LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zijn jullie ervaringen met Jurofoon inzake leaseproces?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
mbenjamins1980
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2008 21:50

Wat zijn jullie ervaringen met Jurofoon inzake leaseproces?

Ongelezen bericht door mbenjamins1980 »

Hallo,

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met Jurofoon inzake het begeleiden van een juridische procedure tegen Dexia i.v.m. schadevergoeding a.g.v. het afsluiten van lease-overeenkomst.

Mijn mening is dat de informatievoorziening minimaal is. En dat er inhoudelijk/persoonlijk op een zaak, telefonisch, via brief of email totaal niet op wordt gereageerd.

Heeft iemand de zelfde ervaringen of andere ervaringen met Jurofoon??

Gr. M.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Jurofoon inzake leaseproces?

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Ik heb ze een tijdje geleden eens gebeld omdat ook Leaseproces de kantjes er vanaf loopt (al maanden niets meer van hen gehoord), maar toen gaven ze aan dat het weinig zinvol zou zijn om naar hen over te stappen.

Ook zij zijn afhankelijk van de Rechtbank Amsterdam.

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Jurofoon inzake leaseproces?

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

De rechtbank bepaald natuurlijk de snelheid waarmee ze de zaken behandelen. Dat dit niet vlug genoeg gaat naar onze zin, en misschien ook de jouwe, valt niet Leaseproces aan te rekenen.

Jouw opmerking dat Leaseproces de kantjes eraf loopt is onjuist en ik krijg wel regelmatig post en mail van ze.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Jurofoon inzake leaseproces?

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Nou, ik heb mij 3 jaar geleden aangemeld bij Leaseproces. Toen is de afspraak gemaakt dat zij voor mij een gerechtelijke procedure tegen Dexia zouden opstarten en toen heb ik daar (dat werd geëist) direct CONTANT voor betaald.

Nu, 3 jaar later, hebben zij NOG GEEN ZAK voor mij gedaan. Af en toe kreeg ik een briefje met het verhaal dat ze zogenaamd weer informatie nodig hadden maar Dexia dagvaarden ho maar. En voordat dit punt wordt aangevallen: telkens stuurde ik de formulieren keurig terug.

Maar wat bleek? Vervolgens konden deze formulieren niet worden verwerkt. Ineens hadden ze teveel klanten!

Laten we één ding heel duidelijk voorop stellen. De snelheid waarmee de rechtbank te werk gaat heeft hier HELEMAAL NIETS mee te maken! Leaseproces WIL GEWOON NIET MEER RECHTSZAKEN bij de rechtbank aanbrengen omdat dat naar haar mening "geen zin" heeft.

Dit noem ik dus DE KANTJES ER VANAF LOPEN. Dat jij dit accepteert is jouw goed recht, net zoals het mijn goed recht is om mij hierover te beklagen.

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Jurofoon inzake leaseproces?

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

In feite zeg je dat Leaseproces van haar klanten een selectie heeft gemaakt verdeeld tussen ´goede kans van slagen´ of ´niet de moeite waard´ cru geformuleerd

En jij valt klaarblijkelijk onder de laatste categorie mocht dat zo zijn

Dat zou een schandaal opleveren waar ze niet op zitten te wachten mocht dit bekend zijn of worden

hoop zelf ook niet dat dit zo is

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Jurofoon inzake leaseproces?

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Nou, dat weet ik niet. Maar ik vermoed zelf dat de eerste 2000 klanten van Leaseproces (die zich hebben aangemeld voor 2006) gewoon geluk hebben gehad, voor hun is reeds een procedure opgestart. De rest heeft dikke pech want moet wachten tot het Leaseproces zo uit komt om meer zaken aan te brengen.

Nogmaals: de opstopping ligt op dit moment helemaal niet bij de rechtbank Amsterdam, maar bij Leaseproces. De rechtbank kan pas zaken in behandeling nemen / meer rechters aanstellen als Leaseproces deze bij de rechtbank heeft aangebracht.

Verder irriteer ik mij enorm aan de SUPEROPTIMISTISCHE TOON van Leaseproces. Zij doen constant voorkomen alsof deze hele affaire binnen een paar maanden kan worden afgehandeld.

Het tegendeel is natuurlijk waar.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Jurofoon inzake leaseproces?

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Met "vrienden" als JeroenEUR heb je geen vijanden meer nodig.

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Jurofoon inzake leaseproces?

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Wat voor bijkomend belang heeft Leaseproces om het allemaal lang te laten duren want ze willen toch ook cashen en afsluiten. In die zin zijn ze van hetzelfde vlees als Dexia.

Ook denk ik niet dat het zo werkt Jeroen zoals jij voorstelt. Een commerciele instantie maakt niet uit of het hof rechters aanneemt, zaken versnelt of wat dan ook. Je trekt ook niet zomaar een blik rechters open

Ja, ze zijn wel erg optimistisch en of dat helemaal onterecht is weet ik eigenlijk niet. Veel uitspraken pakken goed uit voor gedupeerde en men wil ook geen onrust veroorzaken onder hun klanten.

Dit is wel een zaak die nog even door zal lopen dus binnen een paar maanden Dexiafree zijn zal geen sprake zijn.

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Jurofoon inzake leaseproces?

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

Met "vrienden" als JeroenEUR heb je geen vijanden meer nodig.
Procesvoerder alias impact alias bernts alias albert de stalker alias ihvj etc,
ga lekker terug in je hol je hebt je buit binnen en spui je gal op het forum van de paljassen :lol: en ga ook nog een paar stickers plakken op de eeneuromunten hahahaha ik heb er never nooit iets van gezien :lol:

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Jurofoon inzake leaseproces?

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

lekker belangrijk

Ik zie liever goede uitspraken dan stickers :wink:

coño
Berichten: 140
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:26

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Jurofoon inzake leaseproces?

Ongelezen bericht door coño »

Procesvoerder


Geplaatst op 09 Mrt 2008 10:06 door Procesvoerder
Met "vrienden" als JeroenEUR heb je geen vijanden meer nodig.
Ben jij niet goed bij je hoofd of zo? Je moet eens wat respect voor mensen hebben, procesvoerder.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Jurofoon inzake leaseproces?

Ongelezen bericht door Radar »

Geachte forumgebruikers,

Er wordt op dit onderwerp teveel offtopic gereageerd. Wij willen jullie verzoeken om je aan de gedragsregels van het forum te houden (Bezoekers zullen elkaar en anderen respecteren) en over het onderwerp te discussiëren in plaats van het bespotten van elkaar.

Met vriendelijke groet,

TROS Radar redactie internet

mbenjamins1980
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2008 21:50

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Jurofoon inzake leaseproces?

Ongelezen bericht door mbenjamins1980 »

Hallo,

Inmiddels zijn we een jaar verder. Ik begrijp dat er meer personen zijn die bij Lease proces zijn aangemeld dan bij Jurofoon.

Zijn er inmiddels al personen die wel ervaring hebben met Jurofoon?

Gr. M.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Jurofoon inzake leaseproces?

Ongelezen bericht door aert0001 »

klik aan: zoeken, daarna jurofoon invullen bij trefwoord,

Ton

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Jurofoon inzake leaseproces?

Ongelezen bericht door peewee »

Jurofoon is toch gewoon een doorverwijsloket naar bij Jurofoon aangesloten advocaten(kantoren).

Via die bij Jurofoon aangesloten advocaten zullen er best rechtszaken zijn gevoerd en gewonnen. Aandelenleasezaken zijn immers een soort standaardprocedures geworden die via een vast stramien worden afgedaan door rechtbanken.

De mogelijke reden dat veel organisaties (Leaseproces) en advocaten op dit moment mogelijk een soort ''pas op de plaats maken'' is dat er binnenkort eerst over enkele belangrijke rechtsvragen geoordeeld moet worden door de Hoge Raad. Door enkele recente vonnissen van het Gerechtshof Amsterdam (waaruit leasebanken weer een beetje meer hoop zijn gaan putten) lopen gedupeerden immers momenteel het risico dat Dexia of een andere betrokken leasebank in hoger beroep gaat (met allle meerkosten van dien !)

Een van die rechtsvragen betreft onder andere de vraag of de verloren gegane INLEG tot de schade behoort. Ook over de omvang van de zorgplicht heeft het Gerechtshof een afwijkend oordeel dan dat van rechtbanken en de Hoge Raad. Het lijkt mij dat het Gerechtshof Amsterdam al een tijdje bezig is te proberen aandelenleasegedupeerden de pas af te snijden om zo het aantal toekomstige, nog te voeren aandelenleaserechtszaken in te dammen.

De Raadsheren bij het Hof Amsterdam hebben in de Wet Cam procedure over de Duisenberg regeling ontdekt dat zij dit in hun macht hebben. Hup.... even het recht wat bijbuigen en weer tienduizenden gedupeerden laten zich buiten spel zetten.

uurtjefactuurtje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2008 09:09

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Jurofoon inzake leaseproces?

Ongelezen bericht door uurtjefactuurtje »

Hallo,

Ik heb ook wel de nodige ervaringen met Jurofoon. Ik dacht even dat ik de enige was, maar gelukkig er zijn er meer. Kennelijk hebben we allebei wel een mening over de huidige gang van zaken, anders zaten we niet op deze site ;-) .

Is er ergens een poll waarbij we het aantal aanmeldingen van zaken via Jurofoon en Leaseproces naast elkaar worden gezet?

Grappig is wel dat ik iemand ken die bij LP zit.

.. het duurt maar en het duurt maar ..

Gesloten