LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Martinvdm

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Het gerechtshof in Den Bosch zal Dexia weer opdracht geven om de bewijzen van aankoop aan te tonen en ik ben benieuwd hoe Dexia hierop reageert.
Ik ook...
Deze gang van zaken moeten we goed in de gaten houden..

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Piet, ik geloof in geen enkel onderzoek meer. Dexia ontspringt de dans.
Wat hebben we eraan als Dexia over 5 jaar veroordeeld wordt omdat zij niet alle aandelen had terwijl zij 10 jaar van ons leven heeft beheerst?
Het bewuste artikel gaf me eventjes hoop op een doorbraak maar er is al zoveel geschreven, iedereen roept maar er gebeurt niets.
Want wat hebben we eraan als de fraude van Dexia pas na alle rechtszittingen bewezen wordt? Al zouden D.Bruneel en B.Knuppe dan misschien moeten opstappen, die hebben hun gouden handdruk bij voortijdig vertrek al lang geregeld. Hen tref je dus niet.
Wat voor mij nu telt is inleg terug en rust.
OD.

SS-Spaarder
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 mei 2005 23:09

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door SS-Spaarder »

Beste OD, de juridische zaken lopen gewoon door en na de uitspraak zal Dexia ons uit moeten betalen. Dit ook bij een hoger beroep.

Dat er nieuwe zaken opgestart worden om de "beerput" :wink: los te trekken is toe te juichen. Een gevoel van bedrog, bescherming van de banken cq witte boordencrininaliteit blijft knagend hangen.

Dat de gedupeerden er achteraf financieel wijzer van zullen worden is niet te verwachten.

B-
Berichten: 273
Lid geworden op: 23 jan 2006 15:52

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door B- »

Wat voor mij nu telt is inleg terug en rust.
Dat dacht ik in eerste instantie ook.
Nu denk ik echter, ik heb mijn geld terug maar de oplichters lopen nog vrij rond.
:cry:

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door PP »

Wat mij niet zou verwonderen is dat Dexia gedreigd heeft dat wanneer de aandelenleasebeerput helemaal geopend zou worden, dus dat er daadwerkelijk blootgelegd zou worden dat er nooit aandelen op naam gekocht zijn, zij op haar beurt andere "bankgeheimen" bloot zou leggen want zeg eens eerlijk; weet U wat er met uw gespaarde cq vrijstaande saldi gebeurt bij een bank??? Ik niet!!

Groetjes,

pp

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door Elias »

Ik wel. Die tegoeden gaan ook de beleggingsmolen, beheerd door de betreffende bankinstelling, in. Anders zou die bank geen rente kunnen geven. Als het goed is beleggen ze wel zo veilig mogelijk en gespreid, anders kunnen ze nooit de ( lage ) rente garanderen.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door Elias »

Vreemd trouwens, die tijdklok bij de TROS.
Ik plaats een reactie op 29.07.2007 te 00.27 uur, die vervolgens op het forum wordt "geboekt" op 28.07.2007 te 23.27 uur....... :shock:

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door Navarre »

Aangezien er geen enkele ontkenning is gekomen op mijn bewering;
Het zal toch niet zo zijn dat de schrijver van dit stukje een aandelenleasegedupeerde uit de PAL-hoek is, danwel iemand die als stroman gebruikt wordt en die een artikel laat plaatsen in een of ander blaadje, die dan heel snel ge-quote wordt, door heel toevallig PAL en dat men het dan doet voorkomen alsof dit niet door PAL zelf geopperd wordt
Ga ik er maar van uit dat het inderdaad het geval is.

De reakties zoals deze zijn dan ook weer heftig;
En van zo'n artikel krijg je dan weer opnieuw kippenvel.
Zou het dan toch waar zijn,
Kunnen we hier nou echt niets mee, bijv. kranten en tijdschriften het
artikel mailen, of een inzameling houden om een rechtszaak op te starten.
Het kan toch niet zo zijn, dat ze hiermee wegkomen!
Dexia is een uitermate walgelijk bedrijf als je dit leest
Vanuit een bepaald oogpunt is dit ook wel begrijpelijk.
Helaas neemt PAL het niet zo nauw met feiten en leeft men van verdachtmakingen en vage aannames, waardoor je uiteraard dit soort reacties krijgt.

Ik kan dit stuk in de "Frontier" dan ook niet anders zien dan pure manipulatie van de goedgelovigen onder ons, dit mag PAL zich aanrekenen.

We weten allemaal zo langzamerhand wel dat er in het verleden fouten zijn gemaakt door Dexia en haar voorgangers.

Echter om op deze wijze je gelijk proberen te halen en tussen neus en lippen de Nederlandse overheid ook nog eens te beschuldigen van het verdoezelen van fraude voor 4.5 miljard gaat in mijn ogen te ver.
Zeker als men het dan ook nog eens op deze wijze doet, waarbij PAL in feite op geen enkele wijze te "linken" is aan dit stuk in de "Frontier"

Ik heb het stuk nu meerdere malen gelezen en het heeft de handtekening van PAL all over. Men neemt ook niet eens de moeite om het te ontkennen.

Feit is dat de aanbieders van aandelenleaseconstructies behoorlijke steken hebben laten vallen en ze daarvoor ter verantwoording worden geroepen.

Feit is dat er door zo'n 20.000/30.0000 mensen gebruik wordt gemaakt van de opt-out.

Feit is dat per 1 augustus de mogelijkheid om daarvan gebruik te maken eindigt.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Feit is dat er door zo'n 20.000/30.0000 mensen gebruik wordt gemaakt van de opt-out.
PAL maakt het klapvee wijs dat het er meer zijn, Navarre.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door Navarre »

Is dat zo Flip? Waar heb je dat gelezen dan?

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Flip zit altijd te wachten tot hij stront ruikt, dan is hij er als de kippen bij.
En nog nooit met eigen inbreng, katten is zijn enige kunnen.
Navare, het was inderdaad duidelijker van P. geweest als hij was begonnen met de opmerking dat hij door HvdV was geinterviewd en het artikel in F. is gepubliceerd.
Daarmee voorkom je onnodige emoties, hetgeen niet wegneemt dat het AFM-onderzoek en de acceptatie ervan een aanfluiting blijven.
OD.

gogo
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 nov 2003 15:17

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door gogo »

Op de PAL website lees ik:

"Voortgang aangifte PAL tegen Dexia
In mei 2006 heeft de Stichting Platform Aandelen Lease (Pal) aangifte gedaan bij het O.M. wegens fraude en strafbare feiten gepleegd door Dexia. Het gaat o.a. over het niet aankopen van de aandelen t.b.v. de aandelenlease cliënten en het ontbreken van de Wck vergunning om de aandelenlease producten te mogen verkopen.
In september heeft er een gesprek plaatsgevonden met het O.M., waarbij o.a. mr Hendrik Jan Biemond van het O.M. (bekend als openbaar aanklager in de AHOLD affaire), de advocaat van PAL in deze zaak en Piet Koremans aanwezig waren.
Inmiddels heeft onze advocaat, de bekende strafpleiter mr. Gerard Hamer van Cleerdin & Hamer advocaten uit Amsterdam, op verzoek van het O.M. bijna een kilo aan aanvullende informatie verstuurd naar het O.M.
Hierin is o.a. ook informatie uit het rapport AFM verwerkt. Het wachten is nu op de beslissing van het O.M. om wel of niet tot een onderzoek over te gaan. "

Blij dat tenminste een organisatie recht door zee gaat.
Van de regenstanders kun je dat niet zeggen.

Ben wel benieuwd naar de stand van zaken.

Gogo

PS
Een advocaat kost geld, dus wie werkelijk Dexia verdenkt van fraude kan het beste PAL financieel steunen. Of zelf aangifte doen.
Als er 200.000 burgers aangifte doen bij het OM kan men er toch niet echt makkelijk omheen lopen. Dat zou niet goed zijn voor het internationaal aanzien.
Wellicht kan PAL een concept aangifte-document opstellen en aangeven waar men hiermee aangifte kan doen. (ieder politiebureau?)

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

bekend als openbaar aanklager in de AHOLD affaire
Als de aanklacht alleen als doel heeft Dexia te treffen zonder financieele genoegdoening voor de gedupeerde, de tot gevangenisstraf veroordeelde top van AH loopt nog steeds vrij rond. Zo gaat het in het leven.
OD.

Martinvdm

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Is dat zo Flip? Waar heb je dat gelezen dan?
Ja Flip...Waar staat dat dan..?

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door Navarre »

Navare, het was inderdaad duidelijker van P. geweest als hij was begonnen met de opmerking dat hij door HvdV was geinterviewd en het artikel in F. is gepubliceerd.
Daarmee voorkom je onnodige emoties
Dat was inderdaad mijn punt, laten we de zaak dan maar verder rusten er is genoeg over gezegd.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Mijn idee.

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door jll »

@Navarre,
"De AFM acht het aannemelijk, maar heeft dit niet feitelijk vastgesteld, dat aan de levering een aankoop is voorafgegaan. Het is de AFM niet mogelijk gebleken om op basis van de beschikbare gegevens een aansluiting te maken tussen de gegenereerde verzamelorders en door Dexia uitgevoerde transacties op Euronext Amsterdam.".


De feitelijke vraag aan de AFM had moeten gaan over de juiste eigendomsverhoudingen bij haar producten. Iedere bank heeft aandelendepots, zelfs de vraag of er op Euronext is aangekocht is feitelijk niet interessant. Het gaat om het waarborgen dat aandelen dekking geven als onderpand van jouw effectenlening. Is dit niet (100%) goed geregeld, dan kunnen aandelen dubbel of driedubbel of tiendubbel worden verpand aan diverse verschillende klanten. Bij een faillissement van de bank ben je dan namelijk de klos: de curator zal overgaan tot verkoop van de aandelen voor preferente schuldeisers en tegelijk ook overgaan tot incasseren van de geldleningen.

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door B17 »

Bovenstaande berichten inzake overname van .....?, is geen indianenverhaal, er is niet voor niets puur koehandel bedreven om de gedupeerden monddood te maken, vandaar de alom geroemde regeling ten gunste van Dexia. Er zijn genoeg belangenbehartigers en
advocatenkantoren die serieus weten wat er gaande is.

De vertragingen die nu nog steeds plaats vinden is om de mensen murw te maken, en de advocatenkantoren van de tegenpartij zijn ware
meesters in het ontkennen van de verantwoordelelijkheid.

Vandaar dat er een klap gaat komen

b17

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Vandaar dat er een klap gaat komen
Het feit dat de rechtbank AFM het onderzoek heeft laten doen en geen onafhankelijk buro zonder boter op het hoofd gaf gelijk al duidelijk aan
dat Dexia als Bank beschermd moet worden.
En een knap iemand die het nu nog voor elkaar krijgt dat Dexia alsnog openheid van boeken geeft.
OD.

Martinvdm

Re: Nederlandse overheid houdt fraude van 4,5 miljard geheim

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Inderdaad...Grote jongen die de boekhouding van Dexia uit mag gaan spitten...

Het AFM heeft wel wat onderzoek gedaan en vond dat genoeg om tot de bekende conclusie te komen.
Als ze wel een grote fraude ontdekt hadden, had dat ook betekent dat diezelfde AFM (STE) flink heeft liggen slapen en medeverantwoordelijk was gehouden voor een grootschalige fraudezaak.

Het spreekwoord 'ons dekt ons' komt hier erg goed van pas :(

Gesloten