LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afscheid Oom Dagobert

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Dexia gaat in beroep tegen het categoriemodel, kondigt bestuursvoorzitter Ben Knüppe van Dexia aan. 'Wij accepteren dat niet', zegt Knüppe. 'Wij vinden dat Duisenberg een redelijke regeling is en dat is onderstreept door het Hof in Amsterdam.' Hij bestrijdt bovendien dat veel mensen beter af zijn.
Bij de Duisenbergregeling heb ik van Dexia een kwijtscheling van 2/3 van de restschuld aangeboden gekregen. De inleg kwam helemaal voor mijn rekening.

Na de sluitingsdatum van de Duisenbergregeling kwam Dexia nog een keer met een hetzelfde aanbod maar verhoogd met een advocatenvergoeding van € 5000

Een aantal jaren daarvoor kwam ik voor de coulanceregeling in aanmerking:
- spaargeld inleveren
- 3 jaar op het minimum, de rest van het inkomen zou naar DExia gaan
- Dexia machtigen tot inzage banksaldi
- afzien van verder procederen
- na 3 jaar kwijtschelding restant van de restschuld.
- bij financiele meevallers kon Dexia tot aan de dood aanspraak maken
op het kwijtgescholdene.

Om een hoorzitting en rechterlijke uitspraak te voorkomen heeft Dexia in januari een snel een persoonlijke schikking aangeboden:
- kwijtschelding van de gehele restschuld
- een uitkering van ongeveer 10% van de totale schade.
- geen wettelijke rente

En nu, via Leaseleed/Beursklacht het vonnis na een hoorzitting (nr 42):
- kwijtschelding van de complete restschuld
- geplaatst in categorie 1 vanwege de hoge inkomsten-
maandtermijnverhouding ondanks opleiding, inkomen en vermogen.
- toekenning wettelijke rente vanaf de betaaldata.
De wettelijke rente moet nog berekend worden maar grofweg komt het
er op neer dat alles bij elkaar opgeteld de blijvende totale netto schade gereduceerd is tot ongeveer 10% (na betaling LL tot 15%).
Hierbij zijn de kosten van de 2de hypotheek, die niet vergoed zijn, ook ingecalculeerd.
Het vonnis kost Dexia omgerekend bijna precies 100x mijn netto maandinkomen en dat doet mij deugd!!!!!

Als Dexia na het ontstaan van de restschuld wat toegeeflijker was geweest had ik met veel minder genoegen genomen en had het haar heel veel geld kunnen besparen.
Met bovenstaande voorgeschiedenis voor ogen is Dexia wat mij betreft (niet voor de mensen die D. geaccepteerd hebben) dus goed stom bezig geweest en is zij de grote verliezer geworden.
Geen wonder dat zij WCAM wilde verplichten voor iedereen!!!!!
Wat mij in het vonnis o.a opviel was dat de rechter het Dexia ook kwalijk nam dat zij na de vooruitbetaalde 5 jaar doorgegaan was met het innen van de extra maandtermijnen terwijl de Beurs amper steeg en er slechts 25% van mijn maandelijkse netto inkomen overbleef, totaal geen zorgplicht (tip).

Ik besef dat de rechter voor mij wat de catogorie-indeling betreft een uitzondering heeft gemaakt en ben daar dan ook heel blij mee.
Toch hebben de afgelopen 10 jaar behoorlijke sporen nagelaten.
Het begon met het wel of niet door de 2de kamer aannemen van de nieuwe belastingwet 2000. Gelijktijdig de opkomende recessie vanuit Azie.
10 jaar in onzekerheid over wat doet de Aex, wat gaat er met je huis gebeuren, hoe ziet je pensioen er financieel straks uit enz.
Iedereen hier weet hoe het is om een dreigbrief van Dexia in de brievenbus aan te treffen.
Om nog maar niet te spreken over de extra kosten op de rekeningen van de incassoburo's.
Ik herinner me ook de steeds teleurstellende antwoorden van Zalm na vragen van enkele kamerleden.
En dan al het wachten door de vertragingen.
Het steeds opnieuw stilleggen gaf hoop maar telkens gevolgd door een teleurstelling.
Ik denk hierbij aan de commissie Oosting, inzet Duisenberg, verplichting Wcam, aanvraag Opt-out en onderzoek AFM over de aankoop aandelen.
Maar het heeft Dexia wat mij betreft niet geholpen, over een paar weken moet het geld gestort zijn en dan is het Leasedrama echt voorbij.

Voordat ik besluit wil ik de Tros en alle mensen die hier aanwezig waren bedanken. Dit forum is mij tot grote steun geweest.
Niet alleen de nuttige informatie maar ook de wetenschap dat je niet de enige was gaf veel steun.
En met de mogelijkheid dit forum als uitlaatklep te gebruiken ben ik er bij een dip telkens weer snel bovenop gekomen.
Zonder dit forum zou ik alles heel anders beleefd hebben.
Daarom nogmaals allen dank.
Verder wens ik iedereen die nog bezig is met procederen alle succes toe.
Niet iedereen zal er zo goed vanaf komen als ik maar ik wens iedereen binnen het mogelijke het meest haalbare toe.
In de toekomst misschien nog een enkele reactie van mij om af te kicken, het was mij altijd een genoegen hier aanwezig te zijn, maar in principe is het hoofdstuk Dexia (als zij niet in hoger beroep gaat) nu voor mij afgesloten en is dit dus mijn laatste bericht.

gegroet allen,
Oom Dagobert.

F J Goetheer
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2003 13:02

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door F J Goetheer »

:D Van Harte GEFELICITEERD Oom Dagobert.

Gelukkig is er voor u aan deze jarenlange periode van onzekerheid een eind gekomen.
Ik wens u een heel voorspoedige toekomst en dat u nu ook leuke dingen kan gaan doen zonder Dexia op de achtergrond.
Het is inderdaad zo dat dit forum ons uitstekend heeft geholpen om informatie op te doen en beslissingen te nemen.
Voor ons is het nog even wachten maar ik denk dat het binnen enkele weken toch ook wel behandeld zal worden.
Het was fijn om u opbeurende en soms wat minder opbeurende berichten hier te volgen.
Het gaf een enorme steun Bedankt.
Veel succes en geluk verder en misschien horen we elkaar nog eens.
Groetjes Frans en Ria

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door peewee »

O.D.

Gefeliciteerd met dit vonnis. Toch een tip. je kunt pas echt opgelucht ademhalen en je leven weer herpakken nadat:
1) de schade door Dexia financieel conform het vonnis is afgewikkeld;
2) de termijn van 3 maanden waarbinnen Dexia hoger beroep kan instellen is verstreken zonder dat Dexia hiertoe is overgegaan.

succes verder !

peewee

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door B17 »

Oom Dagobert van harte gegund deze overwinning op een bank, die
nooit een poot wilde uitsteken naar de gedupeerden, maar enkel aan
zichzelf dacht.

Wat een onvoorstelbaar beleid voeren die gasten toch.

B17

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Janny »

Oom Dagobert,

Een woord ten afscheid!. Heb genoten van je heldere weergave van zaken. Genoten is misschien een raar woord, maar soms doen woorden pijn, soms helen. Jouw woorden waren duidelijk en overzichtelijk, Daarvoor mijn welgemeende dank.

Ik wens je herstel toe van geslagen wonden. en kracht om opnieuw de financiele wereld te bekijken.
Gefeliciteerd met je overwinning het ga je goed. Janny

amersvoort
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:53

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door amersvoort »

Beste oom Dagobert

Denk dat ik u namens vele mededupeerden kan bedanken voor uw
heldere en analytische bijdragen op dit forum.
Geniet van het leven en het behaalde resultaat.De groeten aan Katrien.


T.a.v. Dexia: Een grotere gewetenloze bank bestaat er niet.

Het ga je goed. :

Amersvoort :wink:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste O.D.

Top,
jammer dat je de gevoelens over Dexia niet weg kunt wassen, dat zal moeten slijten, deze uitspraak zal je daarbij helpen

T :lol: n

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Okerene »

VAN HARTE GEFELICITEERD OD!

We delen mee in de vreugde die deze klinkende overwinning op Dexia c.s. geeft. Ook ik weet wat het inhoudt om jarenlang door hen geknecht te zijn geweest. Wat zul jij je opgelucht voelen. Voor zulk soort overwinningen doe ik het voor. Juist die uitzichtloze situaties hebben mij geholpen vol te houden en om anderen behulpzaam te zijn. Dat valt niet altijd mee. Dit jaar wordt gelukkig geoogst waarvoor we ons hebben ingespannen. Wat ben ik blij dat je hebt kunnen volhouden en hebt doogezet tot het gaatje. Een oppepper voor vele anderen. Proficiat.

Met vriendelijke groet,

Okerene

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door pewi »

Proficiat met deze welverdiende overwinning en bedankt voor uw jarenlange bijdragen en belangrijke mededelingen op dit Forum. U kunt nu met recht zeggen dat u oom Dagobert bent.

Een opsteker voor velen om vooral door te strijden tegen deze oplichters.

Vrgr Pewi

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Brabander »

OD

Op de eerste plaats proficiat. Maar de Dexia ratten geven waarschijnlijk nog niet op (hoger beroep ??)

Nog effe niet verdwijnen hier.
Hoe komt dat jij zo een hoge vergoeding krijgt na al het pessimisme dat je hier op het forum toonde.

Kun je anderen nog tips geven voor mogelijk de komende hoorzittingen. In de Spaarleasegroepen zitten veel gedupeerden met torenhoge schulden en lasten.

Graag nog een reactie.

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Math »

Oom Dagobert, ik heb ook mijn vonnis binnen op 6/2/08 zoals je kunt lezen op uitspraken. Ook ik moet drie maanden wachten op hoger beroep misschien. Zouden ze nog in hoger beroep gaan na de uitspraak Hoge Raad? Wanneer komt dat arrest uit? Misschien betalen ze wel eerder. Peewee heeft gelijk eerst hebben en dan juichen. En Brabander als individuel procedeert heb je geen last van hoorzittingen, tenminste dat heb ik tot nu toe nog niet vernomen van iemand

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Captain-America »

Waarde Oom Dagobert,

Na al die tijd,
met al die strijd.
Is er een tijd gekomen van rust, en hopelijk genieten,
dat Dexia een eventueel hoger beroep mag laten schieten.

Het ga u en uwen goed, waarde medestrijder.
Wie weet ooit, in here, of zoals tijdens een van de voormalige bijeenkomsten, tot ziens.

Captain-America

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door PP »

Waarde Oom Dagobert,

Allereerst van harte gefeliciteerd met dit resultaat! En bedankt voor alle bijdrage op dit forum! Praktisch gezien hoop ik geen bericht van U meer te hoeven lezen als U begrijpt wat ik bedoel en U zodoende kunt genieten van een welverdiende rust.
Moge het U goed gaan en geniet er van!

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Pieter »

OD,

Van Harte gefeliciteerd met de overwinning op Dexia. Het is je gegund.
Mijn inziens een pluim waard voor Leaseleed, Dirkzwager en Beursklacht (als gemachtigde)zowel voor de spaarleasegroepen dan wel de schikkingen in de depot groepen, nu zelfs in onderhavige situatie categorie 1 wordt toegekend.


Deze positieve uitspraken snoeren hopelijk de kwade tongen (ik zal geen namen noemen) die Leaseleed en/of Beursklacht in het verleden hebben afgekraakt.
Sterker nog, nu blijkt dat Leaseleed (waaronder Dirkzwager) en Beursklacht dermate goede resultaten behalen, zowel in schikkingen als dan in door procederen, menig gedupeerde zich gepiepeld kunnen voelen nu zij door de boze tongen indirect afgeraden werden door het demoniseren, om zich te melden bij deze relatief betaalbare procedure vormen welke vaak duizenden euro's scheelt aan proceskosten.
Gelukkig heeft Vereniging Payback van begin af aan de meerwaarden van Leaseleed, waaronder Dirkzwager, en Beursklacht op juiste waarde ingeschat ondanks de negatieve tendens en volksmennerij van de boze tongen. Met alle genoemde partijen heeft de vereniging nauwe samenwerking welke ten dele hebben bij gedragen aan het huidige resultaat.

Voor de goede orde nog even dit voor belanghebbende. Leaseleed heeft de inschrijving gesloten. Bij Beursklacht kan men zich nog steeds aanmelden. Leden van Payback ontvangen hierbij korting op het inschrijfgeld.


Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Laatst gewijzigd door Pieter op 23 feb 2008 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.

coño
Berichten: 140
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:26

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door coño »

de kwade tongen
Deze kwade tongen hebben tegenwoordig een eigen forum.

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Julika »

gefeliciteerd

Oom Dagobert met de overwinning.
Ik weet helemaal blij zijn lukt op dit moment nog niet.
De wonden zijn te deep maar de tijd heelt alle wonden

Ik heb een brief van het BKR via de Fortis bank voor me liggen.
Wat een opluchting. Dexia komt met geen woord voor.
Net een spook !!
Toch moet ik vaak denken hoeveel jaren -
precies sinds 2001 zat ik met dit diepzittende probleem opgezadeld.
Ik dank mijn zoon, die mij op een PC - cursis
voor senioren gestuurd heeft ...
Piet en jullie uiterraad hartelijk bedankt.
Het is niet gelogen door jullie wist ik aan het begin
nog meer van af wat tegen Dexia te doen valt
als ieder ander advocaat.
Dank ook aan Sara Etty, die ons vroeger zo professioneel geholpen heeft.
Op het forum blijf ik om voor mijn vriendin beter up-to-date te zijn
groetjes Julika

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door henkgeluk »

oom dagobert, van harte gefeliciteerd! met u gewonnen rechtzaak.,

ik heb piet pas nog gesproken ,dat we met zoveel mogelijk na afsluiten "dexia affaire "elkaar nog eens allemaal ergens in nederland ontmoeten om te evalueren.

ik denk dat velen van ons bijkans rechtsgeleerde zijn geworden op deze materie nl "hoe zo lang mogelijk geld in de pocket houden,met name door Dexia "

het is nl helemaal niet aan de orde geweest(ik zie zijn zogenaamd ernstig gezicht nog(ben knuppe) toen uitspraak rechter samenverbindend verklaren (wcam) wat een farizeër!! tot uitspraak kwam!!

het is namelijk niet aan de orde geweest om eerlijk open vizier te strijden,nee alleen geld telde en hoe dat maakte niet uit!
we weten allen inmiddels wie daar de dupe van is geweest,en nog is. het jammere is dat ik jaren geleden al opperde om gezamenlijk ,via inbreng van een bepaald bedrag ,een groot advocaten kantoor in te huren! misschien hadden we spigthof wel kunnen inhuren!!

nu is alles verwaterd en verdeeld,met voor dexia soms goede afloop ,bij idem rechtzaak als bij ander advocaten kantoor~~

mijn zienswijze had een hoop problemen minder gekost!
maar ja je kunt niet in de toekomst kijken,maar goed ook.
anyway ik hoop dat onze zaak (6de keer uitgesteld) nu ook positief zal aflopen?

allen verder veel succes gewenst,en hoop elkaar nog eens te zien en dan met een feestje op de goed afloop!!

groeten

henk geluk

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Elias »

OD,

Van harte gefeliciteerd en bedankt voor je info !

appeltjeeitje
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2005 00:11

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door appeltjeeitje »

Beste Oom. Gefeliciteerd met je overwinning. 10 jaar heeft de Dexia treurnis je leven beinvloed ! Vanaf NU weer verder van het leven gaan genieten en proberen die zooi te vergeten. Nog bedankt voor je verhelderende stukjes met commentaar en opbeurende woorden. Het ga je goed !!! Verder nog hopen dat andere gedupeerden er in de loop v/d tijd ook nog genadig vanaf komen. Gr en tot ziens - Appeltjeeitje

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door B17 »

De vonnissen vliegen de rechtbank uit, de dagen dat D. de regie had
om alles af te dwingen en zich iedreen te laten afzien van rechten is over and over again.

Het resultaat van het niet willen kijken naar de gedupeerden begint nu
het betekenis te krijgen dat zonder pardon de lease-contracten op alle
mogerliijke manieren worden vernietigd.

het wanbeleid t.a.v. het eegaverweer, om liefst zoveel mogelijk gezinnen te ontwrichten begint zich ook beter af te tekenen.

Die hele en/of smoes is een truc van D. Er behoort een tweede handtekening onder te staan en dat wist men al jasrenlang.

Zij hebben alle soorten van boter (Ossenwit) op hun hoofd
b17

Gesloten