LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Startershypotheek met BKR-melding

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 28 Mrt 2006 22:53 door faeks

Al zou je gelijk blijken te hebben, nu heeft niemand wat aan dat gejammer IWEBD.

'gejammer' feeks? Ga eens wat aan je taalgebruik doen zeg!

Ik wilde alleen maar zeggen dat als iemand door bkr schade ondervindt, dat het dan verstandig is om dit goed bij te houden, het kan wellicht nog van pas komen !

http://bkr-hypotheek.net/Dexia_vergeet_ ... _euro.html

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door JH »

[quote]als iemand door bkr schade ondervindt, dat het dan verstandig is om dit goed bij te houden/quote]

Inderdaad, niemand hoeft schade te ondervinden van BKR mits men zich maar houdt aan de betalingsverplichtingen om uiteindelijk elk krediet tijdig af te lossen. Dan zal men zich echter wel aan de contractuele verplichtingen moeten houden. En doet men dit niet, dan is het eigen schuld dikke bult.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Moeite met lezen JH ?
Als het contract vernietigd is en dexia heeft bij de rechter niet het tegendeel gekregen,

dan heeft volgens mij dexia een onrechtmatige daad gepleegd, door onterecht een bkr melding te doen

en dat mag niet !

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door JH »

Bewijs jij dan maar eerst maar eens dat je contract TERECHT is vernietigd.
Voorlopig ben je nog steeds aan het procederen en dat zal wel zo blijven ook tot in lengte van jaren. Je zeurt en zevert overal teveel over door en daarmee verspeel je uiteindelijk al je kruit om uiteindelijk winst te behalen. 8)
Pas ná de uitspraak van een rechter zijn zaken duidelijk

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door Elias »

Hoi hoi hoi, JH (nu zonder ster) is weer terug. :?
Bewijs jij dan maar eerst maar eens dat je contract TERECHT is vernietigd.
Voorlopig ben je nog steeds aan het procederen en dat zal wel zo blijven ook tot in lengte van jaren. Je zeurt en zevert overal teveel over door en daarmee verspeel je uiteindelijk al je kruit om uiteindelijk winst te behalen
Dat bewijzen doen we bij de rechter! Jij gooit hier toch alle bewijs overboord JH... 8)
Dat zeuren en zeveren valt wel mee JH, behalve natuurlijk volgens diegene, die bij de afloop al lang geen direkt belang meer heeft, bijv. omdat die heeft geschikt.... 8)

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door pewi »

Geplaatst op 29 Mrt 2006 19:43 door JH
Bewijs jij dan maar eerst maar eens dat je contract TERECHT is vernietigd.
Dit bewijs moet nu juist door dexia geleverd worden en daarvoor zullen ze naar de rechter moeten. Een briefje met de melding dat zij de vernietiging niet accepteren is hier volstrekt onvoldoende.

Pewi

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door Pieter »

Bewijs of niet, terecht of niet. :roll:

Feit is dat je zo'n BKR notering niet eerder kwijt bent nadat de rechter uitspraak heeft gedaan en Dexia daarna opdracht heeft gegeven aan het BKR om het te wijzigen. Zolang de notering aanwezig is blijf je er steeds tegenaan lopen. En dat kan zo maar een jaar of langer duren.

Dit schrijf ik niet om te ontmoedigen maar dat men zich wel goed moet realiseren dat er tijd gemoeid is alvorens je een eventuele positieve uitspraak in de zak hebt. Vandaar dat de optie die Feaks beschrijft in de individuele situatie een overweging kan zijn om per saldo beter af te zijn.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

J.Vermeer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:16

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door J.Vermeer »

Jeetje Pieter jij hebt echt inzicht in deze materie. Wanneer studeer je af :lol:

moulin*rouge
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2006 15:36

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door moulin*rouge »

Pieter ziet het goed. BKR zit je aan vast. Terecht of niet. Rechtvaardig of niet, vernietigd of niet. Niet iedereen kan zich financieel permitteren omwille van principes zaken aan de kant te schuiven.
En dat kan zo maar een jaar of langer duren.
Na uitspraak van de rechter. Hoeveel jaren zijn we dan al verder? Nóg een jaartje erbij, dat zit er dik in.
Aan je eigen situatie denken, niet aan principes in deze. Wél zorgen bij voorkeur dat je kunt doorprocederen als je daar al mee bezig bent. Ik kan ook meegaan in die theorie!

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door Pieter »

Quote:
En dat kan zo maar een jaar of langer duren.

Na uitspraak van de rechter. Hoeveel jaren zijn we dan al verder? Nóg een jaartje erbij, dat zit er dik in.
1. In eerste instantie de tijd die gemoeid is met het wel of niet bindend verklaren van de Duivelsberg-regeling, schating eind dit jaar uitspraak.

2.a Daarna afwachten op vonnis van de al lopende zaken (dexia zaken zijn immers in de wacht gezet), schatting halverwege volgend jaar.

2.b Opstarten van procedure die op dit moment niet aangenomen worden aangaande verzoek duivelsberg-regeling bindend verklaren. Schating op de rol zetten eerste helft volgend jaar, uitspraak schating eind 2007.

3. Dexia moet opdracht aan BKR geven voor verwijdering notering, geschiedenis leert dat ze dat niet stel op sprong doen. schatting half jaar

Gemiddeld zit men nog 1,5 tot 2 jaar aan te hikken tegen de BKR notering. Bovenstaande is en blijft een inschatting die uiteindelijk achteraf totaal anders kan zijn.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

moulin*rouge
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2006 15:36

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door moulin*rouge »

Er van uitgaande dat rechter positieve uitspraak doet! (2a en 2b).

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door Pieter »

:roll: Inderdaad daar heb je gelijk in.
Gemakshalve ga ik ervan uit dat de uitspraak positief uitvalt.

Statisch bezien is 95% van de rechtszaken op dit moment door de gedupeerden gewonnen. Maar als je de pech hebt dat je tot de andere 5% behoort heb je nog steeds die BKR notering staan die nog eens vijf jaar blijft staan nadat je de laatste aflossing van de restschuld hebt voldaan.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ik denk dat het inderdaad nog héél veel jaren gaat duren

maar bewijst dexia hier niet mee dat zij de BKR als een chantage middel gebruiken?
Als ik de reakties hier lees, dan lijkt het daar wel heel erg op!

Als je mee doet met de duisenberg regeling, dan wordt, tenminste voor eega's, de hele BKR notering incl. aantekeningen verwijderd.

Als dat geen chantage is !!

Als je dit in je rechtzaak laat opnemen, incl. evt. schade, dan weet ik bijna zeker dat dexia niet weet hoe vlug ze die BKR noteringen moeten laten verwijderen. Ze hebben zich daar al eens aan gebrand!

http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news/1/911/dossier

rachil
Berichten: 176
Lid geworden op: 29 feb 2004 10:21

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door rachil »

Pieter

Het is niet juist dat een BKR notering nog 5 jaar blijft staan nadat een schuld is afgelost. Ik zeg dit niet zomaar want ik heb het zelf meegemaakt. De BKR notering blijft 5 jaar staan nadat die is aangemeld door de geldverstrekker. na die 5 jaar is die verdwenen ongeacht of hij nu wel of niet is ingelost.

Dit is altans mijn ervaring.

Rachil

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door faeks »

Als u de achterstand hebt ingelopen en daarmee het krediet hebt beëindigd, wordt een einddatum bij het krediet geplaatst. De ‘A’ van Achterstand blijft met de einddatum zichtbaar bij het betreffende krediet. Vijf jaar na de einddatum verdwijnen uw gegevens over het beëindigde krediet automatisch uit ons bestand. Dus ook de ‘A’.
Zolang er nog niet betaald is, is er geen einddatum.
www.bkr.nl

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 30 Mrt 2006 00:32 door Pieter

Gemiddeld zit men nog 1,5 tot 2 jaar aan te hikken tegen de BKR notering. Bovenstaande is en blijft een inschatting die uiteindelijk achteraf totaal anders kan zijn.

Misschien nog wel langer als je er niets aan doet. Je kunt wel van die BKR afkomen, maar alleen via de rechter en voorlopig blijft het afwachten totdat de rechters denken dat het wellicht beter is om toch weer recht te gaan spreken. En hoeveel jaren zijn we al bezig..
Maar jij doet alsof je een beter idee hebt Pieter, kom, vooruit, voor de draad ermee!

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door faeks »

IWEBD lees dit topic nu eens goed! Helemaal! Dan snap je waar Pieter het over heeft en belangrijker nog waar het allemaal over gaat hier. :roll:

rachil
Berichten: 176
Lid geworden op: 29 feb 2004 10:21

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door rachil »

FEAKS naar mijn mening heb je ongelijk.

Rachil

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door faeks »

Wanneer je precies aangeeft waarom en me kunt overtuigen, zal ik de eerste zijn om mijn ongelijk toe te geven. Tot op heden zie ik daar echter geen enkele reden toe.

Arjuna*
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 okt 2005 12:32

Re: Startershypotheek met BKR-melding

Ongelezen bericht door Arjuna* »

Faeks quote het BKR in Tiel en wat zegt Rachil? :roll: Ja ze bestaan nog!

Gesloten