LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedupeerden hebben nog 2 weken. Daarna komt de deurwaarder!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Gedupeerden hebben nog 2 weken. Daarna komt de deurwaarder!

Ongelezen bericht door aert0001 »

Geplaatst op 14 Jul 2007 11:27 door denmar


--------------------------------------------------------------------------------
Beste Piet,
In hoeverre kan ik op holla poelman vertrouwen dat zij alles perfect regelen met wat betreft de op-outbrief naar de notaris?
Of is het misschien beter om toch zelf ook maar een op-out brief aangetekend te verzenden naar die notaris namens mijn vrouw en ik?
Zodoende heb ik dan toch 100% zekerheid dat het geregeld is.
m.v.g.

Naar boven


Deze vraag kan ik wel beantwoorden ( denk ik)


ten eerste: Je advocaat behoor je altijd te kunnen vertrouwen,

ten tweede: De collectieve Opt-Out via Holla-Poelman van Leeuwen is inmiddels in overleg met de notaris als ook Dexia gedaan en in orde bevonden,

ten derde: Je mag natuurlijk altijd, just in case, persoonlijk nog een Opt-Out sturen ,

Ton

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Gedupeerden hebben nog 2 weken. Daarna komt de deurwaarder!

Ongelezen bericht door Janny »

wanneer de Notaris je opt-out brief ontvangen heeft sturen ze een bevestigingsbrief waarin ze melden :
Geachte Heer, Mevrouw,

Uw brief van 00-00-2007. waarin u meldt dat u door het afleggen van een opt=out verklaring zich aan de verbindendverklaring van de Duisenberg-regeling wenst te onttrekken(art 7:908 lid 2 burgerlijk Wetboek), heb ik in goede orde ontvangen. Dexia Bank Nederland N.V. is door mij geinformeerd over Uw beslissing.
Vertrouwende U hiermee voldoende te hebben geinformeerd , teken ik.
hoogachtend

J.R.E. Kielstra.
aldus de door mij ontvangen brief. dus dit laat niets aan duidelijkheid te wensen over. Wanneer je dus geen bevestigingsbrief hebt ontvangen, persoonlijk of via de advocaat, ga dan snel over tot actie.

De tijd die er zat tussen versturen door mij, en het onvangen van een bevestigingsbrief was. 8 dagen.
Janny

Martinvdm

Re: Gedupeerden hebben nog 2 weken. Daarna komt de deurwaarder!

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Of je krijgt van Dexia een brief waarin staat dat je niet voor de Duisenberg regeling in aanmerking wil komen, en of je het restbedrag wil overstorten.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Gedupeerden hebben nog 2 weken. Daarna komt de deurwaarder!

Ongelezen bericht door Elias »

Ik kan de waarschuwing van Piet mbt "geen restschuld op einde aflopen contract, waarmee je wel degelijk onder de DR kan vallen" alleen maar bevestigen.
Met bijv. een AEX Plus Certificaat kwam ik in aanmerking voor vermindering schuld van een paar honderd Euro en ze boden zelfs aan om 500 Euro advocaatkosten te vergoeden, als ik maar akkoord ging met die DR !
Ik zelf vraag me af of ik er wel onder val in mijn situatie, maar volgens Dexia dus wel ! Wel, die kans krijgen ze van mij niet !

Dexia, Knuppe(l) en zijn Belgische voorganger hebben altijd beloofd hard te zullen toeslaan en daar gaan ze zich ongetwijfeld aan houden, ook bij "kleine" schulden.
Ze vechten voor de rechter nog steeds alles aan, ondanks voorgaande uitspraken. Ga je met de DR-omkoperij akkoord, dan heb je geen poot meer om op te staan en kan Dexia zelf bepalen, ondanks vernietiging etc, wat zij nog binnen willen slepen.

Er gaan nog vele "onwetende" gedupeerden een (broodje) aap zien n....

Martinvdm

Re: Gedupeerden hebben nog 2 weken. Daarna komt de deurwaarder!

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Dexia, Knuppe(l) en zijn Belgische voorganger hebben altijd beloofd hard te zullen toeslaan en daar gaan ze zich ongetwijfeld aan houden, ook bij "kleine" schulden.
In de zin van 'ik heb een contract met een paar honderd euro restschuld en daar gaat Dexia geen kosten aan maken'..Zo moet ik het toch lezen..?

Dit is niet van toepassing bij mensen die geoptout hebben want die moeten afwachten wat de rechtbank doet.

Groet,
Martin

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Gedupeerden hebben nog 2 weken. Daarna komt de deurwaarder!

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Dexia-klanten die niet opt-outen en na 1 augustus nog een restschuld hebben moeten rekening houden met forse bijkomende incassokosten.

Dexia rekent zelf al iets van 250 euro aan aanmaningskosten. Daar komt nog rente bovenop. En wanneer er echt een incassobureau aan te pas komt, rekent deze ook al snel 15% incassokosten. Zelfs een schuld van een paar honderd euro kan hierdoor al snel oplopen tot meer dan duizend euro.

Betaal je daarna nog niet, dan zal de deurwaarder direct beslag leggen op je huis, inboedel, inkomen of uitkering. Bespaar jezelf dat drama, dus opt-out!!!

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Gedupeerden hebben nog 2 weken. Daarna komt de deurwaarder!

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Dexia rekent zelf al iets van 250 euro aan aanmaningskosten.
Dat geldt alleen voor mensen die naar de propagandaPiet geluistert hebben en de betalingen gestopt hebben.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Gedupeerden hebben nog 2 weken. Daarna komt de deurwaarder!

Ongelezen bericht door aert0001 »

Nog maar even dan:

voor de slachtoffers van Dexia die via Holla Poelman van Leeuwen procederen is een collectieve Opt-out gedaan.
Deze is reeds bevestigd door Dexia en de notaris,

i.v.m. de kosten zal niet nogmaals een schrijven worden verzonden naar de procederende persoonlijk,

T :!: n

Snoop
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:43

Re: Gedupeerden hebben nog 2 weken. Daarna komt de deurwaarder!

Ongelezen bericht door Snoop »

Een collectieve email versturen om iedereen desaangaande in te lichten
kost volgens mij niets Ton.
Groet

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Gedupeerden hebben nog 2 weken. Daarna komt de deurwaarder!

Ongelezen bericht door aert0001 »

de advocaat kost altijd, en zelf doen gaat niet omdat ik niet de namen en adressen heb van de Opt-Out mensen ( privacy )

T :? n

leeuwtje
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 mei 2005 13:47

Re: Gedupeerden hebben nog 2 weken. Daarna komt de deurwaarder!

Ongelezen bericht door leeuwtje »

Heb al eerder aangegeven dat Holla Poelman m.b.t. informatieverstrekking naar hun klanten toe erg summier is. Ik wacht het maar af verder. Kan er toch verder niets aan doen. Hoop dat ze hun werkzaamheden naar behoren uitvoeren en er voor mij en vele anderen er een winnende zaak uitslepen. Daar worden ze immers vorstelijk voor betaald door mij en alle andere aangeslotenen bij Holla Poelman.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Gedupeerden hebben nog 2 weken. Daarna komt de deurwaarder!

Ongelezen bericht door aert0001 »

beste leeuwtje,

ik zit aardig dicht op het vuur, ik kan je met een gerust en eerlijk hart vertellen dat "ze" de zaken op een meer dan goede manier doen, maar je hebt wel gelijk dat de communicatie vrij beperkt is, dat is ook wel logisch, het zijn immers de eerste posten waar je op kunt bezuinigen, maar vrees niet je belangen zijn, naar mijn persoonlijke visie, goed onder gebracht.

T :wink: n

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Gedupeerden hebben nog 2 weken. Daarna komt de deurwaarder!

Ongelezen bericht door cornelis »

Kent iemand advocaten kantoor BONNIER EN MESSINK UIT Wijchen?

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Gedupeerden hebben nog 2 weken. Daarna komt de deurwaarder!

Ongelezen bericht door henkgeluk »

cornelis,

wat wil je weten over bonnier & messink.

ben zeer tevreden omdat ze belangen goed behartigen,en ik elke keer bij nieuws ,direct bericht krijg.

als je meer wilt weten klik op mijn envelopje.

gr

henk geluk

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Gedupeerden hebben nog 2 weken. Daarna komt de deurwaarder!

Ongelezen bericht door cornelis »

Wou alleen weten of ze gespecialeseerd zijn in dexia zaken.
Groetjes

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Gedupeerden hebben nog 2 weken. Daarna komt de deurwaarder!

Ongelezen bericht door Eyedaho »

maar vrees niet je belangen zijn, naar mijn persoonlijke visie, goed onder gebracht.
Nou de gedupeerden die bij Holla Poelman zijn ondergebracht kunnen rustig gaan slapen.
Als Ton dit zegt dan zit het wel goed.

Wel raar dat ze bezuinigen op postzegels en kopieerkosten, maar daar zal wel een goede reden voor zijn.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Gedupeerden hebben nog 2 weken. Daarna komt de deurwaarder!

Ongelezen bericht door Elias »

Eyedaho of idaho whatever,
lees jij de ongevraagde reclamefolders en andere goed bedoelde rotzooi in je brievenbus nou maar van a tot z en terug, dan heb je wat te doen. :wink:

Gesloten