LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door kidcat »

Dit artikeltje stond gister (18/01) weggemoffeld op een van de binnenpagina's van het AD:
Waarschuwing vooraf: ga goed zitten en schrik niet te erg. Da's niet goed voor je hart....

30 % Salarisverhoging ministers

DEN HAAG - De ministers en staatssecretarissen gaan er binnenkort dertig procent op vooruit.
De premier krijgt daar nog eens tien procent boven op.

Dit blijkt uit het wetsontwerp over de nieuwe salarissen dat minister Remkes (Binnenlandse Zaken) gisteren naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Met het voorstel volgt het kabinet de aanbevelingen van een adviescommissie onder leiding van oud-VVD-leider Dijkstal.

Het salaris van de premier moet het hoogste inkomen zijn bij de overheid. Een minister krijgt nu €9422,06 per maand. Dat wordt ruim 12.000 euro. De premier krijgt vanwege zijn speciale positie nog tien procent meer; staatssecretarissen tien procent minder. De salarisverhoging kost de schatkist 900.000 euro.


Dit is verdorie ruim 2/3 van mijn brutoJAARsalaris toen ik nog vast werk had en me uit de naad werkte.
Geen wonder dat die Haagse ratten geen idee hebben van de toenemende armoede en ellende bij het 'gewone' volk.

Kid is kwaad, Kid is lááiend!
En Kid is vast NIET de enige.

Het wordt nu écht tijd voor een opstand!
Laatst gewijzigd door kidcat op 19 jan 2006 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

antialles
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:44

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door antialles »

Joh dan ga jij lekker 100 uur per week werken, dan draag jij de verantwoordelijkheid voor het land.

Wat ze verdienen is te laag en ze hebben meer dan gelijk dat ze meer gaan verdienen.


Dus een aantal simpele stappen tot succes

De stappen die je moet doen zijn:

1 rond en universitaire studie af.

2 Ga werken

3 ga op je werk niet om 5 uur naar huis, maar doe meer dan al je andere collega's

4 Zorg....

Oh laat maar, stap 1 zal je al nooit lukken...

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door Langhaar »

antialles,

Kid kan ook 100 uur per week werken als haar kopje koffie
wordt neergezet, haar lunch klaargemaakt en haar bloesje
wordt gestreken.
Ook niet onbelangrijk de lange en vele vakantie`s.

Ze moet ook werk doen waarbij ze zoveel mogelijk zit.

Dit zijn een aantal voorwaarden waar de baan aan moet
voldoen want anders houdt geen mens dat vol.

Overdrijven is ook een vak zeggen ze wel eens.
Ze werken echt geen honderd uur per week.

1 een universitaire studie kan kid ook.

2 werken wordt moeilijk want kid komt niet uit een familie
met kruiwagens.

3 zie ander verhaal.

4 hier houdt het op.

Opmerking: wat weet jij daar nu van?

Het is toch een beetje een verhaal van een kip zonder .......

Moeilijk hè nadenken.

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door kidcat »

Thanx Langhaar,

Ik had eigenlijk al een beetje opstaande nekharen van de reactie van Antialles, maar die van jou maakt het weer goed :wink:

Jammer dat Antialles meteen een oordeel klaar heeft zonder dat hij/zij ook maar enig idee heeft wie Kid is.

En Antialles, even voor de duidelijkheid:
- Kid werkt wél! Via een uitzendbureau, als dat bureau tenminste werk heeft. En dat laat helaas nogal eens te wensen over.
- En Kid was (in de reguliere baan) regelmatig degene die als laatste naar huis ging.
- Universitaire studie? Graag! Betaal jij 'm? :)


Maar eigenlijk schieten we nu meteen al off topic...


Groet,
Kid

antialles
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:44

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door antialles »

Universitaire studie? Graag! Betaal jij 'm
nee investeren in je toekomst moet je zelf doen. sluit een lening af.

't is allemaal niet zo moeilijk. kijk ff op de site van de OU, voor 240 per module werk je aan je eigen toekomst.

Waarom wel die breedbeeld, die auto, etc, en geen lening om vooruit te komen. en maar klagen en ervanuitgaan dat de overheid alles maar moet regelen.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door Eddie2 »

100 uur per week? hahaha in nevenfuncties zeker, alwaar ze ook nog eens ruim een ton bijverdienen. En belasting betalen over dat inkomen? vergeet het maar, de bevriende belastingdeskundige is dag en nacht bezig om de mazen van de wet op te zoeken zodat de heren ook nog eens niets anders dan belastingvoordeel hebben. En wat hebben de heren betekend voor Nederland? Weinig tot nix. We hebben te kampen met toenemend geweld en armoede. Nederland is er echt niet leuker op geworden, kijk maar eens om je heen en zie hoe de mensen tegenwoordig met elkaar omgaan. Neen!!! 50 procent salarisverlaging zou beter op zijn plaats zijn.

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door kidcat »

Antialles,

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dan u een iets vertekend beeld hebt van mensen die tegen minimumloon (of minder, via een uitzendbureau o.a.) werken of - al dan niet noodgedwongen! - in een uitkering zitten, tgv werkloosheid of ziekte bijvoorbeeld.

Breedbeeldtv....auto.... In zijn algemeenheid komt deze 'luxe' in onze kringen niet voor. En een lening? Liever niet, omdat ik niet óók nog met een schuld wil komen te zitten. Ik spreek hier even voor mijzelf. En een cursus kost geld, geld dat er vaak niet of niet voldoende is. En áls je dan moet kiezen tussen een cursus en eten.... dan is de keuze snel gemaakt.

Natuurlijk zijn er ook mensen die deze luxezaken wél hebben, en zich dat eigenlijk niet kunnen permitteren. Maar dat betekent niet dat iedereen zo is.
Helaas proef ik een zekere mate van generalisatie uit uw opmerkingen. Jammer. Want geloof me maar: het gros van deze mensen bijt op een houtje en is wel degelijk terecht kwaad over de salarisverhogingen waar dit topic over gaat.

Ik ben in principe geen klager en zie over het algemeen overal wel iets positiefs in. Maar die kleine positieve 'sterretjes' stralen steeds minder fel en het aantal ervan neemt in ras tempo af.

Groet,
Kid

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door kazana »

:( :( en ik heb 944,21 per maand hoe bedoel je GEEN armoe

antialles
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:44

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door antialles »

Helaas proef ik een zekere mate van generalisatie uit uw opmerkingen. Jammer. Want geloof me maar: het gros van deze mensen bijt op een houtje en is wel degelijk terecht kwaad over de salarisverhogingen waar dit topic over gaat.
DAn koop je de boeken bij de Slechte, of je hangt een briefje op de uni. Oude boeken (dat is vanaf twee jaar oud) zijn voor een student niets meer waard, ik heb zelf net mijn oude boeken bij het oud papier gedaan. Dus ik had ze ook gratis kunnen weggeven.

Dan werk je door zelfstudie aan zelfverwerkelijking en zo werk je jezelf ook omhoog.

Om het maar even in de generaliserende en zwart witte hoek neer te zetten. de jalouzie van de topicstarter is er een die je veel tegenkomt. Wat men echter vergeet is dat bij een hoger salaris ook meer verantwoordlijkheid hoort, meer werkuren en meer stress.

Om ergens te komen moet je je stinkende best doen. HArd studeren hard werken, en altijd op de toppe van je kunne werken. En als het geld er niet is moet je inventief zijn. Iedereen heeft een studiebeurs aan kunnen vragen.

En ook mijn moeder was arm en zat als alleenstaande moeder gedeeltelijk in de bijstand. maar ook zei is gestart met opleidingen, eerst frans in het buurthuis, toen een baantje waarvoor de franse taal noodzaak was, toen het extra geld niet opgemaakt aan een mobiel abbonnement, of kleding, nee ze is naar de uni gegaan, gevraagd naar de moeglijkheden. na jaren hard studeren, en een 40 urige werkweek, is madame export manager voor een champagnehuis in Reims.

Gewoon de Wil om hard te werken, en daar ontbreekt het nogal vaak aan.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door Bailey »

Tegenwoordig kan iedere boerenlul de politiek in, dus ook niet geschoolde.

Ik vind het prima dat die mensen wat meer verdienen hoor, er zijn maar weinig mensen die die baan echt willen hebben. Wat mij vooral tegenstaat is dat de ministers het hardst roepen dat iedereen de broekriem moet aanhalen, maar hun eigen salaris gaan verhogen. Dat klopt natuurlijk niet.

En waarom verhogen om gelijk te trekken met de top in het bedrijfsleven? Verlaag dan die salarissen, dat is ook een manier van gelijktrekken.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door tienepien »

mjah... jammer alleen dat je dan ook die mensen zal moeten verbieden om te emigreren... of je zou het wereldwijd aan moeten pakken.

Maar goed, voor zover ik weet, is dit al vanaf het begin van de regeerperiode van dit kabinet bekend en gaat het in werking bij het aantreden van een volgend kabinet, toch?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door sprokkel »

antialles,
Je moet me toch eens vertellen dat als we het over salarissen hebben aan de top, we ons altijd vergelijken met Amerika.
Maar als we de salarissen vergelijken van de arbeiders er altijd naar het Oostblok gewezen wordt.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door sprokkel »

tienepien,
Ik meen ook voor de volgende kabinetten.
Maar Balkenende profiteert wel degelijk van de salarisverhoging, ook als hij geen MP meer wordt: de wachtgeldregeling wordt voor ex-ministers namelijk evenredig verhoogd. Ze zorgen dus echt wel goed voor zichzelf !

aequo animo
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2006 11:27

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door aequo animo »

Ik ben het helemaal eens met Antialles! Nederland heeft echt een cultuur van alles wat boven het maaiveld uitkomt direct maaien. Dit is voor een deel waarschijnlijk gebasseerd op jaloezie en afgunst. "Als ik dat niet kan bereiken, dan mag een ander dat al helemaal niet bereiken". Dit laatste gaat ZEKER vaak op wanneer een gespreksonderwerp gaat over hoge inkomens. Jaloezie en afgunst schaar ik onder de meest negatieve karaktertrekken van een mens. Mensen wordt in NL een hoog inkomen dus NIET gegund. Veel mensen die -inderdaad- een laag schamel inkomen hebben zijn gewoon jaloers op meerverdienenden. Zorg dan gewoon zelf voor vooruitgang! Waar een wil is, is een weg! Ook al is die moeilijk vaak, het kan meestal WEL! Veel mensen met een achterstand leunen veel te veel op de overheid. Men is te apatisch en dat houdt de status quo in stand voor zo iemand. Maar een universitaire studie is overigens niet alleen een kwestie van geld, ook van intellect. Dat laatste heb je zelf WEL minder in de hand. Maar een hoge opleiding is niet per se nodig om geld te kunnen verdienen. En tja, wat is armoede? 900 euro is weinig, maar ik verdien dat dus ook, en ik studeer daarnaast rechten aan de universiteit Leiden en wijsbegeerte aan de UvA. Ik hou dus nog minder geld over waarschijnlijk dan iemand die gewoon alleen werkt met hetzelfde inkomen. Ik heb geen stufi en ov meer namelijk! Toch zie ik me niet als arm of armoedig. Luxe heb ik niet, soit! Dat is toch maar iets dat door media en gedrag van anderen wordt opgedrongen. Het is leuk en lekker, maar ik kan er goed buiten. Met een dergelijke mentaliteit is een lager inkomen al veel makkelijker vol te houden! En tja, als een ander mijn jaarinkomen verdient in een maand, vind ik dat geen probleem! Leuk voor hem/haar toch? Het zal dan een harde werker zijn-hulde! OF gewoon een mazzelaar-enjoy it! Wanneer je de leider bent van een compleet land met ruim 15 mln inwoners en een best wel grote economie, met al zn sores erop en eraan, dan HOOR je ook gewoon veel te verdienen! Ministers en de MP worden momenteel onderbetaald. Met een salarisverhoging kun je hun de beloning geven die ze verdienen, het is tenslotte een zwaar (ZEER lange werkweken) en vaak ook wel ondankbaar beroep-getuige bijvoorbeeld veel reacties hier. Met een hogere belonig zijn er toch echt wel meer -goede!- mensen te porren voor de job. Dat betekent dus dat er meer valt te kiezen, en dat je toch een grotere kans hebt op BETERE kandidaten, dan wanneer het salaris heel schamel is. (of dat in de praktijk ook zo werkt is de vraag; de benoemingen zijn immers poltiek, maar goed dat kun je weer ondervangen door andere benoemingsprocedures te hanteren, bijv een direct gekozen MP). Kortom; ik ben het dus WEL eens met een salarisverhoging voor de MP en de ministers. IK ben namelijk NOOIT jaloers op anderen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door S. »

Ben ook niet jaloers op de MP, maar vind het wel een vreemd voorbeeld stellen aan je kiezers terwijl je bezuinigingen predikt.
Voordat de MP aan zijn functie begon was hem al bekend hoeveel hij zou verdienen en het is een loon waar je prima van rond kunt komen.
Dus je kunt die jalourzie-stelling ook omdraaien; waarom denkt de MP en kabinet dat ze een hoger salaris nodig hebben, wat voor 'leegte' moet dit opvullen?

Zal het antwoord zelf maar geven; dit weet hijzelf eigenlijk ook niet. :lol:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door Bailey »

aequo animo: nooit geleerd om af en toe eens een nieuwe alinea te beginnen?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door sprokkel »

aequo animo,
Als men bij de verschillende hoogten van salarissen dezelfde kant uitkijkt, krijgt men ook geen commentaar.
En predik geen normen en waarden, als je ze zelf niet wenst na te komen.

antialles
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:44

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door antialles »

Je moet me toch eens vertellen dat als we het over salarissen hebben aan de top, we ons altijd vergelijken met Amerika.
Maar als we de salarissen vergelijken van de arbeiders er altijd naar het Oostblok gewezen wordt.
Nee hoor, ik vergelijk het salaris van onze regering met de andere EU leden. Verder is het van belang de ministers goed te belonen, om geen braindrain te krijgen naar de particuliere markt. De grieken wisten dit godbetert al.

Verder heeft een vergelijk met de USA echt geen nut, ook niet voor de arbeider. Omdat het sociale stelsel daar anders in elkaar zit, een voorbeeld toont dit aan. Een jaar of wat geleden is er bij de KLM een wilde staking geweest. Deze ging erover dat de beladers van KLM partner North West 30 % meer loon kregen. En dat wilde zij ook. Dus de KLM legt uit, maar de baas is de vijand dus niet geloven. Het duurde even voordat de FNV het aan deze intellectueel wat minder begaafde jongens had uitgelegd dat, het loon in amerika hoger is, maar dat er geen pensioen regeling was, geen ziektekosten, geen urentoeslagen waren, geen WAO is. nauwelijks WW bestaat, ziekteuren NIET uitbetaald worden. etc etc...

Waarschijnlijk Sprokkel was jij een van die dombo's.

De Nederlandse top vergelijkt zich overigens terecht met de rest van de wereld, want de markt voor CEO's van bedrijven met meer dan 50.000 werknemers is een werledmarkt. Een lage beloning in NL zou betekenen dat er een braindrain zou ontstaan naar andere bedrijven buiten nederland. Hier houden we dan de mindere goden die ons traditioneel sterke positie moet bewaken. HElaas is de kapitalistische markt een vechtmarkt en dus zullen we (vanwege lage beloning dus slechtere bazen), een steeds verslechterende positie hebben in de wereld.

Er zijn nou eenmaal meer mensen die een doosje kunnen inpakken en minder emnsen die een bedrijf kunnen sturen. Schaartse heet dat, en schaartse bepaalt de markt. Lees Adam Smith er maar eens op na, zoek op google naar zijn naam en the inviseble hand.

Lou42
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2006 10:52

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door Lou42 »

oh dus daarom vertrekken al die agrariërs naar het buitenland!

antialles
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:44

Re: Salarisverhoging ......ZIJ wel!

Ongelezen bericht door antialles »

oh dus daarom vertrekken al die agrariërs naar het buitenland!
Is een Agrarier...Boer dus gewoon een CEO. Neen. En om even Lenin er bij te halen. Met boeren is niets te beginnen zij zijn te dom om een revolutie mee te starten.

Gesloten