LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te doen

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
dians
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2005 22:20

Wat te doen

Ongelezen bericht door dians »

Ik weet nog steeds niet wat te doen. Ga ik nou met de duisenberg regeling accoord of niet. Het bedrag wat we kwijt zijn is 4600,- euro restschuld en een inleg van 3000,- gulden. Volgens mij schieten we er niets mee op om een advocaat te nemen. en wij hebben de pech dat we niet aanmerking voor de eega teruggave om dat we een maand na het teken van het contract pas zijn getrouwd. Zijn er nog meer mensen
die twijfelen en hoe zit dat met de rente over dat bedrag?

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door Elias »

Heb je al door een deskundige / advocaat naar je contractuele en persoonlijk/financ. situatie laten kijken ? En de kansen procedure versus schikking?

Elias.

dians
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2005 22:20

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door dians »

Neen, dat hebben we nog niet gedaan.
Waarschijnlijk zijn de kosten van een advocaat t.o.v. het tegoed niet de moeite waard. ook onze financiele situatie is niet zo slecht vergeleken met vele anderen. Al kan het altijd beter :lol:

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door Elias »

Wellicht verstandig en om de knoop door te kunnen hakken om dat toch te doen, zie de div. fora van belangenbehartigers en daar genoemde adv./jur.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Je totaal schade is ongeveer € 1.400,-- inleg en € 4.600,-- restschuld, dus in totaal ben je voor € 6.000,-- “de boot in gegaan”, wanneer je de Duisenberg- regeling accepteert krijg je ongeveer € 3.000,-- restschuld kwijtgescholden.
Dan komt je totale verlies op ongeveer € 1.400 + € 1.600 = € 3.000,-- uit.

Ga je uit van een magere uitspraak, waarbij je de inleg terugkrijgt maar wel de restschuld voor 50% dient te betalen, dan komt je totale schade op:

€ 4.600 : 2 = € 2.300,-- uit (inleg krijg je geheel terug).

Verschil is € 700,--, hiervan af dien je de advocaat- en proceskosten te doen.
Wat neerkomt dat wanneer je recht op “toevoeging” hebt je beter kan procederen, maar wanneer je hier geen recht op hebt je beter kan schikken.
Wanneer je meer dan € 500,00 eigen bijdrage moet voldoen is het ook aan te raden de Duisenberg- regeling te accepteren, daar je naast de eigen bijdrage ook nog proceskosten dient te voldoen waarbij je totale inleg/ eigen bijdrage boven de € 700,-- zal uitkomen.

In bovenstaand geval is het dus alleen interessant om te procederen wanneer je minder dan ca € 500,-- eigen bijdrage hoeft te voldoen. Daarboven is het financieel niet interessant.

m.v.g. justice man

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door faeks »

Bij het gros van de gedupeerden gaat het om dergelijke bedragen! Daarom is het beeld hier zo vertekend soms. Bovendien moet je niet alleen rekening houden met wat je kunt maar ook met wat je wilt. Heb je een gezin? Wil je rust? Wat is het je waard? Hoe denkt je partner erover? Heb je een buffer omdat je een koophuis hebt met overwaarde (al verkoop je dat liever ook niet natuurlijk, maar goed als de nood aan de man is kun je een nieuwe start maken), heb je een huurhuis, heb je een hoog inkomen, een modaal inkomen, loopt je huwelijk nog goed. Er zijn tal van redenen die naast het bovenstaande meespelen bij de keuze te schikken of te procederen.......

dians
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2005 22:20

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door dians »

Ik wil jullie alle twee bedanken. We zijn weer een stapje verder.
We gaan er in iedergeval over nadenken. Bedankt en Groetjes Diana

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door Elias »

Justiceman007,

Je berekening zal ongetwijfelt kloppen, maar van welk contract ga je uit en van welke momentopname als het contract nog loopt. ( bijv. AEX Plus certificaat na 5 jaar ), contract dat op einde is afgelost en zo kan ik nog wel een aanal belangrijke beslispunten noemen.
Die gegevens ontbreken. Ook wordt door Dians geen indicatie gegeven van het toepasselijke schikkingsbedrag, eegaleasesituatie e.d.

Ik hoop dat Dians dit zelf die punten in de gaten heeft en/of op deze manier een juist beeld heeft gekregen.

Anders vind ik dit zo nogal link !

Groet,
Elias.

dians
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2005 22:20

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door dians »

hallo allemaal,

Even ter informatie. Het gaat om de winstverdriedubbelaar. De inleg van 3000,- gulden hebben we toen eenmalig in 1 keer ingelegd.
In maart 2004 liep ons contract af en hadden we een restschuld van 4600 euro. Omdat we geen regeling wilde van Dexia hebben we ergens anders een lening afgesloten. Dit hebben we onder protest betaald aan dexia. Voor eegalease komen we niet in aanmerking omdat op het moment van het aangaan van het contract wij nog niet waren getrouwd.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 02 Dec 2005 20:34 door dians

Ik weet nog steeds niet wat te doen...
Het gaat om de winstverdriedubbelaar. De inleg van 3000,- gulden hebben we toen eenmalig in 1 keer ingelegd.
In maart 2004 liep ons contract af en hadden we een restschuld van 4600 euro.
Je hebt de pech dat je (waarschijnlijk op advies van een zgn. belangen-club die heel veel dexia slachtoffers heeft weten vast te houden en over te dragen in de wurggreep van dexia), een door datzelfde dexia verzonnen restschuld, welliswaar onder protest, hebt betaald.
Dat bedrag ben je dus kwijt, samen met je inleg en je gevoel van veiligheid. Het gevoel wat je ook hebt wanneer een dief je huis overhoop heeft gehaald.

Een deel krijg je terug als je de schikking aanneemt, die dexia onder druk van de keer op keer verliezende rechtzaken en de angst dat de waarheid over de aandelen aan het licht zou komen, heeft moeten accepteren.
De berekeningen van justice man 007 eerder in dit topic kloppen denk ik wel.
Je zegt dat jullie financiele situatie niet zo slecht is, dus dan zou je er voor kunnen gaan om ook je aangetastte gevoel van veiligheid te herstellen en er zijn mogelijkheden waarbij dat nog niet zo duur hoeft te zijn.
Zie o.a. http://www.platformaandelenlease.nl/
http://www.jurofoon.nl/aandelenlease/index.asp
http://www.leaseverlosser.nl/home.php

Polly
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:02

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door Polly »

Een deel krijg je terug als je de schikking aanneemt, die dexia onder druk van de keer op keer verliezende rechtzaken en de angst dat de waarheid over de aandelen aan het licht zou komen, heeft moeten accepteren.
je overstijgt jezelf iwebd... hoewel winnen of verliezen voor niemand meer zeker is. Maar idd is schikken of procederen de beste oplossing in deze? Zelf bepalen mijn beste, zelf bepalen!!!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door ad snoeren »

hoewel winnen of verliezen voor niemand meer zeker is.
Alweer mis Polly!!!

Winnen is voor mij zeker!!!

Arrogant? Prima.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door Idaho »

Wanneer toon je nu eens aan dat er geen aandelen/opties aangekocht zijn iwebaebd?

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door Idaho »

Behoorlijk arrogant Ad, goed zo! hahahahahaha

Polly
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:02

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door Polly »

Alweer mis Polly!!!

Winnen is voor mij zeker!!!

Arrogant? Prima
.

Alweer mis? Waar nog meer dan? Winnen? Is nog lang niet zeker, hoewel ik het je met heel mijn hart gun! Arrogant? Ja, maar heeft ook wel iets :wink:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Al weer mis.HAHAHA

Het lullige is dat ik dat zelf bepaal'
Het rottige is dat heel m'n lijf vol met uitslag staat, vanwege de hoop op een uitslag op 7 dec :cry:

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 03 Dec 2005 00:58 door Idaho

Wanneer toon je nu eens aan dat er geen aandelen/opties aangekocht zijn iwebaebd?
dat is niet nodig.. ik zeg het gewoon omdat dexia mij dat niet wilde aantonen na herhaald verzoek, terwijl ze mij wel een rekening presenteerde.

Het is aan dexia om eenvoudig te laten zien dat ze wel aandelen hebben gekocht maar dat doen ze niet..

ze wringen zich nu in allerlei dexia-bochten om hier aan te kunnen ontkomen.

Ze zijn zelfs na héél lang wachten meegegaan met een door zalm/duisenberg aangeboden ontsnappingsroute, schikking noemen ze dat, om de fraude maar niet aan het licht te hoeven laten komen, daarbij nog extra geholpen door de Nederlandse rechters die op verzoek van dexia zijn gestopt met rechtspreken...

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door Idaho »

Er loopt toch een rechtzaak tegen Dexia waarin zij moeten aantonen dat de aandelen/opties werkelijk aangekocht zijn?
Misschien doe je er verstandig aan om dat eerst eens af te wachten, ik hoop alleen dat je niet verwacht dat Dexia bewijs gaat leveren dat ze deze aandelen/opties daadwerkelijk op de naam van Ikwaseenbeetjedom aangeschaft hebben, want dan ben je volgens mij niet van deze wereld!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Nou Idaho, ik dacht dat DAT nu juist wel de bedoeling was.
Dexia kan wel zéggen dat ze aandelen voor mij gekocht hebben en dat ze die nu verkopen, MAAR STEL dat ze dus wel een aantal aandelen hebben gekocht, maar lang niet voor iedereen, dan wordt het straks wel heel moeilijk voor ze als ze geen bewijs kunnen leveren voor die mensen die niet accoord gaan met een schikking!!

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Wat te doen

Ongelezen bericht door wreker »

Volgens mij ben je niet van deze wereld als je nu nog steeds gelooft dat Dexia al deze aandelen heeft aangekocht. :shock:

Gesloten