LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LEASEPROCES

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
TOPTC
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mar 2008 16:38

LEASEPROCES

Ongelezen bericht door TOPTC »

Nog niks ontvangen van de belastingdienst en van leaseproces heb ik ook nog steeds niets vernomen.

Wij hebben de belastingdienst bereid gevonden om deze gegevens in een standaard formaat aan te leveren, zodat deze door ons automatisch verwerkt kunnen worden.
Hierdoor kan uw zaak sneller afgewikkeld worden.

Voor het geval u dat nog niet gedaan hebt, dient u via de knop "sofinummer" (rechtsboven in de menubalk van deze pagina) uw gegevens in te vullen. U ontvangt dan de gegevens van de belastingdienst in de vorm van een brief. De belastingdienst streeft ernaar om deze brieven vóór 1 maart 2008 te versturen. U dient deze brief dan door te sturen naar Leaseproces, Postbus 20595, 1001 NN Amsterdam. U dient de brief niet per fax of email te versturen, omdat deze dan niet door ons systeem verwerkt kan worden.


jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: LEASEPROCES

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Haha, 1 maart! Ja, dat mochten ze willen. Leaseproces maakt kennis met de Belastingdienst.

Hier nog een lekker optimistische, maar volstrekt onrealistische, uitspraak van onze vrienden van Leaseproces:
Het verzoek van Dommerholt Advocaten, Leaseproces, de Vereniging Consument & Geldzaken en de Stichting Platform Aandelenlease is toegewezen. Dit is goed nieuws! De Procureur Generaal gaat nu de geschilpunten inventariseren, waarna hij kan bepalen welke rechtsvragen geschikt zijn om aan de Hoge Raad voor te leggen. Hij hoopt daarmee eind januari/begin februari klaar te zijn. Daarna zal de Hoge Raad naar verwachting binnen enkele maanden uitspraak kunnen doen.
Nou, het is alweer begin maart. En nog steeds is de PG er niet mee klaar!

En laat ik mij dan ook maar aan een voorspelling vragen: die paar maanden waarover Leaseproces rept zullen eerder een paar jaren worden!!

LEUGENAARS!

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: LEASEPROCES

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Wie is nu hier de leugenaar?

De Advocaat Generaal heeft toch allang het bedoelde advies aan de Hoge Raad uitgebracht? Na te lezen bij o.a.: www.rechtspraak.nl (LJN: BC2837, CPG CO7 / 155HR) en bij "uitspraken" (HR) op www.platformaandelenlease.nl .

Maar misschien is het orakel van dit forum JeroenEUR wel veel beter geïnformeerd dan alle andere bronnen gezamenlijk?

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: LEASEPROCES

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Ja klopt.
De PG heeft zijn huiswerk gedaan en het ligt nu bij de Hoge Raad om behandeld te worden.

Dat dit weer even gaat duren ligt natuurlijk ook aan Leaseproces :wink:

Hou zaken scherp in de gaten en laat het over je heen komen totdat het zover is dat JIJ aan de beurt ben. Heb je de puf niet, of duurt het veel te lang zou ik voor eigen gezondheid gaan schikken.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: LEASEPROCES

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Procesvoerder, je hebt geen flauw idee waarover je onzin uitkraamt. Ik had het over de PG, niet over de AG. Het gaat hier om de cassatie in het belang der wet en helemaal niet over het cassatieberoep in eegalease zaken.

Dus kruip terug in je hol.

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: LEASEPROCES

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

Geweldig, eindelijk komt de ware aard van Leaseproces boven de grond. En uiteindelijk zal ook de ware aard van de PAL-sekte duidelijk worden.
dus procesvoerder alias impact alias bernseman kruip gewoon terug in je hol en ga genieten van je terugbetaalde betalingen dat bevordert de rust op dit forum :lol:
Mede dankzij jouw ongefundeerde kritiek en van de overige paljassen op dit forum heeft het consumentenprogramma TROS Radar inmiddels al vele consumenten verloren aan andere soortgelijke programma´s. :lol:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: LEASEPROCES

Ongelezen bericht door aert0001 »

Dus kruip terug in je hol
.

extreem lenig iemand?

T :wink: n

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: LEASEPROCES

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Hey Dekzeil
Mocht je weer ff los uit de speciaal voor jouw ingerichte TBS kliniek?

coño
Berichten: 140
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:26

Re: LEASEPROCES

Ongelezen bericht door coño »

jeroenEUR


Geplaatst op 09 Mrt 2008 12:14 door jeroenEUR
Procesvoerder, je hebt geen flauw idee waarover je onzin uitkraamt. Ik had het over de PG, niet over de AG. Het gaat hier om de cassatie in het belang der wet en helemaal niet over het cassatieberoep in eegalease zaken.

Dus kruip terug in je hol.
Dat wil procesvoerder wel. Daar zat hij net op te wachten.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: LEASEPROCES

Ongelezen bericht door Radar »

Geachte forumgebruikers,

Er wordt op dit onderwerp teveel offtopic gereageerd. Wij willen jullie verzoeken om je aan de gedragsregels van het forum te houden (Bezoekers zullen elkaar en anderen respecteren) en over het onderwerp te discussiëren in plaats van het bespotten van elkaar.

Met vriendelijke groet,

TROS Radar redactie internet

coño
Berichten: 140
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:26

Re: LEASEPROCES

Ongelezen bericht door coño »

Geachte redactie,

Misschien dat een ban van procesvoerder dit probleem op kan lossen.

gerrit03
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:47

Re: LEASEPROCES

Ongelezen bericht door gerrit03 »

[b
Vandaag maar eens gebeld met het leaseproces om te vragen hoe onze zaak er nu voor staat en of er als schot in zit.
We kregen te horen dat we rekening moeten houden met drie tot twaalf maanden....dat schiet zo niet op...

][/b]

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: LEASEPROCES

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Valt nog mee gezien al die jaren dat we al bezig zijn.
Heb er koffie met gebak voor over om binnen 12 maanden van Dexia af te zijn.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: LEASEPROCES

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

2008 gaat het 'm niet meer worden, dat weet ik met nog een dikke 9 maanden te gaan nu al voor 99% zeker.

2009 zou kunnen, maar dan moet er dit jaar ook eindelijk eens wat gebeuren en de huidige stand van zaken m.b.t. Leaseproces is weinig hoopgevend. Ze beloven veel maar doen niets.

Ik houd het vooralsnog op 2010.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: LEASEPROCES

Ongelezen bericht door peewee »

JeroenEUR

2010 ? Lijkt me rijkelijk optimistisch. Met de trage doorloop gang van zaken bij het Dexia Team van de Rechtbank Amsterdam, zou ik maar rekenen op na 2012. Nog circa 20.000 zaken te gaan en 10 uitspraken per week. Tja dat schiet niet op. Toch maar vast het artikel 6 van het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens uit het vet gehaald.

Dit artikel luidt:

'''Bij het vaststellen van zijn burgerlijke rechten en verplichtingen of bij het bepalen van de gegrondheid van een tegen hem ingestelde strafvordering, heeft een ieder recht op een eerlijke en openbare behandeling van zijn zaak, BINNEN EEN REDELIJKE TERMIJN, door een onafhankelijke en onpartijdige rechterlijke instantie welke bij de wet is ingesteld (...)''


Een bijkomende vraag -afgezien van het met voeten treden van de genoemde REDELIJKE TERMIJN- is of het (a.g.v. het categoriemodel) moeten overleggen van financiele gegevens van vele jaren terug (langer dan de 7-jaar bewaartermijn die voor bedrijven geldt) niet ook twijfel oproept over het belangeloze karakter van de Rechtbank.

Een gedupeerde moet zich vaak in allerlei bochten wringen om deze gegevens (soms bijna 10 jaar na dato) nog boven water te krijgen. Toch ook een soort (uiterst laakbaar) ontmoedigingsbeleid bij de Rechtbank ??????


Ik ben het met je eens dat Leaseproces er mogelijk geen rekening mee heeft gehouden dat er daadwerkelijk in circa 20.000 zaken geprocedeerd zou/zal moeten worden. Maar hoopte Leaseproces op een schikking (uiteraard een veel betere dan de Duisenberg-schikking). Als Dexia echter de hakken in de grond houdt, komt zo'n betere schikking er niet en zal Leaseproces echt aan de bak moeten. De enige oplossing-afgezien van het aanstellen van méér rechters- is dan het stroomlijnen van rechtszaken door:
-categoriemodel volledig reviseren (beter nog: afschaffen en omkeringsregel bewijslast toepassen !)
- alleen dagvaarding en conclusie van antwoord toestaan (daarna vonnis)

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: LEASEPROCES

Ongelezen bericht door peewee »

In aanvulling op mijn vorige bijdrage nog de volgende uitsmijter:

De aandelenlease-affaire legt alle zwakheden van het Nederlandse rechtsbestel bloot.

De eerste echte massaclaim in de Nederlandse rechtsgeschiedenis en zaken lopen direct hopeloos vast.

Dat wordt nog wat moois als straks ook de woekerpolis-affaire echt losbarst (dat betreft circa 4 miljoen gedupeerde beleggingspolishouders).

Nee, dat was in de Planta affaire in de jaren vijftig nog wel even anders, toen dwong Willem Drees himself fabrikanten tot een oplossing voor 5000 gedupeerden ! Je zou bijna heimwee krijgen naar die tijd. Bijna !

Met dank ook aan de Ministers Donner en (nu) Hirsch Ballin die immers niets willen weten van een (feitelijk reeds bestaande) claimcultuur in Nederland en die er alles doen/deden om de burger te ontmoedigen schade te claimen (hoe rechtmatig ook !)

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: LEASEPROCES

Ongelezen bericht door B17 »

Momenteel lopen de uitspraken gewoon door, alleen geen publicatie, feitelijk jammer, maar dat hier sprake is van enkel
"soeprecht", waarbij deze leasebank, binnenkort een cursus in de maag krijgt opgediend van de ware betekenis van customer service management, en de diploma's van de mislukte toneelopleiding terug te geven.

b17

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: LEASEPROCES

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

2012 is met 20.000 zaken niet onwaarschijnlijk, maar dat is het aantal waarover Leaseproces rept en ook daarbij zet ik mijn vraagtekens. Dexia stelt in haar jaarverslag 2007 en kwartaalrapportages bijvoorbeeld telkens weer dat er nog maar 16.000 personen kunnen procederen.

Dat verschil van 4000 zaken scheelt toch al gauw een jaar.

Daarnaast is er natuurlijk het eegalease verhaal waarover in mei een definitieve uitspraak van de HR komt en waarvoor Dexia de maximale schade al heeft berekend / een voorziening heeft aangelegd. De nog lopende zaken hierover zullen na deze datum wel moeten worden geschikt / volledig worden betaald door Dexia.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: LEASEPROCES

Ongelezen bericht door Elias »

In aanvulling op mijn vorige bijdrage nog de volgende uitsmijter:

De aandelenlease-affaire legt alle zwakheden van het Nederlandse rechtsbestel bloot.

De eerste echte massaclaim in de Nederlandse rechtsgeschiedenis en zaken lopen direct hopeloos vast.

Dat wordt nog wat moois als straks ook de woekerpolis-affaire echt losbarst (dat betreft circa 4 miljoen gedupeerde beleggingspolishouders).
Zover helemaal mee eens Peewee, maar als VOLLEDIGE aanvulling volgens de prakktijk van datzelfde Nederlandse "rechts"bestel geldt vervolgens:

Die zwakheden worden vervolgens, goed gepland en doordacht door de verantwoordelijke politici EN rechterlijke macht, met vaste hand toegedekt en gesmoord.
En de slachtoffers hebben het maar weer te pikken en slikken hun verlies uiteindelijk toch wel weg.

Mr. Wabeke heeft de "juiste" toonhoogte ( hoogte schadevergoeding ) al gezet die als uitgangsnorm zal gaan gelden.
Te laag dus om nog te kunnen waarmaken / bewijzen dat de witteboorden criminelen zijn in plaats van handige zakenlui......

Gesloten