LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terugbetalen aan het UWV

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Paprikawokkel
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 feb 2006 19:17

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door Paprikawokkel »

Dat Lotte01 laat vallen dat er "weleens" fouten gemaakt worden bij het UWV vind ik toch een understatement hoor, even een quote:

"DEN HAAG 05 Februari 2006

Bij de Nationale Ombudsman is vorig jaar het meest geklaagd over de uitkeringsinstantie UWV.
Vergeleken met 2004 steeg het aantal klachten met 25 procent.
Van de 11.451 klachten bij de Ombudsman gingen er 1671 over het UWV.

In de meeste gevallen gingen die over trage procedures.
Maar ook werd er veel over de interne klachtbehandeling en de informatieverstrekking geklaagd."


:?

Lotte01
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2006 20:14

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door Lotte01 »

hoi Paprikawortel,

Ik ken het bericht ja, maar heb jij ook op tv de reactie gezien van die ombudsman?!? Zo negatief was hij niet over UWV, nam het er zelfs voor op en gaf Den Haag een veeg uit de pan omdat ze continu de wetgeving veranderen. Beetje jammer dat je zo eenzijdig het nieuws hebt gevolgd.

En Langhaar, ik vind het echt een zwaktebod dat je nu suggereert dat ik wel "erg jong" zal zijn. Hoezo erg jong, waar baseer je dat op?

Omdat ik niet mee doe met je klaagzangen?? Beginnen over iemands leeftijd (of politieke voorkeur), dat wordt er vaak bijgehaald als men geen andere argumenten meer heeft kunnen verzinnen....

Groet, Lotte

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door Langhaar »

Kijk eens in een woordenboek bij klaagzangen.

Leer je nog wat.

Lotte01
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2006 20:14

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door Lotte01 »

nee joh, ik sta positief in het leven, ben niet geinteresseerd in negativiteit. Daarom vind ik het zo jammer dat jij daar vol mee zit, maar gelukkig lig ik er niet wakker van :wink:

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door Langhaar »

Dream on baby.

Lotte01
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2006 20:14

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door Lotte01 »

Ga ik nu ook doen want ik moet morgen werken.
Spreek je van de week wel weer, slaap lekker Langhaar.

Groet, Lotte

Lotte01
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2006 20:14

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door Lotte01 »

mag morgen werken bedoel ik.

Paprikawokkel
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 feb 2006 19:17

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door Paprikawokkel »

Feit blijft dat er enorm veel mensen de dupe worden van het wanbeleid van het UWV ...

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door Langhaar »

Paprikawokkel,

Nu ben je net zo negatief als ik volgens Lotte dan.

De feiten spreken voor zich zou ik zeggen.

Groet Langhaar

Paprikawokkel
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 feb 2006 19:17

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door Paprikawokkel »

Zo is dat!
Ook via mijn (vrijwilligers)werk heb ik regelmatig met het UWV te maken en daar word je nu eenmaal niet positief van ... :?

chyenna
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2006 18:56

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door chyenna »

zoals altijd heeft iedereen een beetje gelijk en ik vind het jammer dat het alleen maar gaat om wie er nou gelijk heeft.
Ik ben het helemaal met lotte eens, het grootste gedeelte van het UWV personeel werkt gelukkig om de mensen te helpen.
Tuurlijk zullen er ook wel een paar beroepschagerijnen tussen zitten maar ja, daar ontkom je niet aan bij een instantie zo groot als het uwv.

Aan de andere kant is het zo dat er veel klachten zijn binnengekomen tov het UWV.
Eén ding wil ik dan wel rechtzetten.
We hebben hier over een instantie die 1,5 miljoen uitkeringen verstrekt. Op jaarbasis komen er meer dan 9 miljoen telefoontjes binnen over mensen die vaak al erg boos zijn geworden voordat ze bellen.
Ik zou wel eens willen zien hoe een "buitenstaander" reageert als ze één dag op de telefooncentrale zouden zitten.

Kortom, als we ons in elkaar proberen te verplaatsen valt het allemaal wel mee.
We schieten er tenslotte toch niks mee op om elkaar te gaan bekritiseren op woordeboektaal...?!

Tenslotte....het UWV heeft toch de 3e prijs behaalt van het beste callcenter van Nederland...!!!!! (dit was niet als steek onder water bedoeld maar ik ben er best een beetje trots op)

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door Langhaar »

Ja wees jij maar trots op het UWV.

Ik schaam mij verschrikkelijk voor dit land en een heleboel
inwoners.

Het is mijn land niet meer.

Emigreren lijkt mij geweldig.

Lotte01
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2006 20:14

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door Lotte01 »

Hoi Langhaar,

Moet je wel een land zoeken waar ze ook zo'n goed sociaal stelsel hebben als in Nederland maar dat zal wel niet zo makkelijk zijn denk ik.

Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee met dit gezeur.
Jij hebt jouw mening en ik de mijne, zullen we het verder maar laten rusten?

Groet Lotte

lagizmo
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jan 2006 16:15

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door lagizmo »

Ik wilde me eerst niet in deze verwijt partij mengen maar ik wil nu toch iets van het hart. Jullie zien allebei jullie kant van het verhaal en ongetwijfeld hebben jullie beiden gelijk. Bij het UWV zitten ook mensen die hun werk doen. Helaas merk ik dat het UWV te groot is geworden om goed te functioneren. Iedereen doet zijn zaakje en iemand anders mag dan alles weer herzien. daarna gaat het naar een derde die ook alles weer herziet. Ik heb te maken met Groningen, Heerlen, leiden en Den Haag. Snap ik dat het niet meer te volgen is voor de mensen die bij het UWV werken.

Eerst dacht ik ook dat ons zorgstelsel goed was. Je wordt ziek en je krijgt doorbetaald, uit een potje dat je in het verleden hebt helpen opbouwen door een deel van je salaris af te staan. De meeste mensen hebben al een aantal jaren betaald voor ze ziek worden. Niemand wordt ook voor zijn lol ziek. Maar goed. Ik was blij. Anders had ik niets gekregen.

Nu weet ik wel beter. Door de bruto - netto betalingen en problemen bij het UWV en de late veranderingen in mijn wao, herplaatsingstoelage, invalidepensioen, ww en bww (vraag me niet waarom er 5 potjes moeten zijn) heb ik meer moeten terug betalen dan dat ik ontvangen heb. Ze hebben me failliet gemaakt en met schulden laten zitten. Ik zie mensen niets meer krijgen terwijl ze terminaal zijn (maar tot je dood kan je toch nog in een lift knopjes bedienen?) Ik zie mensen geen geld krijgen en naar de voedselbanken moeten gaan. Ik spreek veel mensen die iets met het UWV te maken hebben en ik ben werkelijkwaar nog niemand tegen gekomen die geen problemen heeft of heeft gehad. Ik weet niet of ik nog zo blij moet zijn met ons zorgstelsel. In het buitenland helpt de hele familie mee iemand te onderhouden die ziek is. Ze hoeven dus niets aan de overheid te betalen om het later te krijgen. Ze weten waar ze aan toe zijn (niets zo erg als onzekerheid).

Ik denk dat je erg trots mag zijn dat de helpdesk van het UWV is uitgekozen tot beste helpdesk. Ik vraag me dan alleen af wie die andere helpdesken zijn waarmee ze concureerden. Ik hoop dat ik daar dan nooit mee te maken krijg. De helpdesk is erg vriendelijk van de UWV. Mits je ze na ca 30 minuten aan de lijn te hangen te pakken kan krijgen. Ze beloven gouden bergen. Zijn reuze vriendelijk. Maar ik zit nu nog te wachten dat ze me terug bellen vanaf februari. (inmiddels is het april). Maar ze hebben me inderdaad erg vriendelijk afgepoeierd.

Ik heb vandaag mijn hoorzitting gehad. Ik hoop echt dat het iets gaat opleveren. Het heeft minstens 1,5 uur geduurd. (normaal duurt een horozitting ca een half uur had ik begrepen) Het UWV heeft gezegd fouten te hebben gemaakt. Maar of dit ook consequenties heeft voor de opgebouwde schuld die ik heb bij het UWV is niet naar voren gekomen. Nu moet ik weer wachten. Ze gaan mijn zaak bekijken. Zal me benieuwen wanneer ik weet óf ik moet betalen, wanneer ik moet betalen en hoeveel ik moet betalen.

Wordt vervolgd

Lotte01
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2006 20:14

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door Lotte01 »

Hallo Lagizmo,

Ik hoop dat de hoorzitting goed voor je uitpakt, het is met recht een horror verhaal.

Sterkte, Lotte

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door Langhaar »

Lagizmo,

Ik heb een bericht voor je want ik had toch je verhaal
naar Noordman gestuurd.
Kreeg vandaag een e-mail.

Groet Langhaar

lagizmo
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jan 2006 16:15

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door lagizmo »

Ik zou graag haar (Noorman) reactie willen weten. Zelf heb ik haar nog niet geschreven, omdat ik eerst de uitspraak van de hoorzitting wilde afwachten. Misschien wordt alles wel netjes afgehandeld.

Wel grappig om te weten misschien maar echt niets gaat goed bij het UWV. Dit staat los van de andere problemen met het UWV. Maar ik zou in september 2005 vakantiegeld hebben gekregen. Dit bedrag hebben ze overigens op een verkeerd bankrekeningnummer gestort. Ik heb daar 2 telefoontjes en twee brieven over geschreven en geen reactie op gehad. Op aanraden van iemand heb ik een officiele klacht ingediend via het internet. Je moest invullen over welke UWV het gaat etc. Na een week kreeg ik een brief waarin staat dat mijn klacht in behandeling is genomen. Ik werd na nog een week gebeld door UWV Heerlen waar de klacht terecht was gekomen. Ze vertelden me dat het om Groningen ging en de klacht in Heerlen was gekomen. Ik vertelde dat dit klopt dat het om Groningen gaat en ik daarom ook naar Groningen een klacht had geschreven via internet. Nu kreeg ik de schuld terwijl een klacht via internet nog niet eens goed kan gaan en verzonden kan worden naar de juiste plek. Ik vrees dus dat deze klacht ook niet wordt afgehandeld. Ik weet zeker dat ik het naar Groningen had gestuurd, omdat ik inmiddels wel op de hoogte ben van hoe het UWV werkt. Ik zal over een maand wel weer een tweede klacht moeten doen vrees ik. Ik moet er bijna om lachen. Echt niets kan daar in één keer goed gaan.

lagizmo
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jan 2006 16:15

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door lagizmo »

mijn email staat al in een ander bericht, maar toch nog een keer: [email protected]

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door Langhaar »

Lagizmo,

Bericht verstuurd.

Groet Langhaar

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: terugbetalen aan het UWV

Ongelezen bericht door donn@ »

Ik kan gaan werken bij het UWV Eindhoven
Dit is nu een uitspraak waar ik persoonlijk moeite mee heb.
Het UWV heeft sinds 2003 een sollicitatiestop. Per 1 januari 2006 staan er veel contractanten op straat en zijn er zeker 1000 boventallig. Als er dus al vacatures te vervullen zijn zal het UWV eerst deze mensen terughalen omdat zij thuiszitten met behoud van salaris. Het beleid van het UWV is "mens volgt werk".

Gesloten