LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Informatieavond Leaseproces

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Martinvdm

Re: Informatieavond Leaseproces

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Janny,

Wil je vrijdag even veranderen in woensdag?
Ik ga er, zoals het er nu naar uit ziet, naartoe.

Groet,
Martin

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Informatieavond Leaseproces

Ongelezen bericht door Janny »

Martin, ik had de verkeerde kalendermaand voor ogen.(dec)
janny

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Informatieavond Leaseproces

Ongelezen bericht door Eyedaho »

Sorry voor het afdwalen.
Lijkt me niet iets om je voor te verontschuldigen. Het was toch een goeie discussie?

Dat ie niet bij het onderwerp van deze topic hoort is toch niet zo erg?
Dan kan bij ieder onderwerp wel het beginstukje opnieuw geplaatst gaan worden, aangezien er bij ieder onderwerp op een gegeven moment wordt afgeweken van de oorspronkelijke discussie.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Informatieavond Leaseproces

Ongelezen bericht door Janny »

Misschien is het nou juist wél een punt om bij stil te staan.
Iemand maakt een topic waar hij of zij aandacht voor vraagt. Vervolgens gaan we allemaal het gebruiken als een chatroom.waardoor de aandacht voor het gevraagde weg is. Velen zijn er met mij blij, dat er de mogelijkehid is om elkaar belangrijke gegevens voor de diverse aandlenlease rechtzaken door te geven.Of om een ander te vragen om te helpen met iets uit te zoeken..
Dan is het wel vervelend dat er ellenlange lappen tekst met onzin verhalen voorbij komen en dat je daaruit de benodigde feiten moet zoeken. Okè velen (hand in eigen boezum) doen er op hun beurt aan mee, maar jammer is het wel .

Wil men dan zo graag chatten? maak dan daar een topic voor aan, niemand( misschien de tros wel) zal je daarvoor in de weg staan.
vriendelijke groet. Janny

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Informatieavond Leaseproces

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 07 Nov 2007 14:19 door .Eyedaho
--------------------------------------------------------------------------------
Pluutje, je haalt Flip 1 en Flip 2 door elkaar.
Zoals Eyedaho en .Eyedaho :idea: :D

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Informatieavond Leaseproces

Ongelezen bericht door Eyedaho »

Wat is er nu mis met een discussie die voortkomt uit een andere discussie?
Ja inderdaad als je er iedere keer lappen tekst van maanden/jaren geleden tussendoor plakt kan ik me voorstellen dat iemand zich stoort.

En als iemand puur voor de informatie hier komt, kan die beter naar het wat meer statische forum van bv PAL gaan.
Daar staan toch ook alle feiten? Je kan er zelfs ook nog in discussie gaan.

Nou hoe het ook zei, ik hou me in ieder geval niet strikt aan de opening als er redenen zijn om daar vanaf te wijken.

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Informatieavond Leaseproces

Ongelezen bericht door Eyedaho »

We weten nu in ieder geval dat er in brochures van 1997 t/m 2001 melding wordt gemaakt van rente en zelfs de hoogte daarvan.

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: Informatieavond Leaseproces

Ongelezen bericht door * »

Goh, dan heb een folder met drukfouten gekregen.......

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Informatieavond Leaseproces

Ongelezen bericht door Navarre »

Er staat nergens dat alle folders het woordje rente gebruikten *.

Jij zei dat het woordje rente vanaf 2000 of ergens in 2000 geschrapt was uit de brochures, wat dus niet waar is, simpel verhaal.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Informatieavond Leaseproces

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Door de in 1998 aangekondigde fiscale maatregelen (beperking van de aftrekbaarheid van rente) verloor het product voor de oorspronkelijke doelgroep, de bovenmodalen in de 50% en de 60% IB-schijf, een groot deel van zijn aantrekkelijkheid. Ook dat was een externe omstandigheid waar Aegon niets aan kon doen. Aegon en Labouchere hadden echter wel moeten inzien dat hierdoor de kwaliteit van het produkt sterk achteruitging.
Door het verdwijnen van de fiscale voordelen moet Legio Lease haar oorspronkelijke bovenmodale klantengroep grotendeels hebben verloren.
Labouchere had door het aandelenleasen echter kolossale rentemarges gerealiseerd en wilde dat natuurlijk voortzetten.

Toen in 1998 de fiscale beperkingen werden aangekondigd moet de oorspronkelijke doelgroep uit de markt zijn getreden. Kennelijk is Aegon sindsdien andere markten gaan benaderen, met name de markt van volledige beginnelingen. Dat was omstreeks 1998/1999 een enorme groeimarkt. …”
.

Laatst aangepast door Okerene op 07 Nov 2007 13:42
-Ongetwijfeld behoorden '*' en B17 en Janny en Pluutje niet tot de eerste doelgroep..
Goede post overigens van die Okerene, hij haalt er wel zijn eigen collega gedupeerden mee omlaag, maar dan nog: de post is goed.

B+

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Informatieavond Leaseproces

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

f1ipvanderwaal


Geplaatst op 07 Nov 2007 10:29 door f1ipvanderwaal
Net als "Eyedaho" het zoveelste alias is van Idaho?

Wat er na 2000 kwam? Het schrikbewind van Bruneel en consorten, vanaf 2003 de eerste tekenen aan de wand voor Dexia en vanaf 2005 het begin van hun ondergang. Voor 2008 voorspel ik het definitieve einde van deze bank in Nederland.
Heeft de rechter zich al uitgesproken over jou zaak? Was toch in oktober? Ik hoop dat de rechter recht spreekt en jou voor 50% van de kosten op laat draaien.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Informatieavond Leaseproces

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 07 Nov 2007 20:04 door Belegger+

-Ongetwijfeld behoorden '*' en B17 en Janny en Pluutje niet tot de eerste doelgroep..
Het visseizoen is geopend :!: :idea:

f1ipvanderwaal

Re: Informatieavond Leaseproces

Ongelezen bericht door f1ipvanderwaal »

Vannacht had ik vergeten mijn medicijnen in te nemen, waardoor ik in de war raakte en iets onbegrijpelijks in het forum zette.
Ik heb nu alle pillen braaf geslikt en vind dat ik mijn excuses moet aanbieden voor mijn eerdere gedrag. Kunt u het mij vergeven?

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Informatieavond Leaseproces

Ongelezen bericht door Janny »

het product voor de oorspronkelijke doelgroep, de bovenmodalen in de 50% en de 60% IB-schijf
Moet ik me daarvoor schamen.?? :oops:
Daar beneden is het ook goed leven. Het is maar net welke eisen je aan je uitgaven stelt.
Het is vaak niet belangrijk wat je verdient!!! maar wat je overhoud.
en op de grens van de overgangen zitten is balanceren. Van lager tarief naar 50% en 60% is wel de helft of meer naar de belasting dragen. of aftrekposten creeren. Ha ha haha.
Janny

Gesloten