LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ik zoek
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2005 13:07

beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door ik zoek »

in december kan het contract van de wv10d worden gestopt. dexia gaat uit van een beginkoers die een hoge restschuld oplevert. ik ben nu opzoek naar de beginkoers van de wv10d per 6 december 2000 om te controleren of dexia mij goed voorrekent wat ik nog moet betalen. Weet iemand de koers of een internetadres wat terug gaat tot 6 december 2000:?:

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door Willems »

ikzoek,
welke koers zoek je? dit is van de KPN

Datum, open, high, low, close

7 dec 13.19 13.69 13.12 13.56

6 dec 13.44 13.56 12.81 13.12

5 dec 12.62 13.19 12.50 13.06


veel succes
Laatst gewijzigd door Willems op 30 nov 2005 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door Janny »

dexia heeft aan het begin, de koersen van de aandelen vermeld op je aankoopbewijs.

Op de dag van verkoop kun je via internet de koersen opvragen ,of bekijken bv op RTLZ. is ned5.
Alleen ze wachten niet tot het einde van de looptijd, ze zoeken een voor hen zo voordelig mogelijke datum zo dicht mogelijk bij de einddatum. op de einddatum zijn ze al verkocht .
Ze wachten dus niet op een voor ons zo voordelig mogelijk moment van de dag.
Janny

ik zoek
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2005 13:07

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door ik zoek »

Rudy, Janny,
Dank je wel voor reactie. Ik ben aan het zoeken voor een vriendin van ons die niet meer uit de correspondentie van Dexia kan komen. Ik ben er ook niet echt in thuis maar probeer na te rekenen wat zij voorgeschoteld krijgt. Via Google heb ik uitgevonden dat een certificaat is opgebouwd uit een pakket aandelen (Bayer AG, Koninklijke Olie, Daimler-Chrysler, KPN, Deutsche bank, Philips,Fortis (NL), Unilever). In het contract staat niet wat de beginkoers is. Ik heb in de correspondentie wel een brief gevonden die de hoofdsom van het eerste certificaat weergeeft in guldens fl 737,27 en tussenhaakjes in euro's 334,56. De beginkoers staat daaronder zonder aanduiding van geldeenheid 555,46.
Mijn idee is dat in die tijd alles nog in guldens werd uitgedrukt. Als ik de waarde van een certificaat op basis van guldens doorreken kom ik op het aantal certificaten uit van 1,327. Dexia heeft een indicatie gegeven van de opbrengst en komt op een negatief bedrag uit(ruim 800 euro bijbetalen). Als ik dit nareken gaan zij uit van een beginkoers in euro's en zouden wij over 0,602 certificaten beschikken. Het punt is dat op internet niet verder dan een jaar terug te zien is wat de koers van dit fonds doet (kun je zien bij www.behr.nl ). Dus ik hoop nu dat er iemand komt die mij de beginkoers kan melden want Dexia vertrouw ik niet.
Misschien heb je nog iets meer data of een goed internet adres met historische koersen.
Nogmaals bedankt voor je reactie en wellicht weet je nog iets meer voor mij.
m.vr.gr.
Hans

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door santygo »

Hallo Ik Zoek,

Hier de gevraagde koersen, per 6 december 2000, die van Willems wijken nogal af van de werkelijkheid.
Ik denk niet dat je er wat aan hebt want met name de koersen van Bayer, Kon. Olie en Unilever geven nogal forse uitslagen gedurende het dagverloop, en je weet niet op welk tijdstip er werd ingekocht.

KPN:
open 15.01
hoog 15.57
laag 14.75
slot 15.22

Bayer AG:
open 52.00
hoog 54.55
laag 51.70
slot 53.95

Kon. Olie:
open 33.65
hoog 33.78
laag 31.83
slot 31.92

Daimler-Chrysler:
open 49.09
hoog 49.85
laag 47.95
slot 48.23

Deutsche Bank:
open 88.2
hoog 92.02
laag 88.2
slot 90

Philips:
open 45.25
hoog 46.15
laag 44.45
slot 44.99

Unilever:
open 68.60
hoog 69.00
laag 65.70
slot 66.35


Bron: Chartnet

Gr. Rene
Laatst gewijzigd door santygo op 01 dec 2005 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door wreker »

Denk je echt dat er werd ingekocht?

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door santygo »

Geen idee, is voor mij ook niet belangrijk. Ik Zoek vroeg om koersen, ik beschik over real time data-info inklusief voldoende historische gegevens, dus als ik hem dan kan helpen, waarom niet?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door Janneke52 »

En DAT is de juiste mentaliteit. Right to the point!!

tiemmie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2005 09:37

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door tiemmie »

wij hebben ook een berekekening (dec 2005)door dexia laten maken om te stoppen met de winstver10dubbelaar.
En ook bij ons hebben ze een berekening gemaakt met een beginkoers in euro's die volgens ons hetzelfde bedrag in guldens moet zijn.
Nu moet er volgens dexia €2300 worden bijbetaald.
Ik vraag me af wat dexia aan het doen is,want volgens mij is dit ongeveer dezelfde brief die ïk zoek"heeft ontvangen.
Je zou haast denken dat ze expres een koers in euro's neerzetten ,die eigenlijk guldens moeten zijn!
Laatst gewijzigd door tiemmie op 05 dec 2005 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door Janny »

Wij hebben toendertijd legio-lease gevraagd 4 maand na het begin gevraagd hoe we er van afkonden. op 13 maart 2001, was er een progamma op trosradar.

Antwoord.

om het allemaal met cijfers uit te leggen gaat te ver.
het kwam er op neer, dat we waren 4 maand onder weg, maar moesten toen al een verlies van € 25.000,== nemen op een aankoop van
€ 38.000,== Dat was ongehoord en dan ga je om iets te te redden door maar met afgrijzen.omdat ik alles in eenmaal had voldaan. die € 13 ooo verschil was ongeveer de restwaarde van de aandelen.

dus het was gewoon keihard afrekenen>!!!!

Janny

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door Willems »

Beste Janny,

Eindelijk heb ik het adres waar ik de historische koersreeksen vandaan haalde. Ik betwijfel of de cijfers van Santygo correct zijn: op 6 december
2000 bracht Dexia op mijn contract 14.47 (KPN) in rekening. Volgens mijn gegevens was de gemidd. dagkoers 13.12 en door Dexia opgevoerd tot 14.47
indien het 15.05 was volgens de gegevens van Santygo, dan had Dexia zeer waarschijnlijk 16 ervan gemaakt!!

Janny hier komt het adres: Wees correct omdat het een echte acca-cadraba is geen fouten maken anders vind je het niet: http://uk.table.finance.yahoo.com/d?b=3 ... &g=d&s=kpn



Nu eindig ik met KPN, dus ik neem aan voor de andere aandelen moet je dan eindigen met hun indicatie. Ik zal zelf even uitproberen of het lukt.

Veel succes.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door Idaho »

Bijzonder knap verwoord Willems, wat zijn er toch veel mensen ingetrapt, inclusief ondergetekende, man/vrouw waar haal je het vandaan, helaas raak je nogal eens in de war zoals nu, perfect Nederlands, terwijl "Willems" toch zeer vaak in zeer onsamenhangende zinnen zijn/haar berichten plaatst.

Maar, in feite maakt het niet uit wie wat plaatst, het gaat om de tekst tenslotte.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door Janny »

Willems,

Ik was niet op zoek naar de werkelijke koersen. dat was iemand anders. maar wel aardig van je om te zoeken.
Ik was op de hoogte dat ze een andere koersindicatie aanhouden dan die wij kunnen ferifieren.
Mijn kpn koers verschilde in nov 2003 eveneens meer dan een euro. dus in het totaal maakte dat ongerveer 442 euro uit,
dan de andere fondsen nog. reactie.
Dexia was hoger met aankopen en lager met verkopen. dus eigen richting. Conclusie ik werd getild.

Ik werd bedrogen
Ik was bedrogen
ik wordt bedrogen.

En ik heb een hoge rug. ze kunnen me wat. ik wil mijn inleg terug en voor de rest mag dexia kreunen.
Janny

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door santygo »

Willems, Ik Zoek, kijk eens in jullie mailbox.

Willems, eens kijken of je sportief bent.
Mijn bronvermelding stond er overigens al bij.

Gr. Rene

du Prie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:33

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door du Prie »

Willems wees sportief!

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door Joshua »

En dan na het zoeken van de historische koers op de vermeende dag van aankoop blijkt dat niet één koers in de buurt te komen die Dexia heeft opgegeven.
:oops:

Steeds blijkt de Dexia koers hoger te zijn dan de hoogste koers van die dag.
Ook blijkt dat op of rond die dag geen koers te vinden is die hoger is.

De variatie schommelt tussen een tiental euro centen tot 3.45 altijd ten nadele van jou.

In geld uitgedrukt wordt het allemaal meer sprekend.
Door het verschil op jou mandje uit te rekenen blijkt het verschil al snel meer dan 500 euro te bedragen.

Toch een leuke bijverdienste het noteren van koersen van NIET op die dag aangekochte deelnames.

Indien DExia idd geen aankoop slips kan laten zien
toont het overzicht toch een leuk stukje van slecht bankhouders schap

en zeker geen bewijs van te goeder trouw gehandeld.

Vraagje is tijdens een procedure binnen rechte bovenstaande al eens aangevoerd als bewust misleidend en mogelijk onrechtmatig handelen?

Ik ben benieuwd of anderen tot dezelfde conclusie is gekomen.
Dexia heeft fictieve koersen gehanteerd!

Het patroon van de afwijkingen zijn dermate opvallend waarbij ik zelfs met het hanteren van de hoogste koers vrijwel bij alle fondsen meer dan 1 euro ten nadele van de klant constateer.

mvrgr

Joshua

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door Willems »

Santygo/Du Prie,

Ik weet absolut niet wat jullie bedoelen met sportief in dit verband. Santygo merkte op dat de KPN cijfers van Yahoo niet correct waren, ik had hem met de bron geconfronteerd. Mocht de cijfers niet correct zijn dan moet je bij Yahoo zijn denk ik.
Du Prie, halleluja man, waar kom jij vandaan!

Santygo, bedankt voor de grafieken, ik geloof echter niet dat wanneer het gaat om absolute correcte cijfers, dat ik hiervan gebruik zal kunnen maken. Ik hoop dat het niet onsportief klinkt.
Laatst gewijzigd door Willems op 05 dec 2005 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door Willems »

Joshua,

Tros Radar heeft een volledige dokumentatie van dit probleem met interessante gegevens over de aangerekende koersen door Dexia. Allemaal zijn ongeveer € 1 hoger.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door Elias »

Mag ik aannemen, dat deze keiharde cijfers, OOK zijn ingebracht of ingebracht kunnen worden in het proces over de aandelen TEGEN Dexia ???

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: beginkoers certificaat winstver10dubbelaar

Ongelezen bericht door santygo »

Beste Willems, wat vindt je van de schermafdrukken? Meer als half Nederland handelt dagelijks op basis van deze info in fondsen, opties en futures enz.

Gesloten