LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is samen zijn we sterk??

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Copla
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 okt 2005 19:00

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door Copla »

Feaks is onderweg naar huis antwoord vandaag niet meer.

Truste

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door anne_ »

En was het gezellig Copla?

Copla
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 okt 2005 19:00

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door Copla »

YES

truste anne :wink:

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door anne_ »

Fijn.

Truste.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door Idaho »

De legitieme opening van deze topic door Faeks, is door Janneke52 op het PAL forum geplaatst, met de volgende reaktie daarop van Notenkraker;
impact



Geregistreerd op: 19-8-2005
Berichten: 104
Woonplaats: Dorp omgeving Amsterdam
Geplaatst: Ma 5 Dec 2005 10:24 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Faeks heeft natuurlijk gelijk wanneer zij haar eigen, zelfgenomen beslissing om de Duisenbergregeling te aanvaarden voor wat betreft haarzelf te verdedigen. Niemand van PAL ontzegt haar het recht op vrije keuze, afhankelijk van haar eigen persoonlijke situatie.

Wat mij persoonlijk wel heel erg stoort is dat zij haar persoonlijke beslissing probeert te propageren en mensen probeert over te halen om haar keuze voor de fopspeen van Duisenberg op te hemelen. Daarmee treedt ze in het voetspoor van Idaho en andere tegenstanders van de lijn die Piet voorstaat, die daarbij bijval krijgt van de meeste Pallers. Er zijn hierover polls geweest waarvan de uitslag eenduidig was: AFWIJZEN die opgedrongen nep-regeling!

De manier waarop faeks nu klaagt, doet irreëel aan. Zoiets zou kunnen worden vergeleken met een Gerrit Zalm die zich erover zou bezwaren dat hij voor zijn ideeën niet in het partijblad van de PvdA mag adverteren.

Niets let faeks om zelf een website te beginnen om medestanders te werven, maar laat haar niet proberen "mee te liften" op de site van PAL en daarmee afbreuk te doen aan het werk van Piet, Lourens en vele anderen. Maar tot dan: laat zij zich beperken tot TrosRadar met haar kritiek en ondermijning van PAL waar alleen Dexia de vruchten van plukt.
PAL is opgericht door en vòòr PAL-aanhangers. Wie het niet eens is met de richting van PAL kan zijn mening verkondigen tijdens de ledenvergaderingen maar heeft niet automatisch het privilege om dat in ons forum te doen. Voordat ik hierover van alle kanten wordt aangevallen: dit is slechts mijn persoonlijke mening!

Laatst aangepast door impact op Ma 5 Dec 2005 10:37, in totaal 2 keer bewerkt
Misschien dat jij je dan eindelijk eens kan beperken tot het PAL forum?

Verder zou ik het op prijs stellen als je mijn "alias" niet gebruikt in jouw met gif overgoten postings, ik meen dat je dat zelf ook niet op prijs stelt, gezien je reaktie jl.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Idaho, jouw reacties smeken eenvoudig om mijn weerwoord. Ik maak zelf nog steeds uit hoe, wanneer en vooral waar ik mijn berichten wens te plaatsen en bovenal waarover!
Indit geval weer eens over jou en je voortgaande propaganda voor een fopspeenregeling die voor de meeste gedupeerden een lege maar kostbare schil zal blijken te zijn.
Wat jou en je kompanen bezielt om hiervoor propaganda te blijven maken is mij een raadsel. Je zult wel te dom zijn om de doortraptheid van de Duisenbergregeling te doorgronden.
Ik heb er geen enkel probleem mee dat jijzelf hebt gekozen om je lot in handen te leggen van Dexia en die malafide stichtingen want tegen de ultieme geborneerdheid die jij tentoonspreidt is toch geen kruid gewassen.
Maar probeer niet ook anderen mee te trekken in dit Dexiaanse moeras en verzuip daarin graag liever alleen.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door Idaho »

Ik maak zelf nog steeds uit hoe, wanneer en vooral waar ik mijn berichten wens te plaatsen en bovenal waarover!
Hou dan ook je grote mond over anderen, die in jouw ogen niet mogen posten op het PAL forum.

Voor iedereen die nog steeds niet weet wat te doen (ik kan het me niet voorstellen), bekijk de Duisenberg schikking eens op je gemak, weeg de vóórs en tegens tegen elkaar af en neem dan je beslissing, maar laat je in geen geval in de luren leggen door BKR-Notenkraker en zijn blinde kornuiten, ik kan in deze alleen maar verwijzen naar zijn postings op dit forum, dit zal voor velen de ogen openen.

Deze bejaarde meneer denkt uit te kunnen maken wie waar zijn of haar postings mag doen, u en ik weten wel beter.

Maar met Notenkraker aan boord, is PAL niet meer dan een schertsvertoning aan het worden en als u zich dan toch wilt aansluiten bij een belangenvereniging kijk dan zeker ook eens naar Pay-back, daar zijn ze in ieder geval meer tolerant dan de "dames en heren" van PAL.

Copla
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 okt 2005 19:00

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door Copla »

Het commentaar van ene Elbe en Notenkraker op het forum van PAL richting faeks is van een zeer laag- en laf gehalte en zegt meer over henzelf dan over faeks, die een zeer aantal prima topics ingebracht heeft.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door Elias »

Maar met Notenkraker aan boord, is PAL niet meer dan een schertsvertoning aan het worden
Aldus Idaho.

Sinds we, niet alleen PAL, maar ook alle andere goedgeaarde behartigers en alle gedupeerden, op volle zee zitten komt verstekeling Idaho uit het ruim gekropen en meent te moeten klagen over zijn (onbetaalde) voorzieningen en meent de - zogenaamd voor hem slechte - bediening te moeten bekritiseren....

Komt land in zicht, dan neemt dat gemekker nog wat toe, want hij weet dat zijn ( te kleine ) rol dan spoedig is uitgespeeld en de gedwongen terugreis weer mag ondergaan naar zijn plaats van herkomst.
Gewoon terug naar af dus.

En daar "geniet" niemand meer van zijn negatieve kritiek of er moet weer een ander forum zijn, waar hij stiekum aan boord kan sluipen.....

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door faeks »

Ik reageer niet namens Idaho, want die kan dat zelf veel beter dan ik. N.a.v. de posting van Copla toch maar eens op PALFORUM gekeken. Janneke Ad en Copla begrijpen de essentie. Ik kan prima tegen kritiek, ik kan minder tegen mensen die zelf geen kritiek dulden. Het is me nog steeds niet duidelijk waarom je niet pro Duisenbergschikking mag zijn (lees: is van individu tot individu wisselend) en waarom je dan alles over je heen moet laten gaan. Ik geloof echt dat ik nauwelijks gescholden heb op dit forum. Maar ik (en ook anderen)worden straffeloos voor rotte vis uitgemaakt.
Nogmaals, voor Notenkraker, ik had willen schikken, maar Dexia wil niet (helaas helaas helaas). Gezien mijn onverwachte prive-omstandigheden was schikken het beste geweest. Ik móet nu doorprocederen! Had ik van tevoren zaken kunnen overzien, dan was ik nooit en te nimmer gaan procederen, omdat ik me daarmee vreselijk in mijn vingers snijdt nu. Als ik mensen kan waarschuwen hiervoor, dan zal ik het niet nalaten, want in mijn ogen gebeurt dat te weinig.
Anne, ja ik ken mensen die advies hebben gekregen dat niet zo goed bij hun situatie past, ik ken ook mensen die de adviezen hier (van o.a. PAl) in de wind hebben geslagen en helemaal gelukkig zijn omdat ze geschikt hebben. Nogmaals, er bestaat in deze geen grote gemene deler. Ook al beweert een aantal mensen anders!!
Nog een opmerking: mijn aliassen zijn nooit of te nimmer anoniem geweest!!!

du Prie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:33

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door du Prie »

Faeks trek je niets aan van die notenkraker het schijnt een potloodventer te zijn!

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door wreker »

Voor mij bestaat het probleem van de Duizenberg regeling gelukkig niet.

Ik ga voor alles terug + rente.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Het valt mij op Idaho dat jij, keer op keer, in bijna dezelfde bewoordingen probeert mensen die TEGEN dexia zijn, te kleineren en van het forum weg te pesten.

Het valt mij ook op dat jij soms aan een simpel zinnetje genoeg hebt om mensen, waarvan je weet en verwacht dat ze wel zullen reageren op de kast te krijgen, waarna jij verder dat topic mijdt en het wordt overgenomen door jouw 'geloofsgenoten' die de persoon die jij op de kast hebt gekregen wel even verder zullen 'afmaken' .
Dat jij daarmee soms mensen diep kwetst, altans dat uitlokt, dat past denk ik, niet in jouw geweten.
Wat dat betreft zie ik gelijkenis met dexia.

Als dit alle steun is die dexia nu nog krijgt dan idaho, dan zou ik maar snel het schip verlaten!

Geplaatst op 05 Dec 2005 21:41 door faeks

ik had willen schikken, maar Dexia wil niet (helaas helaas helaas).
je kunt dat wel beweren, maar niemand weet waarom dexia niet met jou wil schikken, dexia wil juist maar al te graag schikken,

wat maakt jou zo uitzonderlijk?
Ik móet nu doorprocederen! Had ik van tevoren zaken kunnen overzien, dan was ik nooit en te nimmer gaan procederen, omdat ik me daarmee vreselijk in mijn vingers snijdt nu.

Oke, maar je kunt het nu toch overzien en als je er nu zo over denkt, waarom stop je dan niet met procederen?

empie
Berichten: 258
Lid geworden op: 19 sep 2005 13:46

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door empie »

Als dit alle steun is die dexia nu nog krijgt dan idaho, dan zou ik maar snel het schip verlaten!

Dat kan niet IWEBD, want Idaho wacht nog op uitbetaling van zijn schikking met Dexia, toch Idaho?
Laatst gewijzigd door empie op 05 dec 2005 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Copla
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 okt 2005 19:00

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door Copla »

Ga je eigen boontjes doppen.......iwebd

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door faeks »

Iwebd...vooruit dan maar....
Het product dat mijn partner heeft afgesloten behoort niet tot de lijst van schikkingsproducten van Dexia.
Verder heb ik betaald (eegalease, resterende inleg en relatief erg lage restschuld, alsmede boete voortijdige beeindiging contract, weliswaar onder protest en voorbehoud etc.) ivm hypotheek (staat ook al op forum ergens). Helaas was het te laat! Dus dikke vette A2 bij BKR voor mijn partner, wat zijn weerslag heeft op mijn financiele wensen, hoewel op hv getrouwd. Mijn partner heeft dus ooit het contract afgesloten, ik heb niet meegetekend hoewel ik in die tijd kostwinner was. Om nu nóg verder op privezaken in te gaan, gaat me te ver. Als je de ins en outs wilt weten, geef het dan maar aan, dan plaats ik hier een mailadres waar je je vragen kunt stellen. Ik heb niets te verbergen, dus zal alles beantwoorden. Om dat echter hier op een openbaar forum te doen, gaat me te ver. Oh ja, als ik stop met procederen nu, ben ik dus echt alles kwijt!!! Hoger beroep zit er echter niet meer in voor mij! Daar komen de prive-omstandigheden bij om de hoek kijken, waar ik het hier niet over wil hebben! Ik hoop er nu maar op dat Dexia in een later stadium met meer persoonlijke schikkingen komt.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door anne_ »

faeks ik ken ook mensen die het advies hebben gekregen die niet zo goed bij hun situatie past. Maar is dat de schuld van PAL, Payback, LL, advocaat, of what ever? Er komt toch ook een stuk eigen verantwoordelijkheid bij. Ieder moet zijn eigen keuze maken en naar zijn of haar situatie kijken. Mijn vraag was meer gericht of je het zeker weet dat door PAL of Payback enz. foutieve adviezen gegeven worden. Mijn indruk is dat er best zorgvuldig naar gekeken wordt, en uiteindelijk moet je zelf weloverwogen beslissen.

En natuurlijk mag je waarschuwen waar iedereen op moet letten om de juiste keuze te maken. Blijf gewoon posten, maar geef Pal niet overal de schuld van. Een advocaat kan net zo goed fout zitten met zijn/haar advies.

Verder wil ik zeggen, als wie dan ook wil schikken omdat het in zijn of haar situatie beter past, is dat een goede zaak. Dat wil absoluut niet zeggen dat je dan pro-Dexia ben. Als Idaho wil schikken, prima, als wie dan ook wil posten, prima. Maar dat wil niet zeggen dat iemand dan vogelvrij verklaard wordt, en dat gevoel heb ik dat faeks dit overkomt. Dat verdient ze niet, daar heeft zij te waardevolle berichten voor geplaatst.

Gr. Anne.

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door faeks »

En natuurlijk mag je waarschuwen waar iedereen op moet letten om de juiste keuze te maken. Blijf gewoon posten, maar geef Pal niet overal de schuld van. Een advocaat kan net zo goed fout zitten met zijn/haar advies.
Ja dat is zo! Maar het is, nadat Payback met zijn allen over me heen viel na het Manifest, nu de beurt aan elke Paller lijkt het wel. Ik zeg ook steeds dat er goed werk gedaan wordt, maar niet altijd even zorgvuldig helaas. Naar mijn mening!

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door Idaho »

Ach Elias, je neemt het op voor het één vd boegbeelden van PAL, dat siert je, maar probeer wel met iets zinnigs te komen ipv maar lukraak wat neer te kalken.

Verstekeling? Klagen over voorzieningen?
Misschien is het je ontgaan, maar ik vaar niet mee op jullie schip, dus over de voorzieningen aan boord zal je mij niet horen klagen, het zijn wel een paar bemanningsleden waar ik zo af en toe mijn beklag over doe.
Zoals zij dat ook over mij doen, prima, maar de reaktie van die ouwe dekbeplakkende stickeraar aan het adres van Faeks, notabene iemand die niet eens kan schikken en dus noodgewdongen op die schuit van jullie mee moet varen, had wel een weerwoord verdiend.

Nou, klim weer snel in het kraaiennest en speur de horizon af, misschien krijg je binnenkort daadwerkelijk land in zicht en dan is het te hopen dat jullie navigator geen gekke dingen uithaalt en het schuitje veilig de haven in loodst, zoniet, bedenk dan dat op den duur de voorzieningen aan boord wat minder zullen worden, maar daar zal jij in ieder geval geen beklag over doen....toch?

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Wat is samen zijn we sterk??

Ongelezen bericht door Elias »

Faeks, (als ik er even tussen mag komen)

Al eerder heb ik gezegd, dat we het heel ver met elkaar eens zijn, nl. dat iedereen, gezien zijn omstandigheden, hopelijk de juiste beslissing moet en kan nemen.
Maar "moet" en "kan" , zie je eigen voorbeeld ( dat je van mij echt niet verder hoeft toe te lichten), liggen kennelijk niet altijd in hetzelfde vlak.

Gezien die persoonlijke situatie had je liever / beter geschikt. Begrijpelijk, niets mis mee, kan en mag niemand je verwijten. Dat je tegen je wil en (eigenlijke) keuze in door MOET procederen is dan zeker extra wrang.

Zeg ik het dan goed, dat de schikking dus de minst kwade en de meest gunstige oplossing voor jou zou zijn geweest.

Maar de indruk die je steeds naar voren schuift ( en wellicht dat ik en anderen dat steeds ook denken te moeten concluderen ) dat je die Duisenbergschikking ansich en hoe deze tot stand is gekomen ( lees wordt opgedrongen, omdat die altijd en in ieder geval voor Dexia een zeer welkome oplossing is, gezien haar eigen flutpositie ) als een zeer reele oplossing voor de aandelenleaseproblematiek zou zijn.

Anders gezegd, als je van het minst kwade gebruik moet of had willen maken, wil toch nog niet zeggen dat je het met dat kwade dus ook qua ( rechts-)gevoel eens bent.

Verder:
Als ik zegt, dat ik hoopte dat deze regeling een maand geleden al om zeep was gegaan, beter nog liever nooit tot stand was gekomen, dan zeg ik ( en velen met mij ) dat in de wetenschap en het ( rechtvaardigheids-) gevoel dat we met z'n allen een veel betere regeling verdienen en ook zouden moeten krijgen......
Vandaar ook het verzet tegen de verdere gevolgen van die veel te magere schikking, de Wcam incluis. Als Dexia niet beter wil, dan procederen tot het einde voor wie dat kan en mag opbrengen.
En ik verkeer (nog) in de positie dat ik dat zal doen en kijk ee ander er niet op aan dat die moet kiezen om te schikken.

Ik hoop de juiste snaar te hebben geraakt.
Is dat niet zo, zeg het dan gerust. Dan is het, wat mij betreft tenminste duidelijk en ga ik geen discussie meer met je aan.

Gesloten