LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Op de website van Leaseproces staat op dit moment het volgende te lezen:
U kunt zich tot 1 september 2007 aanmelden voor een
gratis en vrijblijvend advies. Na 1 september nemen wij
geen nieuwe aandelenlease zaken meer aan.
Lijkt mij een goede ontwikkeling, nu kan zij zich eindelijk gaan bezighouden met de klanten die zich al jaren geleden bij Leaseproces hebben aangemeld maar waarvoor zij nog niets heeft gedaan.

Martinvdm

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Goed gezien...

En eens een keer een nieuwsbrief of iets dergelijks verzenden naar diegenen die aangesloten zijn en geoptout hebben...

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Een slecht teken.

Men gaat afbouwen. Zie je dat dan niet, Martin ?


B+

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Goed geconcludeerd, B+! Men gaat de zaak inderdaad afbouwen en dat is zeer positief. Dit betekent in jouw optiek dat wij binnenkort tenminste een redelijk schikkingsvoorstel van Dexia kunnen verwachten!

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door Julika »

gratis aanmelden is een groot woord.

Een goede kennis heeft een brief ontvangen van Lease Proces.
Het eerste gesprek kost Euro 250...
als ze een chance zien om met je in zee te gaan, dan moet je 850 Euro betalen..inbegrepen de 250 Euro.

Dus gratis...
groetjes Julika

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Dat is onzin. De hoogte van de kosten is afhankelijk van de bedragen waar het om gaat en de haalbaarheid van jouw zaak. Als je nog veel geld van Dexia tegoed hebt kan het aantrekkelijk zijn om die 850 euro aan Leaseproces te betalen, want dan berekenen zij over de uiteindelijke winst een lager no cure no pay percentage. Als je dus meer moet betalen aan het begin van jouw procedure, is dat omdat je dan aan het eind van de procedure voordeliger uit bent.

Ik heb zelf 125 euro onderzoekskosten + iets van 200 euro griffierecht betaald. En aangezien zij zich ook voor mij gaan inspannen (tenminste, dat hoop ik maar - tot dusver hebben ze nog niets voor mij gedaan) lijkt mij het niet meer dan normaal dat ik daar ook voor betaal.

Gratis bestaat niet. Voordelig wel.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Een goede kennis heeft een brief ontvangen van Lease Proces.
Is wel een familieprobleem geloof ik, dat leasen. Verspreidt zich zelfs over de kennissen. Lijkt me leuk, rond het kampvuur, ieder vertelt zijn eigen blundertjes en foutjes, resulterend uit gretigheid en geldgier. Of zakdoekje leggen of ezeltje prik. Of: wie van ons heeft de meeste contracten ? Leuk.

B+

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door Elias »

Lijkt me leuk, rond het kampvuur, ieder vertelt zijn eigen blundertjes en foutjes, resulterend uit gretigheid en geldgier. Of zakdoekje leggen of ezeltje prik. Of: wie van ons heeft de meeste contracten ? Leuk.
Hmm...lijkt me een typische opmerking van iemand die overal, maar dan ook overal zich van buitengesloten weet en vervolgens niets anders kan dan stiekum vanuit de struiken steentjes te gooien, gekke geluiden te maken e.d., in de waan er toch een beetje bij te horen.....

Zielig eigenlijk...

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Het is gewoon pure frustratie, niets meer en niets minder. We weten dat B+ al heeft geschikt met Dexia, dus formeel is zijn zaak al afgedaan en heeft hij hier ook niets meer te zoeken. Zou je zeggen.

Maar kennelijk heeft hij het gevoel dat hij zijn eigen keuze om de Duisenberg regeling te accepteren moet verdedigen tegenover anderen. Iets knaagt er toch, is het misschien het uitzicht op een (veel) hogere vergoeding dat de opt-outers hebben? Door constant vanuit de struiken van die steentjes te gooien krijgt hij telkens weer een beetje voldoening; is hij telkens weer even tevreden omdat hij dat met de Duisenbergregeling wel zegt te zijn, maar eigenlijk niet is.

Het is ook moeilijk om je verlies te nemen en te erkennen. Ik bedoel: wie de Duisenberg regeling accepteert, in dit geval dus ook B+, is toch een verliezer, een loser.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Nou nou Jeroen, ik begrijp dat je gestresst bent maar je hoeft B+ daarover niet aan te vallen.
Ik zou er ook wel een 5000 euro voor over hebben om tot 2010 rustig te slapen.

Jij moet nog maar afwachten of je iets terugkrijgt, PALjas.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik zou er ook wel een 5000 euro voor over hebben om tot 2010 rustig te slapen.
Jij moet nog maar afwachten of je iets terugkrijgt, PALjas.
Flip, blijkbaar bestaat jouw leven uit narren en sarren.
Niks mis mee, net waar je je plezier in vindt.
Ikzelf gebruik mn vrije tijd gelukkig anders.
Maar zoals altijd zit je er als het op feiten aankomt echt helemaal naast,
deze keer zelfs 3x.
1 - Het gaat bij de Duisenberg-weigeraars om de grotere bedragen.
2 - De vooruitzichten zijn zo gunstig dat niemand ven hen wakker ligt.
3 - Op dit moment krijgt iedereen bij de rechter meer dan bij de
Duisenbergregeling.

Dat zijn de feiten.
Verder vind ik onnodig om energie in jouw postings te steken, nu even een uitzondering om de zaak helder te houden.
OD.

Martinvdm

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Ik zou er ook wel een 5000 euro voor over hebben om tot 2010 rustig te slapen.
De gemiddelde inhoud van jouw postings in mijn achterhoofd, vraag ik me af hoe jij aan 5000 euro moet komen...

Misschien is een PLetje vragen bij B+ een goede optie... :D

Weer terug naar het onderwerp:

Natuurlijk gaat LP stoppen met het aannemen van nieuwe zaken. Immers, je hebt nu drie categorieen.

1. Schikkers...Mensen die geschikt hebben met Dexia
2. Opt outers...Mensen die hun proces afwachten
3. niksdoenders...Die zullen het vuur aan hun schenen krijgen van Dexia en denk aan brieven en deurwaarders e.d.

Voor categorie 1 en 3 kan LP niks meer betekenen dus moeten ze hun energie steken in de 2e groep die uiteraard ook het geld moet gaan opleveren voor Ger van Dijk en zijn team...

Ik las dat Dexia volop met schikkingen in de weer is. Wie weet de inhoud van deze 'Duisenberg+ schikkingen'...?

Ben wel erg benieuwd...

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door peewee »

De huis-aan-huis mailing van Leaseproces van begin dit jaar heeft vermoedelijk nog heel wat gedupeerden wakker kunnen schudden. Vermoedelijk heeft Leaseproces boven de circa 20.000 Dexia gedupeerden, ook nog meer dan een handvol gedupeerden van Aegon, Levob, Spaarbeleg, Fortis etc. in portefeuille. Werk zat dus, zelfs voor vele jaren.

Je mag er ook vanuit gaan dat gedupeerden langzamerhand klaar zijn met knopen tellen en weten wat ze willen: verlies laten voor wat het is of gaan voor die banaan.

Wanneer er geen verbeterd of serieus schikkingsaanbod volgt van Dexia en de andere leasebanken, dan weten de rechterlijke instanties ook waar ze aan toe zijn. Dan volgen er de komende jaren circa 70.000 individuele rechtszaken. Pak hem beet zo'n 25.000 van Leaseproces, zo'n 30.000 van Consument & Geldzaken en zo'n 5.000 door andere belangenbehartigers of individuele advocaten.

Toch een rustgevende gedachte dat die leasebanken uurtarieven a raison van circa 300 euro per uur aan hun dure advoca(a)t(en) moeten betalen. 70.000 zaken x 100 uur per zaak x 300 euro. Bovenop de schadevergoeding aan de gedupeerde en een veroordeling in de proceskosten. Wie was ook al weer de verliezer ?

Ook allemaal erg goed voor de economie met name de werkgelegenheid. Een gigantische reallocatie of vermogensverschuiving van de banken, naar de juristerij en naar gedupeerden, wie of wat kan daarop tegen zijn ?

Ook de betalingsbalans tussen Nederland en Belgie/Frankrijk (Dexia !) zit er ineens een stuk zonniger uit, vanwege de bakken met geld die Dexia zal moeten aanslepen vanuit het Dexia-hoofdkantoor om al die zaken te kunnen pareren en afwikkelen.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Het aantal genoemde Dexia-gedupeerden dat zich bij Leaseproces heeft aangemeld klopt niet, eerder werd al bekend dat dit er slechts 16.000 zijn.

Ach, en voor wat betreft Flip: precies dezelfde situatie als B+. Moet de door hem gemaakte keuze ook voor zichzelf verantwoorden door telkens terug te keren op dit forum.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door peewee »

Jeroen EUR,

16.000 hebben via Leaseproces geopt-out, maar een deel van de overige opt-outers kan of zal voor het voeren van een procedure ook bij Leaseproces zijn aangespoeld. Hoe dan ook mijn aantallen vormen een schatting. De exacte aantallen aangesloten gedupeerden weten alleen de belangenclubs en Leaseverlies. Ongetwijfeld zullen er onderweg nog duizenden aanvankelijk diehards afvallen, die (als het puntje bij paaltje komt) zenuwachtig worden van zo'n ""enge"" rechtszaak. Maar ook 50.000 rechtszaken is, als die noodgedwongen gevoerd moeten worden, HEEL EN HEEL ERG VEEL. Een aantal dat zijn weerga niet kent in de Nederlandse rechtsthistorie.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

xx
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 25 sep 2007 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

deksinee
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 aug 2007 20:25

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door deksinee »

Als vrij nieuwe deelnemer aan dit forum valt mij op dat het erop lijkt dat belegger+ bewust zogenaamd leuk wil doen. Belegger+ heeft geschikt, zo begrijp ik, en is blijkbaar doodsbang dat anderen, de opt-outers, een betere keus blijken te hebben gedaan. Ik vraag mij dan ook af wat belegger+ nog toe te voegen heeft op dit forum. Je kunt niemand verbieden mee te praten over dit onderwerp, maar bewust negatief doen over anderen en zogenaamd geestig reageren is eigenlijk beneden alle peil. Het is natuurlijk spannend om lekker anoniem te zieken maar voor mij is het helder dat belegger+ een gefrustreerd iemand is die blijkbaar achteraf vindt dat hij of zij een verkeerde keuze heeft gemaakt. Sommige mensen zijn slechte verliezers.....

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Kan het wat minder Deksnee?

Centraal
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2007 12:04

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door Centraal »

Flipvanderwaal komt van Dexia

ihvj
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 sep 2006 21:00

Re: Leaseproces neemt geen nieuwe klanten meer aan

Ongelezen bericht door ihvj »

Aan zijn/haar reacties te zien meer uit één of andere instelling !

Gesloten