LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dreigbrief EDR incasso

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Knowledge
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2008 10:01

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door Knowledge »

Leven we hier in Nederland of in een dictatuur?
Wie stopt de terreur van EDR?
Hoe diep kan je zinken als je mensen die gedupeerd zijn door een bank
dreigen met huisuitzetting en beslaglegging?
Hoe diep gezonken ben je als je mensen die willens en wetens zijn belazerd door een bank nu gaat bedreigen?
Bah! Dit getuigd van een ongehoorde hardheid.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door mattie »

We leven in een dictatuur,dat is mij al een aantal jaren duidelijk!!
Maar mensen toch,68.000 gedupeerden en jullie laten dit gebeuren??
Word het geen tijd om van die bank te komen en iets te ondernemen??
Ik vind het hier steeds ENGER worden!! als dit zomaar mag van de Overheid en jullie laten dit toe,wat is dan het volgende??
Er moet toch iets gebeuren nu?? of zie ik dat verkeerd??

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Mattie, ik begrijp jouw verhaal.
Helaas is het nu te laat om van de bank te komen.
Dit had destijds met ruim 100.000 gedupeerden van de grond moeten komen maar is nooit gebeurd.

Nu is het ieder voor zich, helaas maar waar!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Mattie er is al verschillende keren geprotesteerd in Den Haag.
Was jij er toen niet bij?
Agnes Kant en een ander beloofden van alles maar er is NIETS gebeurd. Ik ben blij dat ik er van af ben!!

Het wordt er niet beter op, alleen maar slechter.

Als je er toen bijgeweest was, weet je ook hoe slecht toen de opkomst was. Men liet anderen de kastanjes uit het vuur halen. Voor mij is Den Haag niet naast de deur, maar ik ben toch gegaan!!!

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door mattie »

Hallo Hiawathaatje en Janneke!
Nee ik was er niet toen in Den Haag,ik wist toen nog van niets!
Ik ben DSB gedupeerde,maar volg alles, ook van Dexia hier en op andere forums!
Ook heb ik me aangemeld bij pal,voor hulp maar ook om als er wat ondernomen word van de partij te zijn voor Dexia Woekerpolis of DSB!
Ik heb ook verschillende 2e kamerleden aangeschreven over EDR!
Als het nodig is wil ik mijn tentje wel opslaan in Den Haag,want wat ik lees over EDR maakt me woedend!!
Ook ben ik op het forum watvindnederlandervan.nl actief onder de naam Riet,daar zijn we bezig een poster actie van de grond te krijgen tegen dit kabinet,ook daar maar een paar mensen die respons geven!
Ik begrijp er echt niets van?? wat moet er nog gebeuren willen de mensen in actie komen??
Groeten Mattie

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door Piet »

wat moet er nog gebeuren willen de mensen in actie komen??
Degene die iets moeten/kunnen doen zijn m.i. in eerste instantie de mensen die slachtoffer zijn van hun verkoop door Dexia aan Varde/EDR.
Zij moeten aangeven wat hun is overkomen en wat de impact is op hun levenssituatie.
Zij kunnen hun verhaal op papier zetten en naar PAL sturen.
Zij kunnen aangeven dat zij hun verhaal wel willen vertellen aan de media.
Wij kunnen hiermee de media en de politiek bereiken.
Wij kunnen zorgen voor belangstelling door de media en de politiek.

Ben je ook slachtoffer van de koehandel tussen Dexia en die wazige Ierse maatschappij Verde Investments?
Wil je ook wel betalen maar kun je het bedrag niet betalen?
Heb je al gevraagd om en betalingsregeling maar kreeg je die niet of kwam EDR met belachelijk hoge bedragen?
Ben je gedagvaard en weet je niet wat te doen?
Wil je meehelpen om belangstelling te krijgen van de media en de politiek met jouw verhaal en de ellende en dreigementen die over jou worden uitgestort?
Kun je één of meerdere vragen met JA beantwoorden, neem dan contact met ons op.
Laat het ons weten via [email protected]

Thuis op je stoel blijven zitten en maar hopen dat het probleem zich vanzelf oplost werkt niet.
Als de rechter heeft gesproken, jou heeft veroordeeld en je kunt het niet betalen dan heeft Varde/EDR het recht om via een deurwaarder beslag te leggen op je eigendommen.
Laat het niet zover komen, mail ons.
Het gaat om jouw geld en jouw leven!

“ze”doen het niet voor je. Jij bent "ze" samen met de andere gedupeerden.
Je zult zelf het initiatief moeten nemen en samen met andere Dexia/Varde/EDR gedupeerden kunnen we een vuist maken tegen dit soort maffia-achtige praktijken.

Wacht niet tot het te laat is.

Groeten,
Piet

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door Hollander »

Agnes Kant en een ander beloofden van alles maar er is NIETS gebeurd.
Agnes wist toen ook al dat ze niets kon (en mocht) betekenen voor ons, maar zij bralt altijd mooie woorden. "Het is een grof schandaal dat dit niet goed geregeld is .... bla bla bla". Uiteindelijk heb je niks aan zulke mensen.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door svdmeer »

@Piet: Ik heb een vraag..
Gelukkig heb ik hier zelf niet mee te maken, maar ik volg de topics wel.
Ik vraag mij het volgende af: In dit topic en andere topics lees ik dat er mensen een aantal jaren geleden akkoord zijn gegaan met een regeling van Dexia. Er werd hun toegezegd dat ze in termijnen konden betalen, maar er zou dan niet meer geprocedeerd kunnen worden. Mensen zijn akkoord gegaan met de regeling omdat ze anders alles in één keer moesten betalen. Nu blijkt echter dat EDR toch de vorderingen in één keer opeist. Omdat de gedupeerden akkoord zijn gegaan met de regeling van Dexia kunnen ze niet meer procederen.

Waarom kunnen ze niet meer procederen? Als ik het goed begrijp heeft Dexia zich niet aan de belofte gehouden, dus lijkt mij die Dexia regeling nietig.

Knowledge
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2008 10:01

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door Knowledge »

Vol trots meldt EDR op haar eigen website dat men de huizen van mensen (Gezinnen) gaat veilen.
Dus complete gezinnen die op straat dreigen te worden gezet.
En daar ben je als incassobureau natuurlijk apetrots op. Dat moet met groot vertoon op de eigen website gezet worden...
:cry: :cry:

Diep, diep triest.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door cornelis »

Bericht over Eega vernietiging Dexia
In aansluiting op de uitspraak van de Hoge Raad van 28 maart 2008 berichten wij hierbij diegenen die in het verleden aanspraak hebben gemaakt op de Eega regeling voor de vernietiging van Dexia aandelen lease contracten.
Voor een rechtsgeldige vernietiging moet er sprake zijn van het feit dat:
• het contract en het eventueel daarop gevolgde Dexia Aanbod of de Duisenbergregeling, niet door de eega is getekend die de vernietiging heeft ingeroepen;
• de vernietiging binnen drie jaar na ondertekening van het contract moet zijn ingeroepen;
• voor 1 augustus 2007 een opt-out verklaring bij notaris mr. J.R.E. Kielstra moet zijn ingediend, die Dexia heeft geaccepteerd c.q. later niet ongeldig heeft verklaard.
De invorderingsmaatregelen zullen worden voortgezet en de hiermee gepaard gaande kosten zullen in rekening worden gebracht.


Staat ook op de site van EDR

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door B17 »

En zo zal het ook gaan met de grove schending van de zorgplichten,
Dexia zal hierop gewezen blijven, wegens de dubbele tongfunctie.

Intern huurkoop, extern geen huurkoop altijd ontkennen
bij verstrekking van leningen, hypotheken, is toetsing vooraf van het salaris en vermogen uitermate belangrijk, en leveren van een daverende wanprestatie zal ook menige veeg uit de gerechtelijke pan
kan veroorzaken.

zeker nu alle leasebanken al jarenlang lachwekkend omgaan met
het begrip klant centraal, afd. klantenservice, ja ja

Nu weer invorderingsmaatregelen op de meest schoftige manier

Knowledge
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2008 10:01

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door Knowledge »

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat onze rechterlijke macht
wenst mee te werken aan deze inderdaad onbeschofte manier van incasseren.
EDR gaat zich hier vreselijk mee in de vingers snijden.
Zo ga je nl. niet met mensen om.

En Dexia zal inderdaad in zeer veel zaken toegevoegd gaan worden. Die zijn er ook nog niet klaar mee. Belofte maakt immers schuld, al is
schuld in dit voorbeeld een zeer besmet woord.
.

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door B17 »

Inderdaad Knowledge, de jaren van wetteloosheid zijn hopelijk spoedig
achter ons want arrongantie van de z.g. deskundigen viert verblekend
hoogtij.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

En dan te bedenken dat dexia waarschijnlijk nooit (alle) aandelen heeft gekocht en dus misschien mensen met een niet bestaande schuld opgezadeld heeft en daar ook nog eens aan wil verdienen ook!

Het is een grof schandaal dat het O.M. nog niet begonnen is met een onderzoek terwijl daarover toch al jaren geleden aangiftes zijn gedaan.

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door B17 »

M.a.w. eerst lag Dexia op RAMKOERS, toen een DEXIA AANBOD, het had
geen donder te maken met Huurkoop en Zorgplicht is niet van toepassing, door dit overdonderend geweld nu EDR op RAMKOERS eroverheen, je kunt toch niet beter de gedupeerden over de "kling"
jagen dan dat je nu doet.

Nu nog praten over een DUITENBERG KWIJTREGELING ook op verzoek
van deze bank dwingend opgelegd, iedereen die hier mee te maken had
heeft een opblaasbare zwembad e.d. gekregen ter omkoping.

Alles moet voor de Hoge Raad, tipisch sociale gedachtengang die leasebanken moeten hun klanten toch wel haten dat zij enkel hun eigen geld terugeisen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door Piet »

En EDR dendert door, de euro tekens in de ogen voorkomt dat zij zien wat zij maatschappelijk voor schade aanrichten.
Ook al geef je aan een betalingsregeling te willen treffen , er is slechts één ding wat EDR voor ogen staat: een gerechtelijke uitspraak zodat zij eindelijk de door hun zo graag gewilde beslaglegging mogen uitvoeren en mensen het definitieve nekschot mogen geven.
Een sadistisch genoegen waar onze rechtspraak aan mee werkt.
Wat is dan nog de waarde van het Dexia Aanbod?
Tienduizenden gedupeerden hebben dit Aanbod getekend zodat zij de door voor hun onmogelijk te betalen restschuld in termijnen konden terugbetalen.
Maar…..daar ging het Dexia helemaal niet om.
Het ging Dexia om de handtekening waardoor je tevens afzag van alle juridische acties waardoor je nooit meer (met succes!) kon procederen tegen Dexia.
En de belofte om na beëindiging van het contract de restschuld in termijnen te mogen afbetalen….. ach, dat is jouw probleem want je hebt toch afgezien van alle rechten. Wij bepalen en zeggen wat je moet doen en als wij ons niet houden aan onze afspraak….je hebt toch afgezien van al je rechten, dus wat wil je nog tegen ons ondernemen!!!!

Voor EDR is het prijsschieten, zij zijn degene die de gedupeerden op het schavot brengen.
De "beul" die de rechter om een veroordeling vraagt is het volgende advocatenkantoor:
Baumgardt & Brökling Advocaten uit Spijkenisse :
http://www.baumgardtbrokling.nl/nl/diensten.htm
Zij zijn degene die de dagvaarding uitbrengen en bij de rechtszaak aanwezig te zijn om te zorgen dat de gedupeerden worden veroordeeld.

Ben je 80 jaar en moet je 10.000 euro betalen aan Varde….er worden nog mensen gevraagd om de daklozenkrant te verkopen en onder de brug te slapen….
Ben je 90 jaar en heb je een hoge restschuld, je zal betalen tot je laatste cent en adem… elke vorm van menselijkheid is EDR vreemd.
Geld kan mensen tot monsters maken en vele aandelenlease gedupeerden tot slachtoffer maken van deze maffia-achtige praktijken door EDR / Varde en hun advocaten :
mr. G.J. Schras, mr. R.J. Baumgardt, mr. J.C. Brökling en mr. W.Th. van Dijk, .
Het is maar dat je weet wiens slachtoffer je bent.
Wil je proberen de schade te beperken of heb je andere vragen over de brieven die je van EDR/Varde hebt gekregen, mail naar [email protected]

Groeten,
Piet

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door Piet »

Ook in de vakantie tijd gaat de Ierse organisatie Varde Investments door met hun terreur beleid tegen de vele Dexia gedupeerden en blijft doorgaan met het dagvaarden van zo goed als hulpeloze gedupeerden.
De media heeft gelukkig belangstelling voor deze praktijken na onze berichtgeving hierover.
In vele kranten hebben berichten gestaan over de praktijken van Varde en EDR incasso.

PAL heeft diverse TV programma’s benaderd om aandacht te willen besteden aan deze problemen voor duizenden gedupeerden. Hier is door diverse programma’s positief op gereageerd.
Dit kan echter alleen maar als gedupeerden hun verhaal willen vertellen in deze programma’s .
Niets doen betekent verliezen en betalen tot de laatste cent.
Willen we aandacht krijgen voor de problemen met Dexia en Varde (EDR) dan moeten we zelf wat doen, n.l. het drama wat ons is overkomen vertellen via de media.

Wil je jouw verhaal vertellen in een TV programma, laat het weten via [email protected]
Alleen dan heb je een kans voor een betere regeling en steun en begrip.
Nogmaals, niets doen is altijd verliezen.
Laat het niet aan een ander over, die is er niet. De keuze ligt bij jou.
Wil je meer weten, stuur een e-mail en wij willen jou graag informeren, begeleiden en steunen hierin.

Alleen jij kan er voor zorgen dat jouw en ons probleem bekend wordt in Nederland en dat er iets aan gedaan kan worden, b.v. politieke druk.

Groeten,
Piet

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door PP »

Waarom zou ik toch telkens bij het bezoeken van de Tros Radar website en dan na het kiezen van forum en aandelenlease meteen bij het zien van de naam Piet deze aanklikken?
Niet zo moelijk dunkt me!
Het boegbeeld van aandelenlease verzet is hier bezig en hoe!
Alleen maar nuttige postings op dit forum waarvoor mijn welgemeende complimenten!

Groetjes,

PP

smeeh
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2007 15:45

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door smeeh »

PP,

ik ondersteun volledig wat je over Piet schrijft.

Standbeeld voor Boegbeeld Piet.

:lol:

Henk

nelgroeneveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2006 12:15

Re: Dreigbrief EDR incasso

Ongelezen bericht door nelgroeneveld »

Ik heb het vanmorgen nog met mijn direkteur over Piet gehad. Hij heeft namelijk ook zijn inleg teruggekregen, en als we Piet niet hadden gehad dan waren we echt nergens geweest. Hij is iemand die door blijft vechten, en is heel belangrijk voor heel veel mensen waar het nog niet voor over is. Zelf heb ik al die jaren heel veel moed geput uit zijn berichten. Volgende week vrijdag moet ik voorkomen in Amsterdam.
Ben geen eega leaser dus ben heel benieuwd.

Gesloten