LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek met BKR notering

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
skyliner
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 jul 2005 18:43

Hypotheek met BKR notering

Ongelezen bericht door skyliner »

Voor iederen die zich zorgen maakt over de hypotheek..........
Mij is het gelukt om een normale hypotheek af te sluiten, zelfs meer dan wat de vuistregel toe zou laten.
Het enige wat nodig was, was een brief van leaseproces die aangeeft dat hun de zaak waarnemen voor mij omtrend dexia.
Daarbij moest ik aantonen dat ik idd een rechtzaak/procedure ben aangegaan en hoe lang ik daar mee bezig ben in mijn geval vanaf zo rond 2003, dus dat het niet iets van de laatste week is.
Ook moest ik de eindafrekeningen mee sturen omdat BKR restschuld plus geleend bedrag vermelden en daardoor dus een scheef beeld schetsen met wat de werklijkheid is.
Daarbij aangegeven dat er geen betalings problemen zijn geweest met energiebedrijven, woningstichtingen, telefoonaanbieders en creditcard bedrijven waarbij ze van mij mochten informeren (als ze dat al mogen) hoe mijn betalingsgedrag was.
Kost wat meer moeite maar het kan dus wel :D

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Hypotheek met BKR notering

Ongelezen bericht door Hans A »

Vergeet eventuele schade door de onterechte BKR niet.
Door de BKR kreeg ik geen NHG gerantie (en niemand want dit is met BKR uitgesloten!) wat een paar tiende procent verschil maakt Op de totale looptijd wordt dit toch een aanzienlijk bedrag.
Deze totale extra rente moet je je advocaat ook laten opnemen in je eisen.

Gr Hans A

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Hypotheek met BKR notering

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Inderdaad dient Dexia ook voor de schade veroorzaakt door een negatieve BKR registratie op te draaien, maar volgens mij durven nog maar weinig advocaten dit ook daadwerkelijk te eisen.

Daarmee heeft Dexia nog steeds een legaal machtsmiddel in handen waarmee zij de gedupeerden continu onder druk kan blijven zetten. Als Ger van Dijk van Leaseproces daar nu eerst eens achteraan ging ...

Weet iemand wat de stand van zaken is m.b.t. de rechtszaak die PAL dit voorjaar tegen het BKR is gestart?

RinusVH003

Re: Hypotheek met BKR notering

Ongelezen bericht door RinusVH003 »

Waarom stel je die vraag niet rechtstreeks aan PAL/Piet Koremans,
JeroenEU? Het lijkt mij dat je daar het goede antwoord moet zoeken.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Hypotheek met BKR notering

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Piet kan hier toch ook reageren? Ik stel de vraag met opzet even ruim omdat er wellicht ook nog andere personen op de hoogte zijn.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Hypotheek met BKR notering

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Deze totale extra rente moet je je advocaat ook laten opnemen in je eisen.
Vergeet ook de kosten van kinderopvang niet, tijdens het proces. En het meerverbruik aan beddegoed.
Laat me toch niet lachen, wat een armoe.
B+

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Hypotheek met BKR notering

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 24 Okt 2007 21:27 door Belegger+
--------------------------------------------------------------------------------
Laat me toch niet lachen, wat een armoe.
B+

Inderdaad, lachen met de armoe van gedupeerden dat lijkt jou hobby! :idea: :oops:

RinusVH003

Re: Hypotheek met BKR notering

Ongelezen bericht door RinusVH003 »

Er komen gelukkig ook hoe langer hoe meer gedupeerden die kunnen lachen na de uitspraak in hun zaak. Over de droevige nar Belegger+ wordt alleen meewarig het hoofd geschud.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Hypotheek met BKR notering

Ongelezen bericht door aert0001 »

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op 24 Okt 2007 21:27 door Belegger+
--------------------------------------------------------------------------------
Laat me toch niet lachen, wat een armoe.
B+
Dit individu zit ook alleen maar zijn/haar frustraties en onzekerheden te ventileren,

T 8) n

hupo
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 aug 2007 19:57

Re: Hypotheek met BKR notering

Ongelezen bericht door hupo »

Petje af voor je constante negatieve bijdragen 8)

skyliner
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 jul 2005 18:43

Re: Hypotheek met BKR notering

Ongelezen bericht door skyliner »

Voor als je in aanmerking zou komen voor NHG zou het wat nadeling uit kunnen pakken.
In mijn (ons) geval kregen we die toch al niet om dat we boven we een bepaald bedrag zitten.
En tja die extra kosten.........daar maak ik me niet zo druk over, over een paar jaar is het de bedoeling dat we gaan verhuizen.

Gesloten