LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Basje59
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2008 00:34

28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door Basje59 »

Beste mensen,

Is er eigenlijk sinds 28 mrt,..... de dag van de uitspraak,.....nog nieuws?
Toen werd er gezegd: ik citeer:
Topman Ben Knüppe van Dexia Nederland houdt het op 5300 klanten, die ’over een dag of tien’ een brief mogen verwachten. „Zij voldoen aan de criteria die hier zijn besproken en zij krijgen hun geld terug”, zei de ’teleurgestelde’ Knüppe.
De enige brief die ik heb ontvangen is van leaseproces geweest. Zij wilden graag zo snel mogelijk een kopie van de brief van Dexia, als ik die zou ontvangen.
Vervolgens werd het hééél stil. Zoals zo vaak al het geval is geweest.

Als iemand nieuws weet/heeft, zou ik het graag horen/lezen.

vriendelijke groet
Basje
Laatst gewijzigd door Basje59 op 12 jul 2008 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door PP »

Hallo Basje,

Als je, net zoals wij, al 4,5 jaar zit te wachten op een fatsoenlijke oplossing dan sta je hier niet van te kijken. De doofpot waarin dit schandaal gestopt zou moeten worden, wordt alleen maar open gehouden door diegenen die hun recht opeisen. Als wij echter op dit forum af moet gaan zijn dat er nog maar bitter weinig; voor ons echter geen redenen om op te geven en niet te gaan voor ons recht!

Sterkte,

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door Julika »

Door de vertraging verdient Dexia in de tussentijd lekker
veel centen. Vanwege de verjaring
zullen mensen buiten de boot vallen.

groetjes Julika

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door Hans A »

Ook nog niets ontvangen.
Hou de wettelijke rente goed in de gaten!
Dexia moet over alle extra maanden ook rente vergoeden.
Heb je bijv. tienduizend euro tegoed dan is dat al snel vijftig euro per maand aan rente. Ik verwacht dat Dexia dat zal "vergeten".


Gr Hans A

majouaou
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jul 2003 10:18

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door majouaou »

Wij hebben gistren voor de tweede keer een aangetekende brief gestuurd met het verzoek om de 'inleg'terug te betalen.
Bij de 'klantenservice' wisten ze te vertellen dat wij niet in aanmerking zouden komen omdat 'niet tijdig vernietigd'. Dexia zal echt niet zomaar terugbetalen. Zij zal van alles bedenken om mensen te ontmoedigen hun recht te halen.

Wij hebben nu nog eens benadrukt dat als Dexia niet terugbetaalt, wij de advocaat zullen inschakelen. Hebben we eerder ook gedaan met succes.

Gedupeerden moeten dus echt niet wachten. Brief schrijven en bellen en zonodig een advocaat in de arm nemen.

Basje59
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2008 00:34

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door Basje59 »

Waarom is er dan hier nog zo'n vertraging..??
Ik snap het echt niet. Volgens mij was er een overduidelijke uitspraak op 28mrt. van het H.R. Zelfs Dexia heeft uitgesproken dat er nu eindelijk afrekeningen zouden gaan plaats vinden voor de mensen die daarvoor in aanmerking zouden komen. (zie citaat in m'n eerste bericht)
Wat is leaseproces op het ogenblik eigenlijk aan het doen...??? Zij schreven ons onmiddelijk een brief en vervolgens hoor je niets meer ?!
Weten ze bij leaseproces misschien al meer..?? Krijgt leaseproces het eerste bricht van Dexia, en dan pas de gedupeerden..?? Ook op hun site krijg je niet veel info meer.

Piet, ik weet dat je ons zoveel mogelijk op de hoogte houdt; waarvoor mijn dank ..!!maar weet jij misschien al iets meer..?? Heb jij soms enig idee hoe het verder zou kunnen verlopen..??

Het zijn erg veel vragen, in één posting, maar ik denk dat velen onder ons dezelfde vragen hebben.

Wie het weet mag het zeggen, héél graag zelfs !

vriendelijke groet
Basje

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Leaseproces is al met vakantie, in september gaat de toko voor 3 maandjes weer open waarna de deur met de kerstdagen weer op slot gaat.

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Ook Leaseproces heeft recht op vakantie en van mij mogen ze.

Die mensen daar hebben het druk genoeg om voor ons op te komen en om iedere keer tegen een muur aan te lopen die gebouwd is door Dexia en gemetseld door het aandelenleaseteam.

janjan38
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2008 23:28

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door janjan38 »

volgens mij hebben ze nog geen vakantie,onze zaak komt 28 mei voor
in amsterdam
jan

Basje59
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2008 00:34

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door Basje59 »

Ja maar.......volgens mij hoeft toch niet iedere zaak meer voor te komen.?? De H.R. heeft toch een eenduidige uitspraak gedaan..?? De mensen die aan de voorwaarden voldoen zouden toch een brief met schikkingsvoorstel krijgen...??? Of heb ik dit nu allemaal verkeerd begrepen?? Of is "men" van deze methode afgestapt? Of gaat dit voorstel nog komen,....of misschien helemaal niet...??? Ik ben dit nu al heel wat jaartjes aan het volgen, maar soms gaat het me duizelen en snap ik er niks meer van. Ik denk dat ik één (van de velen) ben die als eerste gedupeerde behoren.
Ik had eigenlijk gehoopt dat er eindelijk een beetje vaart in deze zaak zou komen.
Volgens mij is er niemand die iets van nieuws kan mededelen,....jammer !!

vriendelijke groet
Basje

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door peewee »

ik had gehoopt dat er nu eindelijk een beetje vaart in de zaak zou komen
Dexia zal na enkele weken navelstaren alleen de zaak rechtstreeks willen oplossen met de circa 3.000 tot 5.000 Dexia gedupeerden waarvan BINNEN 3 JAAR na het sluiten van de overeenkomst door de partner de vernietiging is ingeroepen. En dan nog zal Dexia bewijsstukken willen hebben met betrekking tot het gehuwd zijn van de partners (cq van geregistreerd partnerschap) en voor de controle van die bewijsstukken alle tijd nemen.

Voor alle overige eegaleasers zal Dexia de deur dichthouden en daar moet dus de rechter aan te pas komen. Ook voor de circa 20.000 niet egaaleasers (de ongehuwden op het moment van afsluiten leasecontract) zullen aande hand van Leaseproces of hun eigen advocaat langs de rechter moeten. Want ook voor die veel grotere groep zal Dexia de deur dichthouden.

Dit beleid van Dexia komt overeen met het beleid van Dexia de afgelopen 5 tot 6 jaar. Namelijk: traineren van rechtszaken en uitroken van gedupeerden.

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Basje59,

Voldoe jij aan de voorwaarden die Dexia gesteld heeft en aan de uitspraak van de Hoge Raad?

Basje59
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2008 00:34

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door Basje59 »

Ik/Wij voldoen aan alle voorwaarden m.b.t. die uitspraak van de H.R.:

- Wij waren en zijn nog steeds getrouwd.
- Er is binnen 3 jaar vernietiging ingeroepen(contract liep toen zelfs nog)
- Wij zijn tot nu toe met geen enkele overeenkomst accoord gegaan
- wij hebben, via leaseproces, op tijd "ge-optout".

Dussssss...... wat houd een afhandeling nu nog tegen..??

vriendelijke groet
Basje

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door aert0001 »

Dussssss...... wat houd een afhandeling nu nog tegen..??
niets, alleen Dexia heeft 6 weken uitstel gekregen om de zaken te regelen,

Ton

Basje59
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2008 00:34

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door Basje59 »

alleen Dexia heeft 6 weken uitstel gekregen om de zaken te regelen
juist ja,....28 maart + 6 weken= al ruim een week voorbij.

vriendelijke groet
Basje

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door Janny »

Ja, en dan nog weer de vakantieweken erbij, mensen dan is het aug voordat we weten hoe het afgewerkt word. Dat betekend dat er tijdens de vakantie beslissingen genomen moeten worden of het goed zit ,Dan nog alle fouten en oneigelijkheden die er vast in zullen zitten, dan zijn we aan de herfstvakantie voor we iets ontvangen.
Nou ze maken er opnieuw een zooitje van. Maar Ze zullen moeten beseffen dat de rente doorloopt tot de betalingsdatum Dat geeft me nog enigzins een voldaan gevoel. Verder werken ze zo als ze aldoor gedaan hebben. Met een uitgewerkt vertragings mechaniek.
Janny

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door aert0001 »

juist ja,....28 maart + 6 weken= al ruim een week voorbij.
:wink: half mei en 6 weken erbij

Ton

robbiejan
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 jul 2005 13:54

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door robbiejan »

ik ben ook eegaleaser en voldoe aan de normen van de HR uitspraak heb een brief van dexia ontvangen op 4 april 2008 waarin ze vroegen om een uittreksel GBA dat heb ik ze op 10 april toe gestuurd verder staat in de brief als ze alles nagekeken hebben zou ik in de tweede helft van mei 2008 bericht krijgen.Procederen over dit type eega-kwesstie is dan ook niet nodig volgens de brief van dexia .Waar komt dan die 6 weken uitsel van dan die op dit forum genoemd word ik heb dat nergens gelezen.of zie ik iets over het hoofd? Ik wacht dus maar geduldig af tot eind mei 2008

gr robbiejan

oudshoorn
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 jul 2006 09:47

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door oudshoorn »

Mijn zaak is net als van basje59

Wij waren en zijn nog steeds getrouwd.
- Er is binnen 3 jaar vernietiging ingeroepen(contract liep toen zelfs nog)
- Wij zijn tot nu toe met geen enkele overeenkomst accoord gegaan
- wij hebben, via leaseproces, op tijd "ge-optout".

Volgens leaseproces ligt mijn zaak bij de rechtbank en vandaag nog gebeld. Antwoord was nog 6 tot 8 weken wachten. Dus maar weer wachten.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ja, en dan nog weer de vakantieweken erbij, mensen dan is het aug voordat we weten hoe het afgewerkt word

inderdaad na deze 6 weken uitstel is het vakantieperiode, Dexia zal dan wederom uitstel vragen en dan is het alweer eind Augustus, Dexia speelt dit spel al vanaf het begin en dat gaan ze echt niet veranderen, tegen het einde van de uitstel-periode komen ze dan met een onacceptabel voorstel en het is oktober - november, en... in verband met de feestdagen in December gaat alles naar januari/ februari 2009 o, ja en niet vergeten, met kerst krijgt iedereen de jaarlijkse dreigbrief,
:cry: :cry: :cry:

Ton

Gesloten