LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ahold

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

ahold

Ongelezen bericht door henkgeluk »

ik ben benieuwd of dexia daar nog wat aan doet!
zo niet dan is het zo klaar als een klontje. lees onder


Ahold-beleggers die aanspraak willen maken op een schadevergoeding wegens het boekhoudschandaal moeten op tijd in actie komen. „Wacht niet tot het laatste moment”, waarschuwt bestuurslid Peter Wakkie van het kruideniersconcern in een vraaggesprek. Het invullen van het schadeformulier en het bij elkaar zoeken van bijvoorbeeld aan en verkoopbewijzen van de aandelen kan een tijdrovende bezigheid zijn. Dient een gedupeerde zijn claim te laat of onvolledig in, dan kan hij of zij naast een schadevergoeding grijpen.

BESTUURSLID PETER WAKKIE ROEPT AANDEELHOUDERS MET SCHADE OP

’Aholdgedupeerde, kom op tijd in actie’

Invullen schadeformulier en bewijzen van leed veel werk
„Stuur brief en kopieën van bewijs in aangetekende envelop”

AMSTERDAM – Eigenlijk is met het bereiken van de schikking voor Ahold de kous af. De uitkering van de in totaal $1,1 miljard aan individuele gedupeerden is uitbesteed aan derden, en een verantwoordelijkheid van met name het Amerikaanse advocatenkantoor dat namens de aandeelhouders de schikking bereikte. Omdat Ahold er echter alles aan gelegen is om zoveel mogelijk gedupeerden mee te laten delen in de $1,1 miljard, wil bestuurslid Wakkie wel uitleggen wat beleggers nu precies moeten doen om in aanmerking te komen voor een uitkering.
„Mijn eerste advies zou zijn: raadpleeg de websites aholdvergoeding.nl en aholdsettlement.com. Daar vind je al erg veel informatie over de stappen die je moet zetten, wil je in aanmerking komen voor een tegemoetkoming.” De site: aholdsettlement.com is van het Amerikaanse advocatenkantoor, Entwistle & Cappucci, de site: aholdvergoeding.nl van beleggersvereniging VEB. De site van de VEB is in het Nederlands, de site van Entwistle & Cappucci biedt uitleg voor beleggers uit 24 landen. Door op een vlaggetje te klikken, komen bezoekers van de site op die pagina’s die voor hun relevant en leesbaar zijn.
Aanspraak maken op een uitkering uit het schadefonds kunnen alleen beleggers die aandelen hebben gekocht tussen 30 juli 1999 en 23 februari 2003. Zij dienen een schadeformulier in te vullen. Dit formulier, dat acht pagina’s telt, is op de Amerikaanse website te vinden onder de noemer ’bewijs van claim’. Op de site: aholdvergoeding.nl, is het te vinden achter het tabblad ’documenten’, onder de naam: schadeformulier. Een ingevuld formulier – voorzien van kopieën (!) van ondersteunende documenten – dient ingestuurd te worden naar een postbusnummer in de Verenigde Staten.

Documenten
„Begin op tijd”, waarschuwt Wakkie. Het bij elkaar zoeken van ondersteunende documenten – aan en verkoopbewijzen van de aandelen die geen eventueel weer verkocht zijn – kost tijd. „Belangrijk is ook dat de envelop waarmee het formulier en de bewijsstukken worden ingestuurd, is afgestempeld op of liever nog voor 18 augustus 2006. Is de envelop later afgestempeld, dan wordt het verzoek om schadevergoeding niet in behandeling genomen”, aldus Wakkie. „Het kan verder verstandig zijn het formulier en de gekopieerde bewijsstukken aangetekend te versturen”, zegt Wakkie. „Doe je dit niet, dan loop je het risico dat de envelop wegraakt en dat is het risico van de afzender.” Gedupeerden die zich na 18 augustus 2006 melden met de mededeling dat hun formulieren wel zijn opgestuurd, maar niet zijn aangekomen, omdat ze in de post zijn zoekgeraakt, kunnen van de instelling die hun aanspraak op schadevergoeding moet beoordelen waarschijnlijk op weinig clementie rekenen.
Door aanspraak te maken op een uitkering geven gedupeerde beleggers hun recht op om Ahold, voormalig bestuurders en banken ABN Amro, Goldman Sachs, ING, Rabobank en Kempen & Co, nog langer zelf aansprakelijk te stellen voor geleden schade. Beleggers die dit laatste willen, moeten volgens Wakkie kenbaar maken dat zij van de schikking uitgesloten willen worden. Dit kan door een brief te sturen aan – opnieuw – een postbusnummer in de Verenigde Staten.


• Ahold-bestuurder Peter Wakkie wil voorkomen dat gedupeerden later zeggen: had ik maar van de schadevergoeding geweten, dan had ik er wel aanspraak op gemaakt.
FOTO: HANS PETERS

Ook nu geldt dat dit het beste aangetekend kan. De envelop waarin de brief wordt gestuurd moet een poststempel hebben van 12 mei 2006 of eerder. In de brief dienen te worden vermeld het zaaknummer (MDL 1539), naam, adres, telefoonnummer en handtekening van de gedupeerbrief de die zichzelf van de schikking uit wil sluiten, en in het aantal aandelen dat is gekocht en eventueel weer verkocht. Wakkie wil niet ingaan op de vraag of uitsluiting van de schikking en zelf proberen schade te verhalen op Ahold, voormalig bestuurders of banken beter is dan ingaan op de schikking die voorligt. „Ik ga hier geen beleggingsadviezen geven.”
Beleggersvereniging VEB doet dit wel. Het raadt voormalig aandeelhouders van Ahold aan om – als zij er voor in aanmerking komen – van de schikking gebruik te maken. Ook al betekent dit dat voormalig bestuurders niet langer bestookt kunnen worden met schadevergoedingsprocedures. Voor de VEB is de toezegging van Ahold, dat het zich in zal spannen om nog lopende rechtszaken en arbitrageprocedures tegen een drietal voormalig bestuurders tot een zo gunstig mogelijk einde te brengen, genoeg.
Een nog onbesproken mogelijkheid is bezwaar maken tegen onderdelen van de schikking. Als gedupeerden bijvoorbeeld van mening zouden zijn dat advocatenkantoor Entwistle & Cappucci met $170 miljoen wel erg rijkelijk beloond wordt voor de geleverde inspanningen, dan is dit – wederom middels een brief kenbaar te maken aan de Amerikaanse rechter die op 16 juni definitief in moet stemmen met de schikking.

Bezwaarschrift
In deze brief moeten opnieuw het zaaknummer vermeld zijn, naam, adres, telefoonnummer, handtekening en aantallen aandelen die gekocht en eventueel weer verkocht zijn. Ook de redenen van het bezwaar dienen in deze brief te worden uiteengezet. Wil het bezwaarschrift behandeld worden, dan moet het zijn ingestuurd in een envelop die het poststempel 12 mei 2006 of eerder draagt.
„Komt een belegger er op één of andere manier toch niet uit”, zegt Wakkie, „dan kan hij terecht bij beleggersvereniging VEB, zijn eigen bank of zijn eventuele accountant. Wij hopen oprecht dat zoveel mogelijk gedupeerden ook echt profiteren van een uitkering uit het schadefonds en dat niemand later hoeft te zeggen: had ik er maar van geweten, dan had ik wel schade geclaimd.”

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: ahold

Ongelezen bericht door Elias »

Ook hier kennelijk een zeer lange (om-)weg om via een schikking misschien ooit nog eens aan je vergoeding te komen. Hoeveel gedupeerden worden "onderweg" nog eens besodemieterd en afgewimpeld? Even naar Amerika om verhaal te halen ??

Ondertussen is AHOLD van zijn verantwoordelijkheid af, want van je rechten tegen Ahold HIER moet je natuurlijk voor afstand tekenen....

Is wel "in" tegenwoordig, zo'n soort Aegon-Dexia-SLV constructie, nu uitgebreid met een oceaan als hindernis ertussen..... :roll:

Zou er in zo'n geval, waar criminele activiteiten gewoon kunnen worden afgekocht, ook niet een sluitende NAZORGPLICHT moeten gelden ?

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: ahold

Ongelezen bericht door PP »

Hallo Elias!

Hoezo nazorgplicht? Dexia heeft toch nooit aandelen gekocht dus hoe kom je erbij dat er een nazorgplicht zou moeten gelden? Geen enkele gedupeerde zal ook maar een cent van deze malafide instelling terugkrijgen hetzij men zich wendt tot de rechter!
Walgelijke gangsters zijn het ; kijk maar naar de topics waar mensen akkoord zijn gegaan met de Duisenbergregeling; betaald hebben en dan toch niet in aanmerking komen?
En dit gebeurt in Nederland waar je voor het minste of geringste al onderuit wordt gehaald maar deze club alle vrijheid schijnt te hebben. Let wel , schijnt, want het Hof in Den Bosch komt op de proppen met.....
, hopen we dan.

Groetjes,

PP

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: ahold

Ongelezen bericht door henkgeluk »

pp en elias,

dat is juist mijn insteek met deze ahold brief!

hiermee komt dexia ten val,immers ze hebben al deze ahold aandelen niet gekocht! dat Zou denk ik wel 1 miljoen ahold aandelen moeten zijn,met al die contracten.

dus laat een slimme advocaat dit opnemen in de rechtzaak ,en kunnen we gelijk zien dat dexia a: ze wel of niet heeft gekocht! en b: alle slips en aantallen etc boven water moeten komen!!!

je zult dan zien dat ze alleen het optie recht hebben gekocht!!!

dat komt dan zeker uit!! 100% zeker weten OPTIES MAAR GEEN AANDELEN~~

waarvan akte

henk geluk

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: ahold

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

..
Laatst gewijzigd door J.L. v. N. op 22 okt 2006 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: ahold

Ongelezen bericht door Janny »

als je nu alle moeite doet om een beetje geld van de ahold aandelen terug te krijgen, moet je die bij een nietig verklaring dan weer terugbetalen?

Janny

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: ahold

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

..
Laatst gewijzigd door J.L. v. N. op 22 okt 2006 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: ahold

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

Geplaatst op 30 Jan 2006 17:26 door J.L. v. N.
Wat maakt het uit, Janny? Voor een investering van € 5,50 voor de kosten van een aangetekende brief smaak je in ieder geval het genoegen om het Dexia knap lastig te maken. Ervan uitgaande dat de schurken geen aandelen maar slechts opties hebben gekocht, zet je Dexia toch voor het blok: òf ze betalen je uit eigen zak, òf ze weigeren je te betalen. In dat geval heb je weer een argument voor je rechtzaak erbij en mag Dexia aan de rechter verklaren waarom ze geen claim hebben ingediend.
Voor jou is het een win-win situatie en voor Dexia een extra verliespost omdat houders van slechts opties niet eens kunnen claimen.

J.L.v.N ,

JE KUNT ZELF NIET CLAIMEN!! dat moet dexia zelf doen!!!


gr

wiewatwaar

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: ahold

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

..
Laatst gewijzigd door J.L. v. N. op 22 okt 2006 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: ahold

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Ik denk dat Dexia de claim al lang heeft gemeld.
T.z.t. (en dat gaat lang duren) krijgt de bank pakweg een dollar per ooit bezeten AH-stuk.
Of ze dit aan leasers doorgeeft is Dexia's zaak.

Zowiezo zal de bank dit slechts doen bij degenen die hun schuld volledig hebben ingelost. Bij niet betalers gebruikt de bank het geld als verlies compensatie.


B+

B-
Berichten: 273
Lid geworden op: 23 jan 2006 15:52

Re: ahold

Ongelezen bericht door B- »

Ik weet zeker dat DEXIA de claim niet heeft gemeld, omdat deze aandelen nooit zijn aangeschaft. :!:

B-

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: ahold

Ongelezen bericht door Elias »

B+,
je past aardig in dat oplichtingswereldje !

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: ahold

Ongelezen bericht door wreker »

Goh wat "denk" jij veel Belastingoplichter+

Bedenk liever een slot voor je verhaaltje "het criminele aandelenlease adviseurtje"
Laatst gewijzigd door wreker op 31 jan 2006 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.

J.Vermeer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:16

Re: ahold

Ongelezen bericht door J.Vermeer »

Zijn hier nog wel echte gedupeerden aan het woord :lol:

Wie wat waar is jong en in korte tijd 50 plusser geworden door dit drama 8)



Geplaatst op 19 Jan 2006 11:05 door wiewatwaar


--------------------------------------------------------------------------------

of voor iedereen de sportschool gezond is waag ik te betwijfelen,maar een feit is dat inderdaad hoogervorst cs weinig doet aan promoten fit clubs e.d
dus onder (medische) begeleiding met korting activiteiten ontplooien die
bijvoorbeeld 50+ tot beweging aanzetten.

zien ze terug later in de kosten van de zorgverzekeraars.

rust roest namenlijk.

vrgr


wiewatwaar(50+)
Geplaatst op 08 Jul 2005 21:20 door wiewatwaar


--------------------------------------------------------------------------------

ik ben wel jong maar mijn vader had voor mij als verrassing als ik 18 jaar
wordt de winstverdriedubbelaar afgesloten!



wiewatwaar
Dit forum deugt niet :roll:

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: ahold

Ongelezen bericht door pluutje »

J.Vermeer,


Lezen en begrijpen helpt ook wel eens!


Een beetje student.......! :roll:

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: ahold

Ongelezen bericht door cornelis »

Dit forum deugt niet

Dexia ook niet

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: ahold

Ongelezen bericht door Janny »

gelezen in het Nederlands Dagblad. 31-01
Veel animo voor Ahold-schikking
van onze redactie economie
DEN HAAG - Ruim dertigduizend particuliere beleggers die geld hebben verloren door het beruchte 'boekhoudschadaal' bij Ahold hebben zich gemeld voor een schadevergoeding. Dat heeft de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) afgelopen weekend bekendgemaakt.
Eind vorig jaar werden de VEB en Ahold het eens over een schikking. Ahold stelde 1,1 miljard dollar beschikbaar om de gedupeerden tegemoet te komen. Zij moesten dan wel beloven af te zien van het recht om Ahold-bestuurders te vervolgen. Wie gebruik maakt van de schikking doet ook afstand van het recht om bij de rechter te proberen een hogere vergoeding los te krijgen.

Institutionele beleggers doen min of meer automatisch mee aan de schikkingsregeling. Particulieren moeten zich speciaal aanmelden bij de VEB. De angst bestond eerder dat weinig mensen dat zouden doen omdat ze niet weten wat de mogelijkheden zijn of omdat ze na hun vaak aanzienlijke verliezen niets meer met de zaak te maken willen hebben.

Het aantal Nederlandse beleggers was op het moment dat het boekhoudschandaal bekend werd (februari 2003) groot. Zo'n veertig procent van de Ahold-aandelen was in Nederlandse handen toen door mismanagement de koers met ruim 60 procent instortte.

Wie gebruik wil maken van de schikking moet zich voor 18 augustus melden bij de VEB. Verwacht wordt dat de beleggers halverwege volgend jaar hun vergoeding ontvangen. Beleggers die weigeren mee te doen omdat ze zelf een juridische procedure tegen Ahold willen beginnen moeten zich voor 12 mei melden bij de Amerikaanse rechtbank in Maryland.
Het gearceerde geeft me wel een punt om over na te denken!
als ik terugave van gelden op de ahold aandelen ontvang, zeg ik gelijktijdig toe om :
Zij moesten dan wel beloven af te zien van het recht om Ahold-bestuurders te vervolgen. Wie gebruik maakt van de schikking doet ook afstand van het recht om bij de rechter te proberen een hogere vergoeding los te krijgen.
Dit is dus een belofte die ik doe.
als Dexia iets doet wil ik dat zij zich er aan houden.
en als ik iets beloof, moet ik me er dan ook aan houden?

Ik denk het wel.
Dus eerst nadenken of we dit willen. een kleine vis , of op de grote wachten.
Janny

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: ahold

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Dus eerst nadenken of we dit willen. een kleine vis , of op de grote wachten.
Lijkt me duidelijk Janny.

Wachten :D

Jaap Blauwhoed
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 mei 2005 22:36

Re: ahold

Ongelezen bericht door Jaap Blauwhoed »

Volgens mij kunnen de Leasebeleggers helemaal geen beroep doen op deze regeling van AHOLD.

Lijkt mij dat de leasebeleggers slechts het Economisch eigendom hadden over de aandelen en het Juridisch eigendom bij de Bank ligt als zekerheid.

Beetje dom om dan formulieren bij de VEB op te vragen als je Juridisch pas eigenaar wordt als je einde contract bent en je restschuld betaalt.

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: ahold

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

..
Laatst gewijzigd door J.L. v. N. op 22 okt 2006 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten