LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waar blijft de schikking van DEXIA????

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ottie
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2008 15:02

waar blijft de schikking van DEXIA????

Ongelezen bericht door ottie »

hallo,

wij hebben half april een brief gekregen dat wij in aanmerking kwamen voor een schikkingsvoorstel en dat wij nog een gewaarmerkt GAB uitreksel van de gemeente moesten insturen. Dit is aangetekend gebeurd maar wij hebben sindsdien niets meer gehoor, ook van Leaseproces horen wij niets meer. Zijn er meer mensen die nog geen schikkingsvoorstel hebben ontvangen, en ook niets meer van Leaseproces horen??

Met vriendelijke groeten,

ottie

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: waar blijft de schikking van DEXIA????

Ongelezen bericht door capellenaar »

Zijn denk ik meer mensen die nog niets hebben vernomen dan wel. Wij hebben al 2 keer gebeld met Dexia en krijgen iedere keer te horen dat het nu echt binnen 2 weken gaat komen. Dus niet he ze vertragen de boel gewoon.

Capellenaar

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: waar blijft de schikking van DEXIA????

Ongelezen bericht door Julika »

wij hebben half april een brief gekregen dat wij in aanmerking kwamen voor een schikkingsvoorstel en dat wij nog een gewaarmerkt GAB uitreksel van de gemeente moesten insturen.
We hebben sinds deze brief ook niets meer vernomen.
Alleen mensen, die ze op het verkeerde been zetten
hebben een vorstel gehad.
Ik heb al vertelt van mijn vriendin -4 contracten op tijd vernietigd-
wou Dexia 8.000 Euro overmaken
en voor de rest van 3 contracten, die buiten de boot vallen
omdat de vernietiging te laat is geweest. Deze contracten wou Dexia later behandelen.
Mensen weten vaak niet dat ze
nog bedragen hebben openstaan en de uitbetaling
is later Null Euro. Maar je hebt lekker vooraf getekend.
ha ha !! Wie is de volgende die “De Pineut” zal zijn ?

groetjes Julika

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: waar blijft de schikking van DEXIA????

Ongelezen bericht door hathor »

Gisteren heb ik dan een voorstel gekregen van Dexia. Het ging om een regeling die in 2000 was afgesloten en op tijd vernietigd is. Wat betreft deze regeling wordt alle inleg vergoed en daarnaast nog een aardige rentevergoeding. So far so good. Maar dan gaan ze over tot de 2 andere regelingen, die niet op tijd vernietigd zijn. De ene regeling is afgesloten in 1997, 5 jaar 150 gulden p.m. betaald, dus 9000 gulden en vervolgens hebben we de restschuld van ongeveer 1800 gulden betaald. Voor deze regeling krijgen we een kleine 1100 gulden oftewel 500 euro terug. Tel uit je winst! Daarnaast was er nog een regeling waar we ook 9000 gulden voor betaald hebben en er een restschuld is ontstaan van iets meer dan 2000 euro. Voor deze regeling moeten we 697 euro betalen. En de helft van de advocaatkosten (895 euro) wordt vergoed.
Ik ben al jaren aangesloten bij Leaseproces en weet dat de rechtszaak zo ongeveer in oktober zal plaatsvinden. Mijn idee is dat dit een veel te mager voorstel is. Als ik uitga dat ik bij de rechter vermoedelijk in de categoriemodel 3 zal vallen is het duidelijk dat daar meer in moet zitten.
Wat ik graag wil weten is of er nog meer mensen zijn die ook een voorstel hebben gekregen. Ik weet dat bij Dexia meestal een hele bulk de deur uitgaat. Ik zal dus vast de enige niet zijn.
Hoe dan ook: I'll take my chances en ga voor de rechtszaak. Ik heb lang genoeg gewacht om deze laatste periode ook nog wel aan te kunnen. Graag reacties!

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: waar blijft de schikking van DEXIA????

Ongelezen bericht door hathor »

Gisteren heb ik dan een voorstel gekregen van Dexia. Het ging om een regeling die in 2000 was afgesloten en op tijd vernietigd is. Wat betreft deze regeling wordt alle inleg vergoed en daarnaast nog een aardige rentevergoeding. So far so good. Maar dan gaan ze over tot de 2 andere regelingen, die niet op tijd vernietigd zijn. De ene regeling is afgesloten in 1997, 5 jaar 150 gulden p.m. betaald, dus 9000 gulden en vervolgens hebben we de restschuld van ongeveer 1800 gulden betaald. Voor deze regeling krijgen we een kleine 1100 gulden oftewel 500 euro terug. Tel uit je winst! Daarnaast was er nog een regeling waar we ook 9000 gulden voor betaald hebben en er een restschuld is ontstaan van iets meer dan 2000 euro. Voor deze regeling moeten we 697 euro betalen. En de helft van de advocaatkosten (895 euro) wordt vergoed.
Ik ben al jaren aangesloten bij Leaseproces en weet dat de rechtszaak zo ongeveer in oktober zal plaatsvinden. Mijn idee is dat dit een veel te mager voorstel is. Als ik uitga dat ik bij de rechter vermoedelijk in de categoriemodel 3 zal vallen is het duidelijk dat daar meer in moet zitten.
Wat ik graag wil weten is of er nog meer mensen zijn die ook een voorstel hebben gekregen. Ik weet dat bij Dexia meestal een hele bulk de deur uitgaat. Ik zal dus vast de enige niet zijn.
Hoe dan ook: I'll take my chances en ga voor de rechtszaak. Ik heb lang genoeg gewacht om deze laatste periode ook nog wel aan te kunnen. Graag reacties!

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: waar blijft de schikking van DEXIA????

Ongelezen bericht door capellenaar »

Dus eigenlijk komt het erop neer dat Dexia alles verrekend wat er oit is geweest aan plannen? Wat ik me dan wel afvraag hoe Dexia in jouw geval is omgegaan met het vergoeden van de wettelijke rente over de oude plannen? Wordt deze wel vergoed en zo ja, vanaf welke datum berekenen zij dat?

Groeten Capellenaar

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: waar blijft de schikking van DEXIA????

Ongelezen bericht door hathor »

Wat betreft die oude plannen wordt niet gesproken over vergoeding van rente. Ik neem dus het risico en wacht de rechtszaak af. Als ik hier de reacties zie van mensen die belastingpapieren in april hebben opgestuurd (hebben we ook!) dan denk ik dat het er allemaal aan zit te komen.... Vandaar natuurlijk dit voorstel. We hebben in al die jaren nauwelijks wat gehoord van Dexia en nu ineens wel. Daar zit volgens mij wat achter.

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: waar blijft de schikking van DEXIA????

Ongelezen bericht door hathor »

Ik vergat nog wat te vermelden. Als ik die 2 oude regelingen bekijk dan is het duidelijk dat Dexia in deze gewoon de Duisenbergregeling volgt en dat dat niet veel bijzonders is mag duidelijk zijn.

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: waar blijft de schikking van DEXIA????

Ongelezen bericht door capellenaar »

Dank je voor je reactie. In ons geval is er sprake van een aantal positieve eerder uitgekeerde plannen. Sommige met flinke winst en sommige met weinig dus van mij hoeven ze geen rente te vergoeden want dan zouden ze ook rente mogen vragen over het geld wat wij ontvangen hebben. Al met al is het een langdurig proces. Ook wij moeten binnenkort voor de rechter verschijnen voor een laatste zitting. De enige manier om dit te voorkomen is het voorstel van Dexia. Maar dit laat nogal op zich wachten helaas. Dus kunnen wij niet meer dan afwachten.

Capellenaar

robbiejan
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 jul 2005 13:54

Re: waar blijft de schikking van DEXIA????

Ongelezen bericht door robbiejan »

hallo ik heb in april het voorstel gekregen en de papieren op 12 juni terug gestuurd en heb op 7 juli alles ontvangen inleg plus rente op mijn rekening ben er gelukkig van af hoi hoi na 5 jaar.
veel sucses verder allemaal
gr

hans2004
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jun 2008 09:53

Re: waar blijft de schikking van DEXIA????

Ongelezen bericht door hans2004 »

Heb je ook een vergoeding van de jurische kosten gekregen,want daar zit ik nog op te wachten. dat is best nog aardig wat geld.

gr

robbiejan
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 jul 2005 13:54

Re: waar blijft de schikking van DEXIA????

Ongelezen bericht door robbiejan »

hallo
nee dan had ik weer maanden moeten wachten en maar hopen of er iets uitkomt of dat dexia weer iets daar tegen vond ik vind het zo wel goed zo heb meer terug dan ik had ingelgd.

gr

oudshoorn
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 jul 2006 09:47

Re: waar blijft de schikking van DEXIA????

Ongelezen bericht door oudshoorn »

Beste mensen,
Ik heb een vandaag schikkingsvoorstel van Dexia ontvangen. Deze moet ik kopieeren en naar Leaseproces sturen. Eigenlijk ben ik al te vreden met het bedrag, na zoveel jaren wachten, want dan ben ik vanaf.

Ik heb een vraag. De incassokosten van de restschuld aan
GGN
incassokosten € 663,--
Verzuimrente € 157,33
BTW € 125,97
Rente € 190,68
---------------------------------
Totaal € 1136,-- betaald naast mijn restschuld.

Deze kosten worden door Dexia niet vergoed. Heeft iemand ook een schikkingvoorstel geaccepteerd met incassokosten die niet vergoed zijn.
Bestaat een mogelijkheid dat dit nog te krijgen is.
Ik ben beniewd wat Leaseproces doet en of iemand dit gekregen heeft.
Het zal zeker nog 2 maanden duren voordat dit rond is.
Ik hoor wel.
Groetjes

hans2004
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jun 2008 09:53

Re: waar blijft de schikking van DEXIA????

Ongelezen bericht door hans2004 »

Heb je ook vergoeding voor juridische kosten gekregen .Daarom hebben wij voorstel niet geaccepteerd.leaseproces gaat daar nog een vergoeding voor vragen bij Dexia ook al hebben we nog geen proces gevoerd.Daar heb je recht op.Duurt weer een paar maanden ,maar dat hebben we er wel voor over.

gr hans

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: waar blijft de schikking van DEXIA????

Ongelezen bericht door bromtol »

Die betaalde kosten en rente moet je natuurlijk ook terugkrijgen. Ze kunnen toch geen incassokosten rekenen als ze niets te incasseren hebben? Ze lijken wel niet goed wijs

oudshoorn
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 jul 2006 09:47

Re: waar blijft de schikking van DEXIA????

Ongelezen bericht door oudshoorn »

Er staat een bedrag voor vergoeding van proceskosten €500,-- op de lijst.
Ik ben benieuwd wat Leaseproces doet. Ik heb gemeld dat ik akkoord ga met het voorstel, maar ik ben ook benieuwd of iemand die incassokosten heeft ontvangen.

Al vind ik het bedrag van €1136,-- veel, dan ik laat ik het toch, want anders moet je weer heel lang wachten.

Graag zou ik willen weten van iemand die wel incassokosten heeft terug gekregen van dexia.

Ik hoor wel.
Groeten.

Gesloten