LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Ijs
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2008 19:36

Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door Ijs »

Afgelopen week zijn er veel rechtzaken geweest. Ook van leaseproces en anderen. In de rechtbank was het erg druk. Ook gisteren. Ouder echtpaar,(huilend)en jong stel. Ik vraag me af waarom er geen reactie of uitspraken meer zijnop dit forum. Is het ieder voor zich?
Ik kan vertellen dat DEXIA stelselmatig weigert om tot een schikking te komen. Als mensen wel een uitspraak hebben,dat na de uitspraak van de rechter , er zelfs na een maand nog niets op de rekening staat. Gaat DEXIA vertragen en Failliet. Wat betekend dat dan voor de uitspraak! Graag reactie. Piet!

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Ik kan hier ook op reageren:

Dexia heeft netjes, ondanks alle interne problemen, binnen 3 weken nadat het vonnis bij ons bekend was het geld overgemaakt.

De berekeningen heb ik nog niet gezien omdat die vergeten waren mee te sturen door de rechtbank, maar ik kan zelf ook rekenen en het bedrag lijkt aardig te kloppen.

Eindelijk Dexia-vrij :D

Succes voor alle gedupeerden die nog moeten !!

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door PP »

Hallo Hiawathaatje!

Het siert je dat je na jouw gunstige uitspraak toch dit forum blijft volgen.
Eigenlijk geheel in de lijn van ons boegbeeld Piet.
Complimenten!

Groetjes,

pp

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Hallo PP,

Ik volg dit forum al heel lang en ondanks dat mijn dikke Dexia dossier binnenkort in de allesbrander gaat is het voor mij niet helemaal case closed.

Pas als de laatste gedupeerde bij de edelachtbare is geweest is het voorbij.

Blijf ook het forum volgen en probeer zover als in mijn kennis ligt mensen te helpen of tips te geven.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Als iemand mijn rechtbankuitspraak (Amsterdam) wil plaatsen, laat maar weten. De 3 maanden zijn toch voorbij.

Ijs
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2008 19:36

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door Ijs »

Ik weet dat er uitspraken zijn gedaan. Maar zie ze hier niet op het forum. Piet is ook al een tijdje weg.Waarom geen uitspraken meer op het forum? Kan ieder zijn/haar voordeel doen.


haasje
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2004 11:41

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door haasje »

Is het niet zo, dat Dexia vrijwel altijd, in hoger beroep gaat?
En vaak pas vlak voordat de 3 maand termijn voorbij is.
Daarna kan volgens mij het dikke Dexia dossier eindelijk in de kachel.

Wij zelf hebben binnenkort onze hoorzitting. Ik ben heel benieuwd hoe alles in zijn werk gaat en zal verlopen.

Haasje.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Bij ons deden ze het (gelukkig) niet. Ook wij hadden gehoord dat Dexia met opzet kort voor de afloop van de beroepsperiode alsnog in beroep ging. Zou het aan de kwaliteit van onze advocaat hebben gelegen dat ze hiervan hebben afgezien?

Bij onze hoorzitting hadden wij een vrouwelijke rechter die niet veel op had met de (onervaren) advocaat van Dexia.

Bij de hoorzitting (comparitie) komt altijd een flinke delegatie advocaten (en kantoorgenoten) namens Dexia. Niet van onder de indruk raken en gewoon netjes het woord doen. De rechter zal eerst uitleggen wat de comparitie betekent. Vervolgens wordt U eerst gehoord over omstandigheden die golden vanaf het eerste kontakt met het produkt en de stappen die U daarna heeft gezet. Vervolgens mag Dexia het woord voeren. Luister goed naar de argumenten van Dexia, noteer ze, en geef daarna reactie. Dexia komt immer met verdraaide waarheden (heb genoeg voorbeelden), maar laat je niet opfokken. Aan het einde zal de rechter vragen of beide partijen buiten de rechtszaal nog tot een akkoord willen komen. Zo niet dan zal na een week of 5 de beslissing bekend worden gemaakt. Dit gaat via je advocaat en daar hoef je niet opnieuw voor naar de rechtbank.

Succes!

R.carly
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 feb 2008 08:33

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door R.carly »

Ben since augustus 2005 aangesloten bij leaseproces ik hoor de laatste tijd helemaal niets meer van hun geen post geen nieuwsbrieven hun site lag er ook uit vanochtend weet iemand al iets meer ik zou dat graag u willen horen .

bvd Carly ( eagaleaser )

haasje
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2004 11:41

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door haasje »

@ New Dutchie.

Bedankt voor je informatie.
Ik begrijp alleen niet goed, wat je bedoelt met (onervaren) advocaat, terwijl er een hele groep aanwezig is namens Dexia.

Gelukkig hebben wij wel een goede advocaat. Hij zal nog met ons de procedure van de hoorzitting voor die tijd doornemen.

Je hoort nog eind november hoe het verlopen is.
Wij zijn eegaleasers, die na 3 jaar vernietigd hebben, maar binnen de termijn nadat ik het te weten ben gekomen.

Hopenlijk zijn we voor 2009 eindelijk verlost van onze grootste brok in de maag en weten we waar we aan toe zijn.

Groeten Haasje.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door NewDutchie »

De onervaren advocaat werd geregeld gesouffleerd (de meeste mensen van het advocatenkantoor zitten er achter op het bezoekersgedeelte), wat niet echt goed overkomt natuurlijk.

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door B17 »

Meestentijds zijn het mensen die Dexia vertegenwoordigen nooit
bij de overredende gesprekken zijn geweest om wat af te sluiten, er is
nooit verteld dat je je inleg kwijt kon raken er zou altijd winst zijn, daarom zijn er zoveel contracten uitgerold bij Jan en Alleman,

Bovendien je gaat de mij als gedupeerde toch niet jarenlang aan het lijntje houden als vermogende deskundige bank.

Het had al lang opgelost kunnen worden, mij laten presteren en als
deskundige wanpresteren.

Laten zij hun grootmoeder maar voor de gek houden, dan doen zij
al lang genoeg

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door bjorrie »

Zijn in augustus bij gerechtshof amsterdam geweest. Uitspraak had ik (tegenvaller geen eagleleaser ivm en of rekening) binnen 3 weken. Maar wacht nu al 6 weken op het geld wat dexia moet storten???Zijn er nog meer mensen die zolang wachten
groetjes

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door B17 »

Vraag je advocaat met het bekende vonnis een deurwaarder in te schakelen en het bedrag bij Dexia onmiddellijk te innen, zij krijgen steeds meer een koekje van eigen deeg, dan alleen maar over lucht dreigen en dreigementen toepassen.

Na zoveel jaar mag het voor jou wel eind afgelopen zijn op een positieve
manier.

veel succes
b17

Ijs
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2008 19:36

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door Ijs »

Ik begrijp dat leaseproces niets doet om te innen. Bjorrie waarom sturen ze geen deurwaarder op Dexia af.Bij voorraad betekent vanaf dan. Dat wordt dokken met rente! Zijn er nog meer mensen die een uitspraak hebben van leaseproces. Of ben jij de enige klant van leaseproces. En, waarom staat de uitspraak van Bjorrie nergens!
Waarschijnlijk,omdat ze het geen succes verhaal is! Bjorrie ik hoop dat je snel je geld krijgt. LEASEPROCES moet een deurwwarder sturen!

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door bjorrie »

Hallo ijs en B17,

Moest van leaseproces zelf bellen naar dexia, daar hun niet normaal te woord worden gestaan en al helemaal geen antwoord krijgen van dexia. Klopt ook idd dexia wil niet praten met leaseproces, Moeten volgens hun gewoon geduld hebben!!!!!!!! :cry: :cry: Kan nu nog wel 6 weken duren.

Groetjes

Ijs
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2008 19:36

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door Ijs »

laat ff weten als je meer weet.Ik vraag me toch af waarom we niks meer van Piet horen en er zullen toch wel meer mensen een uitspraak hebben gehad!

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door aert0001 »

het volgende bericht staat op op de P.A.L. site lijkt mij duidelijk. er zijn trouwens inderdaad meer uitspraken geweest en volgens mij verlopen de uit betalingen gewoon volgens plan, is dit echter niet het geval laat je advocaat dan actie ondernemen.
Wegens tijdelijke onderbezetting moet u rekening houden met vertraging m.b.t. tot het beantwoorden van uw e-mails en een slechte telefonische bereikbaarheid vanaf 10 oktober.
Vanaf 26 oktober leveren wij weer die service die u de afgelopen jaren van ons gewend bent.
Excuses voor het ongemak.

Het PAL Team
Ton

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Deze week veel rechtzaken Amsterdam

Ongelezen bericht door bjorrie »

Hallo Ijs,

Vandaag is het geld gestort. Ben erg blij. Geen restschuld meer.
Kan eindelijk onze welverdiende vakantie gaan boeken.
Jammer genoeg niet als eagle-leaser. Maar toch 60% dat is beter iets van niets. Pffffffffff blij toe dat alles voorbij is. Maar wat is dat nu met dexia met de hoge raad :?: Wij moeten onze spullen van leaseproces nog 3 maanden bewaren ivm Dexia en de hoge raad. Wat heeft dit voor ons nog van betekenis :?:
Wilde de vuurkorf al gaan gebruiken :wink:

Gesloten