LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.

welke is beter

loi
3
25%
nha
1
8%
nti
1
8%
de bron of studieplan
0
Geen stemmen
of geen van alle
7
58%
 
Totaal aantal stemmen: 12

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door kidcat »

Akie,
dan ben ik blij voor jou.

Wat mijn cursus betreft: 27 september m'n eerste huiswerk ingestuurd, nu is het 3 november en ik heb nog steeds NIKS terug. Ondanks tig telefoontjes en e-mails.
En dan te bedenken dat ik mijn cursus versneld wil(de) doen....

Ik heb inmiddels wel m'n examenaanvraag opgestuurd.
Op hoop van zegen.


Groet,
Kid

Liesbeth1983

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door Liesbeth1983 »

Hoi iedereen,

Ik volg nu sinds kort een havo opleiding bij het NHA, het bevalt me goed aangezien ze direct reageren op je mailtjes, en ook het huiswerk inzenden en weer retour krijgen is een kwestie van 4 dagen. Voor de leraren die geen mail hebben ( en tja die bestaan nog steeds op deze aardbol) duurt het ongeveer 7 dagen. Mocht het langer duren dan kan je gelijk een klacht in dienen. Maar het NHA is beter dan het LOI en NTI, ik ben er lange tijd mee bezig geweest de beste thuisstudie aanbieder te vinden en NHA is wel de beste van de 3. De lesstof voor HAVO is erg gemakkelijk te volgen, en eenvoudig uitgelegd.

Succes ermee iedereen..

Groetjes Liesbeth

Studiecontact

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door Studiecontact »

Studiecontact is de verzamelplaats (forum) voor mensen met een thuisstudie.
Op dit forum kunnen studenten ervaringen uitwisselen, huiswerk laten
nakijken, vragen stellen over alles wat met thuisstudie te maken heeft en
nog veel meer…

Om dit forum tot een succes te maken vraag ik jullie hulp. Ik neem aan dat
vele van jullie ook het contact missen en hoop daarom op jullie steun! Neem
i.i.g een kijkje op de website en als het jullie leuk lijkt gelieve dan te
registreren. Na registratie kunt u berichten plaatsen en meepraten!

Mocht u nog meer “thuisstudie” studenten weten? Stuur deze email dan door of
verwijs wellicht naar de Website:


http://www.studiecontact.nl

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door kidcat »

Oké Studiecontact.... ik ga er eens kijken.
Bedankt voor de tip ! :)

Groet,
Kid

FBtje
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2005 18:50

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door FBtje »

voor degenen die besluiten een cursus bij de NHA te volgen waarvoor ook examen gedaan kan worden..

Ik heb de cursus MBA gedaan en heb daar ook examen in gedaan.

LET OP!

lesstof sluit NIET aan op de exameneisen en is ook NIET actueel
bijv.:
- een bepaalde kostencalculatiemethode wordt gevraagd op het examen, maar wordt totaal niet besproken in de lesstof!
- het kasstroomoverzicht wordt gevraagd, maar daar is een halve bladzij aan gewijd in de lesstof.. ook wordt nog de term "Staat van herkomst en besteding der middelen" gebruikt, terwijl die term is vervangen door 'Kasstroomoverzicht"
- de solvabiliteit aan de hand van de debt ratio (VV/TV) wordt gevraagd, maar debt ratio is een term die niet voorkomt in de lesstof!
- pay out ratio wordt gevraagd, maar komt eveneens niet voor in de lesstof!

en zo kan ik wel even doorgaan... nu weet je waarom ze die cursussen zo goedkoop kunnen aanbieden..

TIP.. volg een opleiding bij een GOEDE opleider die gebruikt maakt van officiele boeken i.p.v. het prutswerk dat door de NHA en consorten (docenten) in elkaar is geflanst! :evil:

am-ploeger
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2006 20:04

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door am-ploeger »

Ik heb een thuisstudie gedaan van de NHA dat was computer boekhouden met exact dit was voor mezelf een begin zeg maar, Bij NHA staat ook aangegeven of het een landelijk erkend diploma is bij computerboekhouden met exact was dit niet het geval en dat wist ik dus ook. Momenteel ben ik bezig met PDB Praktijk Diploma Boekhouden en dit is wel landelijk erkend dus je moet er alleen opletten of dit landelijk erkend is of niet. Als je je opleiding dus af hebt kan je landelijk examen doen en is je diploma hetzelfde als iemand die het als avondopleiding heeft gedaan of op wat voor manier dan ook. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en NHA is wel een aanrader. Je kan via email communiceren met je leraar als je bijvoorbeeld vragen hebt. En ze geven goed uitleg voordat je je huiswerk moet maken.

Veel succes als je een thuisopleiding gaat doen

D-M
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mei 2006 22:43

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door D-M »

Ik doe nu ook computer boekhouden (COB) bij de NHA met exact dat is volgens miij gewoon voor een diploma: http://www.associatie.nl/default.asp?Nav_ID=35
bij dezelfde fima die ook praktijk diploma boekhojuden e.a afnemen. Het is nu juni 2007 en je krijgt een cursus met 12 lessen voor drie maanden.

ECHTER ze werken nog in guldens!!!! Dat is pas ouwe koek!! Te weten dat je voor 300 blz 250 euro kwijt bent incl. een beperkt exact programmaatje dat gelukkigs zelfs nog op Windows 95 draait.
Ook zijn er geen antwoorden te vinden van de oefen opgave en
huiswerk (ik heb zonder huiswerk gekozen 25 euro goedkoper).

Bill Giates heeft zijn boekhoud programma gratis te koop aangeboden:
http://www.ideawins.com/ om de dure concurrenten flink te dwarsboemen en zo marktleider tte worden.

Exact heeft zijn prijzen al met de helft verlaagd:
http://www.exactcompact.nl/producttour

Het praktijk diploma boekhouden wordt overigens helamaal vernieuwd.
Oude examens blijven nog tot 2010 naast het nieuwe lopen dat begint met basis kennis boekhojuden (of computerboekhouden) en basis kennis calculatie. Nieuwe examens starten al in 2008!!
http://www.associatie.nl/default.asp?Nav_ID=241


TIP: op maarktplaats en speurders staan een hoop 2e hands
schriftelijke cursussen te koop. Typ in bv. loi of nti nha studieplan.

Let op. Als je bij een schriftelijke opleider via internet een opleiding koopt mag je die wettelijk altijd binnen 7 werkdagen terugsturen. Je hoeft dan de cursus niet te betalen! Via een bon ook vaak. Je ziet immers niet wat je koopt. Het is ook een vaak hoop papier. De gele
boeken vanb.v. Voor Dummies zijn vaak 5x goedkoper.

D-M
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mei 2006 22:43

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door D-M »

Heb van de week een brief van het NHA.nl gekregen dat ik voor 10 sep. 2007 examen moet aanvragen. LAATSTE examen. Dat haal ik nooit.
Wisten ze dat niet eerder? GGRrrrmmpff!
Tot op heden staat de cursus nog gewoon te koop op hun site.

Volgens mij heb ik er weer een probleem bij. *zucht*

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Thuisstudie

Beste companancy,

Je schreef dat je door ziekte wel verplicht zou zijn een thuisstudie te doen.
Ik vraag mij af waarom? En waarom zelf zo zoeken?
Immers, volgens mij heb je recht op hulp van buitenaf zoals het UWV of sociale dienst.
Tenminste, als je ook werkloos bent.

Want de vraag die je hier stelde kan veel beter beantwoord worden door die mensen die weten welke studie door werkgevers gewaardeerd worden en welke (beslist) niet!
En daar hoort dan ook het N(ederlands T(alen) I(nstituut) bij.
Die diploma's hebben namelijk in het bedrijfsleven geen enkele waarde ondanks alle beloften die dit NTI doet!!

Bovendien schreef je dat je eerder wel een studie deed bij een van de ROC's.
Bij mijn weten bieden ROC's ook hulp bij het moeten thuisstuderen.
Heb je daar een cursus afgemaakt?
Moest je halverwege afhaken?
Waarom niet alsnog geinformeerd bij die school om die opleiding die u deed alsnog verder te gaan volgen maar dan dmv die thuisstudie.

Die commerciele opleidingsinstituten zijn van zeer slecht tot veel te mager en onnodig in dit geval tegen hoge kosten.
Studiekostenvergoedingen lijken mij ook mogelijk bij een thuisstudie die door de gemeente en/of overheid wordt erkend als goede mogelijkheid naar (het weer hervinden van) een baan.

Hier uw vraag is dus de verkeerde weg omdat er andere en betere mogelijkheden zijn.
Vraag dit na bij die ROC en bij uw gemeente!!

Grootvader

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Geen opleiding doen, zeker niet via zo'n thuisstudie organisatie!

jenningsp
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2008 10:58

Re: help ik zoek info over thuis studie wie heeft ervaring ermee

Ongelezen bericht door jenningsp »

Goedenmorgen allemaal, (companancy)

LOI, NTI, NHA het is echt allemaal hetzelfde! De lesstof is zelden up-to-date en heeft totaal geen waarde in het bedrijfsleven.

Indien je er toch voor kiest om een thuisstudie te doen adviseer ik je te kijken bij welk examenbureau het examen wordt afgelegd. Indien je namelijk 'intern' bij een van bovenstaande een examen zou afleggen heb je echt geen waar voor je geld. Maar het kan ook zijn dat je een examen aflegt bij bijvoorbeeld Nemas (Nederlandse Management Stichting) of bijvoorbeeld Exin. Dit zijn officele examenbureau's! Bij een voldoende afronden ontvang je van hun een diploma/certificaat.

Wat betreft je eigen situatie. Ik ben het helemaal eens met Kanovaarder. Je kan echt enorm veel hulp van buitenaf krijgen, bijvoorbeeld UWV of de Sociale dienst. Ik heb zelf ook een beperking (behoorlijk slechthorend) en UWV heeft ervoor gezorgd dat ik over de middelen beschik om mijn werk goed te kunnen doen en om een opleiding te volgen.. wel heel veel administratieve gezeur maar uiteindelijk ontzettend blij!

Er ligt veel meer voor je in het verschiet dan een opleiding bij het NTI, LOI of NHA!!! echt waar.

Groet, Priscilla

ps. NCOI biedt ook thuisstudies aan door middel van E-learning. Het NCOI is daarintegen echt een aanrader. Heel veel grote bedrijven doen zaken met hen! Waaronder een heel groot bedrijf waar ik voor werk.

Succes!

Gesloten