LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Orphean
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 dec 2005 15:43

Re: UWV

Ongelezen bericht door Orphean »

Er schijnen er nogal wat uit te vliegen bij UWV binnenkort. Die zullen dan braaf hun gehele 'straf' op de SW gaan uitzitten zeker. Gezien hun redenatie bij mijn beschikking ....
Helaas hebben deze mensen in die situatie een vaak recht op een wachtijd van zes maanden om rustig te kunnen zoeken voordat ze in de molen van ww terecht komen...Met andere woorden..salaris wordt nog zes maanden doorbetaald...dit naar ervaring van iemand die ik ken die bij UWV heeft gewerkt en hier gebruik van kon maken...het alleen niet heeft gedaan..

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: UWV

Ongelezen bericht door themaster »

en bovenstaande is dus van de zotte he

ontslag is ontslag dus ook in ellenlange molen maarw achten tot je een keer geld kunt krijgen.

nee uwv personeel krijgt dan nog lekker 6mnd loon doorbetaald ja zo lust ik er nog wel een paar.

andere mensen moeten maar zien hoe ze het redden in zo´n situatie en denk maar niet dat die ex uwv´ers lang moeten wachten op een uitkering das vandaag aanvragen morgen accoord

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: UWV

Ongelezen bericht door kidcat »

Ik neem inderdaad aan dat ze voor zichzelf wél vlot zullen werken. Ikzelf zit nu al vanaf begin november te wachten op m'n eerste WWgeld: nog steeds geen cent van gezien...
Je kunt je nu vast wel een beeld schetsen van onze rijkgevulde kersttafel en de stapels oliebollen en appelflappen met oud en nieuw. :cry:


Bel me arm iedere keer naar het UWV:
'het moet toch onderhand op uw rekening staan hoor, volgens het systeem is er uitbetaald. als het er morgen nog niet is ...blablabla'. En dan de volgende dag maar wéér bellen omdat het er nog steeds niet is, en weer hetzelfde lulverhaaltje aanhoren :evil:

Nou ja, het rekeningnummer klopt, dus het zal OOIT wel een keer op mn rekening staan....
Hopelijk nog vóór ik in een kartonnen doos zit.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: UWV

Ongelezen bericht door kazana »

Weet wat je bedoelt :twisted: maar reken maar op minimaal 3maanden alles wat je eerder ontvang is meegenomen: de ratten van het UWV ja die weten het wel :twisted: :twisted: :twisted:

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: UWV

Ongelezen bericht door themaster »

maar ja heel het verhaaltje van ww aanvragen klopt van geen kanten.

je vult wel 10 dezelfde formulieren in voor elke afdeling wel iets.

die maanden die ze nodig hebben om alles na te kijken kan in slechts 10 minuten geregeld zijn.
schaf die *** papieren af en vul het online in samen met de werkeloze.

maar nee dat is moelijk want dan moeten we gaan denken.

als er 20 afdelingen zijn daar weten ze geen 1 van allen wat de ander heeft gedaan in het traject ik heb het zelf meegemaakt alles ingevuld 3 maanden zonder geld gezeten bel je weer op weten ze niet eens waar het dossier is gebleven.

tot je uit wanhoop er naar toe gaat en iemand achter zijn bureau uittrekt dan kan ineens alles veel sneller en krijg je een slimmere te spreken die dan ineens zegt GVD dit hebben ze allemaal fout gedaan je had 2,5 mnd geleden al je geld moeten hebben alleen heeft (pietje of truus) het weer eens verkeerd ingevuld dus gooien ze het maar op een andere stapel waar ze eens in de zoveel tijd naar kijken.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: UWV

Ongelezen bericht door kazana »

Het ergste vind ik persoonlijk dat met 1 druk op de knop ze ALLES van je weten, op je pincode na. Dus waarom al dat gekloot :idea:

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: UWV

Ongelezen bericht door themaster »

1 druk op de knop kan idd alles alleen zijn ze niet zo slim daar.

gegevens die gewoon vrij opvraagbaar zijn door hun bv dmv je sofinr kunnen ze meteen alles in werking zetten

nee eerst invullen op papier elke afdeling wat en dan kan op zijn gemak iedereen gaan kijken op hun pc of jij alles wel hebt ingevuld.

vorige week moest ik mijn verlening aanvragen zegt zo´n truus ja daar mag je niet voor bellen ik zeg wat staat hier op dat papier (GRAAG BELLEN VOOR VERLENING) ja maar dan krijgen wij zoveel telefoontjes

ik zeg is het dan niet wijzer om ineens een inschrijving voor een jaar te geven ipv 2 a 3 mnd nee zegt ze dat kan niet in het systeem.
moest ik er naderhand ff iets afgeven heb ik het aan een ander gevraagd daar o dat kan wel hoor maar hangt van je consulent af.

ik zeg ja dat boeit mij wat ik weet niet eens wie de mijne is, ik heb er in een half jaar al 22 gehad onderhand.
elke paar dagen wisselen ze weer iets om daar.

dan krijgt die weer ontslag dan weer een andere afdeling, moet jij eens 1 dag te laat zijn bv met een verlenging dan moet je ze eens horen.

Sterre37
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2006 11:40

Re: UWV

Ongelezen bericht door Sterre37 »

Dan heb ik ook een vraag:

Via veel werkgevers is er een collectieve zorgverzekering met korting verkrijgbaar. Maar ook via bijvoorbeeld FNV Bouw kan er met korting rechtstreeks een verzekering bij Menzis worden afgesloten.

Waarom doet de UWV hier niet aan mee????

(ik heb een volledige WAO uitkering via het UWV)

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: UWV

Ongelezen bericht door Langhaar »

Van het UWV hoef je niks goeds te verwachten.

Alleen ellende.

Langhaar.

Sterre37
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2006 11:40

Re: UWV

Ongelezen bericht door Sterre37 »

Van UWV heb ik tot op heden nog niet veel problemen gehad. Wel vind ik het zonde dat UWV geen collectieve korting heeft bedongen wat de zorgverzekering betreft

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: UWV

Ongelezen bericht door kidcat »

Nou, ik heb tot op heden alléén maar ellende met het UWV.

Ze hebben mij één of andere '70%-maatregel' opgelegd, wat er op neerkomt dat ik ipv vanaf 3 maanden geleden pas per januari 2006 WW krijg uitbetaald. Ik zit dus al zo'n drie maanden min of meer zonder fatsoenlijk leefbaar inkomen.... M'n eerste geld komt pas ergens eind januari. Nóg een paar weken op een houtje bijten dus.

Ik heb nog nooit van die maatregel gehoord. Iemand van jullie wel? En zou je me dan kunnen uitleggen wat het is? De uitleg van het UWV is zeer vaag en tegenstrijdig. De een zegt dit, de ander zegt dat, je herkent het waarschijnlijk wel. Volgens mij heeft daar bij het UWV niemand enig idee waar ie mee bezig is....

Groet,
Kid

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: UWV

Ongelezen bericht door Frankkk »

@kidcat: ga er maar vanuit dat ze bij het UWV precies weten waar ze mee bezig zijn.

Probeer bij onduidelijkheid duidelijkheid te verkrijgen door op een besluit te reageren met een bezwaarschrift als je het er niet mee eens bent en je bezwaren kunt onderbouwen. Of een verzoekschrift om het UWV te vragen hun besluit toe te lichten, zodat je op basis van die informatie een beter bezwaarschrift kunt schrijven.

Bestudeer de "Algemene wet bestuursrecht" (Google is your friend) en doe er je voordeel mee!

burp2005

Re: UWV

Ongelezen bericht door burp2005 »

ik vind dat U ook zelf een beetje ondeugend bent....

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: UWV

Ongelezen bericht door kazana »

Volgens mij maar wie ben ik :oops: kan dat helemaal niet WW krijg je vanaf je laatste werkdag. En niet na eerst je reserve`s te hebben gebruikt,WW is een recht dat heb je met je WERKverleden opgebouwd(betaald)

nellie lenssen
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2006 14:38

Re: UWV

Ongelezen bericht door nellie lenssen »

:oops:
als ik deze verhalen lees, word ik ziek.
ben tussen de wet WW en de Flex-wet gevallen.
kan nu niet meer opstaan.
hopelijk kan mijn advocaat iets betekenen
in de rechtzaak, die nu al drie jaren loopt.
re-integratie???
het UWV heeft mij mijn part-time baantjes
AFGENOMEN !!!!

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: UWV

Ongelezen bericht door Langhaar »

nellie lenssen.

Wil je meer vertellen?

Ik ben erg benieuwd hoe of wat.

Groet Langhaar

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: UWV

Ongelezen bericht door kazana »

Gaan jullie aub mee duimen heb het UWV gebelt wil als zzper aan de slag maar heb dan toch nog ondersteuning nodig van de WW ik denk een maand of 4/5 want zal toch reserve op moeten bouwen :wink:

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: UWV

Ongelezen bericht door karinknol »

ik krijg bij heel veel verhalen de neiging om adviezen te geven! Maar eigenlijk is dit mijn werk om tegen hun te vechten. Dit zal wel overkomen als spam of reclame maken, maar dat is het niet. Wel weet ik de weg in de wirwar van hun ellende en geloof me, ze weten niet wat ze doen!
Als je als normale burger idioot 27 bezwaarschriften wint, kan ik met recht spreken waar ik het over heb en het kost mijn klanten geen cent extra.

Kan ik van hulp zijn, heel erg graag, want ik draai ze graag een poot uit. Ze hebben mazen in de wet en die gebruik ik.

nellie lenssen
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2006 14:38

Re: UWV

Ongelezen bericht door nellie lenssen »

:oops:
meer vertellen???
het liefst zou ik een uitzending van b.v. Zembla
vullen met mijn verhaaL
DE SLOTSOM IS: ik ben mijn werk kwijtgeraakt door
maatregelen van het uwv.
en dan heb ik het over UWV-Eindhoven.
ik ben dus inderdaad door dit
nailen weer ziek geworden ,
dus me ook ziekgemeld.
ben benieuwd.
groetjes

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: UWV

Ongelezen bericht door kazana »

Heeft er niemand tips waar ik op moet letten :!: :!: :!:

Gesloten