LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Ijs
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2008 19:36

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door Ijs »

:lol: Van harte gefeliciteerd met het terughalen van je 60%. Het blijft raar dat je niet in catergorie 1 komt,omdat je een en/of rekening hebt.Maar goed dit hele product is raar. En er worden op dit moment helaas nog steeds mensen gedupeerd door de duistere producten van de banken. Ze kunnen door deze producten niet eens fatsoenlijk aangeven wat hun waarde is. Kijk naar Fortis en ING lijkt al te bezwijken. De AFM/ DSI en de overheid hebben ons laten barsten. de Duisenberg regeling door je strot te duwen. Maar gelukkig zijn er vechters! We gaan door!!Maar jij alvast gefeliciteerd! :D

Ijs
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2008 19:36

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door Ijs »

:lol: Van harte gefeliciteerd met het terughalen van je 60%. Het blijft raar dat je niet in catergorie 1 komt,omdat je een en/of rekening hebt.Maar goed dit hele product is raar. En er worden op dit moment helaas nog steeds mensen gedupeerd door de duistere producten van de banken. Ze kunnen door deze producten niet eens fatsoenlijk aangeven wat hun waarde is. Kijk naar Fortis en ING lijkt al te bezwijken. De AFM/ DSI en de overheid hebben ons laten barsten. de Duisenberg regeling door je strot te duwen. Maar gelukkig zijn er vechters! We gaan door!!Maar jij alvast gefeliciteerd! :D

Ijs
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2008 19:36

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door Ijs »

:lol: Van harte gefeliciteerd met het terughalen van je 60%. Het blijft raar dat je niet in catergorie 1 komt,omdat je een en/of rekening hebt.Maar goed dit hele product is raar. En er worden op dit moment helaas nog steeds mensen gedupeerd door de duistere producten van de banken. Ze kunnen door deze producten niet eens fatsoenlijk aangeven wat hun waarde is. Kijk naar Fortis en ING lijkt al te bezwijken. De AFM/ DSI en de overheid hebben ons laten barsten. de Duisenberg regeling door je strot te duwen. Maar gelukkig zijn er vechters! We gaan door!!Maar jij alvast gefeliciteerd! :D

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door NewDutchie »

@Bjorrie,
Dexia kan binnen 3 maanden in beroep gaan tegen het vonnis dus wacht nog even met het boeken van die vakantie. Volgens onze advocaat komt het geregeld voor dat Dexia 1-2 dagen voor afloop beroepstermijn alsnog in beroep gaat. Pure intimidatie want ze kunnen ook al veel eerder in beroep gaan.

Enne ... het is eega leaser :wink:

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door B17 »

Tot aan het eind van dit leaseschandaal zullen zij het op een smerige manier blijven spelen.

b17

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door bjorrie »

Hallo NewDutchie Ijs en B17,

Bedankt voor de felicitaties, Maar NewDutchie het geld is al binnen, en moet ik dan rekenen vanaf de datum van het vonnis of wanneer ik het geld heb ontvangen :?: Een eega leaser :wink:

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Geld heb je binnen (zijn ze verplicht te doen, beroep of niet) maar de 3 maands termijn begint op datum vonnis. Dus als ze in beroep gaan en je verliest alsnog dan moet je terug betalen inclusief wettelijke rente vanaf bijschrijving op jouw rekening.

trainer
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:03

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door trainer »

Gaat Dexia vaak in beroep dan :?:

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Ja, en meestal enkele dagen voor afloop van de beroepstermijn.

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door bjorrie »

Zo en vandaag de rekening van leaseproces ontvangen. Daar doen ze ook niet lullig. kunnen erg goed naar zich toe rekenen.Zoals 2 x de griffiekosten en idd ook 15% berekenen over de rente.Heb gebeld maar ze zouden me erover terug bellen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door Piet »

trainer schrijft:
Gaat Dexia vaak in beroep dan?
NewDutchie schrijft:
Ja, en meestal enkele dagen voor afloop van de beroepstermijn.
In een brief van Dexia van 16 oktober 2008 geeft Dexia aan dat er 3505 nog lopende procedures zijn waarvan 378 hoger beroep zaken (stand 10 oktober 2008).

Dat betekent dat Dexia in ongeveer 10% van de uitspraken in hoger beroep gaat.

De betreffende brief van Dexia is hier te lezen:
http://www.platformaandelenlease.nl/doc ... 202008.pdf

Groeten,
Piet

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Piet,

Is het niet zo dat die 3505 zaken nog voor moeten komen (en dus niet afgezet kunnen worden tegen de 378 beroepszaken)? Mijn idee is namelijk dat Dexia in meer dan 10% in beroep gaat, welke ik baseer op de verhalen om mij heen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo NewDutchie,

Er zijn wekelijks tussen de 40-50 hoorzittingen.
Sommige zaken worden geschikt.
Dat betekent zeker 30 uitspraken per week, dus ongeveer 1500 op jaarbasis.
Uiteraard werden er in 2003 en 2004 minder zaken behandeld als in 2008, maar je komt toch wel op vele duizenden uitspraken in de afgelopen jaren.
In al die gevallen is Dexia slechts in ongeveer 400 zaken in hoger beroep gegaan en hiervan is in slechts een handjevol zaken vonnis gewezen.
Het gerechtshof Amsterdam loopt jaren achter in de behandeling van hoger beroepzaken.
De 10 % is dan m.i. best wel representatief.
Daarbij komt dat Dexia massaal in hoger beroep is gegaan tegen bijna alle 80 uitspraken in Leaseleed zaken. Dit is van invloed op het totaal.

Groeten,
Piet

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Ok, ging even af op wat ik in mijn omgeving hoorde.

Mijn waarschuwing was vooral gericht op de 3 maanden omdat veel mensen deze niet weten of 'vergeten'.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo NewDutchie,

De waarschuwing dat Dexia meestal pas op de laatste dag in hoger beroep gaat is terecht.
Veel gedupeerden denken, ach nu zal Dexia niet meer in hoger beroep gaan, en dan staat opeens de deurwaarder aan de deur met een brief van Dexia of de advocaat komt met dit bericht.

Groeten,
Piet

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door peewee »

In niet-egaalease zaken waarin Dexia op dit moment in hoger beroep gaat, zou ik de desbetreffende gedupeerde -die als het goed is de door de Rechtbank toegewezen schadevergoeding al heeft ontvangen van Dexia-- adviseren: LAAT DE ZAAK BIJ HET GERECHTSHOF OP DE PARKEERROL PLAATSEN. In afwachting van de arresten van de Hoge Raad.

Daarmee voorkom je overbodige advocaatkosten voor het schrijven van een verweerschrift.

Op de parkeerrol plaatsen doet Dexia zelf ook. Hier geldt gelijke monikken, gelijke kappen.

Zoals eerder betoogd door mij op dit forum vind ik -vanuit zuiver juridisch oogpunt-- het in hoger beroep gaan door Dexia tegen de categoriemodellen van de Rechtbank begrijpelijk. Juridisch rammelen deze modellen aan alle kanten. Met name de toepassing van proportionele aansprakelijkheid en het betrekken van gezinsleden bij het element ''eigen schuld'' van de deelnemer, maakt dit categoriemodel tot een juridisch wangedrocht.

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door bjorrie »

Ja ja vandaag een brief van de deurwaarder gehad.

En als ik het goed begrijpt is het geld nog niet van ons. In juni 2009 komt het voor de hoge raad. Hebben nog meer mensen zo'n brief ontvangen??? :( :( :( :( Was bijna klaar voor de vuurkorf. :wink:

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Nee helaas,

U moet afwachten wat de Hoge Raad gaat bepalen, en voorlopig het geld apart zetten op een spaarrekening.

Veel succes en sterkte !

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door peewee »

In juni 2009 komt het voor de hoge raad
Je bedoelt waarschijnlijk te zeggen dat je gedagvaard bent in hoger beroep bij het Gerechtshof.

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door bjorrie »

Ja Peewee, idd voor het gerechtshof. En wat bedoel je op de parkeerrol plaatsen en hoe gaat zoiets in zijn werk?

Gesloten