LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door Brabander »

Scheringa van DSB Bank en AZ eigenaar gaat een eigen museum bouwen voor zijn eigen collectie. Van wie zijn geld zou hij dit doen ??
Hieronder een weergave van zijn levensloop !!!


Kwartierstaat van Dirk Scheringa

Kwartierdrager

1 Dirk Scheringa, leerling handzetter, assistent-accountant, agent van politie, ondernemer, geboren op 21-09-1950 te Grijpskerk.
Dirk Scheringa is grootaandeelhouder en bestuursvoorzitter van de DSB Bank. Hij begon zijn werkzame leven o.m. als wachtmeester bij de rijkspolitie, maar hij nam ontslag om in 1975 met zijn vrouw Baukje 'Buro Frisia' op te richten. Met Buro Frisia had Scheringa van zijn hobby - het geven van financieel advies aan familie, vrienden en collega's - zijn werk gemaakt. Door uitbreiding en overnames van concurrenten groeide Buro Frisa uit tot de landelijk opererende DSB Groep. Sinds medio december 2005 is de DSB Groep veranderd in de DSB Bank.
Scheringa is een fervent liefhebber van schaatsen en voetbal. Sinds 1993 is hij de eigenaar en voorzitter van de profvoetbalclub AZ Alkmaar. Ook heeft zijn DSB Bank een marathonschaatsploeg en een langebaanschaatsploeg gesponsord. Scheringa is ook een kunstliefhebber en -verzamelaar. Zo is hij de initiatiefnemer van het Frisia Museum in Spanbroek. Dit museum biedt onderdak aan zijn collectie magisch realistische schilderijen van o.a. Carel Willink. Voor het CDA is Scheringa jarenlang gemeenteraadslid geweest in de gemeente Opmeer.
Ook is er veel kritiek op Scheringa. Kredieten voor particulieren uitgegeven door zijn bedrijven die vallen onder de DSB Groep zouden gunstiger voorgesteld worden dan ze in werkelijkheid zijn. Scheringa ontkent dit. Ook de reclame van zijn bedrijven, waaronder Frisia, Postkrediet, Becam, Lenen.nl, vallen minder goed bij het grote publiek. Twee achtereenvolgende jaren, 2003 en 2004, hebben deze bedrijven de Loden Leeuw van TROS Radar 'gewonnen' voor de 'meest irritante TV-commercial'.
Daarnaast heeft Scheringa een vermogen verdient aan de verkoop van aandelenlease producten onder de naam Hollands Welvaren Select. Consumenten die aan dit product deelgenomen hebben eind jaren negentig zijn hierdoor zwaar gedupeerd. Scheringa is in november 2005 door het Dutch Securities Institute veroordeeld tot het terug betalen van een deel van de opgelopen schulden van de getroffen consumenten.
In 2001 is Dirk Scheringa onderwerp geweest van het KRO-programma Reporter. Deze profielreportage genaamd Kleine lettertjes - Het ware gezicht van Dirk Scheringa geeft in een kritische weergave een beeld van Scheringa zijn bedrijf en sponsoringsbeleid. Gehuwd op 23-jarige leeftijd op 16-11-1973 te Dantumadeel met Baukje de Vries, 22 jaar oud, geboren op 15-09-1951 te Driesum.

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door Math »

Hij is volgens mij rijp voor een wassenbeeld bij Madame Tusseau met bijgaande tekst : Grootste Nederlandse oplichter na Dexia bank.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door Elias »

Hmmm... als het kan dan in het donkerste hoekje daar...
Zodat iedereen, om hem goed in de ogen te kunnen kijken, met een aansteker "dichtbij moet lichten", tot dat........ :roll: :P

Lavi
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 nov 2006 10:13

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door Lavi »

Daarnaast heeft Scheringa een vermogen verdient aan de verkoop van aandelenlease producten onder de naam Hollands Welvaren Select. Consumenten die aan dit product deelgenomen hebben eind jaren negentig zijn hierdoor zwaar gedupeerd.
Al die mensen die gewoon aandelen hadden voor de grote terugval zijn ook zwaar in de verliezen gekomen, waarom hoor je die mensen toch niet?

Omdat ze de risico's kenden.

Dus voortaan goed informeren wat je aanschaft en niet vanuit een misplaatst opportunisme maar blind contracten tekenen.
Iedereen die zich goed had laten voorlichten waar men nu eigenlijk voor tekende had kunnen weten dat ze de beurs op gingen met alle risico's vandien.

Die Scheringa profiteert gewoon van de zucht van mensen naar nog meer welvaart, een zakenman die weet waar Abraham de mosterd haalt.

Hij heeft er succes mee en dat steekt nogal. Zoals in ieder spel zijn er winnaars en verliezers.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Al die mensen die gewoon aandelen hadden voor de grote terugval zijn ook zwaar in de verliezen gekomen, waarom hoor je die mensen toch niet?
zeer goed opgemerkt, echter is deze waarheid op dit forum niet echt welkom.

B+

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door Brabander »

Hoeveel aandelen hadden jullie dan Belegger + en Lava en hoeveel hebben jullie verloren dan ???
Of zwetsen jullie maar wat hier op dit forum !!!

Scheringa is rijk geworden van de woekerrentes die hij heeft doorberekend aan de aandelen lease gedupeerden en nu gebruikt hij dit geld voor zijn hobbys: AZ en kunst verzamelen.

Hij kan en mag dit omdat hij een van Zalms vriendjes is.
Ons kent ons en steunt elkaar bij het liegen en bedrigen van mensen.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Brabander, ik heb in 2001 zoveel verloren, als jullie huilers op dit forum nog niet eens bij elkaar hebben gezien.

Gr.
B+

Lavi
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 nov 2006 10:13

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door Lavi »

Scheringa is rijk geworden van de woekerrentes die hij heeft doorberekend aan de aandelen lease gedupeerden
Woekerrentes doorberekenen aan aandelenlease gedupeerden???

Begrijp je zelf wel wat je zegt? :lol:

Serieus nu, ahum. kijk nabrabander als je niet weet waar je je mee inlaat moet je er van afblijven.
En dat geldt voor de meeste zgn gedupeerden hier.

En wat die woekerrentes betreft, dwingt iemand jou of wie dan ook om met die Scheringa in zee te gaan? Dacht het niet he, al dat gemekker van jou en die andere schlemielen slaat helemaal nergens meer op.

Als je het nou gewoon bij het ontbreken van vergunningen zou houden, zou je misschien nog geloofwaardig overkomen, maar jullie z eiken werkelijk alles af behalve je eigen persoontje.

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door CvdH »

Scheringa is rijk geworden van de woekerrentes die hij heeft doorberekend aan de aandelen lease gedupeerden en nu gebruikt hij dit geld voor zijn hobbys: AZ en kunst verzamelen.
Die woekerrente was fiscaal aftrekbaar toch :shock:

B-
Berichten: 273
Lid geworden op: 23 jan 2006 15:52

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door B- »

B+ heeft zichzelf opgelicht en is slachtoffer van zijn eigen domheid,
aandelenlease gedupeerden zijn slachtoffer van de criminele instelling van zogenaamde betrouwbare financiële instellingen, dat is een groot verschil.

Martinvdm

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Brabander, ik heb in 2001 zoveel verloren, als jullie huilers op dit forum nog niet eens bij elkaar hebben gezien.
Eigen schuld..Moet je maar niet bewust willen beleggen...;)
Laatst gewijzigd door Martinvdm op 07 jan 2007 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Martinvdm

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door Martinvdm »

maar jullie z eiken werkelijk alles af behalve je eigen persoontje.
Wat doe jij nu eigenlijk in jouw posting...?

Volgens mij begrijp jij niet wat je zegt... :wink:

Lavi
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 nov 2006 10:13

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door Lavi »

Ik wijs jouw en die nabrabander (lijkt veel op die b17 :wink: ) erop dat jullie jezelf compeet belachelijk maken met je gedrein als verwende kindjes die zgn niet wisten wat ze aan het doen waren.

Of is het misschien een of andere manier van zelfbevrediging? :lol: Naja wat het ook is, het komt zielig over.

:P

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door Brabander »

Rente is al niet meer aftrekbaar sinds 2000.

Martinvdm

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Naja wat het ook is, het komt zielig over.
Inderdaad...Maar daar kan je ook niks aan doen...(denk ik)
Er is vast wel hulp voor je... :wink:

Lavi
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 nov 2006 10:13

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door Lavi »

shhhht jochie het is al goed, geniet maar van je gehuil, veel mensen knappen er inderdaad van op. :wink:

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door Brabander »

:lol: :lol:

Wij kunnen straks lachen als de Banken worden veroordeeld.
Het Scheringa schip zal dan net zo snel zinken dan DEXIA.

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door Brabander »

AZ-voorzitter Scheringa: Ik wil minister worden
dinsdag 12 december 2006 13:17

Ondernemer en DSB-topman Dirk Scheringa wil een ministerie van Deregulering leiden. Hij is bereid zijn bedrijf, de DSB Groep, te verkopen.


Ron Kosterman

'Als Balkenende me voor zijn nieuwe kabinet zou vragen, dan zou ik dat ernstig overwegen. Hoe het dan met mijn bank moet? Ach, ik heb hier fantastische mensen werken,' zegt CDA-lid Scheringa, oprichter en topman van de DSB Bank, tevens voorzitter van voetbalclub AZ, deze week in het kerstnummer van Elsevier.

Scheringa wil minister worden omdat deregulering volgens hem broodnodig is. Hij wil dan ook een nieuw Ministerie van Deregulering leiden. 'Dan moet ik wel een heel gerichte taak krijgen, met bepaalde bevoegdheden om dingen echt te kunnen regelen. De Tweede Kamer mag me daarop afrekenen,' zegt Scheringa.

Bod
Bij een goed bod wil Scheringa zijn DSB Groep best verkopen. 'Als ik morgen een offer you can't refuse krijg, dan ga ik toch nadenken.' Hij schat de waarde van zijn bank op 1,5 à 2 miljard euro.

'Er komt natuurlijk een moment dat ik mijn bedrijf verkoop. Wanneer, dat weet ik niet. Nog een jaar of tien? Ik ben nu 56, ik heb ook niet het eeuwige leven en ik moet gezond blijven. En het gaat om het momentum. Dat de markten goed zijn, dat de prijzen goed zijn.' Geïnteresseerde kopers zijn er volgens Scheringa genoeg.

Rasputin1
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 aug 2005 19:53

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door Rasputin1 »

Hij wil dan ook een nieuw Ministerie van Deregulering leiden
De juiste man dus op de juiste plaats. Wat zou HIJ allemaal willen afschaffen? :lol:

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Scheringa van DSB wil eigen museum gaan bouwen

Ongelezen bericht door Belegger+ »

De rente op een internet spaar rekening van DSB is 1% meer dan bij de Postbank.
Kleedt de Postbank spaarders uit ?

B+

Gesloten