LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De multinationals en hun slaven

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

De multinationals en hun slaven

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Als de Shell in de problemen zit,dan belt Balkenende president Poetin
binnen enkele uren.Wij zitten al jaren in de problemen met aandelenlease.And what does he do?F u ck all!Dus hij staat in feite als minister president voor de multinationals te pezen en het volk kan barsten.Wij mogen één keer in de 4 jaar met de verkiezingen een kruisje zetten en de rest van de tijd ons mond houden,zoals goede slaven dat doen.Zo niet dan hebben de politici benamingen voor ons bedacht zoals;terrorist,racist,anti-sociaal etc. etc.
Laatst las ik dat de Shell 177 miljard euro bezit.De koninklijke familie
bezit hier iets minder dan 5% van.(8.85 miljard euro).Laten we zeggen
tegen een gemiddeld dividend van 10 % =885 miljoen euro opbrengsten belastingvrij voor de Kon.fam. ieder jaar.En toch hebben ze die paar miljoen euro van ons ook nog nodig en gratis vliegtuig,koetsjes etc ,etc.Ik vraag me af hoe de Kon. fam. deze rijkdom bij mekaar heeft gespaard,aangezien ze nog nooit één dag
in hun leven echt gewerkt hebben?Het sparen gaat vrij simpel,want
ze betalen geen belastingen,dus je kan alleen maar rijker worden.Geen
wonder dat iedere minister president van Nederland voor deze 'Royals'
kruipt,slijmt en konten aflikt.En de Nederlanders die hier het beste in zijn ,worden beloond met een lintje.Zo houden de Royals het systeem intact.
De media(betaalt en onderhouden door de multinationals) doen net of het heel erg spannend gaat worden bij de verkiezingen tussen de PvdA en CDA.Maar ,zowel Wouter Bos als Balkenende komen uit de renstal van de Shell.So what's the difference?Gaat Balkenende na zijn premierschap ook in de Raad van Commissarissen bij de Shell en andere multinationals,net zoals Wim Kok?Gaat Wouter Bos ook in de R v C. bij de Shell en andere multinationals na zijn toekomstige premierschap?De politieke slagzin zou eigenlijk moeten luiden;'Wat u ook stemt,PvdA,CDA of VVD u stemt altijd automatisch op de multinationals'.Het CDA zou hierop zeggen;'praise the Lord.'
De multinationals zijn de eigenaren van politiek Den Haag.They own them lock,stock and barrel.Daarom hebben een hoop van deze multinationals hun hoofdkantoor in Nederland.Gaat er iets fout ,dan worden de bestuurders van deze multinationals berecht in Nederland.
En het is wel zo handig als je de rechter al in de raad van commissarissen heb zitten.Ook op dezelfde golfclub.We hebben gezien hoe dat met Cees v.d. Hoeven(Ahold) ging.10 maanden voorwaardelijk
ipv. 25 jaar onvoorwaardelijk in Amerika.
De zaak Dexia was in Amerika binnen 3 maanden behandeld,hier zijn we al 4 jaar bezig en nog geen oplossing en geen woord uit politiek Den
Haag.Is dit systeen rot of niet?
Als minster Verdonk iets over een illegale vreemdeling zegt,dan komt heel de Tweede Kamer terug van reces om tot diep in de nacht te vergaderen maar als er 600.000 mensen bedonderd worden met aandelenlease dan wil geen één politicus zijn handen er aan vuil maken.
Lafaards of gajes?Het is maar net hoe je het uitlegt.
Zoals Willems al eerder schreef,heeft de overheid met de multinationals(banken) de bevolking,dmv.een zorgvuldig uitgewerkt plan,laten opdraaien voor de recessie.
De top van het CDA maar in de kerk roepen;'F u c k Jesus,we work for the multinationals.Praise the Lord.`

Pjotter123
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2005 16:42

Re: De multinationals en hun slaven

Ongelezen bericht door Pjotter123 »

Je ziet het echt helemaal verkeerd hoor want we leven hier toch echt in een democratie. Nee mij bedonder je niet, onze volksvertegenwoordigers werken elke dag keihard aan al die moeilijke beslissingen die ze moeten nemen. Voedselbanken voor bejaarden open houden of sluiten, crimineeltjes op vakantie sturen of niet ... ja ga daar maar eens aan staan. Je ziet het echt allemaal veel te simpel.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: De multinationals en hun slaven

Ongelezen bericht door Hollander »

De koninklijke familie bezit hier iets minder dan 5% van.(8.85 miljard euro).
Ach ja, bepaalde fabeltjes zijn hardnekkig, maar naievelingen geloven het al snel. Serieuze schattingen van het totale bezit van het koningshuis gaan eerder in de richting van 200 miljoen.

Heb jij een serieuze bron waaruit je kan afleiden dat zij 5% van de aandelen hebben?


Laten we zeggen tegen een gemiddeld dividend van 10 %
Waaruit concludeer jij dat het dividendrendement 10% is?
belastingvrij voor de Kon.fam. ieder jaar.
Als dat fabeltje dat de koninklijke familie echt 8 miljard bezit, dan betalen ze alleen al aan Box 3 heffing 96 miljoen euro per jaar.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: De multinationals en hun slaven

Ongelezen bericht door Elias »

Aangezien het Koninklijk Huis gevrijwaard is om belasting te betalen, is er bij de belastingdienst dus ook geen opgave vermogen/dossier en zijn het verder allemaal puur speculaties hoe groot/klein hun rijkdom is. Je kunt je zelfs afvragen of ze het zelf wel weten......

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: De multinationals en hun slaven

Ongelezen bericht door Hollander »

Aangezien het Koninklijk Huis gevrijwaard is om belasting te betalen,
Kletskoek. In Kopspijkers zat een paar jaar geleden Prins Bernhard die vertelde dat zij geen belasting betalen. Maar ik zal je een geheim verklappen: dat was een acteur die een typetje speelde. Moet je niet serieus denken dat dat echt Prins Bernhard was.

De koninklijke famlie betaalt gewoon belasting. Er zijn 2 uitzonderingen:
1. De uitkeringen die zij van rijkswege verkrijgen om hun taken te vervullen worden onbelast uitbetaald. Dat krijgen zij dus netto.
2. Over erfenissen van de (ex)-koning aan de vermoedelijke troonopvolger, in die lijn is geen successierecht verschuldigd. Vandaar dat je ook toen Bernhard overleden was in de krant kon lezen dat Beatrix geen successierechten hoefde te betalen, de andere zussen wel. WA kan weer zonder successierechten van zijn moeder erven, zijn broers niet.

Voor Box 3 zijn er niet zulke uitzonderingen.
is er bij de belastingdienst dus ook geen opgave vermogen/dossier
Natuurlijk wel. Het Box 3 vermogen wordt als totaalbedrag op je biljet ingevuld, per categorie (banktegoeden, aandelen, onroerend goed, enz.)

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: De multinationals en hun slaven

Ongelezen bericht door cornelis »

dejongh1, Je bedoeld ons n.e.u.k.t ons en daar heb je groots gelijk in.

Het is zo verrot en corrupt in de top ik haat al die rijken,ze doen niks anders als liegen en bedriegen,en kijken met grote minachting neer op het gewone volk,het liefst zagen ze dat het gewone volk niets zo bezitten,en hun slaven zouden zijn,je hebt het over 600.000 gedupeerden maar het zijn er veel meer, 600.000 gezinnen zijn gedupeerd,als elk gezin gemiddeld uit drie personen bestaat zijn het 1.800.000 mensen die gedupeerd zijn finacieel en geestelijk kapot gemaakt.

Balkenende kan maar beter eens eerlijk vertellen aan Bush welke praktijken nederland erop na houd als het gaat om rechtspraak,ipv van hem in zijn kont te kruipen en op te scheppen dat ons land helpt terreur te bestrijden samen met amerika,ooooo wat is hij trots op onze jongens in Afganistan,terwijl zij gawonn hun werk doen.

En ooooo wat is er veel in nederland waar hij niet trots op hoeft te zijn maar dat zal hij angstvallig verzwijgen.

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: De multinationals en hun slaven

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Cornelis,
Ik heb geen hekel aan rijke mensen maar ik wel een hekel aan multinationals die zich gedragen als de overheid.Bv. UPC.Je belt UPC over een telefoonrekening of technisch probleem, dan betaal jij 10 eurocent p.m. om hun probleem te melden.Ze laten je altijd heel lang wachten en bij de tijd dat ze je te woord staan ben je al 1 euro aan belgeld kwijt.Zij vragen jou 10 eurocent p.m. om HUN eigen probleem op te lossen.Schandalig.

Afghanistan;
Misschien heeft de Amerikaanse minister van justitie wel tegen Balkenende gezegd;'Wij zullen Cees v.d. Hoeven en zijn bende niet strafrechtelijk vervolgen,als jullie soldaten naar Afghanistan sturen.'
So our boys are dying out there(Afghanistan) so to keep Cees v.d. Hoeven and his gang out of jail!

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: De multinationals en hun slaven

Ongelezen bericht door cornelis »

Wij zullen Cees v.d. Hoeven en zijn bende niet strafrechtelijk vervolgen,als jullie soldaten naar Afghanistan sturen.'
So our boys are dying out there(Afghanistan) so to keep Cees v.d. Hoeven and his gang out of jail!
Dat soort rijken bedoel ik,die elkaar de hand boven het hoofd houden,ten koste van de gewone man,dit soort mensen word dus nooit naar behoren berecht,en gestraft.

Multinationals hebben veel te veel macht en misbruiken die,kun je als gewone man ook al niks tegen doen.
Behalve dan die medewerker van upc verrot schelden moet ie daar maar niet gaan werken.

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: De multinationals en hun slaven

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Cornelis,
Vroeger betaalde ik het kabelgeld voor de TV aan Eneco.Nu moet ik het
rechtstreeks aan UPC betalen.Alles staat nu op 1 rekening van UPC.
Als ik een onenigheid met UPC heb over de telefoonrekening en ik
betaal een gedeelte niet ,dan dreigt UPC ook met afsluiten van de kabel voor de TV.
Ik ben van KPN binnen een maand naar UPC overgegaan voor het internetten,telefoon etc.Nu wil ik weer terug naar KPN maar nu zit ik aan een contract van 1 jaar gebonden.Opzegtermijn kan 1 jaar duren.Dit is toch gewoon te gek voor woorden.De medewerker van UPC zei ;'het staat in de algemene voorwaarden en er is niets dat u er tegen kan doen'.Het is vreemd dat je bij het ene bedrijf binnen een maaand kan opzeggen en bij een ander bedrijf kan dit 1 jaar duren.

Pjotter123
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2005 16:42

Re: De multinationals en hun slaven

Ongelezen bericht door Pjotter123 »

Het is een kwestie van het grote plaatje kunnen zien. In de hele geschiedenis zie je (over het algemeen) dat het gewone volk moet betalen voor het leven van de machthebbers. Dat is nog steeds zo. De machthebbers houden dit in stand door het volk arm en dom te houden. Zij aan de top (multinationals/regering/etc) helpen elkaar om hun grip te behouden. Het volk is over het algemeen niet in staat tegenwicht te bieden omdat ze verdeeld zijn.

Ze zeggen dan ook weleens dat een volk de regering krijgt die het verdiend. Maar door manipulatie en slecht onderwijs weten mensen niet eens waar ze voor kiezen. En veel mensen willen of kunnen zelf niet wijzer worden dus blijft dit systeem bestaan. M.i. zal dit dan ook nooit veranderen. Het enige wat rest is op jezelf te vertrouwen en je eigen situatie te verbeteren.

Eugene Cernan
Berichten: 226
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:52

Re: De multinationals en hun slaven

Ongelezen bericht door Eugene Cernan »

Het sparen gaat vrij simpel,want
ze betalen geen belastingen
Als u op tijd was had u uw lease-rente ook van de belasting af kunnen trekken. En u weet toch dat u alleen betaalde rente (over een lening) kon aftrekken.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: De multinationals en hun slaven

Ongelezen bericht door Elias »

Hebben we die ster ook weer ...
Als je er een zie vallen mag je toch een wens doen ?

Van Dalen

Re: De multinationals en hun slaven

Ongelezen bericht door Van Dalen »

..
Laatst gewijzigd door Van Dalen op 22 okt 2006 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Eugene Cernan
Berichten: 226
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:52

Re: De multinationals en hun slaven

Ongelezen bericht door Eugene Cernan »

Correctie: maanman. De laatste man op de maan, of was het mijn collega?

Gesloten