LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voortgang Leaseproces

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Lepie
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 dec 2005 16:34

Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door Lepie »

Vandaag eens gebeld met Leaseproces over status van mijn dossier.

Ze gaven aan dat ik nog niet ingedeeld ben in een zogenaamde bundel van gelijksoortige contracten. Op mijn vraag wanneer dat wel zou gebeuren konden ze mij nog geen antwoord geven. Ik heb mijn intake-gesprek reeds half augustus 2005 gehad, kortom al ruim 4 maanden geleden.

Het enige dat ik concreet van hun ontvangen heb is de brief van vorige week over het wel/niet verbindend verklaren van de Duisenbergregeling begin januari bij de rechtbank.

Al met al een onbevredigend antwoord. Hebben meer forum-lezers deze ervaring of zijn zij wel reeds ingedeeld in een bundel?

Ik ben erg benieuwd. Neig er naar -indien ik binnen afzienbare tijd nog niet ben ingedeeld- individuele advocaat te consulteren.

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door hathor »

Lepie, ik ben half mei naar Amsterdam geweest en heb vorige week een brief ontvangen om aan te geven, dat er een procedure is opgestart of binnenkort zal starten. Dit houdt in dat je moet rekenen dat het ongeveer 7 maanden duurt vanaf het eerste gesprek. Dat klopt ook wel, want er is duidelijk gezegd dat het minstens 1 jaar zou gaan duren. Nu, met het uitstellen van de rechtszaken, zal het wel langer zijn. Ik laat me niet gek maken. Ik betaal sinds april niet meer en het zal mijn tijd wel duren. Vooral niet ongeduldig worden. Veel succes!

Lepie
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 dec 2005 16:34

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door Lepie »

Ik heb vorige week ook een brief ontvangen met daarin zelfde mededeling. Maar volgens mij heeft iedereen zo'n algemene brief ontvangen. Of was die bij jou exacter geformuleerd?

Ik ben (nog) niet ongeduldig maar ik heb wel graag enig inzicht in de wijze van bundelen. Stel dat ze 50 aanvragen in een bundel willen en ik ben pas nummer 7 van zo'n bundel dan kan ik lang wachten tot ze de overige 43 "soortgelijke" klanten hebben gevonden. En dat inderdaad ook nog eens in combinatie met de lopende WCAM-procedure.

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door hathor »

Had even geen tijd om te reageren, maar nu kan ik antwoorden. Ik vermoed dat je gelijk hebt en dat ik dezelfde "algemene" brief heb ontvangen. Dat betekent dat het zeker nog wel enige tijd zal gaan duren. Ik wil het natuurlijk ook best graag allemaal achter de rug hebben, maar in feite kost het me momenteel niets. Het enige vervelende is die BKR-notering, maar dat wist ik natuurlijk al. Ik had toch al geen plannen om bij vriend "Leen" geld te halen. Natuurlijk, als je de financiele mogelijkheden hebt, kun je prive een advocaat nemen. Maar dan praat je niet meer over een 1000 EUR, dan gaat het echt geld kosten. Bovendien vermoed ik dat ook, als je naar een andere advocaat stapt, het niets sneller gaat. Maar goed, dat is alleen maar een idee van mij.
Misschien zijn er nog anderen op het forum die verder zijn met Leaseproces. Dan lezen we het hier wel.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste mensen,

Ook als je individueel procedeert gaat het niet (veel) sneller.
Tussen het intake gesprek en de laatste minnelijke schikkingsbrief tevens vernietigings/nietigheidsbrief zit meestal al 6-8 weken. Daarna kun je rekenen op circa nog eens 6-10 weken alvorens de dagvaarding uitgebracht wordt.
Vervolgens mag Dexia hierop reageren, jij weer, Dexia weer en als je geluk hebt jij nog één keer, dan wordt vonnis bepaald en ben je weer 6-8 weken verder.
Vanaf het moment van het aanhangig maken van de dagvaarding tot uitspraak ben je zeker 1,5 – 2 jaar tijd kwijt.
Maak je niet te druk als het een maandje langer duurt, want net als de rechters hebben de meeste en belangrijkste kantoren die aandelenlease zaken behandelen voor gedupeerde het ook gigantisch druk.
Dus bovenstaande termijnen zullen eerder iets te kort dan te lang zijn.

m.v.g. justice man

overdebalk
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:48

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door overdebalk »

Waar denken jullie dat de sterspotjes/advertenties en Marijn de Koning van worden betaald?

En maar rekken met nietszeggende brieven over bundels en dergelijke in de natuur noemen ze deze lui gieren

Ze prikken dus gewoon lekker ook een vorkje mee
Veel SUCCES!!!!

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door Brabander »

Geduld ....... geduld ....... geduld !!!!

Ik heb mij 3 jaar geleden aangemeld bij Leaseleed. Eerst is geprobeerd een schikking te treffen met DEXIA. Is niet gelukt. Nadat in juli van 2004 de zaak op de rol is gezet bij de Rechtbank te Amsterdam gaat DEXIA alle vertragingsmiddelen uit de kast halen.

Het is gewoon een kwestie van de langste adem. Met alle uitspraken die gepasseerd zijn voel ik mij steeds beter.

Ik betaal niets meer aan DEXIA en slaap weer goed.

Dus kom maar op DEXIA.

En mensen heb geduld in de afwikkeling.

henkie_j
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2006 00:26

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door henkie_j »

ik heb deze week een groot boek gekregen van lease proces
ze gaan binnenkort dexia dagvaarden
mijn eerste gesprek was ongeveer april

jan met de pet
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 apr 2005 21:26

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door jan met de pet »

mensen,

rustig blijven,

Mijn gesprek met Leaseproces was in mei, afgelopen week de bescheiden ontvangen dat Dexia wordt gedagvaard. Het feest gaat beginnen.

M.vr.gr Jan

blackbirdy
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2005 13:27

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door blackbirdy »

Ook ik heb inmiddels de concept-dagvaarding ter goedkeuring van Leaseproces ontvangen. (heb me in mei 2005 ingeschreven).

Wanneer zal de procedure nu daadwerkelijk beginnen?

Ben benieuwd of er al meer gedupeerden aan de beurt zijn.

blackbirdy

Martinvdm

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Wij hebben in juni ingeschreven en hebben zaterdag de dagvaarding ontvangen.

Groet,
Martin

p.s. betreft een eegalease zaak...

Cees O
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:59

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door Cees O »

:lol: Laat die figuren zoals Overdebalk maar kletsen. Ik heb ook afgelopen week het boek in huis gekregen en het spel is dus op de wagen zoals ze wel zeggen.
Het is toch wel lekker ontspannen zo want ik heb dus in ieder geval niets te verliezen aan dure advocaten :lol:

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door hathor »

Ook ik heb de papieren van Leaseproces ontvangen. Ik denk dat ze nu een aantal eegazaken bij elkaar bundelen. Daarom hoeft het ook allemaal niet zoveel geld te kosten, omdat een aantal dingen voor ons allemaal gelijk zijn. Dat kon je ook duidelijk uit de papieren opmaken. En dan voor iedereen apart zijn/haar eigen verhaal erbij. Ik vraag me alleen af of Leaseproces moet wachten tot die uitspraak over de WCAM. Heeft iemand daar een idee over?

amberleone
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2006 15:54

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door amberleone »

Hallo Lepie,

Ik ben hier voor het eerst op dit forum en waarschijnlijk ook voor het laatst, wat een gekift zeg, leuk voor alle nieuwkomers.

Toch wil ik even reageren op Leaseproces.
Ook wij hadden ons 2 1/2 jaar geleden aangemeld bij Leaseproces, hebben toen € 895,00 betaald.

Als ik de website goed gelezen heb gaan ze voor inleg terug, + wettelijke rente en reschuld wordt kwijtgescholden, dit is ons ook verteld bij het intake gesprek in Amsterdam.

Wij hebben een restschuld van € 15000,00 en de inleg was toen nog Fl 11000,00, dus ongeveer € 5000,00.
Is dus samen € 20000,00, over de inleg moet de wettelijke rente nog berekend worden.
Als ik het goed begrepen heb betalen wij een commissie van 20%, dit komt neer op € 4000,00 + die € 895,00 maat samen € 4895,00.

Dit is nog duurder dan een individuele advocaat !

Als wij toen de € 125,00 konden betalen ( dit was er toen nog niet) dan waren we ook ongeveer dat geld kwijtgeweest.

Je betaald 30 % commissie over de éérste € 10000,00, is dus € 3000,00, tussen € 10000,00 en € 20000,00 betaal je 20%, is dus € 2000,00, maakt samen € 5000,00 en dan die € 125,00 is een totaal bedrag van € 5125,00.
Mocht je de zaak verliezen dan krijg je ook nog eens de proces kosten.
Dit wordt allemaal niet verteld op die voolichtings avonden en ook niet bij een intake gesprek.

Nu wordt er vaak geroepen dat advocaten dollartekens in hun ogen hebben maar dit slaat toch werkelijk alles, want hier ga je dus gebundeld, zoals ze dat noemen, dus met z'n 800 op één dagvaarding !

Dit is dus helemaal snel geld verdienen, bloedzuigers zijn het.
Nu weten we ook waar al die reclame en adverteniets van betraald worden.

Verder krijg je net zoveel garantie als bij een individuele advocaat, geen dus.

Inmiddels hebben wij eind 2005 ons dossier terug gevorderd en hebben een andere vorm van juridisch bijstand gezocht.

Nu dat gedoe met die kl... WCAM, ligt weer alles stil en niet zo'n klein beetje maar tot minstens het eind van 2006, dus tot die tijd worden er geen dagvaardingen uitgebracht, heeft trouwens ook geen zin, men wacht eerst de uitspraak van het hof af.

Mensen dit schrijf ik niet om iemand of iets in een kwaad daglicht te stellen maar laat je goed voorlichten en desnoods op papier zetten hoeveel het je gaat kosten, dan weet je waar je aan toe bent.

Verder wens ik iedereen heel veel sterkte in de strijd.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door JH »

Als ik het goed begrepen heb betalen wij een commissie van 20%, dit komt neer op € 4000,00 + die € 895,00 maat samen € 4895,00.

Dit is nog duurder dan een individuele advocaat !
Eindelijk wordt men wakker en begint het door te dringen dat `no cure no pay´ helaas niet betekent dat men voor weinig centen kan procederen. Het is zoals eerder in deze posting vermeld, de dure STERspotjes en de medewerking van Marijn de Koning, als prominente D´66 er moet ook betaald worden. Misschien dat ook Marijn de Koning en D´66 moet worden toegevoegd aan het lijstje dubieuze personen en instellingen van Piet K. :wink:

Cees O
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:59

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door Cees O »

Moet je ze ook maar eens voorrekenen wat ze betalen als bijvoorbeeld Dexia wint en wat je dan kwijt bent bij een gewone advocaat.
Dat is dan wel zo eerlijk.
Zijn jullie nou zo dom of ben ik nou zo slim zou van Gaal zeggen :lol:
Voor de rest zou ik zeggen ga zondag lekker je vrienden bij Harry Mens lopen vervelen en laat ons met rust

nooitmeeraandelen
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 jul 2005 20:48

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door nooitmeeraandelen »

Volgens mij is het tarief van Leaseproces:

895 euro incl. 125 euro onderzoekskosten plus 15 % (no cure- no pay) van alles wat ze er voor je uitslepen boven de D-regeling

o f

30 % (no cure no pay) van alles wat ze er voor je uitslepen boven de D-regeling.

Of heb ik het nou helemaal verkeerd begrepen?

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Als een koude wind glipt onzekerheid binnen op het forum der gedupeerden.
Ben ik er dan weer ingelopen, wat was dat voor een club, zou 't echt zo zijn zou ik........

Weest gerust gesteld.

Het is zo.

B+

Wasbeertje
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jan 2006 16:47

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door Wasbeertje »

door amberleone, toch is die bevinding zo gek nog niet !!!!!!!!!! Lees het commentaar over Holla Poelman maar. Is ook duurder dan aanvankelijk werd aangenomen.

Vlooien zijn overal.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Voortgang Leaseproces

Ongelezen bericht door Belegger+ »

amberleone

Beregoede post !
Duidelijk, gedetailleerd, begrijpelijk.
Zo zouden er meer moeten zijn.

B+

Gesloten