LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opt-out termijn afgesloten!!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Gefeliciteerd met de Duisenbergregeling.

Ik neem aan dat jullie deze regeling hebben aangenomen met het oog op jullie eigen belang en je niet gek hebben laten maken door verschillende figuren op dit forum.

Bonbons
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 jul 2007 18:59

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door Bonbons »

8) :arrow:
Laatst gewijzigd door Bonbons op 02 aug 2007 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Goed zo Bonbons, het gaat je in ieder geval een jaar of 10 doorprocederen schelen.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Goed zo Bonbons, het gaat je in ieder geval een jaar of 10 doorprocederen schelen.
Kleine Flipje heeft weer de klok horen luiden en denkt in bonbons een strontmaatje te hebben gevonden.
De rechtbank spreekt over een paar jaar, en dan geldt dat nog alleen voor degenen die hun zaak nu nog moeten beginnen.
Ondergetekende gaat ook voor opt-out en staat voor september dit jaar op de rol.
En..........10 jaar lang 6% rente over teruggaaf inleg waar Duisenberg geheel aan voorbij gaat?
Waar vind je dat?
OD.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door Janny »

wat raar, dat ik je niet herkent heb onder die mensen aan wie ik de sleutel afgegeven heb,het waren allemaal mensen die ik kende! Daar was niemand bij die bonbons heette.
Dan ben je dus vast verkeerd terechtgekomen.
Merkwaardig, terwijl je toch goed kunt lezen , dus daar kan het niet aan liggen. :lol:
janny

Don Quijote
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 sep 2004 00:29

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door Don Quijote »

Laat die Flip toch in het sop van de Waal gaar koken en reageer gewoon niet meer op zijn nietszeggende uitlatingen! Negeren is de beste heelmeester.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

En..........10 jaar lang 6% rente over teruggaaf inleg waar Duisenberg geheel aan voorbij gaat?
Dus die 6% is het helemaal waard geweest om al deze tijd in de stress gezeten te hebben?

Martinvdm

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Dus die 6% is het helemaal waard geweest om al deze tijd in de stress gezeten te hebben?
We doen het juist voor die 6% rente... :wink:

Nee joh, de echte reden is dat we een beetje spanning en sensatie willen in bankenland en op diverse forums..
Anders is het leven zo saai...

Daarom heb ik destijds een leasecontract afgesloten om nu een beetje leven in de brouwerij te hebben...

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

We doen het juist voor die 6% rente...
Precies! Ik zie het ook meer als een investering, een belegging die op termijn meer geld oplevert. Als je dat geld belegt op de beurs moet je nog maar zien of je 6% per jaar kunt pakken, maar bij Dexia ben ik daar tenminste van verzekerd :wink:

En stress? Ach, met de richtlijnen die er liggen is het risico op tegenvallend rendement minimaal dus we blijven er relaxed onder.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Stel dat je 100.000 euro tegoed hebt van Dexia. Je wint je zaak en krijgt 6% per jaar wettelijke rente terug.

Dit is dus NIET belastingvrij!

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Dat klopt, maar bij de Belastingdienst zijn ze niet zo slim om daar achter te komen. Die lui bekijken alles per jaar. Dus: in 2007 heb ik waarschijnlijk nog een schuld aan Dexia en kan ik die mooi als aftrekpost blijven gebruiken, in 2008 is die schuld verdwenen en kan ik van de terugbetaalde inleg op vakantie.

Nu moet ik wel toegeven dat dit bij een inleg van 10.000 euro gemakkelijker onder de tafel te houden valt dan bij een inleg van 100.000 euro. Maar voor de kleinere gedupeerden schuilt hierin nog een extra cadeautje van Dexia: jarenlang de mogelijkheid om de schuld kosteloos als aftrekpost te blijven gebruiken.
Laatst gewijzigd door jeroenEUR op 01 aug 2007 17:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Martinvdm

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door Martinvdm »

De belastingdienst heeft op dit moment handjes vol aan verkeerd verzonden teruggaves...

En mocht ik nog wat belasting moeten betalen...so be it...

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door Navarre »

Jij spreekt steeds over jezelf Martin, ik was in de veronderstelling dat niet jij maar je vader een destijds een contract had afgesloten.

Martinvdm

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Onze situatie is wat ingewikkeld en daar hou ik het bij... :wink:

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 01 Aug 2007 16:13 door flipvanderwaal


--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op 01 Aug 2007 05:51 door Oom Dagobert
En..........10 jaar lang 6% rente over teruggaaf inleg waar Duisenberg geheel aan voorbij gaat?


Dus die 6% is het helemaal waard geweest om al deze tijd in de stress gezeten te hebben?
Stress???? Hoezo stress. Dexia zit met de stress. Ze ontvangen van de rechtbank de ene oorvijg na de andere oorvijg.
Geplaatst op 01 Aug 2007 16:43 door flipvanderwaal


--------------------------------------------------------------------------------

Stel dat je 100.000 euro tegoed hebt van Dexia. Je wint je zaak en krijgt 6% per jaar wettelijke rente terug.

Dit is dus NIET belastingvrij!
Nou en??? Minus belasting hou je er altijd wat van over, of betaal je meer belasting over hetgeen je verdient/ontvangt?

Flipper ga toch zwemmen!!!!!!!

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door Navarre »

Als je dat geld belegt op de beurs moet je nog maar zien of je 6% per jaar kunt pakken, maar bij Dexia ben ik daar tenminste van verzekerd
Misschien in jouw geval wel jeroenEUR en het is je gegund, maar ik heb de indruk dat nu iedereen op dit forum denkt dat ze een uitspraak krijgen waarin 6% wettelijke rente is verdisconteert, ik waag dat te betwijfelen.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Navarre, het was ook meer een cynische bijdrage dan een serieuze! Natuurlijk ga ik niet voor die 6%, ik wil alleen maar van mijn restschuld en BKR af. Ik vond alleen de vergelijking van het rendement op de inleg dat Dexia aan veel mensen waarschijnlijk moet terugbetaling met het mogelijke rendement op de beurs wel grappig, omdat het hier om aandelenlease gaat.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Probleem is, dat jullie je allemaal rijk rekenen. Ondernemers en ook echte beleggers weten, dat dit zeer dom is. Jullie weten dat nog niet, doch spoedig wel. Geen 6%, geen inleg terug, geen etc. etc. Reken met niets en wees blij verrast.
Zij die voor Duisenberg opteerden zijn nu in de veilige haven.

B+

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Ben ik even blij dat ik ook ondernemer ben.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Opt-out termijn afgesloten!!

Ongelezen bericht door Navarre »

JeroenEUR ik moet je eerlijk bekennen dat ik twijfelde of het je nu ernst was, maar het is me volkomen duidelijk nu. :wink:

Gesloten