LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reïntegratie en een operatie

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
bidu
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2016 16:10

Reïntegratie en een operatie

Ongelezen bericht door bidu »

ik zit nu in re-integratie spoor 2. zit nu ruim 11 maanden in de ziekte wet ik wordt over ongeveer 2 maanden geopereerd krijg een knie prothese. nu wil het re-integratie bureau dat ik weer op zoek moet gaan naar werk want ik kan niet terug in mijn eigen werk ik solliciteer heel veel maar heb nog niks gehoord .het re-integratie bureau zeg het maak niet uit dat je nog geopereerd moet worden je moet weer aan het werk .dat staat in de wet poortwachter heeft iemand advies hier over
Laatst gewijzigd door Radar op 27 apr 2016 13:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Reïntegratie en een operatie

Ongelezen bericht door Dozo »

bidu schreef:ik zit nu in re-integratie spoor 2. zit nu ruim 11 maanden in de ziekte wet ik wordt over ongeveer 2 maanden geopereerd krijg een knie prothese. nu wil het re-integratie bureau dat ik weer op zoek moet gaan naar werk want ik kan niet terug in mijn eigen werk ik solliciteer heel veel maar heb nog niks gehoord .het re-integratie bureau zeg het maak niet uit dat je nog geopereerd moet worden je moet weer aan het werk .dat staat in de wet poortwachter heeft iemand advies hier over
Ja. Je moet weer aan het werk. Dioe operatie geeft jou geen recht op 2 maanden uitstel.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Reïntegratie en een operatie

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Twee dingen: u zit nu in de ziektewet. En u wordt over twee maanden geopereerd.
Als u nu in de ziektewet zit is daar uiteraard een reden voor. U bent ziek. Dan kan men u niet zonder meer aan het werk zetten.
Maar zonder alle ins en outs te kennen is hier geen goed advies in te geven.
U heeft behoefte aan deskundig advies. Neem contact op met de juridische afdeling van uw vakbond of met het Juridisch Loket.
Succes.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Reïntegratie en een operatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat zegt de bedrijfsarts?

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Reïntegratie en een operatie

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

U zit in het tweede spoor en u moet dus solliciteren, ook al wordt u geopereerd over twee maanden. En als u iets vindt dat passend is, moet u ook aan het werk tot aan uw operatie.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

bidu
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2016 16:10

Re: Reïntegratie en een operatie

Ongelezen bericht door bidu »

ik zit van af 1 juni in de ziektewet dus bijna een jaar de bedrijfsarts vindt het ook raar dat je weer op zoek moet gaan naar werk voor een operatie . hij zegt het is beter eerst de operatie af te wachten en als je weer hersteld ben is het makkelijker zoeken naar een baan. ben veel aan het zoeken naar vacatures en als ik iets gevonden heb mag ik van het re-integratie bureau niet zeggen wat ik heb en al helemaal niet dat ik nog geopereerd moet worden

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Reïntegratie en een operatie

Ongelezen bericht door tijger1 »

Maar u bent wel verplicht uw eventuele werkgever te vertellen dat u bijvoorbeeld bepaalde werkzaamheden door die knie niet kunt doen.

Dus maar gewoon, zinloos, solliciteren.

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Reïntegratie en een operatie

Ongelezen bericht door Dozo »

tijger1 schreef:Maar u bent wel verplicht uw eventuele werkgever te vertellen dat u bijvoorbeeld bepaalde werkzaamheden door die knie niet kunt doen.
Dat is gek. In de wet staat dat je dat niet bent, tenzij die beperking je ongeschikt maakt voor de functie, maar waarom zou je er dan op solliciteren? Ga je wel op dat soort functies solliciteren, dan hebben ze dat bij het reïntegratiebureau ook wel door. Kan je dag zeggen tegen je uitkering.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Reïntegratie en een operatie

Ongelezen bericht door tijger1 »

Dan zou de werkgever daar rekening mee kunnen houden, of iets aanpassen. U moet gewoon solliciteren, maakt niet uit op wat voor baan. Doe dat dan ook gewoon. Dat re-integratiebureau denkt alleen masr aan hun statistieken, verder niets.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Reïntegratie en een operatie

Ongelezen bericht door testcase »

Niet wachten. solliciteren is het devies.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Reïntegratie en een operatie

Ongelezen bericht door gemist »

Gewoon lekker solliciteren, de kans dat je voor je operatie nog een baan vindt is toch nihil

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Reïntegratie en een operatie

Ongelezen bericht door prem »

That's the spirit!

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Reïntegratie en een operatie

Ongelezen bericht door gemist »

Niet echt, maar als ze met alle geweld de regeltjes willen volgen zonder naar de situatie te kijken, dan moet je gewoon meedoen. TS zit niet voor niets in het tweede spoor, anders wassie allang aan het werk.

bidu
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2016 16:10

Re: Reïntegratie en een operatie

Ongelezen bericht door bidu »

ben nu ruim 2 weken geopereerd en moet 12 juli terug komen bij de orthopeed dan hoor ik of het goed gegaan is knie is nog dik kan er ook nog niet goed op staan heb ook therapie
nu zeg het re-integratie bureau dat ik vanaf nu weer moet solliciteren en ook op gesprek moet gaan als ik uit genodigd wordt. je kan beter in de ww. zitten hoef je niet zo veel te doen

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Reïntegratie en een operatie

Ongelezen bericht door Frantic2 »

nop, dan moet je ook na je operatie gewoon weer solliciteren...En voor je operatie ook!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Reïntegratie en een operatie

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ze zien je aankomen op krukken. Gaan je echt niet aannemen.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Reïntegratie en een operatie

Ongelezen bericht door Brainless »

olaf79 schreef:Ze zien je aankomen op krukken. Gaan je echt niet aannemen.
Het ligt er helemaal aan welke functie het betreft.
Bij mijn man op het werk is iemand aangenomen die rolstoel gebonden is.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Reïntegratie en een operatie

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ik heb mijn nieuwe baan ook met krukken en al gekregen, na bijna een jaar WW...... Geen aannames maken!

Gesloten