LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leaseproces

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
oudshoorn
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 jul 2006 09:47

Leaseproces

Ongelezen bericht door oudshoorn »

Ik ben Eagaleaser en heb nu een schikking gekregen. Alle zaken en zelfs toen ook machtiging gegeven dat Leaseproces alle postzaken via hun zouden gaan. Ik heb in het verleden een aanvraagformulier ontvangen van Duisenbergregeling. Deze heb ik nooit ingevuld omdat ik bang was dat ik eraan gebonden was.

Nu ontbreekt aan mij een Duisenbergberekeningsoverzicht, die ik nooit heb ontvangen, aan leaseproces te geven.

Op basis van het ontbreken van Duisenberg berekeningsoverzicht wil Leaseproces ook 30% van mijn restschuld berekenen.

Dit vind ik zo oneerlijk. Wie is hiermee ook geconfronteerd. Ik heb nu
Dexia een brief gestuurd en gevraagd naar de Berekeningsoverzicht. Ben benieuwd of ik dit achteraf krijg.

Er is nooit voorheen een brief/mailing of medeling geweest van Dexia met mededeling of waarschuwing dat wij de berekeningsoverzicht moesten tonen. Nu zeggen ze in een brief dat wij dan niet in aanmerking kwamen voor Duisenbergregeling. Hoe is dit mogelijk?

Ik ben zeer teleurgesteld waar je achteraf geconfronteerd word.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door Janny »

Heeft u leaseproces nodig voor het afwikkelen?

Dexia doet toch een verrekeningsaanbod aan de aandelenleaser,(tenminste dat gebeurde bij mij,wel via de advocaat, omdat ik daarom gevraagd had) maar wel aan mij gericht. Dan heeft u daarbij toch geen andere formulieren zoals de duisenbergovereenkomst nodig. Omdat u zegt Eegaleaser te zijn?
Ik heb kwijtschelding van restschuld.en volledige inleg, plus rente en onkostenvergoeding , en verwijdering BKR aangeboden gekregen.
Zij ,moesten de formulieren, van
De gba. en identieteitspapieren(copie) ontvangen toen dat allemaal in orde was is er netjes afgewerkt, mijn advocaat hoefde niets uit te rekenen dat deed dexia, en ik kon na-rekenen.
Janny

oudshoorn
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 jul 2006 09:47

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door oudshoorn »

Mijn zaak liep via Leaseproces en in de offerte van van Leaseproces staat dat 30% berekend zou worden van het bedrag dat je meer zou ontvangen dan de Duisenbergregeling.

Dexia heeft mij gebeld en zei dat ik nooit een Duisenbergberekeningsoverzicht zal krijgen omdat ik toen een geoptout had. Dus ik had afgezien van Duisenbergregeling en daarom geen berekeningsoverzicht heb ontvangen.

Ongelooflijk dat Leaseproces nu achteraf 30% van het totale bedrag (inleg en restschuld) v.d. schikkingsvoorstel wil rekenen omdat ik niet akkoord ben gegaan met de Duisenbergregeling.

Dit staat niet in de offerte en ik begrijp dit niet.
Ik zie het wel als ik de factuur van Leasproces krijg. Ik ben heel erg teleurgesteld.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ik geloof er niets van. Heb je al een factuur van Leasproces ontvangen dan? Maar als het wel zo mocht zijn dan is het gewoon bedrog en dat win je op je sloffen bij de rechtbank.
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. Iedereen weet wat de duisenberg regeling inhoudt, en natuurlijk ben je daar niet mee akkoord gegaan, anders hoef je ook niet bij Leaseproces aan te kloppen. Het is gewoon (inleg + restschuld + ontvangen rente) - wat je bij een Duisenberg regeling zou hebben terugontvangen en daar dan 30 % over.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door Janny »

Ik begin er een beetje van te snappen.

Je bedoelt dat je voor het werk van leaseproces moet betalen .
Het bedrag dat berekend wordt naar het bedrag dat je meer ontvangt , dan wanneer je de duisenberg regeling zou ontvangen. Klopt dat.
Als er vooraf afgesproken is dat je van dat tussenliggende bedrag . dus de meer waarde dan de duisenbergregeling, dan heb je ook aanvaard dat 30% zou zijn en daarvoor getekend. Dan heb je toch ook vooraf berkend wat de bemiddeling van leaseproces je ging kosten?
30% van het verschil tussen de duisenberg regeling en het nu uitgekeerde bedrag. Afspraak is afspraak. Die duisenberg uitkering is nog steeds te berekenen met de rekenclusule die je ontvangen hebt ongeveen 2 jaar terug.
veel sucses
Janny

knut-johan
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 sep 2008 19:33

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door knut-johan »

verwijderd
Laatst gewijzigd door knut-johan op 11 nov 2008 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door peewee »

Oudshoorn,

Je zult de voorwaarden van de dienstverlening van Leaseproces er op na moeten lezen. Leaseproces werkt op basis van no cure, no pay. Dus wanneer ALS GEVOLG VAN DE WERKZAAMHEDEN van Leaseproces er een betere schadevergoeding uitrolt, dan zal Leaseproces inderdaad een deel van dit meerdere mogen houden of in rekening mogen brengen. Is de eindafrekening van Dexia in het geheel niet via WERK VERRICHT IN JOUW ZAAK tot stand gekomen, dan zal Leaseproces mogelijk geen aanspraak kunnen maken op die 30% van het verschil tussen de Duisenbergregeling en de feitelijke eindafrekening door Dexia.

In Eegalease zaken houdt de Duisenberg-regeling alleen een kwijtschelding van de restschuld in. In de eindafwikkeling die als gevolg van het Hoge Raad arrest nu door Dexia uitbetaald moet worden gaat het om een volledige kwijtschelding restschuld PLUS terugbetaling van de inleg (onder aftrek van eventueel betaald dividend) plus de wettelijke rente vanaf het moment dat Dexia in gebreke was. Over het verschil tussen de Duisenberg-regeling en de in de vorige zin genoemde feitelijke eindafrekening zal Leaseproces MOGELIJK 30% mogen rekenen. De grote vraag die hier wellicht speelt is of Leaseproces ook 30% mag rekenen wanneer er feitelijk voor de desbetreffende gedupeerden nog geen rechtszaak tegen Dexia aanhangig is gemaakt. Nogmaals, lees de algemene voorwaarden van Leaseproces er op na.


Even een voorbeeld:
DR levert je een kwijtschelding restschuld van 5.000 euro op.
De schikking die Dexia onder druk van een Leaseproces rechtszaak (en mede in het licht van de Hoge Raad uitspraak) je aanbiedt levert bijvoorbeeld het volgende op: kwijtschelding restschuld idem 5.000,--; terugbetaling inleg (minus dividend) 3.000,--; wettelijke rente 1.000,-- Kortom een totaal voordeel van 9.000,-- Verschil met de Duisenbergregeling 4.000,--- Van deze 4.000,-- zou Leaseproces dan 30% dus 1.200,-- in rekening mogen brengen. Netto voordeel boven de DR regeling voor jou is dan 2.800,--.
Laatst gewijzigd door peewee op 17 sep 2008 09:41, 2 keer totaal gewijzigd.

knut-johan
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 sep 2008 19:33

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door knut-johan »

verwijderd
Laatst gewijzigd door knut-johan op 11 nov 2008 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.

knut-johan
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 sep 2008 19:33

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door knut-johan »

verwijderd
Laatst gewijzigd door knut-johan op 11 nov 2008 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door peewee »

Knut Johan,

Je spreekt jezelf tegen. ''Het percentage wordt berekend over het voordeel ten opzichte van de Duisenberg-regeling''

En zo is het maar net. Het percentage wordt berekend over het verschil tussen de Duisenberg-regeling en het meerdere dat direct of indirect uit voortzetting van de rechtsstrijd voortvloeit. Zie bovenstaande voorbeeld.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Als Lease Proces ook 30 % berekent over de restschuld, die je zowiezo terug zou hebben gekregen, ook zonder tussenkomst van leaseproces, dan vind ik dat je (opnieuw) bedrogen wordt en dan wordt eindelijk het belang van leaseproces duidelijk.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door Janny »

Het verschil tussen een vereniging en een stichting is!

en vereniging heeft leden die verantwoording van het bestuur kunnen eisen. en door lidmaatschap rechten aan de vereniging kunnen ontlenen

een stichting kent geen leden. en legt slechts verantwoording af aan toezichthouders van allerlei pluimage

zie daar de mogelijkheden van belazerd kunnen worden.
janny

oudshoorn
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 jul 2006 09:47

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door oudshoorn »

In een recente brief van Leasproces staat het niet kunnen tonen van een duisenbergoverzicht wordt 30% berekent over het totale ontvangen bedrag van de schikkingsvoorstel (dus inleg en restschuld). Ook heb ik hierover 2x gebeld naar Leaseproces. Ze bleven maar zeggen dat het over de totale bedrag moest betaald worden.

Ik heb een geoptout dus ik krijg geen Duisenbergoverzicht.

Nu heeft Piet contact opgenomen met Leaseproces en het blijkt de brief niet goed geformuleerd. Dus het moet nu goed komen.

Wij hebben zelf een brief gestuurd naar Leaseproces. Nu is het afwachten op de factuur.
Ik heb nu een beetje opgelucht en als dit goed is dan is deze Leasedrama voor mij afgelopen. Maar ik blijf aan de medegedupeerden denken.
Groetjes.

knut-johan
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 sep 2008 19:33

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door knut-johan »

verwijderd
Laatst gewijzigd door knut-johan op 16 nov 2008 23:14, 2 keer totaal gewijzigd.

oudshoorn
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 jul 2006 09:47

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door oudshoorn »

Ik zit in de zelfde situatie. Ik heb mijn factuur nog niet ontvangen van
Leaseproces. Ik hoop ook niet dat ze 30% van mijn Restschuld er ook op het factuur staat. Ik heb geoptout, dus ik heb geen duisenbergoverzicht.

Ik wacht af. Als ik de bovenstaande posting lees, dan maak ik ook zorgen of de berekening goed gaat kloppen.
Wij hadden hierover een brief gestuurd naar Leasproces.
Misschien kan je even contact opnemen met PAL.

R.carly
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 feb 2008 08:33

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door R.carly »

Ik ben since augustus 2005 aangesloten bij leaseproces ( eagaleaser) ik hoor de laatste tijd helemaal niets meer van hun geen post geen nieuwsbrief helemaal niets van ochtend lag hun site er ook uit is er iemand die wel al wat heeft gehoord zo ja wanneer heeft u zich aangemeld bij leaseproces???

bvd Carly

Lina
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mei 2005 14:32

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door Lina »

Ik ben ook eegaleaser, heb ook een brief ontvangen waaruit blijkt dat ik ook 30 % over een gedeelte van de restschuld moet betalen.
Volgens Duisenbergoverzicht van Dexia viel ik in de 67 % regeling.
Dit omdat mijn uittreksel van GBA nooit opgestuurd is.
Dit had naar mijn mening leaseproces moeten doen, ik heb het nl aan hen gegeven.
Ik heb een brief gestuurd met de nodige kopieen en wacht nu op de uiteindelijke factuur.
Er is op tijd vernietigd, mijn man heeft niet getekend en we waren ten tijde van afsluiten al getrouwd.
Ik vertrouw er eigenlijk op dat het wel goed komt.
Anders zou je 2 keer opgelicht worden.

knut-johan
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 sep 2008 19:33

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door knut-johan »

verwijderd
Laatst gewijzigd door knut-johan op 16 nov 2008 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door vervelend »

Leaseproces valt mij zwaar tegen

Ik hoor en zie niks. Zo moeilijk is het toch niet.

Ikzelf zit met een vliegwiel aegon en het is nu meer dan 3 jaar geleden dat ik e.e.a. besproken heb.

Weg 125 euro ben ik bang.Alles al betaalt, moest ik van hun en nu???

\Metvrgr.

Lina
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mei 2005 14:32

Re: Leaseproces

Ongelezen bericht door Lina »

Nou, het kan inderdaad wel lang duren, maar dan heb je ook wat.
Het rechtssysteem in Nederland werkt gewoon heel traag.
Ik ben wel van mening dat ze wat doen.
Wij moesten ook lang wachten, maar als er dan nieuws was , dan was het ook vaak goed nieuws. Dus nog even geduld hebben denk ik en anders even bellen als u vragen heeft.
Zonder onder andere Leaseproces hadden we het met Dexia ook niet gered. Dus blijf hopen op een goede afloop.
Dat doe ik ook.

Gesloten