LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Wel ben ik het met je eens dat er eens meer informatie naar buiten mag komen en vooral de mensen die al ruim 2 jaar staan ingeschreven. b.v. welke zaken komen er eerst, wanneer gaan de zaken starten, hoe is de informatiestroom tussen Dexia en Leaseproces, Broedt Dexia nog een laatste ei uit enz.
Ik geloof wel dat Leaseproces de zaken intern op orde heeft, maar extern hebben ze dat dus niet. En dat is niet zo slim: mensen die nog twijfelen om te gaan procederen lopen door dit soort klachten misschien sneller naar een ander juristenkantoor. Zo is er bijvoorbeeld ook nog Jurofoon; zij hebben veel minder dossiers onder zich en zullen deze nu en in de toekomst daarom veel beter kunnen afhandelen dan Leaseproces.

Uberhaupt heb ik het vermoeden dat Leaseproces zich nu voornamelijk richt op het binnenhalen van zoveel mogelijk klanten en dat zij pas daarna echt met de zaken aan de slag gaat.

Maar wat als Dexia de mensen die een opt-out verklaring hebben gedaan ineens in juli allemaal gaat dagvaarden? Zodat veel mensen bij verstek zullen worden veroordeeld (in juli en augustus is half Nederland op vakantie) door andere rechtbanken dan de rechtbank Amsterdam?

Betaalt Leaseproces dan de kosten van het verzet dat deze mensen moeten doen bij de rechtbank? Krijgen deze mensen dan het griffierecht terug dat zij nu aan Leaseproces hebben betaald, omdat zij verwachtten dat Leaseproces juist Dexia zou dagvaarden en niet andersom? En wie zegt dat ook bij deze rechtbanken de uitspraak vaststaat, aangezien deze zich helemaal niet hebben te houden aan het opgestelde model door de rechtbank Amsterdam?

Dexia communiceert in ieder geval wel: we weten dat zij de druk op mensen die een opt out verklaring hebben gedaan snel opvoert !!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ik overweeg nu om zelf maar een verklaring naar de notaris te sturen, dan ben ik tenminste niet afhankelijk van Leaseproces.

Ik sta hier helemaal buiten, maar als je hierover twijfelt stuur dan gewoon zelf een opt-out verklaring naar de Notaris.
Gewoon voor jezelf opkomen is niet zo moeilijk lijkt mij, doe het aangetekend en je bent zeker dat het is aangekomen.

Sterkte allemaal.

Martinvdm

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Maar wat als Dexia de mensen die een opt-out verklaring hebben gedaan ineens in juli allemaal gaat dagvaarden? Zodat veel mensen bij verstek zullen worden veroordeeld (in juli en augustus is half Nederland op vakantie) door andere rechtbanken dan de rechtbank Amsterdam?
In juli dagvaarden en diezelfde maand ´bij verstek´ veroordelen..?
Dan zouden ze ineens wel erg snel moeten gaan handelen, en dat lijkt mij onwaarschijnlijk Dexia kennende. En de kamer in Amsterdam zal dit toch gaan afhandelen en niet de andere rechtbanken?

In theorie is het allemaal wel mogelijk maar ik denk dat het zover niet zal komen. Denk dat de kans groter is dat we na 1 augustus een nieuwe schikking mogen verwachten van Dexia.

Ik zal wel, zodra er maar iets gebeurt waar ik niet zo blij mee ben, in de telefoon klimmen en Leaseproces benaderen dus goed de vinger aan de pols houden. Dit telt overigens voor iedereen die aangesloten is.

Meer informatie naar buiten is zeker niet verkeerd. Misschien moet je eens contact opnemen met LP hoe de stand van zaken is en/of er een nieuwsbrief in de maak is.

Groet,
Martin

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Hoi Martin,

Tussen de dag van dagvaarding en de zittingsdatum dient minimaal 5 werkdagen te zitten en veel mensen zijn juist ook in augustus nog op vakantie. Dexia zou die dagvaardingen nu al kunnen voorbereiden, dus zo onwaarschijnlijk is het allemaal niet. Zodra Dexia ons dagvaart, dient de zaak bij de rechtbank in het arrondissement van de gedaagde partij. Die is op geen enkele wijze gebonden aan het model van de rechtbank Amsterdam. Maar goed, dit zou allemaal wel een heel vuil spelletje zijn en zo'n smeerlap lijkt die Knuppel mij nu ook weer niet.

Toevallig gisteren een standaard antwoord op één van mijn mails aan Leaseproces gekregen maar daarin werd mij niets verteld wat ik nog niet wist:
U dient rekening te houden met een termijn van één tot twee jaar vanaf het moment dat u bij ons de offerte heeft ondertekend, voordat er een definitieve uitspraak is in uw zaak.

Tevens heeft de Rechtbank Amsterdam op 27 april uitspraak gedaan in 3 zogenaamde voorbeeldzaken. Uit de uitspraken blijkt dat het overgrote deel van onze cliënten gebaat is bij het voortzetten van de procedure.

Voor informatie over de uitspraak kunt u kijken op onze website www.leaseproces.nl. U kunt kijken onder het kopje "Nieuws" en onder het kopje "Uitspraken". Al onze cliënten ontvangen binnenkort schriftelijk bericht van ons.
Jaja, je leest het goed: Al onze cliënten ontvangen binnenkort schriftelijk bericht van ons.

Ik denk dat Dexia echt niet in augustus direct met een derde schikkingsvoorstel komt, vooral omdat geen enkele aandelenleasezaak met elkaar is te vergelijken. Het draait allemaal om het afgenomen product (depotlease vs. andere zaken), de wijze waarop deze is verkocht (hoeveel informatie is er van de klant verzameld en hoeveel vragen heeft deze gesteld - kijk maar eens naar die zaak waarin de belegger per e-mail aangaf te weten hoeveel risico zij liep), formaliteiten (heeft de echtgenoot meegetekend?), inkomen (voor toetsing zorgplicht), vermogen, opleiding, beleggingservaring en talloze andere feiten. Juist de Duisenberg regeling is bedoeld voor collectieve compensatie, Dexia zal echt geen inleg gaan teruggeven aan klanten waarvan zij voor 100% zeker weet dat zij een sterke zaak heeft.

Daar komt bij dat de juridische afdeling van Dexia straks 200.000 dossiers minder hoeft te bestuderen omdat deze mensen geen opt-out verklaring hebben ingestuurd. Dan blijven er nog zo'n 10.000-20.000 dossiers van strijdende beleggers over die zij dan aandachtiger kan gaan bekijken. Een aantal mensen zullen van Dexia een zeer riant schikkingsvoorstel krijgen, maar er zullen ook talloze mensen zijn waarmee Dexia de strijd bij de rechter graag aangaat.

Ik denk dat Dexia de overblijvende dossiers eerst zal toetsen op:

- Eegalease argumenten
- Depotlease zaken
- Leeftijd (ten tijde van het aangaan van het contract, valt eenvoudig na te gaan)

En vervolgens op:

- Inkomen, vermogen, beleggingservaring, enzovoorts (dit alles valt lastiger vast te stellen - hiervoor is informatieverstrekking door de gedupeerde vereist)

Martinvdm

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Jouw verhaal is zeker geen onzin maar is wel erg gestaafd op speculatie. Al zal Dexia alles uit de kast halen incl. smerige spelletjes als ze de kans krijgen.

In mijn geval is de opt out verstuurd, verwacht binnenkort bericht van Leaseproces met een ontvangstbevestiging en een nieuwsbrief en ik zal als een bok op de haverkist zitten en alles scherp in de gaten houden.

Groet,
Martin

Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Harry »

Om even terug te komen op de vraag van Hammie32. we zijn vanaf januari 2006 ingeschreven bij lease proces. We hebben vorige week € 199,- overgemaakt voor de griffiekosten ( ja,ja ook de schoorsteen van de rechtbank moet blijven roken ) De datum dat de zaak voorkomt is nog open wel in 2007. Als de rechter naar inkomen en opleiding gaat beoordelen hoop ik ook dat ze Dexia gaan veroordelen wegens oplichting/misleiding en daar een fikse boete opzetten.

groet Harry

SS-Spaarder
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 mei 2005 23:09

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door SS-Spaarder »

Alweer dreigbrief Dexia.
Ja, ja wederom een dreigement met incassomaatregelen en BKR notering. De zoveelste, dit met alle uitspraken die toch ongunstig zijn voor Dexia.
Had eigenlijk een nieuw schikkingsvoorstel verwacht n.a.v. de 3 voorbeelduitspraken. Was ook beter op zijn plaats geweest.
Wat zal de rechter hiervan vinden!! :shock:
Info die de rechter ook moet weten.
Vandaar deze info doorgestuurd naar de stichting LL, die de advocaten dan weer informeerd.
Het lijkt mij dat de rechter gezien de huidige juridische stand van zaken deze handelswijze zal afkeuren :wink:, Dexia handeld vreemd.
Is dit de kat in het nauw??
Verder de zaken maar weer afwachten

beertje00
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2007 21:28

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door beertje00 »

hallo ik heb meegedaan met de opt out kreeg binnen een week een brief van dexia dat ik daar niet voor in aanmerking kom.en vandaag had ik een brief in de bus dat ik een aangetekende brief op het postkantoor kan ophalen van Dexia.Ga ik vrijdag ophalen ik hou jullie op de hoogte wat die aangetekende brief inhoud zal wel dreigbrief zijn groetjes

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Vreemd, ik heb een rest schuld van ~ € 75000 bij Dexia "open" staan en de enige correspondentie die ik van Dexia het afgelopen jaar heb ontvangen was het advies met Duisenberg acooord te gaan omdat je bij doorprocederen misschien wel meer kon krijgen maar 't zou ook helemaal verkeerd uit kunnen pakken. Dus geen dreigbrieven gehad, eigenlijk al 2 jaar niet meer, dus best wel lekker rustig.
OD.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Piet »

Het versturen van aangetekende brieven is de volgende stap die Dexia zet in het ontmoedigingsbeleid wat ze voeren na de uitspraak over de Duisenberg regeling op 25 januari 2007.
Het begon met een brief aan alle gedupeerden (bijna alle, op Oom Dagobert na) die nog een restschuld of achterstallige betalingen hadden.
Daarna volgde nog een dreigbrief.
Nu de aangetekende brief en hierna komt een brief van het incasso bureau.
Vervolgens zal er nog een laatste brief van het incasso bureau komen en dan is het 1 augustus.
Dit is een welbewuste actie van Dexia, bedoelt om het aantal opt outers zo klein mogelijk te maken.
Helaas maar wel begrijpelijk zijn er dan toch weer een aantal mensen die dankzij deze dreigbrieven van Dexia en incasso bureau de strijd hebben opgegeven.
Vaak speelt de spanning, de buikpijn, de slapeloze nachten, de BKR registratie, financiele problemen en zeker niet in de laatste plaats de onzekerheid een grote rol in deze slijtageslag.

Degene die zich niets aantrekken van deze brieven en gebruik maken of hebben gemaakt van de opt out regeling kunnen zich opmaken voor de volgende ronde.
Dexia zal kijken hoeveel gedupeerden overblijven en zal met nieuwe schikkingsvoorstellen komen, beter als de Duisenberg regeling.
De rechtszaken kosten Dexia heel veel geld en zij willen er van af.
Dat is nu al te merken in de schikkingsvoorstellen in de lopende rechtszaken.
Ook weet Dexia dat velen verbeten zijn en een hoger beroep niet schuwen.

De strijd tegen Dexia is als een marathon.
De eerste 35 km hebben we er op zitten, nu nog de laatste 6.
Maar na de 35ste km komt ook de man met de hamer.
Nu is het punt aangebroken om te laten zien dat die eerste 35 km niet voor niets zijn geweest.
De finish is in zicht en ook Dexia komt de man met de hamer tegen.
WIJ zijn die hamer en WIJ zorgen ervoor dat Dexia wankelt.
Nu moeten we nog de kracht hebben om de laatste slag te winnen en te zorgen dat al die jaren strijd niet voor niets is geweest.
Samen kunnen we hier voor zorgen door massaal te opt outen en door te gaan.

En over die aangetekende brieven....Dexia weet zelf niet meer wat voor of achter is, Dexia is de weg kwijt.

Dexia stuurt zelfs aangetekende brieven met betalingseisen naar mensen die hun rechtszaak gewonnen hebben........

We moeten nog even doorzetten, nog even onze advocaat motiveren om dat extra beetje te geven wat er voor zorgt dat we krijgen waar we recht op hebben.

Het is belangrijk elkaar steun te geven en elkaar te motiveren.
Dat is ook in de afgelopen jaren onze kracht geweest, samen staan we sterk.

Wil je contact of heb je vragen, [email protected]
We zijn er samen aan begonnen en we maken het samen af.

Groeten,
Piet

SS-Spaarder
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 mei 2005 23:09

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door SS-Spaarder »

Piet,

Bedankt voor de ondersteuning middels je bericht.
Een prachtig vergelijk met de marathon.
Ook wij hadden de inschatting al gemaakt dat er nog wel een schrijven van een incassobureau zal volgen.
Is deze itimidatie in deze tijd (gunstige uitspraken gedupeerden) toch lonend voor Dexia. :o
Voor een deurwaarderis een gerechtelijke uitspraak nodig en dus kunnen ze verder niet veel meer uitrichten. :wink:
Maar ook de tijd van intimidatie en tijd rekken door Dexia zal verstrijken. En dan net voor de rechtelijke uitspraak nog een nieuw schikkingsvoorstel van Dexia is onze verdere inschatting. Waarschijnlijk uit coulance. :wink:
Maar we gaan naar de eindsteep en deze komt dichterbij.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door aert0001 »

Belachelijk gewoon, deze laatste actie van Dexia, compleet onzinnig, gelukkig is er de vastberadenheid van haar slachtoffers iedereen krijgt een medelijden wekkende glimlach op zijn/haar gezicht bij het lezen van de laatste dreigementen,
B.K.R. ha,ha,ha, staat er al jaren, incassobureau, wie? welk incasso bureautje hebben ze nu weer bereidt gevonden om een hoop kosten te maken zonder kans op enig succes, het incassobureau kan niets, mag niets, de procedures lopen allang bij de rechtbank, Dexia heeft zelfs in de meeste gevallen reeds een dagvaarding aan de broek, kortom, loze kreten, een hoop poeha en frustratie, de slachtoffers weten reeds lang wat Dexia is en hoe ze te werk gaat, een soortement van Mike Tyson afgang.
Laat je niet gek maken, laat die aangetekende post lekker op het postkantoor liggen, het is toch bull-****


T :wink: n

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Navarre »

Wel vreemd inderdaad als Oom Dagobert alleen staat in het niet ontvangen van die "dreigbrieven", misschien zou hij zichzelf beter Guus Geluk kunnen noemen, of krijgen we hier weer een vertekend beeld voorgeschoteld?
Waarschijnlijk niet, want Piet Koremans schijnt contact te hebben met bijna alle (op Oom Dagobert na) gedupeerden.
Het begon met een brief aan alle gedupeerden (bijna alle, op Oom Dagobert na) die nog een restschuld of achterstallige betalingen hadden.
Tja dan toch maar Guus Geluk? Ik hoop het overigens van harte voor O.D.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Dexia heeft gedupeerden onderverdeeld in categorieën, niet iedereen ontvangt op hetzelfde moment een dreigbrief. Aan mensen die nog geen opt-out verklaring hebben ingestuurd zal Dexia zeker tot 1 augustus geen enkele brief meer sturen; iedereen die dat juist wel heeft gedaan zal merken dat Dexia de druk geleidelijk aan opvoert.

Reken maar dat Dexia een agressief incassobureau heeft uitgezocht dat ons actief zal proberen te bellen en misschien zelfs medewerkers op huisbezoekjes stuurt!

Dexia zal ALLE GEOORLOOFDE intimidatietechnieken uit de kast gaan halen om ons alsnog zover te krijgen de opt-out verklaring weer in te trekken.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Navarre »

B.K.R. ha,ha,ha, staat er al jaren,
Ik geloof niet dat Ad daar ook zo om moet lachen als jij doet Ton.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door aert0001 »

Navarre,

Ad staat ook al jaren bij het B.K.R. op de zwarte lijst daar zullen de recente dreigementen niets aan afdoen, net als bij mij en honderden zoniet duizenden andere gedupeerden. Dus kruip weer gewoon onder je steen, en zorg voor wat nageslacht.

T 8) n

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Navarre »

Vriendelijk als altijd wederom die Ton.

Gelukkig weet ik dat je de geestelijke capaciteiten mist om normaal te reageren, dus ik wuif jouw onzin zoals gewoonlijk maar weer weg. :wink:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Nav en Ton.

Ik vind dat jullie beiden, aardiger tegen elkaar moeten zijn.
En ik heb gewoon BKR pech. Maar het leuke is dat ik ondanks "dat ik na jaren zoeken", toch een hypotheek heb gekregen, welliswaar met een veel te hoge rente, (want banken moeten toch ook wat verdienen via hun BKR instrument.) Het moet allemaal kunnen.
Mijn studio loopt als een trein!!!!!!!!!!!.
Zelfs als ik dat door een vermaledijde rechter veroorzaakteverjarings gezeik met dexia verlies heb ik nog geen klagen Ik ben er klaar mee.
ZE KUNNEN VOOR MIJN PART AAN HET GAS RECHTERS POLITICIE EN DEXIA.


Liefs allemaal..

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Misschien heeft het er mee te maken dat ik bij Leaseleed aangesloten ben. Dat weet Dexia.
En leaseleed is met een Class-action bezig, ook dat weet Dexia.
En Dexia zal zich ook realiseren dat ze bij procederenden met deurwaarders en incassoburo's niets kan bereiken.
Het kan ook zijn dat Dexia na 3 jaar dreigen eindelijk snap dat ik het geld gewoon niet heb, en als ik het zou hebben het liever niet aan haar af wil geven, wel wil ontvangen.
In dat geval applaus voor Dexia.
Is dit wellicht het begin naar Guus Geluk?
Vandaag maar even naar een klavertje 4 zoeken, dan weet ik het zeker.
vr. gr. OD.

Don Quijote
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 sep 2004 00:29

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Don Quijote »

In eerdere berichten op deze en andere topics schreef ik reeds dat D mij ook dreigbrieven heeft gestuurd en de laatste keer ook aangetekend met bewijs van ontvangst. Na de eerste brief schreef ik aan de 'klantenservice' (wat een service!) dat ik hun handelwijze volledig in strijd acht met het mede door D afgedwongen algemeen verbind verklaren van die duivelse regeling en dat ik klachten over hun ongeoorloofde handelwijze zou indienen bij DSI, AFM en de mede voor het totstandkomen van de duivelse regeling Stichting Leaseverlies (is inmiddels allemaal gebeurd, ook is het Gerechtshof Amsterdam op de hoogte gebracht). Als reactie hierop beweert de 'klantenservice doodleuk dat ik bij D een opt-outverklaring zou hebben ingediend en -en passant- wordt er weer met allerlei maatregelen. Hierop meteen gereageerd met een brief waarin ik hun bewering weerleg en mijn standpunten inzake hun ongeoorloofde handelwijze herhaal en verzoek de ontvangst en inhoud van mijn brief te bevestigen, In plaats daarvan ontvan ik -net zoals zovelen- een aangetekende dreigbrief, waarin als klap op de vuurpijl onder meer wordt beweerd dat er met mij telefonisch contact is opgenomen om tot overeenstemming te komen en dat dit helaas geen resultaat heeft opgeleverd. Hierop heb ik de 'klantenservice' een aangetekend schrijven gestuurd (met bewijs van ontvangst) waarin ik mijn standpunten wederom herhaal en hun bewering omtrent het telefonisch contact weerleg en ook heb ik kopieen van mijn eerdere brieven bijgevoegd. Nog geen bevestiging en reactie ontvangen tot op heden.
Inmiddels heb ik van DSI een bericht ontvangen, dat een reeds in januari 2003 door mij ingediende klacht tegen Bank Labouchere, de rechtsvoorganger van D, in behandeling zal worden genomen. Als voorwaarde wordt echter gesteld dat ik een opt-out verklaring moet indienen. Dit ben ik ook van plan, maar pas in de laatste week voor 1 augustus.

Wat nu te doen met deze klacht? Graag serieuze reacties

Gesloten