deze zaak voor het eerst het PriceWaterhouseCoopers rapport naar voren waaruit zou moeten blijken dat de aandelen daadwerkelijk zijn gekocht.

Helaas, ondanks alle moeite en de kosten van Dexia vond de rechtbank dat hieruit niet bleek dat de aandelen daadwerkelijk waren gekocht en gaf Dexia opnieuw opdracht om met bewijzen te komen.
en ook deze keer kwam Dexia niet met bewijs.

Wordt vervolgd volgende week maandag 14 november om 10.30 uur in de rechtbank van Arnhem.
Uiteraard zijn wij er weer bij.

Groeten,
Piet

Gast

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 07 Nov 2005 16:32 door Janneke52


--------------------------------------------------------------------------------

Wat denk je Idaho?
Naar mijn weten is Idaho niet meer aanwezig op dit forum!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Klopt, maar wel onder een andere naam.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door Hans A »

Goed nieuws / slecht nieuws.

We weten inmiddels wel dat de aandelen nooit gekocht zijn. Dexia pleegde fraude waardoor het een misdrijf wordt. Dexia wilt de gedupeerden een niet bestaande schuld laten betalen. Pure oplichting dus!
Het is dus goed nieuws dat dit beetje bij beetje ook voor en door de rechter duidelijk wordt.

Slecht nieuws; de Duisenberg regeling behelst het terugbetalen van een deel van de restschuld, die dus helamaal niet bestaat! Bovendien is de hele zaak nietig! Maar afgelopen zaterdag plaatste dexia nog een grote advertentie om nog snel wat gedupeerde te bewegen alsnog voor de regeling en dus niet voor hun rechten te kiezen.
Eenmaal getekend voor het afzien van je recht betekend dus instemmen met dit misdrijf.

Gr Hans A

Jetsbasket
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 okt 2005 19:47

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door Jetsbasket »

Iedereen heeft zo langzamerhand danwel getekend, of niet Hans a, dus ik weet niet welk betoog je nu wilt houden.
Simpel is het volgende, er zijn mensen die inmiddels ingegaan zijn op de schikking en er zijn mensen die dat niet gedaan hebben.

De schikkers krijgen een deel van hun geld terug en de overigen gaan voor meer.
Eenmaal getekend voor het afzien van je recht betekend dus instemmen met dit misdrijf.
Dom pal gezwets, een zooitje idiote fanaten zijn jullie en meer en meer mensen gaan dit inzien, helaas voor velen die zich aangesloten hebben is het te laat, zij kunnen niet meer terug nu en zijn afhankelijk van de rechters.

Het is triest om te zien dat er mensen zijn die piet koremans blindelings hebben gevolgd en nu met de handen in het haar zitten met de gedachte o o o had ik maar..........................

Super triest natuurlijk, aan de andere kant, ze zijn hier vele malen op attent gemaakt.

willem S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2003 19:55

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door willem S »

Hans,
slecht nieuws...? Denk het niet. Het is namelijk zo dat als er inderdaad een misdrijf is gepleegd, het contract dat je afsluit met de Duisenbergregeling eveneens niet rechtsgeldig is. Het contract kan namelijk nooit gebaseerd zijn op een misdrijf.

Althans, ze kunnen je er niet aan houden omdat de regeling dan is gebouwd op onjuiste, misleidende en foutieve informatie. Ik hoop dan ook dat de uitspraak op tijd is voor de meesten, scheelt namelijk een hoop gedoe.

gr
Willem

Jetsbasket
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 okt 2005 19:47

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door Jetsbasket »

Dream on!
In nederland kan je zelfs de gekochte artikelen die je voor een misdrijf gebruikt hebt declareren.
Je moet eens niet zo lopen te dagdromen en eens wakker worden, wees blij als je wat van je geld terugziet stelletje aasgieren.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: 7 november 10.30

Ongelezen bericht door Hans A »

Willem, ik hoop dat je daar gelijk in hebt, dat zou echt positief zijn.

En voor Jetsbasket,
Het is triest om te zien dat er mensen zijn die piet koremans blindelings hebben gevolgd en nu met de handen in het haar zitten met de gedachte o o o had ik maar..........................
Leg dit even verder uit, ik neem aan dat je voorbeelden kunt geven.

Oh, oh, oh, wat zit ik met mijn handen in het haar, ja, ja had ik maar. Wat ben jij dom zeg. Tekenen om nog eens een paar jaar te betalen? Ik zal NOOOOOIT maar dan ook NOOOOIT nog een cent aan Dexia betalen. Daar ben ik 100% van overtuigt. Zelfs de meest slechte uitspraak tot nu toe gedaan in een voor mij vergelijkbare situatie betekend nog steeds dat ik geld terug krijg ipv betalen!!!!
Ben trouwens kaal....


Maar het blijft een feestdag: de deksel van de doofpot gaat langzaam open!!!!!!!!!!!!
Gr Hans A

Gesloten