LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
zoex
Berichten: 407
Lid geworden op: 18 nov 2003 08:37

Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door zoex »

Met geleend geld beleggen in Falcinvest?

06 jun 2007, 08:30

beantwoord door Kapé Breukelaar , financieel planner

Mijn man en ik willen over 5 jaar eerder stoppen met werken. Ons is geadviseerd, om met geld van een tweede hypotheek €50.000 in te stappen in 2 fondsen van Falcinvest: Global markets Fund en Opportunities Fund. Hoe beoordeelt u deze fondsen?
Het zijn twee risicodragende beleggingsfonden in aandelen. Aangezien u met geleend geld zou willen instappen (tweede hypotheek) moet u dit nooit doen. De kans bestaat dat de koersen flink dalen, zeker op een relatief korte termijn als vijf jaar. De opzet is dan vergelijkbaar met legio lease. Welke adviseur raadt u zoiets aan? Dit is een erg roekeloos advies, waarschijnlijk gedreven door provisiebelang bij de adviseur. Ik zou deze adviseur direct aan de kant schuiven want deze denkt niet u uw belang maar in het eigen belang.

leeuwtje
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 mei 2005 13:47

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door leeuwtje »

Snap niet dat er nog steeds van deze producten aan de man gebracht mogen worden in Nederland. Het verleden en voor veel mensen jammer genoeg ook nog het heden en toekomst heeft dit wel uitgewezen. Maar ja, wie ben ik.

Aan de schandpaal nagelen deze adviseur en het bedrijf dat deze beleggingen aanbiedt. In de ban ermee. Graag zou ik de naam van dit bedrijf willen weten? Wie o wie?

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door cornelis »

Allemaal een afspraak maken met die gasten,en vervolges de deur wijzen,
Hardhandig wel te verstaan.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door Janny »

even via google "Falcinvest" intoetsen en er valt heel wat te leren.
Helaas denk ik wel eens, zijn er nu nog mensen die echt denken dat er via aandelenlease geld te verdienen is.
Dan zou haast de conclusie moeten zijn , een gewaarschuwd mens geldt voor twee.
Het is dat ik er zelf 7 jaar terug ingestonken ben . anders zou ik niet begrijpen hoe het mogelijk is, De duidelijkheid over geld lenen zou per wet veel meer vastgelegd moeten zijn en onderbouwd. Want daar zit veel verkeerde voorlichting in verscholen.
janny

aaron
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:23

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door aaron »

en wat met palmi9nvest of tre invest.beleggen in dubai of turkije.9 of 12 procent rente inleg vanaf 50.000 en maandelijks de rente bijgeschreven en gegarandeerd je inleg terug over 3 jaar.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door 16again »

9 of 12 procent rente inleg vanaf 50.000 en maandelijks de rente bijgeschreven en gegarandeerd je inleg terug over 3 jaar
Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het meestal niet waar....

Wat gebeurt er met rente betalingen en "gegarandeerde" inleg als halverwege (meestal het moment dat het aantal instappers opdroogt) de tent op de fles gaat?

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door Janny »

met een gat in de bodem van de fles. :twisted:
Weer een debacle aan de rij toegevoegd.en weer veel mensen bedrogen die door betrouwbare , gecontroleerde informatie een andere beslissing zouden genomen hebben.
Waarom zijn er allerlei instanties die achteraf controleren? waarom niet vooraf een contróle en goedkeuringsmerk zodat de zaak betrouwbaar is?? Kost vast minder en geeft minder verdriet.Echter je zou denken dat de mensen nu langzamerhand wel wakker geschud zouden zijn, maar nee, nog steeds tuint men er met open ogen in. Echter zolang je geen geld voor de transactie gaat lenen , is het meestal geld wat niet direct nodig is. en ontstaan er niet de dieptrieste gevallen als gekocht met geleend geld.
janny

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Janny schrijft onwaarschijnlijk mooi, haast mystiek, mythisch.
In Delphi was ooit een orakel. (Janny: dit is oude Griekse geschiedenis, indien het boven de pet gaat, niet verder lezen) De vrouw ademde dampen uit een aardspleet en was in staat met honderd woorden niets te zeggen of in 1 zin eenvoudig alles. Veldheren en koningen kwamen om haar onsamenhangend gepraat aan te horen en te duiden.
Een wonder.
U voegt hieraan een dimensie toe: U kunt in tien zinnen volstrekt niets zeggen en lucht toevoegen aan lucht. Van geen waarde voor een forum.
Vraag is, of U dit bereikt na inademing van dampen uit een aardspleet of na het drinken van thee uit geraniums van Uw balkon ?

B+

Idemdito
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 dec 2006 13:34

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door Idemdito »

:lol: Prachtig verwoord Belegger+ :lol: :lol:
Janny heeft waarschijnlijk 4 jaar geleden die dampen volop binnen gekregen, of ze snuift iedere ochtend nog wat op.

Vraag me alleen af of de veldheren alhier een luisterend oor hebben, die luisteren liever naar zichzelf ipv het orakel janny. :wink:

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door Janny »

Belegger+ helaas!
ik heb geen balkon,
Roepen mijn postings weerstand bij u op?? arm jochie toch
janny

Martinvdm

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Koren op de molen Idemdito..?

Zelfs jij kan zoiets niet verzinnen dus wees b+ maar dankbaar. Sterker nog, spreek een keer met hem af om jullie plan van aanpak te bespreken. Weet zeker dat jullie als duo nog veel plezier zullen hebben op dit forum.

En niet alleen jullie maar ook wij, die steeds dichter bij de eindstreep komen en Dexia laten dokken voor 'bewezen' diensten. En dat zit ze niet lekker getuige de post die ik ontvang van ze... :D

Fijna dag nog !!

Idemdito
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 dec 2006 13:34

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door Idemdito »

Inderdaad, alle lof voor Belegger+ een mooier vergelijk is nauwelijks denkbaar.

Dichter bij de eindstreep? :lol: :lol: Weer zo'n echo die hier al 4 jaar klinkt.

Nou het is te hopen dat het eindelijk eens afgelopen is, ik ben alleen bang dat de gasten die niet alles terugkrijgen nog jaren zullen klagen over het aangedane (on)recht.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 07 Jun 2007 09:52 door Idemdito
--------------------------------------------------------------------------------
Dichter bij de eindstreep? Weer zo'n echo die hier al 4 jaar klinkt.
Welke echo's klinken hier ook al 4 jaar.. :?:
Zij het onder verschillende aliassen. :idea:

Als het is afgelopen is 't ook gedaan met jullie hobby. :D

Idemdito
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 dec 2006 13:34

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door Idemdito »

Dat van die hobby had ik je al uitgelegd meen ik, tis en blijft hard werken hoor en nogmaals, als er ook maar iemand vd verdrinkingsdood gered kan worden dan was het de moeite waard. :wink:

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door pluutje »

Van de verdrinkingsdood redden?

Dat raakt kant noch wal...!
:idea: :)

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Idemdito kan zich beter concentreren op het redden van bemanning en goederen aan boord van het zinkende Dexia-schip. Het is daar pompen of verzuipen geblazen! :lol:

Idemdito
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 dec 2006 13:34

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door Idemdito »

:lol: Lief he? Geeft ook maar weer eens aan dat procesvoerder ook heerlijk meeloopt te brullen met de rest en verder weinig oog heeft voor de realiteit.
Dexia lijdt inderdaad wat pijn, dit zijn echter speldenprikken wanneer je het in een wat groter perspectief plaatst.

Vanuit jouw gefrustreerde blik op Dexia/Legiolease/Aegon is het waarschijnlijk een opluchting (voor een paar uurtjes) om tot de conclusie te komen dat men bij Dexia aan het verzuipen is. :wink:

Men heeft daar gewoon het roer omgegooid en is met het schip weer in rustiger en winstgevende wateren gevaren. :lol:

Martinvdm

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Dexia is een TE groot lichaam om zomaar te verzuipen...Dat hier in Nederland het water wel in de schoenen staat mag duidelijk zijn en dan praten we niet over 'speldenprikjes' maar toch wel forse bedragen. Ze hebben n.l. meer kosten dan alleen geld overmaken naar gedupeerden toe en voor een bank is ook iedere euro kwijt er een te veel. Misschien krijgen we ooit nog wel eens het totaalbedrag van het Dexia schandaal boven water....

Dat ze later weer winst gaan maken om alles weer recht te trekken dat wil ik wel geloven maar de enige realiteit die NU speelt is het feit dat ze toch nog zullen moeten dokken en dat is de enige realiteit die voor mij, en velen anderen van belang is en dat is belangrijker dan de 'loze' kreten die jij op het forum plettert..... :D

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

n dat is belangrijker dan de 'loze' kreten die jij op het forum plettert....
Zo zie je maar eendjesvoerder. Niet iedereen is van jou gediend.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Met geleend geld beleggen in Falcinvest

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 07 Jun 2007 21:49 door flipvanderwaal
------------------------------------------------------------
Niet iedereen is van jou gediend.


Flip,

Van jou wel? :oops: :cry:

:arrow: Egnie..! :idea:

Gesloten