LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Pieter »

We mogen aannemen dat het Hof capabel genoeg is om tot een rechtvaardige oplossing te komen, dus geen zorgen, uiteindelijk zal er hoe dan ook een rechtvaardige uitspraak komen.
Hier ga ik vooralsnog van uit.

D-R is naar mijn overtuiging de bodem qua uitspraak (zie ook de uitgelekte beslismodules) indien er sprake is van een slechte procesvoering of indien de client een ervaren belegger blijkt te zijn waardoor zorgplicht argument aan kracht verliest.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Navarre »

Omdat de Stichtingen in het leven geroepen zijn voor en door de gedupeerden van Dexia en zij de belangen dus verkwanseld hebben aan Dexia door Dexia de inleggelden te laten betalen.

Dus als ze dat geld storten in een fonds om gedupeerden financieël te helpen met b.v. juridische steun dan dient het nog ergens voor
De stichtingen hebben een achterban welke heeft besloten dat slv verdere juridische acties achterwege kan laten, dus een fonds oprichten voor de aangeslotenen is overbodig aangezien men met de D-R accoord is gegaan.
Wat er dan wel met het geld moet gebeuren? Mijn inziens moet het geld terugvloeien naar de geregistreerde aangeslotenen, dit uiteraard pas wanneer de stichtingen opgeheven worden.

Het fonds wat jij graag ziet Daatselar, zal toch echt vanuit de kas van PAL/Pay-Back opgericht moeten worden.
Misschien dat men daarmee goed werk kan verrichten voor de zwaarst getroffenen, of de mensen die niet of nauwelijks rond kunnen komen en toch op aanraden van eerder genoemden zijn gaan procederen.
Laatst gewijzigd door Navarre op 17 jun 2006 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

daatselar
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:32

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door daatselar »

Wat er dan wel met het geld moet gebeuren? Mijn inziens moet het geld terugvloeien naar de geregistreerde aangeslotenen, dit uiteraard pas wanneer de stichtingen opgeheven worden.
Ja helemaal met je eens goed weekend :wink:

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door * »

Alsof ik Knuppe hoor:
Echter, de achterban heeft in meerderheid voor de D-R gestemd en daarmee is zaak wel degelijk afgerond voor deze grote groep mensen.
Alleen voor dexia zijn deze zaken afgerond, dexia heeft de buit binnen, de gedupeerden blijven met de ellende achter.

Maar ja, oogkleppen doen wonderen hé Navarre!

Ik zie je ontkennende reactie zo wel.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Navarre »

Lees je eigenlijk wel wat er staat *?
Er staat....voor de mensen die de D-R hebben geaccepteerd is de zaak afgerond, wat begrijp je daar nu niet aan?

Je zult het wel niet willen of kunnen accepteren, maar het is toch echt een feit dat er een heleboel mensen zijn die geschikt hebben.

Nou ik ga eens lekker van de zon genieten, want die schijnt helemaal voor niets...ach wat kan het leven toch mooi zijn.....

Fijne dag nog verder en voortaan iets beter lezen hoor. 8)

Van Dalen

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Van Dalen »

..
Laatst gewijzigd door Van Dalen op 22 okt 2006 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Piet »

Alles wat in kas zit bij de stichtingen zit daar mijn inziens volstrekt legitiem, op welke gronden zou dat geld er onrechtmatig in kas zitten dan?
Op 29 april 2004 plaatste RTV Noord Holland al een artikel met de kop "Stichting Leaseverlies helpt gedupeerden Legio Lease niet" en liet toen al kritische geluiden horen met enkele aangedragen feiten over het functioneren van de Stichting Leaseverlies cq. EegaLease.
Tot op heden hebben beide Stichtingen nog geen enkele financiële verantwoording afgelegd over hoe men de afgelopen jaren met het geld van de aangeslotenen is omgegaan.

Het artikel van RTV Noord is hier te lezen.

Verder zouden er zéér waarschijnlijk heel wat meer aangeslotenen bij deze Stichting(en), NEE gestemd hebben, als SLV verteld zou hebben dat men voornemens was om een verzoek tot bindend verklaring van de Duisenberg-Regeling van Dexia bij het Hof, te steunen.

Dat de brief van Leaseverlies/Eegalease met de oproep om te stemmen zeer manipulerend was, blijkt ook uit het onderzoek van de Universiteit van Amsterdam.
Dit onderzoek is hier te lezen:
http://leaseproces.nl/media/rapportvanrees.pdf

Groeten,
Piet

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Navarre »

* en van Dalen, of mag ik gewoon impact zeggen? Maakt ook niet uit eigenlijk, bij het lezen van jouw/jullie teksten moest ik eerst vreselijk lachen.....maar toen besefte ik me dat het eigenlijk helemaal niet om te lachen is.
Jullie/jouw reactie grenst aan het onwaarschijnlijke, hoe gefrustreerd kan men rondlopen?
Ik heb oprecht medelijden met mensen die zo vreselijk verzuurd en blind in het leven staan, kom op ga naar buiten, geniet van de zon, neem een drankje en probeer eens tot jezelf te komen.

NAVARRE HOORT BIJ HET ANDERE KAMP! DUS OPPASSEN!!!!
Nou pas maar op hoor hahahahaha misschien ben ik Ben Knuppe zelf wel.....mijn god hoe kom je erop? He verdorie nu ga ik alweer lachen, nou ja...in ieder geval heb ik geprobeerd om je/jullie enigzins serieus te nemen...... 8)

Van Dalen

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Van Dalen »

..
Laatst gewijzigd door Van Dalen op 22 okt 2006 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door * »

En ook dat is weer een voorbeeld dat Navarre de ellende van de slachtoffers onderschikt vind aan de ooplichtingspraktijken van Dexia.
Weer wordt geprobeerd de rollen om te draaien. Net doen alsof de slachtoffers de oplichters zijn.
Denkt Navarre nou echt dat daar nog iemand in trapt? Die periode hebben we al jaren achter de rug.

Het eisen van schadevergoeding val in het niet bij de miljardenzwendel van Dexia. Maar o, o, wat heeft Navarre met Dexia te doen. Dexia en Navarre: twee zieligerts bij elkaar!

Van Dalen

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Van Dalen »

..
Laatst gewijzigd door Van Dalen op 22 okt 2006 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Pieter »

De stichtingen hebben een achterban welke heeft besloten dat slv verdere juridische acties achterwege kan laten
Navarre ten delen ben ik dit met je eens, met dit verschil:
De achterban heeft gestemd om het principe akkoord voor de D-R regeling verder in detail uit te werken. Mijn inziens niet een afgegeven volmacht om een AVV uit te werken. Daarnaast betrof het een stemming zoals al gesteld op basis van een hoofdlijnen akkoord. Er zijn heel wat aangeslotenen die uiteindelijk buiten de boot vielen toen de details bekend werden gemaakt. Andere argumentatie wat betreft Wck zorgplicht etc is zoals bekend niet medegedeeld bij de informatie voorziening ten tijde van stemming. Dit wordt onderandre door Prof van Rees gezien als manipulatie van de stemming.
, dus een fonds oprichten voor de aangeslotenen is overbodig aangezien men met de D-R accoord is gegaan.
Wat er dan wel met het geld moet gebeuren? Mijn inziens moet het geld terugvloeien naar de geregistreerde aangeslotenen, dit uiteraard pas wanneer de stichtingen opgeheven worden.
Hier ben ik het wel volledig met je eens. Aangezien Dexia ongeveer 5 miljoen euro heeft betaald aan de beide stichtingen bezitten de stichtingen nog steeds de oorspronkelijke deelname gelden. Kort gezegd de aangeslotenen hebben nog eens een keer recht op 45 euro.

Voorwat betreft het moddergooien aan jouw adres door somige forum bezoekers vindt ik beneden peil. Mijn inziens houdt je door je kritische opstelling de discusie op een gezonde manier gaande.
Het fonds wat jij graag ziet Daatselar, zal toch echt vanuit de kas van PAL/Pay-Back opgericht moeten worden.
Misschien dat men daarmee goed werk kan verrichten voor de zwaarst getroffenen, of de mensen die niet of nauwelijks rond kunnen komen en toch op aanraden van eerder genoemden zijn gaan procederen.
Een dergelijk fonds (beter is procesfinanciering WSNP of dreigen in de WSNP te geraken door toe doen van het in bezit hebben van een effectelease contracten) kent de Vereniging Payback inmiddels.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Laatst gewijzigd door Pieter op 18 jun 2006 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door * »

Mijn inziens houdt je door je kritische opstelling de discusie op een gezonde manier gaande.
Dat mag, maar wel graag zonder de gedupeerde te krenken of valselijk te beschuldigen. Daarvoor hebben de meeste wel genoeg meegemaakt, om nog maar niet te spreken over al het leed dat nog komen gaat.
Nogal fijn als je een aanbod krijgt om je pensioengat op te lossen en een fijne oude dag in het vooruitzicht wordt gesteld, en je komt onverwacht van zo'n koude kermis thuis. Het is dan wel hartverscheurend om te beseffen dat je oude dag niet veel zal voorstellen en dan op dit forum ook nog eens voor een oplichter die het onderste uit de kan wilt te worden uitgemaakt! Een schadevergoeding zou inderdaad op zijn plaats zijn, want die mooie oude dag komt nooit meer en voor de afgelopen jaren van ellende en de slapeloze nachten moeten we zeker dankbaar zijn? Bah!

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Pieter »

Het enigste en laatste wat ik over deze niet terzaken doende onzinige en op de man gespeelde discussie wil mededelen is:
Dat mag, maar wel graag zonder de gedupeerde te krenken of valselijk te beschuldigen.
Het is dan wel hartverscheurend om te beseffen dat je oude dag niet veel zal voorstellen en dan op dit forum ook nog eens voor een oplichter die het onderste uit de kan wilt te worden uitgemaakt!
* Het zal wel aan mij liggen maar nergens lees ik dergelijke aantijgingen van Naverre. Wel dat we het onderste uit de kan willen hebben. En je geeft zelf aan wat de reden daarvan is. En die reden kan ik meer dan goed begrijpen. Echter mijn inziens, althans zoals ik jouw reactie lees, is de manier waarop je slachtoffer geworden bent van de aanbieder het je een verkokerd beeld geeft van alle personen die enigzins begrip voor de aanbieder hebben en daardoor trek je conclusies of lees je teksten die er niet zijn.
Wellicht als je de teksten van Naverre nog eens naleest zul je merken dat hij je het je geen eens kwalijk neemt en begrip heeft voor je reacties gericht tegen hem.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Pieter »

Ik heb vooralsnog niet de indruk, dat de rechter, die opdracht zal geven voor dit onderzoek, de inhoudelijke kennis heeft/had om de vragen te formuleren die hij ( en wij ) graag onderzocht en beantwoord wilde zien. Kan me natuurlijk daarin vergissen, maar ik denk, dat hij zich daarbij "in het oor zal laten fluisteren" door deskundige en onpartijdige/onafhankelijke adviseurs. De grote vraag is dan natuurlijk wie dat zullen zijn en of dit openbaar wordt gemaakt en wij daarvan iets meekrijgen.....

Daarbij geeft dit rapport een aantal zaken aan waar die rechter niet meer omheen kan.

Tweede punt is of de rechter vooraf al wel de opvatting had of er zo diepgaand en vooral omvangrijk onderzocht moest gaan worden. Dit met het gevaar dat er op omvangrijke wijze serieus VAN ALLES fout zit/zat. Ook bij "derden". Wat dan ??? Een nieuwe beurscrash of een nog grotere beerput die kost wat kost dicht moet blijven ??

Ik hoop echt dat die rechter tot het gaatje wil gaan en zich niet om laat kopen tot het doen van "enkele oppervlakkige steekproefjes", die Dexia bij voorbaat al graag wil hebben.
Dan desnoods maar weer een jaar langer wachten op ons geld !

Ik ben erg benieuwd hoe het hof zich hierover gaat uitlaten en hoop echt dat zij nu eens een keer nadrukkelijk met de wens en de argumenten van verweerders rekening houdt . In plaats van ons achteraf weer een vieze smaak in de mond te geven.

Als het niet anders kan, dan maar onderzoek door AFM, maar dan wel volgens een duidelijk, vooropgesteld plan EN onder deskundige, onafhankelijke en bevoegde ogen van een tweede commissie.
Elias, je geeft zelf al aan dat indien het Hof besluit andere wegen te gaan bewandelen, dat zij de ingekomen stukken gemotiveerd moet weerleggen.
Verkeerde of verkeerd geformuleerde motivatie bied de de verweerders de mogelijkheid om het hele AVV van de tafel te vegen.
En wellicht als je het mij vraagt is een dergelijke torpedatie van AVV de enigste mogenlijkheid voor het Bankwezen om onder het gevraagde onderzoek van verweerders uit te komen. Daarmee voorkomt het Hof nadelige gevolgschade aan de economie. Echter of dit de geloofwaardigheid van het Hof ten goede komt is een tweede.
Dexia tracht niet voor niets het Hof te bewegen om naar aanleiding van binnen gekomen stukken het onderzoek toe te spitsen op een enkel ingediend verweerschrift en bijbehorenende aankoop aandelen. De reden hiervoor laat zich raden. Zodra er een breed onderzoek plaatsvindt komen en naar alle waarschijnlijkheid wantoestanden aan het licht. En wie weet ook zaken die nog geen eens zijn opgemerkt in het door verweerders inmiddels aangetoonde mankement in de door Dexia opgegeven cijfers.

Net als jij ben ik benieuwd naar de motivatie van het Hof, indien zij ingekomen stukken naast zich neerlegt.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Laatst gewijzigd door Pieter op 18 jun 2006 01:26, 1 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door aert0001 »

En toch is het een open toegankelijk forum! blijf a.u.b. correct, behandel een ander zoals u zelf behandelt wenst te worden, iedereen heeft zijn/haar eigen waarheid en of visie, en zo hoort dat ook.

T :shock: n

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Navarre,
De gedupeerden hebben de SLV in het verleden 45 euro betaald en hadden de verwachting dat deze stichting de zaken zouden regelen,zoals PAL/Payback dat nu doen.Stel je voor als die 5 miljoen euro die was betaald door de gedupeerden aan de SLV naar PAL/Payback waren gegaan,dan hadden de gedupeerden waar voor hun geld gekregen!
Het enige wat de SLV heeft gedaan ,voor Zalm en Dexia is om de gedupeerden te bedonderen en nu willen ze het Hof ook nog gaan gebruiken om de gedupeerden nogmaals te bedonderen.

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Ik denk niet dat als het hof de aandelenleasezaak netjes en correct afhandelt,dat de Ned. economie een opdonder krijgt.Heineken is nog steeds Heineken,Philips is nog steeds Philips etc..Alleen het bankwezen zal een flinke opdonder krijgen.Een hoop mensen zullen ontslagen worden.Minister Zalm moet waarschijnlijk aftreden.Er komen nieuwe mensen voor in de plaats en dan'' business as usual ".

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Navarre »

Allereerst dank aan Anne en Pieter, zij geven aan dat het in ieder geval nog wel mogelijk is om met een "open mind" te discussieren.

Pieter we zijn het waarschijnlijk over een aantal zaken niet eens, maar ik begrijp jouw benadering volkomen.

In mijn optiek is niet alles wat recht is ook daadwerkelijk recht, volgens mij zal de rechtbank deze zaak van vele kanten bekijken en vervolgens proberen om tot een, voor de rechtbank, rechtvaardige oplossing voor alle partijen te komen.
Zelf ben ik van mening dat voor een aantal gedupeerden de D-R niet voldoende is en dat Dexia voor deze groep zeker nog wat meer water bij de wijn mag doen.
De kans daarop acht ik echter ook weer klein, aangezien Dexia zich inmiddels uit Nederland heeft teruggetrokken en derhalve niks meer te maken heeft met de imagoschade die ze in het verdere traject nog kunnen oplopen.

Volgens mij hadden de belangenbehartigers PAL en Pay-Back in een eerder stadium de handen ineen hebben moeten slaan, om vanuit die positie een zakelijk voorstel aan Dexia gedaan te hebben.
Geen geschreeuw over boeven van het ergste soort, of waar Dexia al niet meer voor uitgemaakt is, maar op een redelijke toon proberen tot een, voor alle partijen, goede oplossing te komen.

Daar zal het nu te laat voor zijn vrees ik, echter misschien toch nog het proberen waard.
Misschien dat wanneer beide partijen eens tegen elkaar zeggen.."oke, we hebben elkaar voor rotte vis uitgemaakt, maar als we dit nu eens vergeten en vanaf een zeker nul-punt om de tafel gaan zitten, wie weet komen we dichter tot elkaar".
Baat het niet dan schaadt het niet.

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Andries Knevel zou zeggen;""Praise the Lord for capitalisme.I don't
know how but I feel like I'm in heaven now"".

Gesloten